Sprężyny tył - wymiana

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lapa
    Classic
    • 2018
    • 17
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Sprężyny tył - wymiana

    Moja O3 hatchback 1,4 TSI po założeniu rowerów na hak mocno siada z tyłu.
    Czytałem gdzieś, że niektórzy wstawiają sprężyny od kombi.
    Ma ktoś doświadczenie z tym rozwiązaniem albo inny patent?
    A, no i nie chciałbym żeby tył na pusto stał wysoko.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • ormik
    Classic
    • 2012
    • 35
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    Cześć udało rozwiązać ci się ten problem? Mam podobnie po załadowaniu rowerów i też zastanawiam się co z tym zrobić

    Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka

    Komentarz

    • Lapa
      Classic
      • 2018
      • 17
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Kupiłem sprężyny progresywne Westfalia. Wchodzą w środek oryginalnych. Auto stoi niestety nieco wyżej ale o siadaniu ani o bujaniu gdy rowery są na haku nie ma mowy.


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Komentarz

      • alokostry
        Ambiente
        • 2021
        • 152
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez Lapa Zobacz wpis
        Kupiłem sprężyny progresywne Westfalia. Wchodzą w środek oryginalnych. Auto stoi niestety nieco wyżej ale o siadaniu ani o bujaniu gdy rowery są na haku nie ma mowy.


        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
        Możesz dać namiary na te sprężyny?

        Komentarz

        • B_A_R_T
          Ambiente
          • 2014
          • 101
          • Octavia III combi (5E5)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Witajcie. Dołączę się do pytania. Po zamontowaniu haka auto strasznie przysiada po załadowaniu rowerów na hak. Pomóżcie proszę rozwiązać problem.
          Była - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=bart_wawa
          Jest - http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-ogólne/nasze-auta-showroom/2476776-octavia-iii-1-4-tsi-style-by-b_a_r_t

          Komentarz

          • zulu
            Ambiente
            • 2019
            • 226
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Tak wbiję gwoździa- ile tych rowerów i z jaką wagą? Bo nawale do bagażnika zakupów na cały tydzień, butle z gazem do domu i 2x worek 25kg i nie widzę aby jakoś strasznie siadał., zakladam, że całość 90-100kg. Za to przyklejony siedzi na zakrętach. Kumpel w kombi wozi na haku 2 elektryki 25kg i 26kg i też nic nie narzeka.
            4 rowery średnio 14-15kg /zakładam tak ciężkie/ to 60kg - taka to opcja, że siada?
            Sam się zastanawiam nad hakiem, kumpel nie rozumie o co mi chodzi, wy piszecie co piszecie.....

            Komentarz

            • Wojtenio
              L&K
              • 2012
              • 1095
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Pamiętaj że rozłożenie ciężaru robi swoje , co innego w bagażniku a co innego około 70 cm po za nim . Sam w tym roku założyłem hak i razem z platformą na 3 rowery 22.5 kg + 2 rowery około 34 kg całość około 56,5 kg na haku i jakoś nie odczuwam by zawieszenie siadło . Ale masę samej zmiany na hak + rowery zdecydowanie odczułem że jest coś z tyłu , ale tego że tył siedzi i źle się prowadzi jakoś nie . U siebie mam obecnie tył na 387 mm - dołożony hak oryginalny , odległość bez platformy i rowerów .
              Dla zainteresowanych mogę jutro zapiąć sama platformę i zobaczę jakie będą zmiany w odległości

              Najlepiej gdyby osoby narzekające na tylne zawieszenie podawały wartości ,czyli jaką mają odległość od rantu błotnika do środka piasty wtedy był by już jakiś konkret .

              Dane techniczne dotyczą masy własnej pojazdu gotowy do jazdy (pełny zbiornik paliwa i zbiornik wody pod szybę). układ spryskiwaczy wycieraczek, koło zapasowe, zestaw narzędzi, podnośnik i bez kierowcy).​: Mierzymy odległość od rantu błotnika do środka piasty na tylnym kole , kody PR można odczytać z wlepki w bagażniku lub jak ktoś ma zdekodowany swój VIN nadwozia .

              Podstawowe podwozie​ kod PR : G01/G02 + 2UA odległość od rantu błotnika do środka piasty : 389mm + - 10 mm
              Podwozie sportowe​ kod PR : G01/G02 + 2UC odległość od rantu błotnika do środka piasty 374 mm + - 10 mm
              Podwozie na nierównej drodze​ kod PR : G01/G02 + 2UF odległość błotnik- piasta 404 mm + - 10 mm
              Podwozie sportowe RS​ kod PR : G03 + 2UC odległość od błotnika do środka piasty : 374 mm + - 10 mm

              Dane wymiarowe pochodzą z serwisówki OCTAVIA 3 od 2013 edycja 07.2013

              Komentarz

              Pracuję...