Witam, ostatnio zauważyłem spore ilości wody w klapie bagażnika i w samym bagażniku, odrazu wziąłem się za rozbieranie tapicerki tylnej klapy. Pierwszym podejrzanym który wpadł w oko była gumowa uszczelka wycieraczki. Ucieszony po wymianie uszczelki z myślą że problem rozwiązany jeździłem dalej aż tu nagle woda dalej zaczęła się pojawiać, ponownie rozebrałem tapicerkę. Nowym podejrzanym okazała się sama szyba tylnia która była źle wklejona, (kleju było sporo poza nią niż na samej szybie) pan od szyb powiedział w prost że to należy na nowo wkleić. Po wymianie kleju na szybie problem minął na tydzień aż tu nagle woda dalej zaczęła kapać. Po dokładnych oględzinach i laniu wody po masce zauważyłem że woda delikatnie wchodzi do trzeciego światła stop i zaczyna się pocić (pod czerwonym plastikiem zaczęła też zbierać się para) tak samo jak gumowa prowadnica kabli. Pytanie teraz czy światło wymieniać całe na nowe czy bawić się w samą nową uszczelkę? Tak samo z gumową prowadnicą da się jakoś sprawnie wymienić czy może trochę czarnego sylikonu załatwi sprawę? Prowadnica mocno dolega do blachy ale woda przenika.
[O3 FL Combi] Cieknące trzecie światło stop i gumowa prowadnica kabli do klapy
Zwiń
X
-
Witam to znowu ja jako iż nie było żadnych odpowiedzi pod tym postem wziąłem się za robotę. Zamówiłem nowe światło stopu, demontując stare światło już wiedziałem że coś jest nie tak. Poprzedni właściciel wymontował je wywalił stara uszczelkę i zamontował ponownie na czarny silikon ala gumę. Niestety zrobił to w tak chamski sposób że po pierwsze silikon w paru miejscach praktycznie nie dolegał do klapy przez co woda wchodziła do środka. Szukałem jakiegoś poradnika jak wyciągnąć to światło w O3 ale nie mogłem znaleźć więc opiszę w miarę prosto jak to zrobić, najlepiej to chyba zrobić w dwie osoby. Ściągając górna część tapicerki na klapie we wnęce widać środek lampki stopu i dwa czarne podłużne plastiki trzymające 4 metalowe zatrzaski, plastiki zdejmujemy przesuwając je do środka i zdejmując. Wtedy możemy delikatnie wcisnąć bądź ściągnąć metalowe zatrzaski w środku i wyciągnąć lampkę od zewnątrz. Przy montażu zakładamy zatrzaski na swoje miejsca wciskamy lampkę i zakładamy dwa czarne podłużne plastiki w odwrotny sposób jak przy zdejmowaniu. Po wymienieniu lampki stopu i profilaktycznym uszczelnieniu gumowych zaślepek w klapie narazie wody brak
-
Komentarz