Pytania po zakupie auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hampster
    Classic
    • 2024
    • 2
    • Octavia III (5E3)
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    Pytania po zakupie auta

    Witam serdecznie wszystkich Klubowiczy i Klubowiczki.

    Od niedawna jestem posiadaczem Skody Octavia 2,0 diesel 4x4 RS kombi DSG z 217 roku (pierwsza rejestracja 2018rok) ze stanem licznika 83k km.
    Wcześniej przez 17 lat byłem szczęśliwym posiadaczem Opla Omegi BFl 3,0 V6 w sedanie. Wiedziałem o tym aucie wszystko i większość rzeczy sam naprawiałem.
    Jako, że nie kupuję aut na chwilę, chciałbym prosić o podzielenie się wiedzą w temacie najważniejszych aspektów posiadanej przeze mnie skody. Chodzi głównie o rzeczy niestandardowe o które trzeba zadbać aby cieszyć się z jazdy a nie zastanawiać co się następnego zepsuje – chodzi głównie o prewencję.
    Przeszukałem forum i trochę już wyczytałem, jednak nie znalazłem bezpośrednio posta opisującego informacji o które mi chodzi.

    W zakupionym przez ze mnie aucie:
    1. Był wymieniany w serwisie olej w skrzyni i moście przy przebiegu 64k. Dodatkowo filtry paliwa i powietrza.
    2. Olej w silniku był wymieniany co 10k km.
    3. Ja wymieniłem po zakupie rozrząd – gdyż miał już 6 lat. Póki co górną część – pasek olejowy stwierdziłem, że wymienię przy kolejnej wymianie za ok 100k km. Przy okazji wymieniłem olej i płyn chłodniczy.
    Słyszałem, że ogólnie ta wersja z suchym DSG jest w porządku dodatkowo w tym roczniku nie ma jeszcze adblue (duży plus). Są jednak rzeczy, które tylko pokątnie słyszałem / przeczytałem o potrzebie odłączenia jakichś zbędnych systemów w silniku i tu właśnie moje pytania:
    1. Czy coś trzeba na starcie przeprogramować w aucie z fabrycznych żyłowanych normami ustawień na poprawne.
    2. Ze swojej strony nie podoba mi się jazda w trybie D z obrotami w zakresie 1200 po mieście. Chcę podnieść w sofcie aby zrzucał bieg inaczej i minimalne obroty były w zakresie 1500.
    3. Czy ilość oleju w skrzyni – zalana przez serwis jest ok, bo kolega w Golfie wspominał, że w jego aucie serwis WV zaniża ilość oleju i jak wymieniał u jakiegoś fachowca, to zalał mu 2x więcej niż norma podaje.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie ?
  • daxus
    Classic
    • 2016
    • 20
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #2
    hej
    skrzynia DSG mała przynajmniej 1 akcję przeprogramowania w ASO, też to miałem robione z 5 lat temu w mojej Octavia z 2013 roku. DSG u mnie bez problemu a samochód ma już prawie 200 tys. km. Ale już czasami potrafi szarpnąć.
    W wersji z suchym DSG nie wymienia się oleju, przynajmniej ASO tego nie oferuje.

    Komentarz

    Pracuję...