Witam serdecznie wszystkich Klubowiczy i Klubowiczki.
Od niedawna jestem posiadaczem Skody Octavia 2,0 diesel 4x4 RS kombi DSG z 217 roku (pierwsza rejestracja 2018rok) ze stanem licznika 83k km.
Wcześniej przez 17 lat byłem szczęśliwym posiadaczem Opla Omegi BFl 3,0 V6 w sedanie. Wiedziałem o tym aucie wszystko i większość rzeczy sam naprawiałem.
Jako, że nie kupuję aut na chwilę, chciałbym prosić o podzielenie się wiedzą w temacie najważniejszych aspektów posiadanej przeze mnie skody. Chodzi głównie o rzeczy niestandardowe o które trzeba zadbać aby cieszyć się z jazdy a nie zastanawiać co się następnego zepsuje – chodzi głównie o prewencję.
Przeszukałem forum i trochę już wyczytałem, jednak nie znalazłem bezpośrednio posta opisującego informacji o które mi chodzi.
W zakupionym przez ze mnie aucie:
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie ?
Od niedawna jestem posiadaczem Skody Octavia 2,0 diesel 4x4 RS kombi DSG z 217 roku (pierwsza rejestracja 2018rok) ze stanem licznika 83k km.
Wcześniej przez 17 lat byłem szczęśliwym posiadaczem Opla Omegi BFl 3,0 V6 w sedanie. Wiedziałem o tym aucie wszystko i większość rzeczy sam naprawiałem.
Jako, że nie kupuję aut na chwilę, chciałbym prosić o podzielenie się wiedzą w temacie najważniejszych aspektów posiadanej przeze mnie skody. Chodzi głównie o rzeczy niestandardowe o które trzeba zadbać aby cieszyć się z jazdy a nie zastanawiać co się następnego zepsuje – chodzi głównie o prewencję.
Przeszukałem forum i trochę już wyczytałem, jednak nie znalazłem bezpośrednio posta opisującego informacji o które mi chodzi.
W zakupionym przez ze mnie aucie:
- Był wymieniany w serwisie olej w skrzyni i moście przy przebiegu 64k. Dodatkowo filtry paliwa i powietrza.
- Olej w silniku był wymieniany co 10k km.
- Ja wymieniłem po zakupie rozrząd – gdyż miał już 6 lat. Póki co górną część – pasek olejowy stwierdziłem, że wymienię przy kolejnej wymianie za ok 100k km. Przy okazji wymieniłem olej i płyn chłodniczy.
- Czy coś trzeba na starcie przeprogramować w aucie z fabrycznych żyłowanych normami ustawień na poprawne.
- Ze swojej strony nie podoba mi się jazda w trybie D z obrotami w zakresie 1200 po mieście. Chcę podnieść w sofcie aby zrzucał bieg inaczej i minimalne obroty były w zakresie 1500.
- Czy ilość oleju w skrzyni – zalana przez serwis jest ok, bo kolega w Golfie wspominał, że w jego aucie serwis WV zaniża ilość oleju i jak wymieniał u jakiegoś fachowca, to zalał mu 2x więcej niż norma podaje.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie ?
Komentarz