rodaczek, czym malowałeś zaciski ?
1.6 TDI 66 kW (90KM)
Zwiń
X
-
1.6 TDI 66 kW (90KM)
"Stare" wraca jako "nowe".
W cenniku 03 pojawił się już jakiś czas temu 90-konny diesel 1.6 z turbiną, który swego czasu funkcjonował udanie jako jeden z paru 1.9 TDI
Moje pytanie: Czy jest to zupełnie nowa konstrukcja, czy to samo czym był 1.9 TDI tylko nieco odchudzone i doposażone w DPF?
Google pluje jak narazie zdawkowymi odpowiedziami na temat, z których można zdobyć już jakąś powierzchowną wiedzę.
Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
90 kucy wyciągnięte z 1.6, nie jest już taką bajką jak jakieś kosmiczne 150 koni na siłę wyciskane do bólu z 1.2, stąd jestem ciekaw, jak sądzicie:
-czy to uciągnie jako tako 03, jest przyszłość dla tego silnika w O3?
-do jakiego typu "drajwera" jest kierowana ta jednostka w O3 i JAK SIĘ Z NIĄ OBCHODZIĆ (czego unikać, jaką jazdę preferować, na co jej pozwalać, a czego bronić)?
Choć auto duże, to stosunek pojemności do mocy, może już budzić jakieś nieśmiałe stwierdzenia o długiej i bezawaryjnej pracy i porównaniu do 1.9, który latał po pół melona - przynajmniej tak chciałbym wierzyć. Nie wiem czy w naszej flocie OCP pojawił się już ktoś z tą jednostką. Jeśli tak, zapraszam do wątku i dzielenia się wrażeniami. Ciekaw jestem przyszłości 90-konnego 1.6 TDI w 03 i waszego zdania na jego temat.
PS: Idąc z duchem reorganizacji forum, może uda się w jednym miejscu zebrać małe kompendium wiedzy odnośnie tego własnie silnika, nie mieszając z opiniami o 105-konnym, który też pewnie doczeka się swojego wątku o dziale OIII. Zaznaczam że tutaj chodzi o silnik 90-konny(!!!)Artur
-
-
Skonczcie z 1.9TDI - było minelo. Nowe silniki maja z nimi wspolne tylko okreslenie TDI, szczegolnie te na pompie. Inny komputer, zupelnie inny osprzet.
W O3 silniki 1.6TDI wystepuja w dwoch mocach 90 i 105 KM, ale maja nowe inne symbole niz byly w O2. Wiec czyms roznia sie na pewno.
Sama roznica miedzy nowym 90 i 105 KM jest taka sama jak w O2 miedzy 75, 90, 105KM. Roznily sie softem.
Teraz czy uciagnie. Downsizing oraz normy emisji spalin powoduja produkcje takich tworow. Z drugiej strony 105KM w O2 obojetne czy to bylo z 1.9 czy z 1.6TDI dawalo rade do przemieszczania sie z punktu A do B. O3 w teorii jest lzejsza o ~100kg, wiec 15KM mniej jakos da rade.
Pytanie czy te silniki teraz sa zestopniowane z 5 czy 6 biegowa skrzynia manualna.
DPF, martwy sie ze jest tylko jeden, a nie juz dwa pod euro6. Na taxach jak widac po forum O2 dojezdza do 200kkm, wiec to jest deklarowany przebieg filtra i potem, albo mozna go wymienic, albo wywalic (jeszcze mozna taki zabieg dokonac, ale my przescigniemy w pewnym momencie Niemcow jesli chodzi o ekologie w autach - to jest tylko kwestia czasu).
Komentarz
-
-
r2r, silnik ten sam, osprzęt ten sam, tylko pewnie tak jak pisze Maicroft, dal oszczędności softem pewnie zdławiony, tak samo jak jest w OII fl 2.0 tdi 110 ps, w zasadzie nie różniący się od 140 stki. Oznaczenie ma inne, bo musi mieć inne, oznaczenie nie oznacza, że technicznie jest inny mocno tylko, że to inna wersja. wystarczy inny soft i jakaś pierdoła inna. Technicznie według mnie to te same silniki, bo dziś każdy musi mieć dpfa i inne eko pierdy i nie znajdziemy czegoś na zwór 90 konnego agra z OI już w świecie nowych aut.
Dla porównania od jakiegoś czasu ta odmiana jest w A3 i w Fabce. Różnica względem 105 ps na papierze to minus 20 Nm i 15 koni, co za tym idzie około sekundy wolniejsze auto do złotówki, ciut wolniejsze na poszczególnych biegach i około 10 km/h na maks speed. reszta to samo w zasadzie.
Pórównaj A3 do OIII, proszę bardzo, masy mają podobne, więc można śmiało porównać
Dane techniczne Audi A3 8P Sportback 1.6 TDI 90KM 66kW 2009-2013 - wyczerpujące informacje (wymiary, osiągi, spalanie) na temat wersji nadwoziowych i silników wszystkich modeli Audi A3 8P Sportback 1.6 TDI 90KM 66kW 2009-2013.
Komentarz
-
-
Poczekam tu z zaciekawieniem (myślę, że inni też) na pierwszego klienta z tą "90-tką" pod maską.
Nie wiem jaki jest kod/oznaczenie tego silnika.
Dwie 105-tki to CLHA i CAYC. Czy kod 90-tki to CAYB :?:
Kończą się powoli proste, niewyszukane i DŁUGOWIECZNE ( :!: ) opcje w Skodzie, dlatego zastanawiam się, czy ten silnik nie będzie taką już naprawdę ostatnią - choć to i tak już na starcie turbina i DPF.Artur
Komentarz
-
-
105 KM 1,6 TDI ma całe srebrne, 2,0 TDI - I czerwone.Pozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
o kurrr.. de. jeśli jest tak jak mówisz to 1.6 90 i 1.6 105 bez różnicy mają same srebrne, więc nie da się poznać. 2.0 ma jedną czerwoną, zatem DI czerwone razem nie ma nic póki co.
Pytam, bo wczoraj przeżyłem duże zaskoczenie na trasie, w lusterku dostrzegłem OIII, facecik dawał do zrozumienia swoją postawą, że chce mi pokazać gdzie w szeregu jest moje OII. Raz mnie wyprzedzil dośc płynnie, ale spóniłem się z gazem i redukcją, drugi raz szliśmy mniejwiecej równo na 2jce do około 80km/h dalej nieco mnie wyprzedził. Był szybszy tylko odrobinę. Wkurzyłem się że 1.6 mnie wziął a tu się okazuje, z tego co piszesz, że to 2.0
A propos, kto mi powie ile realnie spala 1.6tdi 90 albo 105 w samej jeździe mieskiej?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprZamieszczone przez lu5asz
8-9l :twisted:
Ja prawdziwej jazdy miejskiej i "uprawiam", jeżdżąc po aglomeracji katowickiej odcinki 10-30km spalam około 5.3, ale co ważn zero korków, prawie zero świateł, prędkości ~100km/hKodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Wysłany: Pią 05 Lip, 13 16:23
Moje wyniki przy 5k na liczniku
Miasto Łódź poruszam sie na odcinku 20km (okolice godzin szczytu )
przy średniej przelotowej 20-30km na/h pali około 7-7.5 (przy właczonej klimie) to takie dane dla miasta
Polska autostrada 110-120 bez klimy 4.8 / 4.9 z klima umie dojechać do 5.4
Na niemiecki autobanie średnia lotu 140-160 5.4-5.5 z klima około 5.8
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lu5aszAle jak juz wracalem z BB do Rudy Slaskiej to 5 spalil heheh .
Ogolnie mam wrazenia jakby mi zaczale wiecej palic:P Ale to chyba wynik braku mocy i ciezszej nogi :twisted:Kodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie IAA 2013 główną premierą na stoisku Skody będzie nowy model Rapid Spaceback. Kompaktowe kombi powinno pojawić się w sprzedaży w październiku. Czesi właśnie zaprezentowali jego pierwsze, oficjalne zdjęcia
Piszą że w Rapidzie Spaceback, silnik 1.6 TDI 90KM. ma być najbardziej oszczędną wersją greenline'a, która ma spalać...uwaga 3,8 litra na setkę :shock: :shock: :shock:
Chyba trochę przegięli z tym optyzmizmem, nawet biorąc pod uwagę że Rapid jest lżejszy niż O3.Artur
Komentarz
-
-
To nie ma nic wspolnego z optymizmem .Dane dotyczace zuzycia paliwa podaje sie na podstawie normy obowiazujacej wszystkich producentow sprzedajacych samochody w UE . Jesli juz winic to owa norme pomiaru, ktora nie odzwierciedla wspolczesnych warunkow ruchu (w rozumieniu pzecietnym) . Producent musi podawac tyle ile wyszlo
Komentarz
-
-
Papier przyjmie wszystko.
Po Bielsku jezdza testowe wozy Fiata. Trasa ktora oni jezdza to taka, zeby nie stac w korkach itd. W zasadzie ciagla jazda, sa swiatla ale nie stoi sie na nich za dlugo. Do tego kilku jezdzi zamulajac totalnie auto, max 50km/h i potem jak takie zuzycie paliwa ktos poda to wyglada, ze to auto bedzie palic x, a x ono pali tylko w mocno okreslonych warunkach. Normalnie bedzie x + 30%, a moze byc i +100%
Komentarz
-
Komentarz