Z mlodszych to jeszcze byla Miriam :szeroki_usmiech
Pakiet na bezdroża
Zwiń
X
-
Pakiet na bezdroża
Pierwszy post więc pięknie kłaniam się Wszystkim
Kończę dogrywać leasing i jako, że wstępną wycenę O3 mam już za sobą, pora złożyć zamówienie. I tutaj pojawia się jak zwykle kilka wątpliwości... raczej na korzyść finansową dealera Czytając posty na forum dochodzę do zbieżnego z kilkoma osobami wniosku: sprzedawcy nie znają odpowiedzi na Twoje pytania! Pytam więc Was.
"Pakiet na bezdroża" - koszt niby niewielki (650 zł), w opisie a raczej na zdjęciu widać dołożone osłony praktycznie całego podwozia. Wiem, że w poprzednich Octavkach zmienione były chyba sprężyny co zwiększało prześwit o 2 cm. Na naszych drogach i krawężnikach wydaje się to rozsądną opcją. Czy ktoś z Was miał z tym pakietem do czynienia? Jak to wpływa na eksploatację (spalanie, hałas przy dużych prędkościach, koszty serwisu, itp.)
P.S.: Przy okazji zapytam się o TPM (monitorowanie ciśnienia w oponach). Jaka jest awaryjność tego cacuszka?
Pozdrawiam
Darek
-
-
...Te dwa cm prześwitu dawały tulejki dystansowe, montowane w przednim zawieszeniu.
Jesli chodzi o koszty serwisowania, to zwiększą się z pewnością - choćby o koszt demontażu osłony silnika przy wymianie oleju.
Ale koszty wymiany miski olejowej są o wiele wyższe...
Ja wymieniałem miskę już dwa razy.
Metalowa osłona silnika właśnie czeka na montaż.
Komentarz
-
-
Ja mam pakiet na bezdroża, wg instrukcji jest 1,5 cm wyżej. Osłony są ale raczej plastikowe. Nie mam na codzień dostępu do o3 bez pakietu więc nie porównamy. Mnie się dobrze jeździ w szybkich ostrych zakretach, mogę porównać jedynie z trzyletnim A4 quattro, ze jest podobnie (przynajmniej na sucho).o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik
Komentarz
-
-
W O1 pakiet na bezdroza to byly podkladki na przod i inne sprezyny na tyl, albo tez podkladki.
W O2 pakiet byl metalowa oslona silnika - wypas, inne sprezyny i amortyzatory z przodu i tylu, wiekszy skok zawieszenia i przeswit dokladnie o 1" czyli 2,5 cm. A robi to roznice. Auto przez to nie jest bardziej miekkie, ale podnosi sie srodek ciezkosci i prowadzi nieco inaczej. Za to w łukach nadal pewnie i stabilnie.
W O3 na pewno są osłony plastikowe, ale za to prawie na calym aucie. W konfiguratorze w UK jest napisane, że podwyższone zawieszenie.
Osłony nie wpływają na spalanie etc. Podniesione zawieszenie nieznacznie już tak - głównie przy dużych prędkościach. Na polskie drogi rewelka. Dodatkowo sprężyny są twardsze można w końcu się nie przejmować byle uskokiem drogi.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Re: Pakiet na bezdroża
P.S.: Przy okazji zapytam się o TPM (monitorowanie ciśnienia w oponach). Jaka jest awaryjność tego cacuszka?
TPM nie do zepsucia. W uproszczeniu odczyty z czujnikow ABS. Zlicza obroty kola, gdy cos się nie zgadza z ustawiona wartoscia ( przycisk set) wyskakuje kontrolka z ostrzeżeniem o niskim ciśnieniu. Szybko to nie działa ( po ok 20 km u mnie po zmianie np kol, bez zmiany wartosci set po zmianie kol) Mimo wszystko POLECAM.pozdrawiam
Jacek
Komentarz
-
-
W kwestii samej przyczyny nie zgłębiałem szczególnie tematu,
ale jeżeli jesteś zainteresowany wersją ELEGANCE
a niekoniecznie zależy Ci na felgach w rozmiarze 17"
to sprawa wygląda następująco:
byłem niedawno w salonie z pytaniem o określoną konfigurację.
Nie wiem jak było wcześniej (z rozmowy jednoznacznie wynikało,
że chwilę wcześniej dealerzy otrzymali nowy konfigurator),
ale w przypadku wersji ELEGANCE, po wybraniu
stalowego, PEŁNOWYMIAROWEGO koła zapasowego,
konfigurator automatycznie wymusił w kolejnych krokach:
- zamianę kół 17" na 16"
- w konsekwencji zamianę opon na 205/55 R16
- wybranie pakietu na bezdroża
Wygląda więc na to, że pod warunkiem zamiany felg na mniejsze -
zamówienie pakietu na bezdroża dla wersji ELEGANCE
jest nie tylko możliwe, ale wręcz przymusowe!
A z innej (choć nie do końca) beczki - trochę słabo,
że pomimo zamiany kół na tańsze i tak trzeba dopłacić za koło zapasowe.
Wydawało mi się, że brak tylnej wycieraczki w standardzie to już wystarczająca kompromitacja...Octafan
Komentarz
-
Komentarz