1.4 TSI 140 KM i automat 7 biegowy DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzy111
    Ambiente
    • 2013
    • 122

    #51
    Skrzynia się jednak gubi

    Wniosek po testach. Jest dokładnie tak jak napisalem, robi kick down i dodaje jedna redukcje.
    Co ciekawe gubi się tylko raz, powtórzyć to gubienie można po ponownym uruchomieniu silnika.

    Opis testu:
    Bieg 7, 2k rpm, 95 km/h, kick down, bieg 3, poniżej 5k rpm i sprawnie przyspiesza.
    Bieg 7, 2k ram, 95 km/h, dwa szybkie kliknięcia manetką w dół i natychmiast kick down, bieg 2, powyżej 6 k rpm, wycie, zmiana biegu (auto) na 3 i dopiero przyspiesza.

    Taki bug w moim sofcie ? Ktoś przetestuje u siebie ?

    [ Dodano: Czw 15 Sie, 13 10:59 ]
    Zamieszczone przez Palmer
    W O3 chyba nie ma manetek...
    Palmer, nie teoretyzuj, skoro piszę o manetkach w o3 w kilku postach to CHYBA jednak są.
    W innym wątku ja opisuję, że jest czujnik deszczu i automatycznie włączają się wycieraczki i światła mijania, a Ty kilka postów dalej piszesz, ze w o3 to chyba nie ma czujnika deszczu.

    Jesteś gorszy teoretyk od tego gościa co poogląda wykresy i filmiki na YT i wie lepiej, a do samochodu nie wsiądzie

    [ Dodano: Czw 15 Sie, 13 11:21 ]
    Zamieszczone przez ketivv
    Zamieszczone przez Palmer
    W O3 chyba nie ma manetek...
    Obrazek
    W tle widzę zegar analogowy ? To jakiś mod ? U siebie w o3 nic takiego nie widziałem.
    o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

    Komentarz

    • Prekompilator
      Rider
      • 2013
      • 420

      #52
      Zamieszczone przez krzy111
      Jesteś gorszy teoretyk od tego gościa co poogląda wykresy i filmiki na YT i wie lepiej, a do samochodu nie wsiądzie
      Tak, już się nauczyłem że filmy na yt są manipulowane.

      Zamieszczone przez krzy111
      W tle widzę zegar analogowy ? To jakiś mod ? U siebie w o3 nic takiego nie widziałem.
      Pewnie ma columbusa albo coś w tym stylu. Ale to tylko teoria - naoglądałem się zdjęć.

      Komentarz

      • yogi_at_pozen
        Rider
        • 2011
        • 418

        #53
        Zamieszczone przez Prekompilator
        Zamieszczone przez krzy111
        W tle widzę zegar analogowy ? To jakiś mod ? U siebie w o3 nic takiego nie widziałem.
        Pewnie ma columbusa albo coś w tym stylu. Ale to tylko teoria - naoglądałem się zdjęć.
        bylem ostatnio na jezdzie probnej O3 Elegance + Columbus - i przy wylaczonym radiu byl taki ladny zegar

        Komentarz

        • michalek1912
          Ambiente
          • 2013
          • 113

          #54
          Zamieszczone przez krzy111
          W tle widzę zegar analogowy ? To jakiś mod ? U siebie w o3 nic takiego nie widziałem.
          To nie mod tylko godzina w trybie standby. Włączamy ją w SETUP->EKRAN->GODZINA W TRYBIE STANDBY. I przy wyłączonym bolero/columbus na ekranie widzimy taki zegar
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

          Komentarz

          • krzy111
            Ambiente
            • 2013
            • 122

            #55
            Zamieszczone przez michalek1912
            Zamieszczone przez krzy111
            W tle widzę zegar analogowy ? To jakiś mod ? U siebie w o3 nic takiego nie widziałem.
            To nie mod tylko godzina w trybie standby. Włączamy ją w SETUP->EKRAN->GODZINA W TRYBIE STANDBY. I przy wyłączonym bolero/columbus na ekranie widzimy taki zegar
            Jestem daleko od garażu
            Trzeba mieć columbusa, żeby to włączyć, czy wystarczy standardowe Bolero z o3 ?
            o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

            Komentarz

            • kylo76
              Rider
              • 2013
              • 743
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #56
              Zamieszczone przez krzy111
              wystarczy standardowe Bolero z o3
              Wystarczy Bolero.
              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

              Komentarz

              • ryjeks
                Rider
                • 2010
                • 488
                • Octavia III combi (5E5)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #57
                Zamieszczone przez krzy111
                Skrzynia się jednak gubi

                Wniosek po testach. Jest dokładnie tak jak napisalem, robi kick down i dodaje jedna redukcje.
                Co ciekawe gubi się tylko raz, powtórzyć to gubienie można po ponownym uruchomieniu silnika.

                Opis testu:
                Bieg 7, 2k rpm, 95 km/h, kick down, bieg 3, poniżej 5k rpm i sprawnie przyspiesza.
                Bieg 7, 2k ram, 95 km/h, dwa szybkie kliknięcia manetką w dół i natychmiast kick down, bieg 2, powyżej 6 k rpm, wycie, zmiana biegu (auto) na 3 i dopiero przyspiesza.

                Taki bug w moim sofcie ? Ktoś przetestuje u siebie ?
                Sprawdzę u mnie. Co prawda to 1.4 TSI 180 KM ale też DSG7.
                Przełożenie powinny być te same.

                Czy jesteś pewny, że miałeś identyczną! prędkość po kliknięciu manetkami?
                Może minimalnie auto zwolniło, a że jest na granicy biegów 2-3 to stąd ta zamotka ?
                Jutro postaram się sprawdzić u siebie.

                Komentarz

                • krzy111
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 122

                  #58
                  Zamieszczone przez ryjeks

                  Czy jesteś pewny, że miałeś identyczną! prędkość po kliknięciu manetkami?
                  Może minimalnie auto zwolniło, a że jest na granicy biegów 2-3 to stąd ta zamotka ?
                  Jutro postaram się sprawdzić u siebie.
                  Wyobraz sobie tą sytuacje, ustawione parametry jazdy, 95 km/h, klkasz i kick down, to trwa poniżej 0,5 sekundy więc pytanie czy auto zwolnilo w tym czasie uznaje za nietrafione. Daj znać o wyniku Twoich testów.
                  o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                  Komentarz

                  • ryjeks
                    Rider
                    • 2010
                    • 488
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #59
                    [quote="krzy111"]
                    Zamieszczone przez ryjeks

                    ... więc pytanie czy auto zwolnilo w tym czasie uznaje za nietrafione. .
                    ops:

                    Dlatego właśnie pytam, żeby się utwierdzić, także ten komentarz uważam za zbędny.
                    Test może jutro.

                    Komentarz

                    • krzy111
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 122

                      #60
                      Dobra, dobra

                      Daj znać jak przetestujesz.

                      Co to za fabia 180 km ? Jakś tunning ? To musi ostro jeździć
                      o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #61
                        Seria Fabia RS :idea: Nie tylko 1.8TSI maja taka moc 8)
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • ryjeks
                          Rider
                          • 2010
                          • 488
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #62
                          Sprawdziłem co i jak, ale miałem ograniczine możliwości i nie przetestowałem wszystkich wariantów.

                          Jest dość ciekawie.

                          Zastanawia mnie tylko czy nie pomyliłeś biegów, bo u mnie 2 bieg kończy się na ok. 80 km/h i jest wtedy 7000 rpm. Może inne przełożenia skrzyni, ale żeby aż tak :roll:
                          Na 7 bieg przy 95 km/h też mam ok. 2000-2100 rpm.

                          Przy mniejszych prędkościach nie widzę różnic w kickdownie, ale przy wyższych są ...

                          Bieg D7, ok. 2k rpm, 95 km/h, kickdown, bieg D4 i ok. 4k rpm.

                          Bieg D7, ok. 2k rpm, 95 km/h, i teraz użycie manetki powoduje przejście skrzyni w tryb manualny
                          i niezależnie czy zbijamy manetką 1-2-3 biegi, czy po prostu damy prawą łopatką 7 bieg - czyli przejście na "manual"
                          to po kickdownie skrzynia wrzuca 3 bieg ale też idzie ogniem, bo jest ok. 5500-6000 obrotów ciężko ocenić.

                          I wychodzi na to, że przy D i S wrzuca teoretycznie najrozsądniejszy bieg po kickdownie.
                          A na "manualu" wrzuca możliwie najniższy.
                          I można to zaobserwować przy wyższych prędkościach raczej.

                          Tak myślę, że pewnie tak jest napisany soft, i może domyślnie "manual" to SPORT PLUS, RACE czyli daję max. co mogę.

                          Trzeba by mieć czas i miejsce, żeby jeszcze inne warianty sprawdzić.

                          Komentarz

                          • jjankos
                            Drive
                            • 2013
                            • 43

                            #63
                            Cześć,
                            jestem bliski zamówienia O3 w konfiguracji 1.4 TSI + DSG7.
                            Zastanawiam się nad zamówieniem łopatek przy kierownicy, ale jedna rzecz mnie zastanawia.
                            Czy skrzynia może pracować wyłącznie w trybie ręcznym, czyli tak by jedynym bodźcem do zmiany biegu było użycie łopatki?
                            O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

                            Komentarz

                            • Prekompilator
                              Rider
                              • 2013
                              • 420

                              #64
                              Zamieszczone przez jjankos
                              Cześć,
                              jestem bliski zamówienia O3 w konfiguracji 1.4 TSI + DSG7.
                              Zastanawiam się nad zamówieniem łopatek przy kierownicy, ale jedna rzecz mnie zastanawia.
                              Czy skrzynia może pracować wyłącznie w trybie ręcznym, czyli tak by jedynym bodźcem do zmiany biegu było użycie łopatki?
                              Jeżeli przesuniesz dźwignię z D na prawo na tiptronic, to nie ma prawa być inaczej. Za wyjątkiem kickdownu i spadku obrotów poniżej minimalnych oczywiście.

                              BTW. Zauważyłem ciekawą rzecz.
                              Jeżeli jadę powoli na D2, to żeby zrzuciło na D1 trzeba się prawie zatrzymać.
                              Ale jeżeli jadę na ręcznym 2, to na 1 zrzuca przy całkiem (stosunkowo) sporej prędkości - na pewno przy wyższej niż dla D2. Wydawałoby się, że powinno być na odwrót.
                              Też tak macie?
                              To by nieco wyjaśniało dziwne zachowanie przy 95 km/h opisane wyżej.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #65
                                Jak skrzynia jest w trybie D i przestawimy na prawo, to nie da sie zadusic silnika - skrzynia redukuje i nie da sie go przekrecic sam w koncu zmieni bieg.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Prekompilator
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 420

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Jak skrzynia jest w trybie D i przestawimy na prawo, to nie da sie zadusic silnika - skrzynia redukuje i nie da sie go przekrecic sam w koncu zmieni bieg.
                                  Tylko dlaczego przy hamowaniu zmienia w ręcznym wcześniej niż w D?

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #67
                                    Bo moze byc tak, ze w recznej wrzuca faktycznie nizszy bieg, a w D to on sam nie wie co ma ze soba zrobic
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • jjankos
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 43

                                      #68
                                      Koledzy, jedna rzecz mnie nurtuje. Czy zestaw 1.4 TSI z DSG 7 wyposażony jest w dwumasowe koło zamachowe? Mój sprzedawca nie był pewien, bo z centrali dostał informację, że nie ma DKZ, natomiast jego mechanicy mówili, że jednak jest. Czy ktoś może to potwierdzić?
                                      Przy okazji, zastanawiam się nad danymi technicznymi tego zestawu. Katalogowo auto ma 8,5 do setki. Ciekawe na jakich kołach osiąga taki wynik: 16 czy 17 cali? Bo wydaje mi się, że na 17 będzie wolniejsza... Jak sądzicie?
                                      O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

                                      Komentarz

                                      • dawidan
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 148

                                        #69
                                        To pytanie o 2mase mnie zaskoczyło.
                                        Sam zamówiłem konfugurację 1,4 tsi elegance + dsg i ciekaw jestem jakie bedą wrażenia z jazdy. Do przetestowania nie znalazłem tego połączenia w swojej okolicy, ale jeździłem Leonem 1,8 tsi dsg. Pojawiał sie problem z trakcja przy ruszaniu więc ostatecznie stwierdziłem, iz 1,4 będzie wystarczający. W octavi silnik 1,4 w manualu dawał radę i mam bardzo pozytywne wrazenia z jazdy.
                                        Jak z ta dwumasą koledzy?
                                        O3 elegance 1.4 tsi dsg, race blue, amazing, columbus, kessy + dodatki

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77449

                                        Komentarz

                                        • maciex_z
                                          Classic
                                          • 2005
                                          • 28

                                          #70
                                          Ja również mam zamówioną 1.4 tsi dsg i też już słyszałem info, że koło dwumasowe stosuje się w wersjach ze skrzynią dsg ( W 1.8 tsi dsg podobno też jest). W sumie to jest nawet logiczne. Mnie w każdym razie to nie martwi. Koło dwumasowe = mniejsze wibracje, wyższa kultura pracy :-) A tak na marginesie, w mojej OII FL 1.8 tsi poszło mi niedawno sprzęgło (przebieg 100 tys. w tym jakieś 50 tyś zrobione na czipie) i też okazało się, że jest dwumasa.
                                          pzdr

                                          [ Dodano: Sob 14 Gru, 13 19:47 ]
                                          Jeszcze dodam kilka zdań :-) Jeśli chodzi o jazdę to ja testowałem Golfa VII 1.4 tsi (140km) dsg i uważam, że to rewelacyjne połączenie. Skrzynia bardzo szybko reaguje na gaz, płynnie zmienia biegi i faktycznie pomaga w oszczędzaniu paliwa :-) Nie mówię już o komforcie. Silnik jak dla mnie (a mieszkam w Warszawie) jest wystarczająco dynamiczny i cichy. Dźwięk jego pracy jest nawet przyjemniejszy dla ucha niż 1.8 tsi w OII.

                                          Komentarz

                                          • witachu
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1319

                                            #71
                                            Zamieszczone przez dawidan
                                            Jak z ta dwumasą koledzy?
                                            według ETKI jest dwumasa
                                            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                            Auto Detailing: Dream Car Studio
                                            (znajdź również na fb)

                                            Komentarz

                                            • jjankos
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 43

                                              #72
                                              Odgrzewam temat. Jak sądzicie: katalogowe 8,5 sek do setki jest do zrobienia na 17calowych kołach? Proszę o wypowiedź szczególnie użytkowników, którzy jeździli na kołach różnych rozmiarów.
                                              O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

                                              Komentarz

                                              • xcn12
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 17

                                                #73
                                                Zastanawiam się nad 1.4TSI, warto brać łopatki w kierownicy?
                                                Nie jestem agresywny na drodze, jeżdżę raczej spokojnie, ale czasami szczególnie na trasie jedno pasmowej przy wyprzedzaniu na krótkim dystansie potrzeba mocy.
                                                Czy przed manewrem włączenie w skrzyni trybu "S", nadaje się do takiego scenariusza?
                                                Wydaje się, że zmiana między D/S jest dosyć ergonomiczna...

                                                Paweł

                                                Komentarz

                                                • mac_aaron
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 984
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                  #74
                                                  Paweł poczytaj o "kickdown" w DSG...

                                                  Komentarz

                                                  • kowal 2002
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 5161

                                                    #75
                                                    xcn12, a ile jest dopłaty do tych łopatek? Jeśli masz zamiar korzystać z tego raz w roku to pewnie nie warto ( możesz wtedy wybrać bieg przy pomocy drążka DSG w opcji manual +/- ). Na pewno przed takim manewrem warto wrzucić S, bo redukcja będzie szybsza i sprawniejsza niż skok o 5 biegów ( 7->2 ) i 3000 rpm na D. Ja tam nie wyobrażam sobie optymalnego wyprzedzania bez łopatek...

                                                    mac_aaron, 'kickdown" to strata jakiś 0,5-1 sek ( w zależności od bieżącego biegu ) w stosunku do depnięcia przy wymuszonym wcześniej łopatkami odpowiednim biegiem.
                                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...