System SS w praktyce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ketivv
    L&K
    • 2011
    • 1155

    #76
    Zamieszczone przez Rok z Bagien
    No dobra może uprościłem, ale po odpuszczeniu gazu skrzynia wyrzuca bieg i wyskakuje na maxi docie napis "bieg jałowy"
    stara rzecz w VW od dawna

    "Gdy tylko udało mi się wydostać ze szponów warszawskich korków, dostrzegłem kolejną, dość ciekawą rzecz. Skrzynia DSG ma tzw. funkcję biegu jałowego. Oznacza to, że w momencie gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu, skrzynia automatycznie “dezaktywuje” włączony aktualnie bieg i samochód jedzie na luzie jak w prezentowanym ostatnio Audi A3"


    "Bieg jałowy
    Oszczędność paliwa
    Technologia BlueMotion, która odpowiada za zmniejszenie spalanego paliwa, efektywnie wykorzystuje energię kinetyczną pojazdu. Kiedy kierowca zdejmie nogę z gazu podczas jazdy, silnik utrzymuje pojazd na biegu jałowym. Umiejętne gospodarowanie pedałem przyspieszenia oraz hamowanie silnikiem pozwala na zaoszczędzenie nawet pół litra paliwa na każde przejechane 100 km. Wolnobieg jest standardem wybranych silników ze skrzynią DSG"




    wolne koło jak w Syrence czy Trabancie ;-)
    tutaj oczywiście robi to sterownik skrzynii, rozłącza sprzęgła jak zdejmuje się nogę z gazu ale nie naciska hamulca, naciśniecie gazu lub hamulca ponownie zapina sprzęgło aktualnego biegu

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #77
      ketivv, no dobrze, ale jeszcze nie tak dawno tłuki nam do głowy eco prawdy, że nie jeździmy na luzie tylko na biegu bez gazu ... skąd nagle oszczędności z jazdy na luzie (no chyba że oszczędza to DSG) ?
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • ketivv
        L&K
        • 2011
        • 1155

        #78
        ogólnie jazda "na luzie" nie jest wskazana, nie wiem jak jest to zaprogramowana z jakimi prędkościami działa
        dla mnie osobiście niepotrzebne ale znam kierowców którzy "luzu" używają i jest on elementem ekonomicznej jazdy
        puszczenie nogi z gazu bez "wysprzęglenia" to hamowanie silnikiem, czyli wyraźne zwalnianie ten system ma ograniczyć energię hamowania, żeby potem znowu jej -prędkości - nie nabierać

        Komentarz

        • zajas
          Rider
          • 2009
          • 631

          #79
          Zamieszczone przez Maicroft
          W ori instalacji pin 3 to masa, a 12 nie jest podlaczony. Wiec auta z canem w jakis inny sposob, wiedza ze maja podpieta przyczepe
          pewnie chodzi o dodatkowy moduł przyczepy...

          Komentarz

          • MF
            Drive
            • 2009
            • 40

            #80
            Zamieszczone przez ketivv
            dla mnie osobiście niepotrzebne ale znam kierowców którzy "luzu" używają i jest on elementem ekonomicznej jazdy
            Następną genialną innowacją ekoinżynierów może być stosowanie systemu gaszącego silnik w trakcie jazdy np. z góry :lol:

            Komentarz

            • r2r
              RS
              • 2008
              • 4721
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Zamieszczone przez MF
              Następną genialną innowacją ekoinżynierów może być stosowanie systemu gaszącego silnik w trakcie jazdy np. z góry :lol:
              Żeby ludożerka to łyknęła, to wymyślą jakąś łatwo wpadająca w ucho nazwę np. "eco-smart engine" i sukces gotowy :roll:
              Artur

              Komentarz

              • Prekompilator
                Rider
                • 2013
                • 420

                #82
                ketivv,
                Namawiali mnie swego czasu na Drive Setup, który w trybie eco miał właśnie w ten sposób się zachowywać, tzn. wysprzęglać skrzynię po zdjęciu nogi z gazu. Wg mnie to trochę niebezpieczne, bo w zimie jednak lepiej hamować silnikiem, a N sam mogę sobie wrzucić.

                Komentarz

                • Undziak
                  Classic
                  • 2010
                  • 33

                  #83
                  Jazda na luzie to archaizm: kiedyś było to oszczędne, bo gaźniki nie "widziały" hamowania silnikiem, dawkowanie było cały czas. Teraz jeździmy z hamowaniem silnikiem bo dawka paliwa jest odcinana (zero) i ponownie dostarczana jeśli obroty silnika spadną do określonej wartości (zależnie od silnika i producenta może to być 1200-1500 rpm). Poza tym jazda ze sprzęgniętym całym systemem napędowym jest po prostu bezpieczniejsza i cały pojazd zachowuje się stabilniej.
                  Start&Stop - system wymyślony na potrzeby spełnienia norm emisji. Mam go w aucie i nie używam bo nie widzę w nim sensu. U mnie akurat chodzi rewelacyjnie, szybko ale w innych autach to porażka, zbyt wolny. Katalogowa redukcja paliwa (np. 0.3 litra) oparta jest na teście MVEG, który jest prawie nieaktualny i będzie zastąpiony niedługo innym bardziej realnym. Test ten jest archaiczny i wyniki spalania tez można włożyć między bajki. Dlatego tyle dyskusji, że w katalogu spalanie takie a w rzeczywistości inne. Katalogowe wyniki mogą posłużyć tylko do porównań pomiędzy autami. Start&Stop ma wiele warunków, które trzeba spełnić aby zadziałał: temp. cieczy chłodzącej silnik, stan naładowania akumulatora, czas od uruchomienia silnika, temp. zewnętrzna, włączone urządzenia, itp... trzeba jednak pamiętać, żę SS może mieć sens przy dłuższych postojach np. 30 sec bo wtedy oszczednosc paliwa jest wieksza niż zapotrzebowanie na paliwo podczas ponownego startu. Tak, tak jest, ponowny start kosztuje więcej niż 5 sec pauza. Ponadto każdy start to większe użycie gładzi cylindra, bo oleje też powoli ścieka i jest go mniej.. Suma summarum.... jak kogoś stać na nowe auto to i pewno nie przejmuje się jaki wpływ ma SS na silnik... kupuje nowe i przy przebiegu 150.000 km sprzedaje... a kolejny wlasciciel się będzie martwil. I tak to działa.

                  Komentarz

                  • Przem78
                    Rider
                    • 2013
                    • 561

                    #84
                    Zamieszczone przez Enriquez
                    ja pierdzielę, widzę że bez wymiany gatewaya się nie obędzie jednak
                    Też mam takie wrażenie ale..........jednakowoż im więcej jeżdżę korzystając z SS (oczywiście po uprzednim wyłączeniu i włączeniu go kiedy ja chcę) ten system IMO działa dobrze, mało tego powiem nawet, że bardzo dobrze (warunki jakie są potrzebne do zgaszenia silnika sa dobrze dobrane) mało tego start jest szybki (na spocie xtremesystems nie mógł wyjść z podziwu jak to szybko działa i ciągle pytał wyłączył się....) tak, że IMO system ma jedna bardzo poważną wadę (nie jest domyślnie wyłączony i przez to wymaga jakiejś tam ingerencji kierowcy) a reszta wyjdzie pewnie po 100-150 kkm na blacie
                    Pozdr. Przemek

                    Komentarz

                    • v0n
                      Classic
                      • 2007
                      • 9

                      #85
                      Nigdy się nie przyzwyczaiłem do tego, że auta Skody z SS (i tak też zachowywała się demówka Octavii 1.6 w dieslu u dealera) tracą ekektryczne wspomaganie kierownicy kiedy SS gasi silnik. Stop i martwa kierownica w pół skrętu, która potem stara się odbić do zera kiedy silnik odpala na nowo. Doprowadziło by mnie to szewskiego pasjansa na codzień w mieście.

                      Komentarz

                      • neoXs
                        Rider
                        • 2010
                        • 555

                        #86
                        Jestem ciekaw jak ten system będzie działał zimą ^^ włączone światła, ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie "dmuchawą".... Jazda po mieście, korki, mrozy.... pomijając rozrusznik, ciekawe jak akumulator wytrzyma takie coś.

                        Komentarz

                        • greg505
                          L&K
                          • 2013
                          • 1239

                          #87
                          Zamieszczone przez neoXs
                          Jestem ciekaw jak ten system będzie działał zimą ^^ włączone światła, ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie "dmuchawą".... Jazda po mieście, korki, mrozy.... pomijając rozrusznik, ciekawe jak akumulator wytrzyma takie coś.
                          Jezeli system wykryje ze jest niski poziom naladowania aku to go po prostu nie aktywuje
                          Black magic

                          Komentarz

                          • marlej108
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 4976
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            #88
                            hm....

                            Dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o najnowszych modelach samochodów i akcesoriach motoryzacyjnych z naszych szczegółowych recenzji i artykułów na Systemowi start-stop mówię NIE! . Twoje źródło ekspertów w świecie motoryzacji.
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • dym1984
                              Drive
                              • 2013
                              • 49

                              #89
                              Zamieszczone przez greg505
                              Zamieszczone przez neoXs
                              Jestem ciekaw jak ten system będzie działał zimą ^^ włączone światła, ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie "dmuchawą".... Jazda po mieście, korki, mrozy.... pomijając rozrusznik, ciekawe jak akumulator wytrzyma takie coś.
                              Jezeli system wykryje ze jest niski poziom naladowania aku to go po prostu nie aktywuje
                              poniżej -5"C też nie

                              Komentarz

                              • elektrykprosty
                                Rider
                                • 2013
                                • 311

                                #90
                                W statusie auta pojawia się informacja dlaczego start stop jeszcze nie może wyłączyć silnika.
                                Nie wiem jak w dizlach ale benzynę uruchamia bardzo szybko i z przyjemnością system włączam widząc dłuższe oczekiwanie na światłach czy przejeździe.
                                Benzyny nie pali, w aucie jeszcze ciszej. Piękna sprawa.
                                Jedyny ból, że trzeba pamiętać o wyłaczeniu SS po wejściu do auta.
                                Niechs koda poprawi by system pamiętał ostatnie ustawienie.

                                Komentarz

                                • kylo76
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 743
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez elektrykprosty
                                  system pamiętał ostatnie ustawienie.
                                  Chyba nie poprawi, bo to byłoby niezgodne z zasadami ekologii :wink: , chociaż zgodne z logiką.
                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                  Komentarz

                                  • Rok z Bagien
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1172

                                    #92
                                    Ja już - po prawie miesięcznym okresie używania - nie wyobrażam sobie nie mieć SS i terkotać na długich zmianach świateł. Użycie SS weszło mi w krew. Wyłączam go tylko przy dojazdach do parkowania (tu jest klapa po całości) i przy nużącym przemieszczaniu się w korku np. do ronda (trochę do przodu - stop - mało do przodu - stop itd). Wtedy się kompletnie nie sprawdza. Podtrzymuję swoją tezę o zbyt szybkich wyłączaniach silnika. Przerwa winna być o 5-6 s. dłuższa i dopiero stop dla silnika.

                                    Komentarz

                                    • Sweetdream
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 108

                                      #93
                                      Na czesjiej stronie pojawiła się już w konfiguratorze i cennikach Octavia 1.6 greenline z systemem SS.


                                      Ciekawe kiedy trafi u nas do sprzedaży...

                                      Komentarz

                                      • Qgar
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 246
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #94
                                        Pojeździłem trochę Golfem 7 z ręczną skrzynią biegów i stwierdzam, że tam się SS sprawuje świetnie.
                                        Natomiast wciąż nie jestem pewien czy tak samo świetnie jest, gdy mamy DSG. Przy skrzyni ręcznej wystarczy przytrzymać auto na sprzęgle na krótkich światłach i się nie wyłączy. Ale jak sterować SS przy DSG? Pomijając przycisk on/off, ktoś wspominał, że kwestia siły nacisku na pedał hamulca, ale mi się niestety na jeździe testowej nie udało tego opanować - auto gasło nawet przy lekkim naciśnięciu hamulca. Dodam jednak, że to było w Superbie. Może w O3 jest inaczej - lepiej?

                                        Czy ktoś posiadający O3 z DSG i SS może się wypowiedzieć o własnych odczuciach z używania SS w aucie? I nie mam tu na myśli operowania przyciskiem SS ON/OFF.

                                        Kwestia jest dla mnie o tyle istotna, że planuję kupować O3 z silnikiem 1.4TSI z DSG, a tam SS nie jest obowiązkowy, więc się zastanawiam.

                                        Jeszcze inna sprawa - każdy zwraca uwagę tylko na SS przy zatrzymywaniu się, a jak jest w przypadku systemu rekuperacji? Ten zdaje się jest razem z SS?
                                        Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                        Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                        Komentarz

                                        • kylo76
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 743
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Qgar
                                          jak jest w przypadku systemu rekuperacji
                                          Tylko ASO (przynajmniej w Lublinie) nie są w stanie powiedzieć, czy mój model ma alternator z rekuperacja czy nie? Z VIN też to nie wynika. Ględzą tylko o SS i "inteligentnym sterowaniu alternatora" - co nie jest tożsame z rekuperacją. Coraz bardziej się przekonuję do SS (oczywiście używanym z umiarem), nawet jak się silnik zdławi (mimo kilku lat za kierownicą zdarza się ) to go sam odpali.
                                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                          Komentarz

                                          • elektrykprosty
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 311

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Qgar
                                            Pojeździłem trochę Golfem 7 z ręczną skrzynią biegów i stwierdzam, że tam się SS sprawuje świetnie.
                                            ...
                                            Czy ktoś posiadający O3 z DSG i SS może się wypowiedzieć o własnych odczuciach z używania SS w aucie? I nie mam tu na myśli operowania przyciskiem SS ON/OFF.
                                            ...
                                            Faktycznie jest tak, że delikatne wciśnięcie hamulca powoduje, że SS nie wyłączy silnika.
                                            Czasami zatrzymując się przed światłami mogę wcisnać hamulec mocniej i wtedy SS robi swoje.
                                            Może jedynie próg ten mógłby być ustawiony ciut wyżej tzn. do wyłączenia wymagane byłoby mocniejsze wciśnięcie hamulca.

                                            Zamieszczone przez Qgar
                                            ...
                                            Jeszcze inna sprawa - każdy zwraca uwagę tylko na SS przy zatrzymywaniu się, a jak jest w przypadku systemu rekuperacji? Ten zdaje się jest razem z SS?
                                            Razem z SS jest system rekuperacji. Wymaga podobnych komponentów jak np. mocniejszy alternator i aku.
                                            Czy działa? Nie wiem nie zauważyłem. Chyba tylko na stacji benzynowej mozna to zauważyć.

                                            Komentarz

                                            • kylo76
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 743
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #97
                                              Zamieszczone przez elektrykprosty
                                              Razem z SS jest system rekuperacji.
                                              Po czym to można poznać?
                                              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                              Komentarz

                                              • elektrykprosty
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 311

                                                #98
                                                Tak twierdzi mój diler
                                                Start stop jest dostępny w opcji jako pakiet z rekuperacją.
                                                Jesli jest tylko start stop to akumulator może być EFB, przy rekuperacji jest AGM.

                                                Komentarz

                                                • kylo76
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 743
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez elektrykprosty
                                                  Tak twierdzi mój diler
                                                  Mój mówi, że nie wie
                                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                                  Komentarz

                                                  • Rok z Bagien
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1172

                                                    Qgar, przeca ja cały czas piszę o swoich odczuciach, przy DSG :roll:

                                                    Wyłączenie można kontrolować siłą nacisku na pedał. Ale na pewno nie na jednej jeździe.
                                                    Możesz mocno zahamować, a później nieco odpuścić pedał hamulca. Będzie trzymała samochód w bezruchu, a silnik się nie wyłączy.

                                                    Przy czym wymaga to wprawy i czasu na taką zabawę. Przy sytuacjach emergancy nie ma na to szans.

                                                    pzdr

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...