Zamieszczone przez __atomek__
Silnik 2.0 TDI 150 km - wrażenia z jazdy?
Zwiń
X
-
Silnik 2.0 TDI 150 km - wrażenia z jazdy?
Witam
Miałbym prośbę o opis wrażeń z jazdy autem z silnikiem 2.0 TDI 150 km.
Jak się zbiera? Czy ciągnie od samego dołu czy jest też dziura?
Czy przyrost mocy jest liniowy? Czy też jak w starych dieslach TDI jest odczuwalne "kopnięcie" :twisted: . Brzmienie silnika /ach to R5 Volvo/. Jak szybko nagrzewa się silnik? Kultura pracy itd.
Słowem przyjemność z jazdy z perspektywy kierowcy
. W jakimś teście była mowa, że motor się dość wysoko kręci - prawie jak benzyna
.
Generalnie do silnika 2.0 TDI najbardziej porównywalny osiągami jest 1.8 TSI. W przypadku Skody dopłata jest duża, ale już np. dla Seata Leona wynosi tylko 3 tys. zł.
P.S. Pomińmy tylko wątek o spalaniu.
-
-
Zamieszczone przez metrotestGeneralnie do silnika 2.0 TDI najbardziej porównywalny osiągami jest 1.8 TSI.
Chyba do 1.4 TSI, generalnie patrząc na papierki to 1.4 TSI jest porównywalny z RS 2.0 TDI (0-100 km o 0.4 szybciej i Vmax 17 km więcej) porównując 1.4TSI - 2.0TDI jest remis :P :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Jeździłem na jeździe próbnej 2.0 TDI i 1,4 TSI. Dynamika spoko, ale nie ma czego szukać przy 1,4 TSI. Benzynka niestety dużo żwawiej napędza O3.
Co do porównania z 1.8 TSI to już w ogóle nie ma startu.Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
No wlasnie, u nas w tej chwili roznica 10-20gr na paliwie to pikus praktycznie.
We Francji na taxi jezdza chyba tylko diesle. Ale tam roznica w cenie paliwa to te 10-20 ale centow, a cena paliwa jest przeciez wyzsza od naszej maksymalnie o 15%. LPG tez maja i tez jezdza, ale to raczej nie w nowych autach. Wiec wydaje mi sie, ze oni potrafia liczyc i wybieraja to co jest korzystne dla portfela, a portfel maja ponad 4x nasz :twisted:
Komentarz
-
-
Porównujecie 1.4 TSI do 2.0 TDI i piszecie, że ten pierwszy jest dynamiczniejszy.
Może jest ktoś kto lubi szukać i znajdzie pomiary elastyczności dla tych silników na poszczególnych biegach dla tych dwóch silników a najlepiej trzech ( z 1.8)
Coś mi się nie chce wierzyć że Diesel 2.0 z 320 NM będzie ostatni w porównaniu elastyczności.
Komentarz
-
-
CirixX,
Masz kilka porównań
O3 i Leon z tymi samymi silnikami 1.4TSI
O3 1.4TSI i Leon 2.0 TDI
O3 1.4TSI i A3 1.8TSI
jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
1.4 TSI ma 250 NM papierkowo od 1.500 rpm - 3.500 rpm (1.8 TSI ma też 250 NM - 1.500 rpm - 5.000 rpm) więc różnica 70 NM jest ale nie jest powalająca, za to zestopniowanie skrzyni biegów oraz to, że w TSI przy 3.5 krpm to jest dopiero połowa zakresu obrotów robi robotę. W TDI 4.5 krpm to jest max w TSI 6.8 krpmZamieszczone przez CirixXCoś mi się nie chce wierzyć że Diesel 2.0 z 320 NM będzie ostatni w porównaniu elastyczności.
Przykładowo z 1.4 TSI
- 1 - 60 km/h
- 2 - 105 km/h
- 3 - 155 km/h
wartości do odcięcia i z licznika - TDI też tak potrafi ??!!
Komentarz
-
-
Potrafi nie potrafi, być może nie :?
Zapoznałem się z powyższymi wynikami i można stwierdzić, że 2.0 TDI idzie prawie tak samo jak 1.4, tylko jestem ciekaw ile przy tym "deptaniu" będzie różnicy w spalaniu, bo o ile przy spokojnej jeździe benzynkę idzie napoić to przy szybkiej ciężko.
Wiem co mówię, mam drugie auto Tiguana 2.0 TSI 180 KM i pamiętam jak spieszyłem się na mecz Polska-Urugwaj autostradą z Torunia do Gdańska w zeszłym roku.
Nigdy więcej benzyny - prędzej kupię RS'a w TDI jeśli Elegance 2.0 TDI mi będzie mało.
Obecnie się zastanawiam.
Ma ktoś porównanie RS'a TDI z 1.8 TSI ?
Komentarz
-
-
CirixX,
Kolego nie wiem jak jest z najnowszą wersją 1.8TSI natomiast 1.4 coraz bardziej mnie zaskakuje, w warunkach miejskich przy dosyć ciężkiej nodze spala mi ok 9/100, natomiast ostatnio w trasie (trasa 7-S7) przy średniej z kompa 98km/h (sporo wyprzedzania i komplet osób na pokładzie) spalanie wyszło 6,8 - także myślę że całkiem znośnie. W takich warunkach to i spalanie 2.0TDI wyszło by prawdopodobnie koło 6.jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Niestety porownanie tylko do OII RS TDI (170 KM), ale OIII RS TDI (184 KM) raczej tak wiele nie wniesie w temacie.Zamieszczone przez CirixXMa ktoś porównanie RS'a TDI z 1.8 TSI ?
To co na plus dla RS z TDI wzgledem 1.8 TSI to elastycznosc w przedziale 0-80 km/h. Pozniej im wyzej, tym gorzej niestety dla RS z TDI. I obawiam sie, ze 1.8 TSI rowniez spusci baty nowemu RSowi z TDI :-/ O 4x4 nie wspominajac.
Komentarz
-
-
całkowicie inna aerodynamika autZamieszczone przez CirixXWiem co mówię, mam drugie auto Tiguana 2.0 TSI 180 KM i pamiętam jak spieszyłem się na mecz Polska-Urugwaj autostradą z Torunia do Gdańska w zeszłym roku.
Nigdy więcej benzyny - prędzej kupię RS'a w TDI jeśli Elegance 2.0 TDI mi będzie mało.
ja mam Yeti 4x4 w TDI kumpel z tym samym silnikiem OII Scout
przy 140 km/h
Yeti pali 10 l/100 km a Scout max 6,5 l/100 km
kształt auta ma wpływ na spalanie o 50% większe
w przypadku tej dyskusji porównujemy odwrotnie te same nadwozia z innym silnikiem
spalanie benzyny będzie nieznacznie większe
silniki benzynowe wkroczyły na ścieżkę rozwoju jaką nowoczesne diesle (oczywiście turbo) już mają za sobą rewolucji w tej dziedzinie już nie będzie
Komentarz
-
-
Ale wciaz w wielu krajach Europy Zachodniej silniki benzynowe sa kupowane rzadziej niz diesle (nie mowie tego na podstawie statystyk, tylko luznej zyciowej obserwacji). Myslisz, ze ten trend bedzie sie odwracal?Zamieszczone przez ketivvsilniki benzynowe wkroczyły na ścieżkę rozwoju jaką nowoczesne diesle (oczywiście turbo) już mają za sobą rewolucji w tej dziedzinie już nie będzie
Komentarz
-
-
będzie, gdyż po to powstały lekko doładowane jednostki benzynoweZamieszczone przez MadDriverMyslisz, ze ten trend bedzie sie odwracal?
maja być ekonomiczne i wysoce sprawne
dokładnie takie jak "nowoczesne diesle" 15 lat temu ;-)
które okazały się taka rewolucją, że liczba użytkowników silników diesla w osobówkach gwałtownie wzrosła
ta sama rewolucja dotyczy obecnie "cywilnych" doładowanych silników benzynowych
będą/są oszczędne, dynamiczne, ciche i lekkie
Komentarz
-
-
Temat belki nie istnieje, przejechałem 5,5 tys km po łódzkich drogach i cisza i spokój.Zamieszczone przez CirixXTą belkę w końcu poprawili czy nie, bo dalej mam dylemat z tym dieslem 2.0 ?Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
, które to nie zapomnijmy są tykającą bombą - patrz 1.8TSI, dziś te wspaniałe nowinki technologiczne sprawiają coraz więcej kłopotów. Niebawem zapewne z jednolitrowego silnika benzynowego wycisną 200KM.Zamieszczone przez ketivvpo to powstały lekko doładowane jednostki benzynowe
maja być ekonomiczne i wysoce sprawne
Komentarz
-

Komentarz