Silnik 2.0 TDI 150 km - wrażenia z jazdy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamSkoda
    Drive
    • 2007
    • 55

    Silnik 2.0 TDI 150 km - wrażenia z jazdy?

    Zamieszczone przez __atomek__
    przeciez tam widać Raffikiego
    :haha:
  • metrotest
    Rider
    • 2006
    • 506
    • Volkswagen
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    Silnik 2.0 TDI 150 km - wrażenia z jazdy?

    Witam

    Miałbym prośbę o opis wrażeń z jazdy autem z silnikiem 2.0 TDI 150 km.
    Jak się zbiera? Czy ciągnie od samego dołu czy jest też dziura?
    Czy przyrost mocy jest liniowy? Czy też jak w starych dieslach TDI jest odczuwalne "kopnięcie" :twisted: . Brzmienie silnika /ach to R5 Volvo/. Jak szybko nagrzewa się silnik? Kultura pracy itd.
    Słowem przyjemność z jazdy z perspektywy kierowcy . W jakimś teście była mowa, że motor się dość wysoko kręci - prawie jak benzyna .


    Generalnie do silnika 2.0 TDI najbardziej porównywalny osiągami jest 1.8 TSI. W przypadku Skody dopłata jest duża, ale już np. dla Seata Leona wynosi tylko 3 tys. zł.

    P.S. Pomińmy tylko wątek o spalaniu.

    Komentarz

    • Przem78
      Rider
      • 2013
      • 561

      #3
      Zamieszczone przez metrotest
      Generalnie do silnika 2.0 TDI najbardziej porównywalny osiągami jest 1.8 TSI.

      Chyba do 1.4 TSI, generalnie patrząc na papierki to 1.4 TSI jest porównywalny z RS 2.0 TDI (0-100 km o 0.4 szybciej i Vmax 17 km więcej) porównując 1.4TSI - 2.0TDI jest remis :P :szeroki_usmiech
      Pozdr. Przemek

      Komentarz

      • Festexx
        Rider
        • 2013
        • 286

        #4
        Jeździłem na jeździe próbnej 2.0 TDI i 1,4 TSI. Dynamika spoko, ale nie ma czego szukać przy 1,4 TSI. Benzynka niestety dużo żwawiej napędza O3.
        Co do porównania z 1.8 TSI to już w ogóle nie ma startu.
        Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

        Komentarz

        • metrotest
          Rider
          • 2006
          • 506
          • Volkswagen
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #5
          Nikt nie kupuje 2.0 tdi? Akurat przy Seat Leon dopłata wobec 1.8TSI jest mała. Temat jest więc do rozważenia. B. Istotnym parametrem jest elastość i t di powinno być lepsze ze od .1.4TSI. Niemniej ważne są też wrażenia z jazdy

          Komentarz

          • ryjeks
            Rider
            • 2010
            • 488
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Elastyczność w TSI jest bardzo dobra i pod innymi względami też jest równie dobre lub lepsze.

            Jedyne co przemawia za TDI to niższe spalanie, natomiast też kosztuje więcej, wieć kwestia chłodnej kalkulacji i tyle.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              No wlasnie, u nas w tej chwili roznica 10-20gr na paliwie to pikus praktycznie.

              We Francji na taxi jezdza chyba tylko diesle. Ale tam roznica w cenie paliwa to te 10-20 ale centow, a cena paliwa jest przeciez wyzsza od naszej maksymalnie o 15%. LPG tez maja i tez jezdza, ale to raczej nie w nowych autach. Wiec wydaje mi sie, ze oni potrafia liczyc i wybieraja to co jest korzystne dla portfela, a portfel maja ponad 4x nasz :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • CirixX
                Drive
                • 2013
                • 43

                #8
                Porównujecie 1.4 TSI do 2.0 TDI i piszecie, że ten pierwszy jest dynamiczniejszy.
                Może jest ktoś kto lubi szukać i znajdzie pomiary elastyczności dla tych silników na poszczególnych biegach dla tych dwóch silników a najlepiej trzech ( z 1.8)
                Coś mi się nie chce wierzyć że Diesel 2.0 z 320 NM będzie ostatni w porównaniu elastyczności.

                Komentarz

                • polrob
                  Rider
                  • 2013
                  • 535
                  • Superb III (3V3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  CirixX,

                  Masz kilka porównań

                  O3 i Leon z tymi samymi silnikami 1.4TSI


                  O3 1.4TSI i Leon 2.0 TDI


                  O3 1.4TSI i A3 1.8TSI
                  jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                  Komentarz

                  • Przem78
                    Rider
                    • 2013
                    • 561

                    #10
                    Zamieszczone przez CirixX
                    Coś mi się nie chce wierzyć że Diesel 2.0 z 320 NM będzie ostatni w porównaniu elastyczności.
                    1.4 TSI ma 250 NM papierkowo od 1.500 rpm - 3.500 rpm (1.8 TSI ma też 250 NM - 1.500 rpm - 5.000 rpm) więc różnica 70 NM jest ale nie jest powalająca, za to zestopniowanie skrzyni biegów oraz to, że w TSI przy 3.5 krpm to jest dopiero połowa zakresu obrotów robi robotę. W TDI 4.5 krpm to jest max w TSI 6.8 krpm

                    Przykładowo z 1.4 TSI
                    - 1 - 60 km/h
                    - 2 - 105 km/h
                    - 3 - 155 km/h
                    wartości do odcięcia i z licznika - TDI też tak potrafi ??!!
                    Pozdr. Przemek

                    Komentarz

                    • CirixX
                      Drive
                      • 2013
                      • 43

                      #11
                      Potrafi nie potrafi, być może nie :?
                      Zapoznałem się z powyższymi wynikami i można stwierdzić, że 2.0 TDI idzie prawie tak samo jak 1.4, tylko jestem ciekaw ile przy tym "deptaniu" będzie różnicy w spalaniu, bo o ile przy spokojnej jeździe benzynkę idzie napoić to przy szybkiej ciężko.
                      Wiem co mówię, mam drugie auto Tiguana 2.0 TSI 180 KM i pamiętam jak spieszyłem się na mecz Polska-Urugwaj autostradą z Torunia do Gdańska w zeszłym roku.
                      Nigdy więcej benzyny - prędzej kupię RS'a w TDI jeśli Elegance 2.0 TDI mi będzie mało.
                      Obecnie się zastanawiam.

                      Ma ktoś porównanie RS'a TDI z 1.8 TSI ?

                      Komentarz

                      • polrob
                        Rider
                        • 2013
                        • 535
                        • Superb III (3V3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        CirixX,

                        Kolego nie wiem jak jest z najnowszą wersją 1.8TSI natomiast 1.4 coraz bardziej mnie zaskakuje, w warunkach miejskich przy dosyć ciężkiej nodze spala mi ok 9/100, natomiast ostatnio w trasie (trasa 7-S7) przy średniej z kompa 98km/h (sporo wyprzedzania i komplet osób na pokładzie) spalanie wyszło 6,8 - także myślę że całkiem znośnie. W takich warunkach to i spalanie 2.0TDI wyszło by prawdopodobnie koło 6.
                        jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                        Komentarz

                        • MadDriver
                          Rider
                          • 2013
                          • 285

                          #13
                          Zamieszczone przez CirixX
                          Ma ktoś porównanie RS'a TDI z 1.8 TSI ?
                          Niestety porownanie tylko do OII RS TDI (170 KM), ale OIII RS TDI (184 KM) raczej tak wiele nie wniesie w temacie.



                          To co na plus dla RS z TDI wzgledem 1.8 TSI to elastycznosc w przedziale 0-80 km/h. Pozniej im wyzej, tym gorzej niestety dla RS z TDI. I obawiam sie, ze 1.8 TSI rowniez spusci baty nowemu RSowi z TDI :-/ O 4x4 nie wspominajac.
                          Mój Brzydal :-)

                          Komentarz

                          • ketivv
                            L&K
                            • 2011
                            • 1155

                            #14
                            Zamieszczone przez CirixX
                            Wiem co mówię, mam drugie auto Tiguana 2.0 TSI 180 KM i pamiętam jak spieszyłem się na mecz Polska-Urugwaj autostradą z Torunia do Gdańska w zeszłym roku.
                            Nigdy więcej benzyny - prędzej kupię RS'a w TDI jeśli Elegance 2.0 TDI mi będzie mało.
                            całkowicie inna aerodynamika aut
                            ja mam Yeti 4x4 w TDI kumpel z tym samym silnikiem OII Scout
                            przy 140 km/h
                            Yeti pali 10 l/100 km a Scout max 6,5 l/100 km

                            kształt auta ma wpływ na spalanie o 50% większe

                            w przypadku tej dyskusji porównujemy odwrotnie te same nadwozia z innym silnikiem
                            spalanie benzyny będzie nieznacznie większe

                            silniki benzynowe wkroczyły na ścieżkę rozwoju jaką nowoczesne diesle (oczywiście turbo) już mają za sobą rewolucji w tej dziedzinie już nie będzie

                            Komentarz

                            • MadDriver
                              Rider
                              • 2013
                              • 285

                              #15
                              Zamieszczone przez ketivv
                              silniki benzynowe wkroczyły na ścieżkę rozwoju jaką nowoczesne diesle (oczywiście turbo) już mają za sobą rewolucji w tej dziedzinie już nie będzie
                              Ale wciaz w wielu krajach Europy Zachodniej silniki benzynowe sa kupowane rzadziej niz diesle (nie mowie tego na podstawie statystyk, tylko luznej zyciowej obserwacji). Myslisz, ze ten trend bedzie sie odwracal?
                              Mój Brzydal :-)

                              Komentarz

                              • elektrykprosty
                                Rider
                                • 2013
                                • 311

                                #16
                                W wielu krajach europy zachodniej ludzie przejeżdżają rocznie 30kkm. Zwyczajnie dojeżdżając do pracy.
                                Wtedy diesel ma sens.

                                Komentarz

                                • MadDriver
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 285

                                  #17
                                  To co mozna zaobserwowac jednak, to, ze ludzie coraz czesciej tam ida w rozwiazania hybrydowe. I tak sobie mysle, czy to z czasem nie bedzie wypierac wlasnie diesli.
                                  Mój Brzydal :-)

                                  Komentarz

                                  • ketivv
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1155

                                    #18
                                    Zamieszczone przez MadDriver
                                    Myslisz, ze ten trend bedzie sie odwracal?
                                    będzie, gdyż po to powstały lekko doładowane jednostki benzynowe
                                    maja być ekonomiczne i wysoce sprawne

                                    dokładnie takie jak "nowoczesne diesle" 15 lat temu ;-)
                                    które okazały się taka rewolucją, że liczba użytkowników silników diesla w osobówkach gwałtownie wzrosła

                                    ta sama rewolucja dotyczy obecnie "cywilnych" doładowanych silników benzynowych
                                    będą/są oszczędne, dynamiczne, ciche i lekkie

                                    Komentarz

                                    • marbab
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 4713
                                      • Fiat
                                      • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Roznica w cenie auta z dieslem i benzyna musi byc symboliczna, w przeciwnym razie coraz mniej bedzie "klekotow" w prywatnych osobowkach.
                                      Marek



                                      Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                      Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                      Komentarz

                                      • Andja
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 596

                                        #20
                                        Zamieszczone przez marbab
                                        Roznica w cenie auta z dieslem i benzyna musi byc symboliczna, w przeciwnym razie coraz mniej bedzie "klekotow" w prywatnych osobowkach.
                                        a wtedy ceny ON spadną 8)

                                        Komentarz

                                        • CirixX
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 43

                                          #21
                                          Tą belkę w końcu poprawili czy nie, bo dalej mam dylemat z tym dieslem 2.0 ?

                                          Komentarz

                                          • Festexx
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 286

                                            #22
                                            Zamieszczone przez CirixX
                                            Tą belkę w końcu poprawili czy nie, bo dalej mam dylemat z tym dieslem 2.0 ?
                                            Temat belki nie istnieje, przejechałem 5,5 tys km po łódzkich drogach i cisza i spokój.
                                            Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                                            Komentarz

                                            • voctawias
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 191
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Festexx
                                              Zamieszczone przez CirixX
                                              Tą belkę w końcu poprawili czy nie, bo dalej mam dylemat z tym dieslem 2.0 ?
                                              Temat belki nie istnieje, przejechałem 5,5 tys km po łódzkich drogach i cisza i spokój.
                                              Potwierdzam!
                                              Octavia 3 - 1.4TSI

                                              Komentarz

                                              • marbab
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 4713
                                                • Fiat
                                                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                CirixX, wez Klekota z 4x4 bedziesz mial wielowachacz.

                                                Andja, dobrze by bylo
                                                Marek



                                                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                                Komentarz

                                                • mrfazi
                                                  • 2010
                                                  • 3103
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez ketivv
                                                  po to powstały lekko doładowane jednostki benzynowe
                                                  maja być ekonomiczne i wysoce sprawne
                                                  , które to nie zapomnijmy są tykającą bombą - patrz 1.8TSI, dziś te wspaniałe nowinki technologiczne sprawiają coraz więcej kłopotów. Niebawem zapewne z jednolitrowego silnika benzynowego wycisną 200KM.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...