Pewnie jest tak, ze ponizej 30 mozna ustawic ACC, ale wtedy zachowuje sie jak standardowy tempomat. Podobnie mozna ustawic ACC powyzej 160 -- wtedy tez zachowuje sie jak standardowy tempomat (nie jest adaptacyjny).
FRONT ASSIST
Zwiń
X
-
Niestety, albo stety mogę tu jedynie teoretyzowac w oparciu o materialy informacyjne skody.
Rekacja to zawsze najpierw wstępne ostrzeżenie, potem akustyczne, potem szarpnięcie, potem automatyczne hamowanie.
Jeśli trzeba to wszystkie fazy trwają na tyle krótko, że człowiek zauważy dopiero hamowanie.
[ Dodano: Czw 07 Lis, 13 22:28 ]
Nawet jak zacznie hamowac za późno by uniknać zderzenia to przynajmniej zminimalizuje skutki.
Widziałem test porownawczy zderzenia auta z tym systemem, gdzie auto automatycznie zwolniło, i bez gdzie przywaliło z pełną prędkością. Różnice w obrażeniach manekinów były spore.
Komentarz
-
-
A przypadkiem FA nie reaguje tylko na rzeczy będące w ruchu? Stąd brak reakcji na karton/styropian a jest reakcja na samochód/rower/zwierzę?
A jak miałbyś zaparkować pod ścianą z tym systemem? Przecież zahamowałby i nie dojechałbyś do ściany...
wątek na briskoda
Komentarz
-
-
Euro NCAP testuje systemu automatycznego hamowania.
Ten z Golfa VII zdobył dobre noty. Zaraz za mercedesem.
test euro ncap
Dojeżdżając do wolniej poruszającego się auta z prędkością 30-60km/h system pozwolił zupełnie uniknąć kolizji (tzn. sam zahamował). Przy wyższych prędkościach ostrzegł kierowcę i ograniczył skutki kolizji.
Testowany Golf nie był wyposażony (lub jeszcze to funkcja nie działała) w hamowanie przed stojącymi obiektami.
Pytanie jak jest w naszych octaviach?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elektrykprostyEuro NCAP testuje systemu automatycznego hamowania.
Ten z Golfa VII zdobył dobre noty. Zaraz za mercedesem.
test euro ncap
Dojeżdżając do wolniej poruszającego się auta z prędkością 30-60km/h system pozwolił zupełnie uniknąć kolizji (tzn. sam zahamował). Przy wyższych prędkościach ostrzegł kierowcę i ograniczył skutki kolizji.
Testowany Golf nie był wyposażony (lub jeszcze to funkcja nie działała) w hamowanie przed stojącymi obiektami.
Pytanie jak jest w naszych octaviach?PW
Komentarz
-
-
Tutaj macie wątek odnośnie tego, czy warto mieć FA - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77491
Komentarz
-
-
U mnie FA sam sie sprawdził. Nie mam ACC
Napisałem o tym tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77491OIII 1,4 TSI (CHPA)
wcześniej OII FL 1,6 MPI
Komentarz
-
-
Na stronie EuroNCAP jest trochę informacji na temat Front Assist. Po naszemu będzie to mniej więcej tak:
- Do 30 km/h system stosuje pełne hamowanie i potrafi wykryć obiekty ruchome i nieruchome.
- W przedziale 30 km/h - 80 km/h system wykrywa obiekty nieruchome i ostrzega kierowcę ale nie stosuje hamowania.
- W przedziale 30 km/h - 200 km/h system wykrywa obiekty ruchome i ostrzega kierowcę, stosuje częściowe hamowanie i wspomaganie hamulców.
Przy prędkościach powyżej 30 km/h, stopień częściowego hamowania zależy od tego czy zamontowana jest kamera. Z kamerą stosowane jest hamowanie z siłą 6 m/s2, bez kamery hamowanie wynosi 3,5 m/s2.
Komentarz
-
Dzisiaj przede mną osobówka z przyczepką skręcała w prawo, lekko przyhamowałem, tak żeby nie stracić za dużo prędkości, po czym FA zdecydował, że za mało i ostro walnął po hamulcach. Wszystko OK, ale w związku ze zbliżającą się zimą pojawia się pytanie - czy system tak samo zrobi na śniegu? Taka akcja może skutkować wyleceniem poza drogę.
Komentarz
-
-
mac_aaron, Teoretycznie tak, ale praktycznie masz ABS i ESP, czyli kolejny system skoryguje hamowanie, celem utrzymania auta w jeżdzie na wprost.
Powinno to dać łącznie lepszy efekt niż spóźniona reakcja lub jej brak.
A to, że system jest nie do końca przewidywalny, to nic nie poradzimy. Może kolejne odsłony tego systemu w O4 itp będą lepsze. :roll:
Ja i tak jestem na tak. I dla mnie jest on ważniejszy niż lepsze audio, okno dachowe, kassy itp.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
"odśnieżam" wątek, bo jestem akurat przed wyborem ACC czy FA, więc zebrałem wszystko do kupy razem all together:
Z ostatniej instrukcji do O3 można wyczytać że:
- ACC samoczynnie utrzymuje wybraną prędkość lub odstęp od poprzedzających pojazdów
- FA ostrzega przed kolizją, a w razie potrzeby próbuje uniknąć lub zmniejszyć jej skutki
Dodatkowo z informacji od SAP (Qgar) oraz na stronie Volkswagena FA jest częścią ACC.
ACC:
- nie działa ze stojącymi przeszkodami (np: gdy auto przed tobą skręci w prawo, czyli zniknie, by ominąć inne stojące np w korku) ... bo od tego jest FA
- nie działa na obiekty przecinające drogę lub jadące z naprzeciwka
- nie wolno używać w trudnych warunkach typu mgła, ulewa, lód, ostre zakręty i wzniesienia
- może się wyłaczyć automatycznie podczas ingerencji innych układów, np: ESC
- zmniejsza predkość poprzez redukcję gazu lub przez układ hamulcowy (świecą się z tyłu stopy)
- działa w zakresie prędkości 30-160km/h i 160 - 0km/h
- zasięg ACC to nawet około 120 metrów
- mając DSG można zatrzymać auto do zera i w przypadku SZYBKIEGO ruszenia auta przed nami, ACC będzie jechało dalej (a jesli nie to wyłaczy się i tu uwaga na DSG bo auto ruszy jeśli nie wciśniemy hamulca)
- jeśli jadąc z mniejszą prędkością niż zapamiętana, włączymy kierunkowskaz, ACC oceni to jako manewr wyprzedzania i zacznie automatycznie przyspieszać
FA:
- służy jedynie jako pomoc dla kierowcy
- nie reaguje na obiekty przecinające drogę (pewnie sarenkę czy dzika zobaczy jak już będzie za późno)
- zwraca uwagę na bezpieczny odstęp od auta jadącego przed nami
- ostrzega przed możliwą kolizją
- przygotowuje hamulce do awaryjnego hamowania
- działa z prędkościami większymi niż 5 km/h
- zadziałanie ESC wyłączy nam FA
- między 5 - 30 km/h automatycznie hamuje bez żadnego komunikatu (chyba na to nie ma już czasu :P )
- ostrzeżenie wstępne pojawia się przy poruszającej się przeszkodzie między 30 - 210 km/h
- ostrzeżenie wstępne pojawia się przy nieruchomej przeszkodzie między 30 - 85 km/h
- ostrzeżenie pilne występuje gdy kierowca nie reaguje na ostrzeżenie wstępne (automatyczny krótki manewr hamowania)
- przy braku reakcji na ostrzeżenie pilne działa automatyczne hamowanie ze stopniowo zwiększającą się siłą hamowania
- jeśli kierowca hamuje w sposób niewystarczający, system automatycznie zwiększa siłę hamowania (ale tylko wtedy gdy mocno dociska się pedał hamulca)
Co do szczegółów to odsyłam do manuala ...
Komentarz
-
-
Dorzuce tylko akcje z FA sprzed 6dni.. Nie zadziałał ani ciut ciut gdy gosciu z prawego pasa nagle wskoczył okrakiem na oba pasy z predkoscia mniejsza o jakies 30-40km/h od mojej.. Na szczescie skonczylo sie "tylko" na ostrym hamowaniu w moim wykonaniu, w najgorszym momencie mialem jeszcze z 5m do niego.. Nie mniej system powinien chociaz ostrzezenie pokazac.
Choc obawiam sie ze nie wykrył przeszkody, bo zajmowala tylko pol mojego pasa (i to nawet mniejsze, ale nie bylo szans sie zmiescic na reszcie pasa, chyba ze rysujac po barierze z lewej)..
Komentarz
-
-
Witajcie.
Mam FA i ACC.
ACC jest zawsze z FA.
Nawet jak nie włączysz ACC system FA działa i hamuje samochód jak uzna że już może być kolizja (nieraz to zauważyłem).
Ikonka dwóch samochodów pojawia się jak jedziesz niebezpiecznie blisko samochodu .
Jak gwałtownie zmniejsza się odległość między tobą a tym przed tobą system FA zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym i w miarę potrzeby przyhamowuje samochód wyświetlając ostrzeżenie ikonę samochodu na wyświetlaczu na czerwono oraz sygnał dźwiękowy.
Jak auto przed tobą zwalnia by zjechać z drogi to niestety system też reaguje..
ACC dodatkowo reguluje odległość między samochodem twoim a poprzedzającym - którą można ustawić na regulatorze tempomatu.
W przypadku zatrzymania całkowitego system czeka chwilkę - może to jest jakieś 2 sek i jeśli nadal przed autem nic się nie zmienia to sygnalizuje dźwiękiem i na wyświetlaczu że należy przejąć kontrolę i popuszcza samochód a on jedzie (mam DSG)
Jeśli wcześniej auto przed tobą ruszy choć na chwilkę system uwalnia hamulce i twoje auto też rusza rozpędzając się do uprzednio zadanej prędkości.
Jeśli się zatrzymało i samochód całkiem się wyłączył jak ruszasz to możesz ponownie aktywować ACC do zadanej wcześniej prędkości pociągając raz do siebie dźwignie tempomatu.
Ogólnie ACC i FA to bardzo fajne systemy istotnie zwiększające bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania na trasie.
Odległości jakie utrzymuje ACC od poprzedzającego samochodu są może zbyt duże (wciskają się w nie inni wariaci co lubią jeździć na zderzaku) ale tak to już jest na drogach gdzie jeździ wielu samobójców...
Jak macie jeszcze jakieś pytania i wątpliwości - pytajcie.Jeżdżę:
Octavia III, elegance, 1.4 TSI, DSG, kombi, Biel candy, amazing, KESSY, DAB, CANTON, SUNSET, Skóra naturalna + tkanina, Aktywny tempomat, Lane Asist, Driver set up, elektryczna klapa bagażnika, sportowe zawieszenie + XDS, elektryczny fotel kierowcy, podgrzewane fotele przód, gniazdo 230V i inne...
Komentarz
-
-
Hejka. Ja też zamówiłem ACC/FA i mam pytanie czy miałeś sytuację z FA gdy zblizałeś się do stojącej przes(z)kody np: na skrzyżowaniu ?
Zastanawiam się dlaczego nie wyszedł test na Leonie => https://www.youtube.com/watch?featur...-nMZSlt4#t=523
Prędkość była ~25km/h, najazd wydaje się dobry, nie są to kartony ... :?
Komentarz
-
-
Generalnie ACC nie reaguje skutecznie na stojące przeszkody. Owszem, jak się zbliżasz do skrzyżowania a przed tobą chwilę temu zatrzymał się samochód i był już w polu widzenia radaru - to auto hamuje.
Gorzej jak stało wcześniej , zanim ACC go zauważył.
Wówczas czasem zahamuje ale w większości przypadków gdy nic nie zrobisz gwałtownie już tuż przy tym aucie awaryjnie zahamuje FA - nie radzę jednak czekać bo co jak nie zahamuje...>?Jeżdżę:
Octavia III, elegance, 1.4 TSI, DSG, kombi, Biel candy, amazing, KESSY, DAB, CANTON, SUNSET, Skóra naturalna + tkanina, Aktywny tempomat, Lane Asist, Driver set up, elektryczna klapa bagażnika, sportowe zawieszenie + XDS, elektryczny fotel kierowcy, podgrzewane fotele przód, gniazdo 230V i inne...
Komentarz
-
Komentarz