Witam.
Pomału kończą mi się dylematy odnośnie konfiguracji.
Niemniej jednak jest jeden istotny, bo drogi - Columbus.
Kto ma i czy jest zadowolony - czy może uważa, że nie ma sensu w dobie smartfonów z navi
(Sam mam Galaxy S4 i chyba 3 nawigacje).
Jednak tak sobie nieraz myślę, co oryginał to oryginał i w sumie też wygoda gdy jednocześnie dzwoni telefon i działa nawigacja w mieście.
Amundsena nie chcę proszę nie polecać.
A w ogóle, kto mi wypisze ze szczegółami co w tym jest za te pieniądze poza funkcją Navi
i dlaczego aż tyle chcą za to ?
Wg mnie największym atutem C jest jego wyświetlacz.... Największy z oferowanych w O3 i przez to wyglada najbardziej efektownie. Raczej soft sie nie różni od A.
Co do dylematu... Widzę ze koledzy dokładają zazwyczaj A ale jest tez wiele opinii ze taniej dokupić rozsądne navi zewnętrzne za 500.... Tym bardIej ze za przeszlo 6k można dołożyć kilka fajnych umilaczy
Większy ekran, wyższa rozdzielczość, możliwość oglądania filmów (na postoju tylko).
Antenka na dachu.
Za te pieniądze można kupić zwykłą przenośną nawigację, umieścić ją w znacznie lepszym miejscu na szybie (nie trzeba przenosić wzroku gdzieś nisko) i pojechać na wycieczkę po lazurowym wybrzeżu.
IMO szkoda kasy, ja wziąłem dużo dodatków ale Columbusa odpuściłem - cena nie przystaje do obecnych czasów, kiedy prawie każdy ma navi w kieszeni w telefonie.
Osobiscie zamowilem, chociaz wiem, ze to drogi, aczkolwiek fajny bajer. Jesli i tak samochod jest zdrowo ponad 100k PLN, to procentowo wzgledem ceny samochodu koszt Columbusa poraza mniej, niz w samochodzie za np. 70k PLN.
Nawigacji przyczepianej nie lubie, bo wkurzaja mnie te kable dookola. Jesli komus to nie przeszkadza jednak, to oczywiscie smartphone czy jakis Garmin jest najtansza opcja, a do tego wciaz bardzo skuteczna.
Co do odrywania wzroku od drogi, bo ekran jest nisko ulozony -- to nie do konca tak. Informacje z nawigacji pojawiaja sie rowniez miedzy licznikami.
Columbus to nie tylko nawigacja. Jest to wypasiony komputer z poziomu ktorego mozna ustawiac tryb jazdy/klimatyzacje, ogladac DVD, sluchac radia czy plikow muzycznych.
Dodam, ze Columbus w OIII jest nowszej generacji, niz ten obecnie montowany wciaz w Superbie. Z tego co sie mowi, jest on o niebo szybszy i bardziej dopracowany.
Prawda jest, ze za te 6.7k PLN mozna dokupic w aucie wiele innych rzeczy. Wydaje mi sie, ze sens kupowania Columbusa jest wiekszy przy aucie ponad 100k PLN. Ale to tylko moja perspektywa postrzegania sprawy Pewnie nie bedzie to zbyt czesto kupowany bajer.
Jak wyglada cenowo update map do Columbusa? W nowym aucie jest jakis okres updateow za free? Jaka jest jakosc map?
Columbus to bajer samochodow klasy premium. Dodanie tego do auta za 70-80k PLN jest wiec faktycznie dyskusyjne.
ketivv, jak wyglada kwestia z wyswietlaniem informacji z Columbusa pomiedzy zegarami? Jest to na tyle wystarczajace, ze faktycznie mozna nie patrzec wtedy na glowny ekran? Czy Twoim zdaniem od strony praktycznej korzystanie z tableta/smartphone'a/nawigacji przenosnej, jest bardziej wygodne? Abstrahuje od kabli, bo to akurat wygodne nie jest na pewno.
Co do wbudowanego dysku. Czy wejscia na gniazda pamieci SD sa tylko dostepne przy zakupie Columbusa? Bo jesli nie, to wbudowana pamiec w Columbusa tez nie jest czyms nadzywczajnym. Raz, ze mozna miec wszystko po BT z telefonu, dwa to, ze mozna latwo dokupic tanio karte pamieci.
No ale majac Columbusa mozna sie poczuc jak w aucie klasy premium
Swoja droga, to nowa Mazda 6, a wiec auto ktore celuje wyzej niz OIII, ma nawigacje, ktora wyglada tragicznie. A wiec cieszmy sie, ze w OIII jak ktos ma kaprys, to moze miec full wypas.
Normalnie informacje byly wyswietlane na maxi-dot w sposob wystarczajaco jasny.
Trzeba zapytac kogos kto juz ma Columbusa jak to wyglada w O3 na kolorowym maxi-dot bo to tu, powinna byc tez jakas dodatkowa przewaga tego teraz nad tym dostepnym w O2
ketivv, jak wyglada kwestia z wyswietlaniem informacji z Columbusa pomiedzy zegarami? Jest to na tyle wystarczajace, ze faktycznie mozna nie patrzec wtedy na glowny ekran? Czy Twoim zdaniem od strony praktycznej korzystanie z tableta/smartphone'a/nawigacji przenosnej, jest bardziej wygodne? Abstrahuje od kabli, bo to akurat wygodne nie jest na pewno.
można spokojnie dojechać do celu tylko wskazaniami na maxi-dot
ekran kolorowy to bardziej ciekawostka ;-)
tablecie wspominałem w kontekście urządzenia mulitimedialnego do "filmów" itp.
gniazda SD masz teraz zawsze za napęd CD w schowku trzeba dopłacić, nie wiem czy w przypadku Columbusa także
ale zawsze jest on w schowku a nie w samym urządzeniu
Poza DVD, HDD i możliwością oglądania filmów, Columbus w porównaniu do Amundsena pokazuje też mapy 3D, gdzie Amundsen tzw. 2.5D.
Osobiście testowałem mniejszą navi w Golfie 7 i tam wygląd mapy to porażka porównując chociażby z czymś 2D opartym o AutoMapę czy nawigację Nokia.
Co do wyświetleń na MaxiDocie to nie podejrzewam by była różnica - a tam po prostu są wyświetlane strzałki dla pokazania kierunku jazdy - szału nie robi, ale korzystać się da.
Natomiast osobiście uważam, że dopiero fajną zabawką byłby Traveller Assistant (TA) - rozpoznawanie znaków drogowych i związane z tym sterowanie różnymi elementami w aucie. Obecnie w Polsce niedostępny w ofercie, ale wg specyfikacji działa tylko z Columbusem, więc może w przyszłości będzie to można włączyć kompem po prostu - o ile posiada się też kamerę (skłądnik LA bądź też ILA o ile się nie mylę).
Jeżeli ten system byłby sensownie zrobiony, to powinien wspomagać działanie nawigacji, ILA (bez TA działa chyba tylko w oparciu o prędkość?), tempomatu adaptacyjnego np. zwalnianie w obszarze zabudowanym itp. Ale to tylko marzenia, a jak w praktyce?
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Z tym TA to nie czaje. W polskim manualu jest on opisany. Zamowilem LA (czyli kamera jest), wiec teoretycznie hardware jest obecny.
--
Dostalem odpowiedz z Skody w/s TA:
Planujemy wprowadzić opcję rozpoznawania znaków drogowych w nowym roku produkcji - będzie ona połączona m.in. z Lane Assist, Intelligent light assistant oraz Nawigacją Columbus.
Przy czym jeszcze nie wiem, czy jesli zamowi sie LA, IIA i Columbus'a, to TA mozna aktywowac za free, czy tez jest to cos ekstra do kupienia (podejrzewam, ze juz jest to tylko kwestia software'u).
A czy przy Columbusie jest również kamera cofania? Bo wtedy ten wydatek miałby sens a gdzieś na youtube widziałem golfa 7 z Columbusem i kamerą cofania właśnie.
W opcjach kamery nie widzę.
A każdą aktualizację można robić samemu czy wszystko przez ASO (aby nie stracić gwarancji) ?
Pytam o nowy samochód, który chcę zamówić z systemem Columbus.
Komentarz