Cześć, tak jak w temacie czy felgi 7.5'x17' i ET 40 podejdą bez problemów do O3 niby mają TUV Tu ale wole się upewnić w stosunku do fabrycznych 7'x17 ET 49 to jest - 15 mm na stronę czyli teoretycznie wychodzi dopuszczalne poszerzenie o 1% na stronę.
Witam,
Nie chcę zakładać podobnego tematu więc się podłączę pod ten.
Orientuje się ktoś może, czy oryginalne felgi z O2FL (17",7" szerokość, ET54) będą pasowały do O3, a szczególnie do wersji ze sportowym, czyli jak rozumiem deczko obniżonym, zawieszeniem?
Został mi taki komplet po sprzedaży auta i zastawiam się, czy by się nie nadał do nowego np. do zimówek. A na chwilę obecną nie mam jak sprawdzić tego organoleptycznie, bo auto jeszcze nie odebrane.
Orientuje się ktoś może, czy oryginalne felgi z O2FL (17",7" szerokość, ET54) będą pasowały do O3, a szczególnie do wersji ze sportowym, czyli jak rozumiem deczko obniżonym, zawieszeniem?
będzie pasować
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
A ja bym chciał z kolei wrzucić 18" - oryginalne koła w tym rozmiarze mają szerokość 7,5" i ET 51. Ponieważ jak w każdej marce, Skoda zakłada duży margines i koła są mocno schowane w nadkolach (zwłaszcza w O3 mam wrażenie mocnego schowania kół) chciałbym wyjść z felgami jak się da na zewnątrz. Zakładając, że wybiorę najbardziej popularną szerokość 8" (czyli zyskuję już w tym momencie na szerokości 2,5 cm) to jakie ET jest graniczne żeby maksymalnie wypełnić nadkola ale nie narazić się na obcierki opon ? W tej szerokości jeśli chodzi o felgi do grupy VW można spotkać się z rozpiętością ET od 47 do 35.
oryginalne koła w tym rozmiarze mają szerokość 7,5" i ET 51
Zamieszczone przez Michelix
Zakładając, że wybiorę najbardziej popularną szerokość 8" (czyli zyskuję już w tym momencie na szerokości 2,5 cm)
Michelix, nie wiem jak to policzyłeś ale chyba się pomyliłeś
Przyjmując twoje założenie czyli z 7,5" przechodzisz na 8" to jak dla mnie różnica to 0,5" czyli ok 1,27cm (2,54cm = 1 cal) jako że felga będzie szersza o 0,5 cala to nie znaczy że ona będzie szersza w jedna stronę o te 0,5" tylko w każdą stronę o 0,25".
Więc w przypadku gdy felgi będą miały to samo et a różnic się będą tylko szerokością 0,5" tzn. że nowa felga będzie wystawała bardziej o ok 63mm
Niedawno sam dokonywałem pomiarów o ile da się wypchać koła na zewnątrz i z przodu wyszło mi ok 13-15mm a z tyłu 17-20 mm
Tak więc myślę że najlepsze rozwiązanie to 8" i et max 45
Michelix, nie wiem jak to policzyłeś ale chyba się pomyliłeś
Przyjmując twoje założenie czyli z 7,5" przechodzisz na 8" to jak dla mnie różnica to 0,5" czyli ok 1,27cm (2,54cm = 1 cal) jako że felga będzie szersza o 0,5 cala to nie znaczy że ona będzie szersza w jedna stronę o te 0,5" tylko w każdą stronę o 0,25".
Więc w przypadku gdy felgi będą miały to samo et a różnic się będą tylko szerokością 0,5" tzn. że nowa felga będzie wystawała bardziej o ok 63mm
jasne - masz rację, muszę przesmarować kalkulator
Sugerując się Twoimi pomiarami:
- z przodu do wypełnienia mamy max. 15 mm - z czego 6,3 mm bierze felga, zostaje 8,7 mm na ET. Czyli odejmując te 8,7 mm od oryginalnego ET, które wynosi 51, daje nam to 42,3 do którego maxymalnie możemy zejść, a optimum to jak napisałeś 45
- z tyłu do wypełnienia mamy max. 20 mm - z czego 6,3 mm bierze felga, zostaje 13,7 mm na ET. Czyli odejmując te 13,7 mm od oryginalnego ET, które wynosi 51, daje nam to 37,3 do którego maxymalnie możemy zejść
Pozostaje dylemat czy kupić jeden rodzaj felg na obie osie (to samo ET dostosowane do przedniej osi), wówczas mamy optymalnie wypełnione przednie nadkola ale ciut za mało tylne (tak miałem w poprzedniej O2) czy kupić osobno felgi z wyższym ET na przód i z niższym ET na tył ?
Komentarz