START & STOP pytanie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Arturos1984
    Classic
    • 2017
    • 0

    START & STOP pytanie.

    slawek31113, to dajmy niech to będzie zadatek inaczej można zrobić ,jeżeli nieobecność była by poważnie uzasadniona ,bo Sławku nie wiem czy wiesz ,ale w Sulejowie naprawdę było nieciekawie z powodu nieobecności uczestników i organizatorzy musieli się ostro tłumaczyć ,co skutkowało tym ,że następny zlot mógł się nie odbyć i między innymi Filip nie chciał więcej organizować zlotów
  • Arturos1984
    Ambiente
    • 2014
    • 173

    #2
    START & STOP pytanie.

    Moje pytanie brzmi jak ten system wpływa na akumulator i rozrusznik,oszczędność na benzynie jest odczuwalna?. Pytam bo moja O3 będzie na taxi jeździć.
    Dzięki.
    Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zamieszczone przez Arturos1984
      jak ten system wpływa na akumulator i rozrusznik,oszczędność na benzynie jest odczuwalna
      na pewno wpływa na ekologię :lol:
      i na dalsze wydatki przy eksploatacji auta :roll:
      raczej nie sądzę aby jeżdżąc na taxi po Wawce było to dobre rozwiązanie- jest wyczuwalna zwłoka przy ruszaniu z włączonym systemem S/S bo przy właczonym systemie chwila mija zanim uruchomi się silnik i auto ruszy więc czasem może być problem z nerwowymi kierowcami :wink:
      oszczednośc na paliwie w warszawskich korkach na pewno będzie :wink: - ale jaka?- sam będziesz musiał to ocenić
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • Arturos1984
        Ambiente
        • 2014
        • 173

        #4
        Czyli mam rozumieć że używając S/S będę drażnił innych kierowców 8) , i to co zaoszczędzę na paliwie będę musiał wydać na akumulator i rozrusznik :roll: lub jeszcze do tego dołożyć :P.
        Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

        Komentarz

        • rurka07
          Drive
          • 2014
          • 87

          #5
          rozrusznik ma zwiekszona odpornosc mechaniczna i wzmocniony wieniec co do akumulatora funksja st st bedzie dzialac gdy aku bedzie mialo wystarczajacy zapas energi do ponownego jego ueuchomienia

          Komentarz

          • lubek24
            Rider
            • 2013
            • 597
            • Octavia III (5E3)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            SS w Wa-wie się sprawdza, dziś tankowałem auto drugi raz i na 490 km przejechanych w mieście zalałem 48,11 L.
            Odczucia spowolnienia nie zanotowałem, a na światłach to "słoiki" robią korki więc Ty jako "złotówa" jesteś uodporniony
            co do akumulatora i alternatora się nie wypowiadam - brak doświadczenia i umiejętności.
            Pytanie tylko czy benzyna na taxi się nadaje ? Bo zagazowane i tak ją pobierają. Najrozsądniej było by kupić 1,6 TDI 90 KM, ale to wolny kraj masz prawo wybrać swoje auto do pracy.
            O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

            Komentarz

            • ryjeks
              Rider
              • 2010
              • 488
              • Octavia III combi (5E5)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Auto z S&S ma wzmocniony akumulator i rozrusznik i ogólnie jest przystosowane do takiej eksploatacji.
              Jeździłem z S&S w O III i nie ma żadnego opóźnienia.
              To jest czas rzędu poniżej 0,5 s.

              Natomiast przy korkach na pewno będzie dużo lepszy wynik na stacji paliw.

              Komentarz

              • Arturos1984
                Ambiente
                • 2014
                • 173

                #8
                lubek24, O3 już kupione w benzynie ja już dieslowi mówię "nie" po moim poprzednim aucie :evil:..
                Masz rację że każdy ma prawo wyboru, myślę że złego wyboru nie dokonałem , przecież te 1.2 nie spali w mieście 10l?
                No ale to już troszkę odbiega od tematu 8).
                Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                Komentarz

                • greg505
                  L&K
                  • 2013
                  • 1239

                  #9
                  Arturos1984, jak bedziesz z tego systemu korzystal z glowa to nie ma sie czym przejmowac.
                  Jak uzywam ss tylko i wylacznie jak wiem ze bede dlugo na swiatlach stal, w sytuacji gdy podjezdza sie co kilka minut w korku jest on bez sensu.

                  Gdzies juz podawelm przyklad jazdy z wlaczonym i wylaczonym systemem ss,
                  Na wylaczonym mialem spalanie na poziomie 17l, na wlaczonym okolo 11l (nie pamietam dokladnie)
                  Black magic

                  Komentarz

                  • dontak
                    Rider
                    • 2008
                    • 586
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Arturos1984
                    przecież te 1.2 nie spali w mieście 10l
                    No tutaj możesz się trochę zdziwić. Lato (włączona klima) + spore korki i średnie spalanie potrafi przekroczyć 10l.
                    OIII 1.2 TSI 105 KM

                    Komentarz

                    • oskar12345
                      Drive
                      • 2014
                      • 48

                      #11
                      dzis rano jechalem z wlaczonym SS... spalilo na trasie 19km jaka mam do pracy jakies 6l srednio... tylko jechalem o 6:30 rano to raczej brak korkow zatrzymalem sie na swiatlach 4-5 razy i tam silnik mi sie wylaczyl na jakies 60sekund za kazdym razem.... z SS trzeba umiec jezdzic bo raczej wylaczenie silnika na 5-10 sekund nie ma sensu jak ruszasz i zatrzymujesz sie co chwilke. Jak widzisz, ze ci sie przed nosem swiatla zmienily to naciskasz przycik SS i silnik wylaczony.... dla niektorych to denerwujace dla innych nie... a ze spalaniem to roznie... na ostatnim baku mialem srednio 6 litrow (codziennie ta sama trasa po 20km) ale jak jezdzilem krotkie odcinki (5km) po miescie to srednio bylo ponad 9l... silnik baaaardzo lubi paliwo jak sie mocniej przycisnie oraz na krotkich odcinkach.... ale to tak jak kazde auto
                      mam porownanie do turbodiesla z innego auta, ktorym jezdzilem ostatnie kilka lat - 1.3 90KM - na tej samej trasie spalil jakies 0,5l mniej niz O3 1.2 105KM... czyli ten TSI moze byc mega oszczedny ale tylko przy spokojnej jezdzie (obroty przewaznie 1,8-2,5tys)
                      O3 1.2 105KM 6M

                      Komentarz

                      • Arturos1984
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 173

                        #12
                        Hmm z tego co czytam tu o spalaniu O3,to wydaje mi się że do mojego poprzedniego auta w dieslu dużej różnicy nie będzie, w korkach spalał mi średnio 8-8,5 l ON. :?

                        Mam rozumieć że jeżeli będę używał S/S z głową i według instrukcji kolegów problemów nie będzie z tym systemem a i się paliwka zaoszczędzi
                        Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                        Komentarz

                        • greg505
                          L&K
                          • 2013
                          • 1239

                          #13
                          Zamieszczone przez oskar12345
                          ale jak jezdzilem krotkie odcinki (5km) po miescie to srednio bylo ponad 9l... silnik baaaardzo lubi paliwo jak sie mocniej przycisnie oraz na krotkich odcinkach.... ale to tak jak kazde auto
                          ,
                          tak z ciekawosci, to po ktorej czesci Krakowa jezdzisz ze taka duza srednia ci wychodzi w tym silniku?
                          Black magic

                          Komentarz

                          • uli07
                            Rider
                            • 2012
                            • 391
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Ja startuje np. z okolic Kobierzyna i jesli bez szalenstw dojade do ronda Grunwaldzkiego (jadac autostrada Skawina :-)) to spalanie osiaga (spada do) cos okolo 9 l/100km. Normalnie jazda zaczyna sie od okolo 16 l/100km i systematycznie spada w miare pokonywanego dystansu, ale zeby zejsc do np 7,5 l/100km to musze jechac czyba z 10-15 km. Na krotkich dystansach ciezko zejsc ponizej 8-9 l/100km. Przelot autostrada do pracy w okolice al. Armii Krajowej kosztuje okolo 7.5-8 l/100 km.
                            Te nowsze silniki moze sa bardziej oszczedne (oraz masa auta robi swoje), ale CAXA nacisnieta spala sporo. Wracalem w sobote z Zakopanego i udalo mi sie dojsc do 6,2 l/100km w okolicach Rabki - jazda bardzo spokojna. Potem wystarczyl jeden wyjazd na Zakopianke i rozpedzenie auto od zera do 100km/h zeby na dystansie 400m spalanie podskoczylo do 6,4. Mialem za soba juz 30 km drogi.
                            Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                            Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                            Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                            Komentarz

                            • greg505
                              L&K
                              • 2013
                              • 1239

                              #15
                              to u mnie spalanie na odcinku 5km, waha sie od 7,5 - 24l :wink:
                              srednio wychodzi ok 10,5
                              Black magic

                              Komentarz

                              • lubek24
                                Rider
                                • 2013
                                • 597
                                • Octavia III (5E3)
                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Arturos1984
                                lubek24, O3 już kupione w benzynie ja już dieslowi mówię "nie" po moim poprzednim aucie :evil:..
                                Masz rację że każdy ma prawo wyboru, myślę że złego wyboru nie dokonałem , przecież te 1.2 nie spali w mieście 10l?
                                No ale to już troszkę odbiega od tematu 8).
                                Oczywiście gratuluję wyboru.

                                Wczoraj tankowałem drugi raz o po 490 km w korkach w Wa-wie spalanie wyszło mi 9,82L/100 km. Biorąc pod uwagę opinie kolegi greg505 na temat spalania uważam że to dobry wynik. Dokładnie jak koledzy piszą wyłączenie na chwilę silnika nie ma sensu nauczysz się jak nacisnąć hamulec by SS się nie włączyło i będzie git.
                                O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                                Komentarz

                                • Arturos1984
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 173

                                  #17
                                  nauczysz się jak nacisnąć hamulec by SS się nie włączyło i będzie git.
                                  Hehe to może jakieś korepetycje z naciskania hamulca :roll:
                                  Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                                  Komentarz

                                  • lubek24
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 597
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                    #18
                                    Bez przesady, musisz wyczuć autko. Ja mam w DSG, nie wiem jak Ty zamówiłeś, ale u mnie jak delikatnie nacisnę to się nie włącza, a jak konkretnie docisnę to od razu silnik się wyłącza.
                                    O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                                    Komentarz

                                    • Arturos1984
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 173

                                      #19
                                      No z tymi korepetycjami to taki żarcik sytuacyjny

                                      Dobra to już wiem sporo, teraz nauka używania S&S
                                      Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                                      Komentarz

                                      • Rok z Bagien
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1172

                                        #20
                                        Arturos1984, po pierwsze: słuchaj co mówią koledzy lubek24, i greg505, , bo dobrze mówią.
                                        Po drugie poczytaj:



                                        jest trochę o eksploatacji.

                                        pzdr

                                        Komentarz

                                        • bolo81
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 249
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez lubek24
                                          Bez przesady, musisz wyczuć autko. Ja mam w DSG, nie wiem jak Ty zamówiłeś, ale u mnie jak delikatnie nacisnę to się nie włącza, a jak konkretnie docisnę to od razu silnik się wyłącza.
                                          I tak właśnie to działa, co oznacza że kierowca decyduje kiedy auto zgaśnie Wczoraj potestowałem i teraz przynajmniej w mieście przestałem wyłączać SS.
                                          O3 RS TSI DSG

                                          Komentarz

                                          • Sebastian75
                                            Elegance
                                            • 2013
                                            • 912

                                            #22
                                            Mam DSG - i zauważyłem, że jak nacisnę hamulec tak, abym się zatrzymał, ale nie wcisnę go "w podłogę" - to SS się nie załączy.
                                            Ale wystarczy docisnąć - i się włącza.
                                            Sprawdziłem to kilka razy - spróbujcie delikatniej naciskać na hamulec (nie wiem, jak w ręcznych skrzyniach) - SS nie będzie się włączał.

                                            Komentarz

                                            • Qgar
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 246
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #23
                                              Ja mam trochę wrażenie, że to lekkie naciśnięcie hamulca trzyma auto w miejscu, ale próbuje ono ruszyć (DSG) - normalnie na postoju obroty wydają się być niższe o 100-200 RPM. Nie wiem jak Wam, ale mi dość trudno nacisnąć hamulec tak, by obroty były na tak niskim poziomie przy wciśniętym hamulcu jak normalnie (przy P, N...) - wydaje mi się, że ta granica jest bardzo mała.
                                              Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                              Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                              Komentarz

                                              • Sebastian75
                                                Elegance
                                                • 2013
                                                • 912

                                                #24
                                                Ja nie czuję, aby auto mi chciało rwać do przodu - ale sprawdzę to dokładnie, jak i popatrzę na obroty przy pierwszej okazji (jak nie zapomnę...)

                                                Komentarz

                                                • jerryx
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 149

                                                  #25
                                                  A mam pytanko - w cenniku Skody wszystkie modele Octavi z DSG poza 1.4TSI maja dopisane ze posiadaja Start & Stop (nawet 1,2) - czy to oznacza ze 1.4 TSI tego nie ma czy tylko w cenniku sie machneli ? Kots moze wie. Jak konfigurowalem to nigdzie ani przy 1,4 ani 1,8 nie widzialem w poisie info o Start & Stop ale z tego co widze w 1,8 jest w standardzie z DSG. Wie ktos jak jest z 1.4 ?
                                                  Była Octavia 2 1.9 TDI jest Octavia 3 1.4 TSI :-)

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80144

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...