Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

filtr kabinowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • filtr kabinowy

    kamillsd, wyciszanie po włączeniu wstecznego ustawia się w ustawieniach radia. Nie podałeś jakie masz radio. Poszukaj w instrukcji swojego radia.
    Marcino1313

  • #2
    filtr kabinowy

    Czy wymieniał już ktoś filtr kabinowy? Próbowałem go namierzyć, ale pod schowkiem pasażera go nie ma(tak jak w OII) może mnie ktoś oświeci gdzie on jest, a może słabo szukałem pod tym schowkiem?
    Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

    Komentarz


    • #3
      Re: filtr kabinowy

      Zamieszczone przez padero
      Czy wymieniał już ktoś filtr kabinowy? Próbowałem go namierzyć, ale pod schowkiem pasażera go nie ma(tak jak w OII) może mnie ktoś oświeci gdzie on jest, a może słabo szukałem pod tym schowkiem?
      Jest pod schowkiem ale zeby sie do niego dostac trzeba otworzyc schowek i nastepnie opuscic go na dół, po bokach sa zaczepy trzymające badz klape badz caly schowek jeszcze tego nie robilem ale jest gdzies na forum opis...
      JEST >>> O2FL by Lockin

      BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
      BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
      BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
      BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

      Komentarz


      • #4
        Re: filtr kabinowy

        Zamieszczone przez padero
        Czy wymieniał już ktoś filtr kabinowy? Próbowałem go namierzyć, ale pod schowkiem pasażera go nie ma(tak jak w OII) może mnie ktoś oświeci gdzie on jest, a może słabo szukałem pod tym schowkiem?
        Ostatnio z czystej ciekawości postanowiłem to zrobić.
        1. otwieramy schowek przed pasażerem;
        2. delikatnie uderzamy dłonią w dół schowka w miejscach osadzenia na zawiasach w kierunku do góry - do pozwoli wyskoczyć schowkowi z zawiasów; dodatkowo po prawej stronie jest jeszcze tak samo zamontowany (na wcisk) uchwyt spowalniający schowek podczas otwierania - w moim przypadku on również odpiął się w trakcie delikatnego uderzenia od dołu;
        3. odpowiednio manewrując schowkiem (góra, dół, na boki) jesteśmy w stanie wyjąć go całkowicie ze swojego miejsca;
        4. po wyjęciu schowka naszym oczom ukazuje się czarna osłona zabezpieczająca filtr przeciwpyłkowy - zamontowany jest w sumie na 6 zaczepach: 3 dolne należy odchylić delikatnie do dołu (mimo delikatnego obchodzenia mi jeden pękł) tak, żeby zaczep odskoczył; do 3 górnych wykorzystałem malutki płaski śrubokręt;
        5. po zdjęciu osłony możemy wyjąć filtr - u mnie fabrycznie był zamontowany filtr MANN o symbolu CU 26 009;
        6. składanie oczywiście w kolejności odwrotnej
        Pzdr
        Pzdr, Fredy
        Silnik w mojej O3 smaruje olej

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Fredy.PW
          4. po wyjęciu schowka naszym oczom ukazuje się czarna osłona zabezpieczająca filtr przeciwpyłkowy - zamontowany jest w sumie na 6 zaczepach: 3 dolne należy odchylić delikatnie do dołu (mimo delikatnego obchodzenia mi jeden pękł) tak, żeby zaczep odskoczył; do 3 górnych wykorzystałem malutki płaski śrubokręt;
          Jeżeli pozwolisz zmodyfikuję ten opis proponuję odchylić te górne zatrzaski (bez śrubokrętu) jak już górne puszczą to odchylamy delikatnie osłonę i wyjmujemy do góry wtedy zejdzie sama z 3 dolnych zaczepów. U mnie przy zdejmowaniu nie doszło do uszkodzenia żadnego zaczepu ale chyba producent przewidział taką możliwość bo w obudowie są miejsca na 2 śruby co by ją przykręcić w razie czego oczywiście śrub w oryginale nie ma trzyma się na zaczepach (nie wiem czy patent ze śrubami wyszedł przypadkiem czy celowe działanie).

          [ Dodano: Nie 15 Cze, 14 23:00 ]
          Zamieszczone przez Fredy.PW
          delikatnie uderzamy dłonią w dół schowka w miejscach osadzenia na zawiasach w kierunku do góry - do pozwoli wyskoczyć schowkowi z zawiasów; dodatkowo po prawej stronie jest jeszcze tak samo zamontowany (na wcisk) uchwyt spowalniający schowek podczas otwierania - w moim przypadku on również odpiął się w trakcie delikatnego uderzenia od dołu;
          Osobiście proponuję "wyczucie" palcem tych zawiasów (na dole schowka) i po prostu wypchnięcie ich do góry palcem (bez problemu daje radę) jednak na wstępie proponuję odczepić uchwyt od mechanizmu spowalniającego schowek przy otwieraniu (znajduje się z prawej strony schowka i jest widoczny po otworzeniu schowka i również do "wyczucia" palcem.

          [ Dodano: Nie 15 Cze, 14 23:03 ]
          Zamieszczone przez Fredy.PW
          3. odpowiednio manewrując schowkiem (góra, dół, na boki) jesteśmy w stanie wyjąć go całkowicie ze swojego miejsca;
          Jest dokładnie jak kolega pisze choć nie przypominam sobie żebym musiał manewrować wyszedł jakoś bez większego problemu.

          A i jeszcze jedna uwaga nie jeździć bez filtra pod nim znajduje się wentylator i może troszkę liści polecieć.
          Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

          Komentarz


          • #6
            O matko ile ceregieli z tym filtrem, no ale cóż
            , dzięki za opis, daje "pomógł".
            Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez lukaszc2
              Zamieszczone przez Fredy.PW
              4. po wyjęciu schowka naszym oczom ukazuje się czarna osłona zabezpieczająca filtr przeciwpyłkowy - zamontowany jest w sumie na 6 zaczepach: 3 dolne należy odchylić delikatnie do dołu (mimo delikatnego obchodzenia mi jeden pękł) tak, żeby zaczep odskoczył; do 3 górnych wykorzystałem malutki płaski śrubokręt;
              Jeżeli pozwolisz zmodyfikuję ten opis proponuję odchylić te górne zatrzaski (bez śrubokrętu) jak już górne puszczą to odchylamy delikatnie osłonę i wyjmujemy do góry wtedy zejdzie sama z 3 dolnych zaczepów. U mnie przy zdejmowaniu nie doszło do uszkodzenia żadnego zaczepu ale chyba producent przewidział taką możliwość bo w obudowie są miejsca na 2 śruby co by ją przykręcić w razie czego oczywiście śrub w oryginale nie ma trzyma się na zaczepach (nie wiem czy patent ze śrubami wyszedł przypadkiem czy celowe działanie).

              [ Dodano: Nie 15 Cze, 14 23:00 ]
              Zamieszczone przez Fredy.PW
              delikatnie uderzamy dłonią w dół schowka w miejscach osadzenia na zawiasach w kierunku do góry - do pozwoli wyskoczyć schowkowi z zawiasów; dodatkowo po prawej stronie jest jeszcze tak samo zamontowany (na wcisk) uchwyt spowalniający schowek podczas otwierania - w moim przypadku on również odpiął się w trakcie delikatnego uderzenia od dołu;
              Osobiście proponuję "wyczucie" palcem tych zawiasów (na dole schowka) i po prostu wypchnięcie ich do góry palcem (bez problemu daje radę) jednak na wstępie proponuję odczepić uchwyt od mechanizmu spowalniającego schowek przy otwieraniu (znajduje się z prawej strony schowka i jest widoczny po otworzeniu schowka i również do "wyczucia" palcem.

              [ Dodano: Nie 15 Cze, 14 23:03 ]
              Zamieszczone przez Fredy.PW
              3. odpowiednio manewrując schowkiem (góra, dół, na boki) jesteśmy w stanie wyjąć go całkowicie ze swojego miejsca;
              Jest dokładnie jak kolega pisze choć nie przypominam sobie żebym musiał manewrować wyszedł jakoś bez większego problemu.

              A i jeszcze jedna uwaga nie jeździć bez filtra pod nim znajduje się wentylator i może troszkę liści polecieć.
              Dzięki lukaszc2 za "dostrojenie" , każda instrukcja rodzi się w bólach i dopiero po kilku próbach, doświadczeniach, można coś konkretnego polecić innym
              Pzdr
              Pzdr, Fredy
              Silnik w mojej O3 smaruje olej

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez padero
                O matko ile ceregieli z tym filtrem, no ale cóż
                , dzięki za opis, daje "pomógł".
                Kolego w rzeczywistości jest to banalnie proste, robisz to praktycznie bez żadnych narzędzi może zajmuje to 5 minut a może nawet nie. Czynność jest banalnie prosta może z opisu wynika co innego ale jak zrobisz sam stwierdzisz, że banalna robota.

                [ Dodano: Pon 16 Cze, 14 13:09 ]
                Zamieszczone przez Fredy.PW
                Dzięki lukaszc2 za "dostrojenie" , każda instrukcja rodzi się w bólach i dopiero po kilku próbach, doświadczeniach, można coś konkretnego polecić innym
                Pzdr
                Dziękuję. Pewnie, że tak jest jak piszesz może ktoś jeszcze opisze swoje spostrzeżenia związane z wymianą i po jakimś czasie powstanie instrukcja "Tip ToP"
                Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                Komentarz


                • #9
                  Faktycznie, robi się to bardzo prosto. Kroki które ja wykonałem:
                  1. Otworzyłem schowek. Zajrzałem od dołu, w okolice zawiasów schowka. Odkręciłem palcami jedną śrubkę mocującą gąbkę zabezpieczającą powyżej stóp pasażera. Odchyliłem gąbkę na bok, tak by nie przeszkadzała. Nie jest to konieczne, ale jej usunięcie pozwala łatwiej zorientować się w konstrukcji elementów dookoła.
                  2. Na prawej ściance schowka znajduje się dźwigienka kontrolująca opadanie schowka. Miejsce jej zaczepienia jest widoczne, gdy schowek jest otwarty, bez problemu sięgnąłem tam dłonią i wypiąłem z zaczepu. Jeśli dźwigienka wypadnie z miejsca w którym się obraca w ściance schowka - nie przejmuj się, nie ma potem problemu żeby ją założyć.
                  3. Pora na zawiasy dolne schowka. Widać je patrząc od dołu. Oba zaczepy bez problemu wypchnąłem palcami. Schowek gotowy do wyjęcia.
                  4. Po wyjęciu schowka widać osłonę filtra oraz jej drzwiczki. Uwolniłem trzy górne zaczepy i pociągnąłem za podłużny fragment plastiku na środku drzwiczek, by je odchylić. Odchylone można już wyjąć z trzech dolnych uchwytów. Oczom ich ukazał się... filtr.

                  Montujemy oczywiście w kolejności odwrotnej.
                  Zakładamy otwarty schowek na zawiasy, siadamy na miejscu pasażera, jedną ręką odchylamy dolny zaczep schowka a drugą z wyczuciem wciskamy schowek, aż usłyszymy "klik". To samo dla drugiego uchwytu.
                  Wkładamy dłoń w miejsce w którym uwolniliśmy dźwigienkę kontrolującą opadanie, lekko przymykamy schowek, tak by dźwigienka zbliżyła się do zaczepu i zaczepiamy aż usłyszymy "klik".
                  O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

                  Komentarz


                  • #10
                    Ostatnio też postanowiłem zmienić filtr bo mi już na pierwszych 3 biegach wogóle nie wiało. Kupiłem Manna, w środku była nawet instrukcja jak wymienić. 2 minuty roboty bez żadnych narzędzi (choć na instrukcji pisało 5 ), otworzyć schowek, stuknąć go od dołu i sam wyskakuje, potem odchylić 3 górne zaczepy maskownicy za którą jest filtr, wymienić, poskładać i po robocie, przy zakładaniu pamiętać o zaczepieniu spowalniacza.

                    Swoją drogą niezła kupka śmieci się nazbierała przez rok na tym filtrze... :shock:

                    Ja akurat jak się okazało oryginalnie miałem włożony Valeo.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...113714#1113714

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X