Ja kilka dni temu przy przebiegu 14k km (10 miesiecy jazdy) zauwazylem, ze poziom płynu jest coś okolo 0,5 cm ponizej min. Dolalem do polowy skali ( na zimnym) i będę obserwował do końca grudnia, bo wtedy pojadę na pierwsza zmianę oleju po roku (jego dolałem coś koło 0,5 l z 2 miesiące temu)...
Dolewka płynu chłodniczego
Zwiń
X
-
ubytek chlodziwa w nowym aucie w początkowym okresie eksploatacji jest normalnym objawem. wynika to z cześciowo zapowietrzonego układu chłodzenia, bo nie da sie tego zrobic gdy auto stoi, mimo ze jest odpowietrznik. dopiero w trakcie eksploatacji gdy układ zacznie pracowac następuje jego odpowietrzenie. nie nalezy sie tym martwić. chyba ze objaw z upływem czasu zacznie sie pogłebiac.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Ja byłem w serwisie i ... na gwarancji wymieniali mi regulat płynu chłodzącego
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...79388&start=25 termostat
Ubyło po raz pierwszy przy lekko ponad 10 tys.
Więc jak wam cieknie, to jechać do ASO i powiedzieć, co mają sprawdzić
Komentarz
-
-
Nerwowa sytuacja - w niedzielę rano mam do przejechania jakieś 450km, a przedwczoraj wieczorem komputer auta wyświetlił mi komunikat o kontroli płynu chłodzącego. Komunikat od razu na czerwono, bez żółtych ostrzeżeń. Przy kontroli płynu rzeczywiście obniżony poniżej najniższej kreski. Przejechałem kilka kilometrów, temperatura stabilna na 90 stopniach, przy kolejnym uruchomieniu bez alarmu.
Problemem jest dostęp do ASO - do wyjazdu jest na to niewielka szansa. Czy warto szukać G13 na stacji benzynowej, czy będzie z tym problem?
Komentarz
-
-
No właśnie aktualnie nie jestem w Gdyni i najbliższe ASO pracujące w sobotę mam około 100km stąd. Dlatego zastanawiam się nad alternatywnymi rozwiązaniami zanim ruszę w drogę do domu. Aktualnie chcę podjechać na stację, kupić G13 i w poniedziałek skoczyć do ASO by potwierdzili szczelność układu (plam nie było).
Komentarz
-
-
Sprawa prosta dolej wody destylowanej do poziomu minimum (no może delikatnie ponad kreskę) zapamiętaj ile wlałeś. Jak wrócisz już do domu zakup koncentrat płynu G-13 i wlej bez rozrabiania tyle samo co dolałeś wody. Mam nadzieje, że ubytek nie jest jakiś znaczący i uda Ci się potem dolać tyle samo koncentratu co wody żeby nie przekroczyć max a nawet jak przekroczysz poczekaj jak się koncentrat wymiesza i odciągnij strzykawką (wymieszanie na wolnych obrotach silnika aby nie wytwarzać wysokiego ciśnienia). Ile Ci brakuje tego płynu widać coś w zbiorniczku wyrównawczych czy w ogóle nie widać.
Co do ASO jeśli jest to pierwszy ubytek i nie jest jakiś wielki do 300ml płynu to nic nie rób tak to jest, że raz w nowym samochodzie ubywa był wątek na forum, jeśli dalej będzie utrzymywał poziom nic nie rób.
Komentarz
-
-
Gość
W poniedziałek dole wałem płynu do spryskiwaczy i zobaczyłem, że znowu ubyło mi płynu w układzie chłodzenia... no to postanowiłem umówić się do aso.
No i jestem po wizycie, serwis ma już jakieś info od producenta co trzeba sprawdzać w takich przypadkach. Zalecenie producenta mówi o sprawdzeniu regulatora (serwisant powiedział mi ze jest to kilka części zamkniętych w jednej obudowie np. pompa wody, termostat).
u mnie właśnie ten cały element jest do wymiany, termin wymiany za tydzień w sobotę.
Komentarz
-
Ponad 16 tys już mam i płyn na zimnym silniku po nocy poniżej minimum.
Chcę dolać ale mam pytanie...
Czy stan sprawdzać na zimnym jak to zrobiłem bo po rozgrzaniu stan jest między min a max.
Komputer na razie nic nie woła ale...
I czy mogę dolać zwykłe borygo różowe do -35 takie z Orlena czy musi być to słynne g13
Komentarz
-
-
TYLKO i wyłacznie G13!
Podjedz do jakiegokolwiek ASO, powinni miec buteleczke pod reka. Przewaznie jest to koncentrat, wiec dolejesz polowe tego co brakuje, a reszte uzupelnij destylowana w domu.
Ewentualnie jak nie beda mieli, to kup wode destylowana i dolej 100-150ml jej, a gdy dorwiesz G13 to conajmniej tyle samo jego wlej - sprzedaja go zawsze jako koncentrat, wiec mozesz smialo to zrobic - mamy lato, to do mrozow daleko. Minus to nizsza temp wrzenia, wiec lepiej odpuscic zylowanie RSki do kupna G13 (dzien-dwa?)
Nawet instrukcja mowi jasno i wyraznie ze do O3 NIE WOLNO lac troche starszego G12, ktory był uzywany w O2 (choc do O2 mozesz zalac G13 - sprawdzone, sama skoda o tym pisze na opakowaniu G13). Płyn z Orlenu, jezeli mowimy o tym samym to G11, wiec jeszcze starsza generacja... Moze nic sie nie stanie z silnikiem, a moze szlag trafi układ chłodzenia...
Komentarz
-
-
Gdzie w 1.4 TSI jest ten "regulator", który najczęściej cieknie? Gdzieś w okolicach paska osprzętu?
Ostatnio zauważyłem, że mam mokrą płytę pod silnikiem po stronie zbiornika wyrównawczego. Albo ślady po jakiejś robocie (ale miałem wymienianą tylko poduszkę skrzyni biegów, a ona chyba jest w zupełnie innym miejscu i chyba nie wymaga grzebania przy układzie chłodzenia), albo kałuża (praktycznie niemożliwe, od kilku dni jest pustynia), albo coś jednak cieknie. Olej bez zmian, hamulcowy bez zmian, więc zostaje tylko chłodziwo Niestety nie wiem, jak realnie wygląda poziom cieczy chłodzącej, bo zawsze parkuję na jakimś spadku, w każdym razie nie ma żadnego znaczącego ubytku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpTYLKO i wyłacznie G13!
Podjedz do jakiegokolwiek ASO, powinni miec buteleczke pod reka. Przewaznie jest to koncentrat, wiec dolejesz polowe tego co brakuje, a reszte uzupelnij destylowana w domu.
Ewentualnie jak nie beda mieli, to kup wode destylowana i dolej 100-150ml jej, a gdy dorwiesz G13 to conajmniej tyle samo jego wlej - sprzedaja go zawsze jako koncentrat, wiec mozesz smialo to zrobic - mamy lato, to do mrozow daleko. Minus to nizsza temp wrzenia, wiec lepiej odpuscic zylowanie RSki do kupna G13 (dzien-dwa?)
Nawet instrukcja mowi jasno i wyraznie ze do O3 NIE WOLNO lac troche starszego G12, ktory był uzywany w O2 (choc do O2 mozesz zalac G13 - sprawdzone, sama skoda o tym pisze na opakowaniu G13). Płyn z Orlenu, jezeli mowimy o tym samym to G11, wiec jeszcze starsza generacja... Moze nic sie nie stanie z silnikiem, a moze szlag trafi układ chłodzenia...
I poprosiłbym o numer strony z instrukcji, gdzie jest to "JASNO I WYRAŹNIE", że nie można używać płynu G12.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spjW instrukcji do O3 na stronie 228 piszą tylko "Nie używać starego płynu hamulcowego" i chodzi tu o datę produkcji, a nie czy jest to G13 czy G12 (były jeszcze płyny G12+ i G12++). Tylko nie piszą kiedy płyn hamulcowy staje się stary.
Natomiast na stronie 229 jest jeszcze informacja:
"Płyn hamulcowy musi spełniać jedną z następujących norm lub specyfikacji:
> VW 50114;
> FMVSS 116 DOT4."
Czy G12/G12+/G12++ spełniają te normy/specyfikacje to nie wiem, wiem natomiast, że G12++ na jakiejś pojedynczej aukcji jeszcze znalazłem, natomiast G13 jest już raczej wszędzie do dostania.
Komentarz
-
-
Chris11, Co do linku - mowi on ze płyn mozna mieszac z G12, G12+ i G12++ i tylko z tymi. Jedyne co mowi o G11, to ze nie trzeba plukac ukladu po z G11 na G13.
Nie mniej mowia wprost ze nie nalezy mieszac G11 i G13..
Co do płynu, to na zbiorniku wyraznie jest napisane ze ma byc G13, a instrukcja mowi:
Jeżeli nie jest dostępny zalecany płyn chłodzący, nie dolewać innego środka. W
takiej sytuacji dolać tylko wody i jak najszybciej zlecić specjalistycznej stacji ob-
sługi przywrócenie prawidłowego stężenia płynu chłodzącego.
Komentarz
-
-
Coś jest nie tak z pompą wody. W piątek (przed samym wyjazdem do Chorwacji) wymienili mi już drugi raz pompę (razem z pierwszego montażu, to już trzecia). Przebieg dopiero niewiele ponad 30 tys. km. Ta ma już inną końcówkę literową w numerze, więc być może coś poprawili. Jeśli komuś ubywa płynu, to proponuję to zgłaszać, dopóki jest gwarancja. Pompa kosztuje z tego co pamiętam 1200 albo 1400 zł a wymiana z odpowietrzaniem, to ponad pół dnia.
Komentarz
-
-
Czy można dolać samego koncentratu G-13 w małych ilościach, 100ml ?
Pytam trochę po fakcie. W ASO, gdzie kupiłem koncentrat, tak mi powiedziano (wręcz zapewniano :!: ).
Czytając jednak Wasze komentarze, i "odcyfrowując" tabelkę na butelce (wszystko po czesku napisane ) zauważyłem, że nie ma opcji "zerowej", a najwyższe stężenie to 1:1 z wodą demiralizowaną (dające -37C temperatura dopuszczalną).
Niby 1.4 tsi ma 10,5 litra czynnika chłodzącego, więc 100ml to w sumie 1 procent.
W ASO również mi powiedziano, że małe ubytki chłodziwa w "dłuższych" odstępach czasowych,
to, cytując mniej więcej, "znaki czasu" współczesnej motoryzacji. Małe dolewki mogą być czymś, powiedzmy, normalnym.
Inna sprawa, że gdy nie parkuje się na poziomym terenie, ocena poziomu chłodziwa ,może być błędna. Czasami leciutko miałem poniżej "min" a czasami leciutko powyżej "min" - postanowiłem
więc trochę dolać.
Komentarz
-
Komentarz