Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MaArek77
    Classic
    • 2018
    • 0

    Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra paliwa

    W tym aucie zostalo sprawdzone juz wszystko. Bez termostatu grzeje chlodnice normalnie, ale jak juz sprawdzilem jestem w stanie zagotowac ten silnik nawet bez termostatu.

    Glowica idzie do sciagniecia jak bedzie chwila czasu. Jezdzac spokojnie zupelnie nic sie nie dzieje, problem jest jak zaczyna jezdzic sie dynamiczniej tym autem.
  • MaArek77
    Drive
    • 2014
    • 60

    #2
    Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra paliwa

    Szukałem i na forum nie znalałem konkretnych odpowiedzi dlatego zapytuję Was jak to jest w Octavii III z silnikami TDI:

    - Filtr DPF, co ile sie wypala? (wiem że to zalezy czy jeździ się więcej trasy czy po mieście) i czy jest z tym wypalaniem jakiś problem (ile to trwa)

    - Jaka jest cena filtra paliwa do Octavi III z silnikiem 150 lub 184 konie?

    Z tego co dowiedziałem sie od kolegi płaci za Fiata Bravo 150 koni od 150-250 zł czyli sporo. Dodatkowo już po 9 tys. km wyskoczył mu komunikat ze musi wymienić olej (to chyba właśnie sprawka filtra DPF i jakiegoś czujnika)

    - Czy można wyłączyć debilny system Start&Stop" który obciąża akumulator i rozrusznik?

    - Czy jak wytnie się profesjonalnie filtr DPF w dobrej firmie to sa wstanie sprawdzić to na badaniu technicznym i w ASO ? Chodzi o to czy komputerowo sie to wykryje.
    Bo analiza spalin często mieści się w wymaganej normie

    Nienawidzę silników TSI, chociaż sa już na pasku, wiem że potrafią zeżłopać w mieście ogromne ilości paliwa (10-12 litrów) przy 1.8 czy 2.0 TSI no i jestem fanem diesla.

    Ale tez jeżdżę dużo po mieście. Pomocy bo- chce kupić O3 TDI !!!!
    Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

    Komentarz

    • Dig Dug
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1306
      • Seat

      #3
      MaArek77, Dziwne te twoje "nienawidze silników TSI", a stresujesz się własnościami diesla, które nie dotyczą TSI.

      A informacje, o które pytasz są na forum, wystarczy użyć szukajki. :|
      Była O1 jest F2.

      Komentarz

      • MaArek77
        Drive
        • 2014
        • 60

        #4
        O tym ze "start&stop" da sie wylaczyc czytalem. Ale to nie samemu ani nie w ASO tylko u madrego elektryka. Wole problemy i ponad 300 Nm niz TSI i spalanie w miescie 12 na setke przy dynamicznej jezdzie. Kocham diesle
        Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

        Komentarz

        • PieTrzaK
          L&K
          • 2009
          • 1323
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          No. Diesel spali pewnie 5.

          Komentarz

          • MaArek77
            Drive
            • 2014
            • 60

            #6
            Diesel spali 8-9. Nie o to pytam. Prosze o odpoeiedzi na interesujace mnie fakty
            Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

            Komentarz

            • Trancer
              Ambiente
              • 2014
              • 201

              #7
              Jak będziesz jeździł po mieście TDI'kiem jak piz*a w rurkach to sorry, DPF powie Ci goodbye man, tutaj trzeba ognia, żeby temperatura spalin była odpowiednia, filtr paliwa to nie majątek max 80 zeta, a co do systemu SS to się nie znam, bo nie mam takie gadżetu u siebie w tym złym TSI

              Komentarz

              • MaArek77
                Drive
                • 2014
                • 60

                #8
                Dzieki. No wiem ze diesel musi sie rozgrzac. Moze pitrzebuje czasu aby docenic TSI juz poprawione ns pasku. Ale ni moze spalac wiecej niz 9 litrow w miescie
                Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                Komentarz

                • Trancer
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 201

                  #9
                  Spalanie to niestety ale temat rzeka, osobiście mnie to nie interesuje, mam silnik z turbo i nie będę się z nim pieścił, nie wchodzi w grę jakiś tam eco driving dlatego jest moc, but i spalanie idzie w góre, no sorry...

                  Chociaż w trasie piękne 6,2l/100km przy 150km/h i full załadunku...

                  Komentarz

                  • ketivv
                    L&K
                    • 2011
                    • 1155

                    #10
                    Zamieszczone przez MaArek77
                    - Filtr DPF, co ile sie wypala? (wiem że to zalezy czy jeździ się więcej trasy czy po mieście) i czy jest z tym wypalaniem jakiś problem (ile to trwa)
                    mam drugiego diesla s DPF i to zdecydowanie mój ostatni diesel

                    jeśli nie potrzebujesz obecnego diesla z powodów czysto ekonomicznych czyli czyli naprawdę duże dystanse w trasach pchanie się w diesla z DPF nie ma sensu

                    Zamieszczone przez MaArek77
                    Ale ni moze spalac wiecej niz 9 litrow w miescie
                    niech sobie ta benzyna nawet 15 l w mieście spali w ostatecznym rozrachunku i tak wyjdzie taniej jak diesel z DPF ;-)

                    - chimeryczność pracy bo DPF często wypala się w tle (spalanie rośnie)
                    - jeśli procedury wypalania aktywnego nie są zakończone przy każdej możliwej okazji sterownik rozpocznie wypalanie aktywne (albo wyjazd w trasę albo za moment rozrzedzony olej do wymiany)
                    - jak się okaże, że wypalanie nie dało rezultatu czyszczenie DPF-a

                    wszystko zależy od tego gdzie i jak auto z obecnym dieslem będzie użytkowane

                    2 x na dzień po 30 km w trasie ok
                    2 x dziennie po 10 km to na 100% jakieś problemy

                    Komentarz

                    • MaArek77
                      Drive
                      • 2014
                      • 60

                      #11
                      Ekonomia u mnie to nie ile drozszy jest diesel i po jakim czasie sie zwróci. Wazne jest ile pali no i musi miec co najmniej 320 Nm. Chociaz wiem ze czyszczenie lub wymiana DPF-u to koszty. No ja tak jezdze rano 10 km w 2 strony. Popoludniu 40 m w 2 strony. Co 2 m-ce trasa 1500 km autostrada. Co ile km wypala sie i ile to trwa ?
                      Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                      Komentarz

                      • lu5asz
                        RS
                        • 2011
                        • 2006
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez MaArek77
                        Co ile km wypala sie i ile to trwa ?
                        Mam przebieg 55kkm i DPF raz mi sie zapalił,wypalanie trwało kilka minut.Na Twoje przebiegi raczej benzyna,ale kto powiedzial ze jak sie malo jezdzi to nie moze byc diesel :twisted:
                        Kondziu

                        OCP

                        Komentarz

                        • Himenek
                          Rider
                          • 2014
                          • 412

                          #13
                          ja mam od maja samochod , przejechane prawie 10 tys, wypalanie ( w sensie 1 tys obrotow i po zgaszeniu chodzily wentylatory) moze z 9 razy mi sie wlaczlo, robie 2-3 razy w miesiacu jakas tam trase ( kolo 300 km jeden wyjazd) reszta miasto

                          Komentarz

                          • MaArek77
                            Drive
                            • 2014
                            • 60

                            #14
                            Zamieszczone przez Himenek
                            ja mam od maja samochod , przejechane prawie 10 tys, wypalanie ( w sensie 1 tys obrotow i po zgaszeniu chodzily wentylatory) moze z 9 razy mi sie wlaczlo, robie 2-3 razy w miesiacu jakas tam trase ( kolo 300 km jeden wyjazd) reszta miasto
                            Jak rozumiec 1 tys obrotów?
                            A jakas lampka sie zapala przy tym? Czy tylko jak jest juz prawie "pozamiatane"
                            Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                            Komentarz

                            • Himenek
                              Rider
                              • 2014
                              • 412

                              #15
                              normalnie ma 750 obrotow na wolnym , jak DPFa dopala to ma 1 tys, nie dziala start stop, zadna lampka mi sie nie zaswiecila, mysle ze lampka zapalona to juz kaplica :P

                              Komentarz

                              • MaArek77
                                Drive
                                • 2014
                                • 60

                                #16
                                Zamieszczone przez Himenek
                                normalnie ma 750 obrotow na wolnym , jak DPFa dopala to ma 1 tys, nie dziala start stop, zadna lampka mi sie nie zaswiecila, mysle ze lampka zapalona to juz kaplica :P
                                Moze głupie pytanie ale nie wiem, mam stare TDI PD bez filtra.
                                Po prostu pytam jak rozpoznać że jest proces wypalania.
                                No i gdy on juz sie zaczyna podobno nie można go przerwać.

                                Są tez auta w których zapala się lampka i wtedy jak mówia trzeba jechać ok 30 minut na ok 3-4 tys obrotów silnika - ale to CR starszej generacji i np fiatowskie
                                Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #17
                                  lampka to nie kaplica tylko komunikat dla kierowcy co ma zrobic

                                  dlatego pali się "na żółto" co oznacza ze można a nawet trzeba kontynuować jazdę w trasie utrzymując jakieś tam obroty itp.

                                  mrugająca lampka DPF to może być rozrzedzenie oleju silnikowego paliwem ponad normę, serwis i wymiana oleju

                                  Zamieszczone przez MaArek77
                                  Są tez auta w których zapala się lampka i wtedy jak mówia trzeba jechać ok 30 minut na ok 3-4 tys obrotów silnika - ale to CR starszej generacji i np fiatowskie
                                  absolutnie nie 3-4 tys. obr min nie mam przed sobą instrukcji do Skody ale sadzę, że chodzi o stała jazdę z obrotami rzędu 1800-2500 obr/min przy prędkości nie mniejszej jak 60 km/h

                                  zazwyczaj powyżej 2500-2700 obr/min aktywne wypalanie jest niedozwolone

                                  opierając się na danych innej marki nie Skody proces aktywnego wypalania to:
                                  - aktywne wypalanie w tle (bez informacji dla kierowcy)
                                  zapełnienie filtra DPF powyżej 65%
                                  czas nie krócej jak 12 minut musi zbić wartość sadzy do poziomu poniżej 30% żeby system zaliczył wypalanie jako zakończone
                                  każde przerwanie tego procesu powoduje zaliczenie go jako nieukończony

                                  - lapka DPF świeci
                                  zapełnienie DPF 85% lub więcej - zalecenia udać się w trasę
                                  1. prędkość powyżej 60 km/h
                                  2. obroty silnika w przedziale 1800-2500 obr/min


                                  co jakiś czas np. co 500-600 km nawet jeśli zapełnienie DPF-a jest niskie system i tak wymusza wypalanie aktywne w tle, które musi zakończyć się powodzeniem jeśli się to nie uda system będzie je aktywował przy każdej nadarzającej się okazji
                                  im więcej wypalań aktywnych (w tle lub z lampką) tym większe rozrzedzenie oleju ropą

                                  Skodą z 2.0 TDI 140 KM CR DPF przejechałem ok 100 tys km lampka DPF nie zaświeciła mi się nigdy
                                  wypalania w tle bywały często, chimeryczność pracy silnika także

                                  obiecałem sobie, że po tym dieslu nie kupię kolejnego ale niestety kupiłem i to był mój mały błąd (taka chwila słabości)

                                  Zamieszczone przez MaArek77
                                  No ja tak jezdze rano 10 km w 2 strony. Popoludniu 40 m w 2 strony
                                  jeśli popołudniu ma być 2 x po 40 km w trasie to wg. mnie wystarczająco żeby DPF sobie dobrze radził

                                  Komentarz

                                  • MaArek77
                                    Drive
                                    • 2014
                                    • 60

                                    #18
                                    Kolega "ketivv" rewelacyjnie opisał dla nie wtajemniczonych procesy wypalania.
                                    Dziękujemy. jedyne co jest dla mnie niezrozumiałe to proces wypalania w tle.
                                    Skoro nie wiadomo że sie odbywa to możemy go samodzielnie kończyć codziennie przez kilka dni nieświadomie.

                                    Z tego co wnioskuję to co 500-600 kilometrów trzeba przez 12 czy 15 minut pojechać autem z prędkością 60 km/h lub większa i obrotach powyżej 2000.
                                    To przecież nic trudnego i wystarczy do tego teren zabudowany i niższy bieg.

                                    I to musiałbym robić aby pozbyć sie problemów.

                                    No ja nieco sie pomyliłem, obecnie mam do pracy 20 km w jedna stronę więc 40 dziennie ale nie autostradą, tylko powiedzmy w terenie zabudowanym ale nie miasto.

                                    No ale nie wiem czy za 2 lata nie będzie inaczej

                                    To było o wypalaniu aktywnym. a wypalanie pasywne to co to jest ? (o ile istnieje)
                                    I pytanie ile kosztuje w ASO lub poza nim czyszczenie filtra DPF w skodzie ?
                                    Zakładam że da sie to zrobić a nie od razu wymiana
                                    Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                    Komentarz

                                    • ketivv
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1155

                                      #19
                                      wypalanie pasywne to samoczynne dopalanie sadzy gdy temperatura spalin oscyluje w granicach 300-450 st C
                                      sadza dopala się samoczynnie w przy pomocy NO2 z katalizatora

                                      Komentarz

                                      • lubek24
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 597
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                        #20
                                        Re: Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra pali

                                        Zamieszczone przez MaArek77
                                        Szukałem i na forum nie znalałem konkretnych odpowiedzi dlatego zapytuję Was jak to jest w Octavii III z silnikami TDI:

                                        - Filtr DPF, co ile sie wypala? (wiem że to zalezy czy jeździ się więcej trasy czy po mieście) i czy jest z tym wypalaniem jakiś problem (ile to trwa)

                                        - Jaka jest cena filtra paliwa do Octavi III z silnikiem 150 lub 184 konie?

                                        Z tego co dowiedziałem sie od kolegi płaci za Fiata Bravo 150 koni od 150-250 zł czyli sporo. Dodatkowo już po 9 tys. km wyskoczył mu komunikat ze musi wymienić olej (to chyba właśnie sprawka filtra DPF i jakiegoś czujnika)

                                        - Czy można wyłączyć debilny system Start&Stop" który obciąża akumulator i rozrusznik?

                                        - Czy jak wytnie się profesjonalnie filtr DPF w dobrej firmie to sa wstanie sprawdzić to na badaniu technicznym i w ASO ? Chodzi o to czy komputerowo sie to wykryje.
                                        Bo analiza spalin często mieści się w wymaganej normie

                                        Nienawidzę silników TSI, chociaż sa już na pasku, wiem że potrafią zeżłopać w mieście ogromne ilości paliwa (10-12 litrów) przy 1.8 czy 2.0 TSI no i jestem fanem diesla.

                                        Ale tez jeżdżę dużo po mieście. Pomocy bo- chce kupić O3 TDI !!!!
                                        Przecież już wybrałeś pisząc "kocham diesle", więc przekonywanie Cię do TSI to głupota, ale trzeba wyprostować Twoje błędne teorie.
                                        Raz policz sobie dokładnie,a Twoje oszczędności to bzdura przy tak zakładanym przebiegu
                                        ➤➤ Kalkulator spalania paliwa - benzyna czy diesel. ✅ Nie wiesz jaki silnik wybrać? Skorzystaj z naszego kalkulatora, by wyliczyć co się bardziej opłaca dla Ciebie!⭐

                                        Dwa moje 1,8 TSI 4x4 w Wa-wie w korkach i dojazdach do pracy 21 km w jedną stronę pali 8,7 do 9,2 L.
                                        Wytniesz filtr to moment wyjdzie na jaw po podłączeniu komputerka.
                                        SS można wyłączyć, ale w PB95 działa super, jedynie w ON z opóźnieniem. Obciąża akumulator i rozrusznik ale są inne niż w wersjach bez SS.
                                        Na pozostałe pytania odpowiedział kolega ketivv z którym rzadko się zgadzam, ale tym razem szacun
                                        O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                                        Komentarz

                                        • MaArek77
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 60

                                          #21
                                          No dzieki. To czy kupie TDI czy TSI nie jest na 100% przesadzone. Te drugie juz na pasku poprawione. O ile 140 za slabe jest i 180 koni. No ale mnie sie marzy RS a ta to juz w benzynie ma spalanie nie na mnie. Narazie analjzuje. Za 2 lata okaze sie ktory z silnikow sprawia mniej klopotow (awarie). Narazie to za nowe silniki.
                                          Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                          Komentarz

                                          • Leniwiec
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 624
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                            #22
                                            Tylko czy czasem 2.0 TSI nie jest również dalej na łańcuchu, tak jak 1.8 TSI ??
                                            Choć skoro nienawidzisz benzynowych TSI, to w sumie bez różnicy :twisted:

                                            A co do auta, to jeśli już ja miałbym kupować TDI 184KM, to brałbym zwykłego kombiaka 4x4 a nie RSa.
                                            Przynajmniej byłoby jakieś wytłumaczenie by brać TDI, bo teraz jak rozumiem to tylko jest na zasadzie "nie cierpie TSI" bez jakiegokolwiek ekonomicznego uzasadnienia.
                                            Pozdro

                                            Komentarz

                                            • yunior81
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1657
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              lubek24, napisz tak szczerze - zeby uzyskac takie spalanie jakie podajesz to pchasz ten samochod ?
                                              Moj byly G V z 1,4 TSi jezdzac po Lodzi nie schodzil ponizej 8 litrow a przewaznie bylo ok 9 - jazda normalna, spokojna raczej plynna.
                                              A Ty piszesz ze 1,8 180 kucy z napedem 4x4 pali w miescie 8/9 litrow.
                                              Te TSi to juz chyba produkuja paliwo.

                                              Komentarz

                                              • MaArek77
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 60

                                                #24
                                                Przyczepiliscie sie ze napisalem nie cierpie TSI. No i nie z punktu ekonomicznego ale za awaryjnosc, łanchch, 2 turbiny i wgsokie zuzycie paliwa przy wykorzystaniu mocy. Mamy w domu w auta w TDI. Ale ktos moze nie trawic "traktorów"

                                                [ Dodano: Nie 05 Paź, 14 09:03 ]
                                                Zamieszczone przez yunior81
                                                lubek24, napisz tak szczerze - zeby uzyskac takie spalanie jakie podajesz to pchasz ten samochod ?
                                                Moj byly G V z 1,4 TSi jezdzac po Lodzi nie schodzil ponizej 8 litrow a przewaznie bylo ok 9 - jazda normalna, spokojna raczej plynna.
                                                A Ty piszesz ze 1,8 180 kucy z napedem 4x4 pali w miescie 8/9 litrow.
                                                Te TSi to juz chyba produkuja paliwo.
                                                prawda o zuzyciu paliwa to super argument
                                                Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  lubek24, a było napisać tak 12 - 14 litrów . Wiesz ilu kolegów byś tym uszczęśliwił? A teraz będziesz miał do końca dnia udowodnione, że albo źle liczysz, albo nie jeździsz, albo nie masz 1.8TSI, albo masz coś popsute :lol:

                                                  [ Dodano: Nie 05 Paź, 14 11:06 ]
                                                  Zamieszczone przez yunior81
                                                  Te TSi to juz chyba produkuja paliwo.
                                                  Do niedawna TDI to potrafiły i nikomu to nie przeszkadzało

                                                  [ Dodano: Nie 05 Paź, 14 11:09 ]
                                                  Zamieszczone przez MaArek77
                                                  2 turbiny
                                                  RS ma poważnie dwie turbiny?
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...