Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szybkosc nagrzewania sie diesli - różnica 1.6 a 2.0 TDI ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szybkosc nagrzewania sie diesli - różnica 1.6 a 2.0 TDI ?

    Skoro ma wydane warunki zabudowy a w nich jest okreslone co można postawić, to pewnie tam jest napisane, że możesz postawić dom/stodołę.
    Inną kwestią jest to, czy i ile będziesz płacić za odrolnienie tej ziemi lub nieuzytkowanie jej w sposób rolny.

    Reasumując: idź do właściwego urzędu gminy, i tam się dowiesz najlepiej. Bo tu na forum to się możesz dowiedziec tak mniej więcej.

  • #2
    Szybkosc nagrzewania sie diesli - różnica 1.6 a 2.0 TDI ?

    Pytanie może dla niektórych nieco dziwne.

    Chciałbym dowiedzieć się czy sa różnice w szybkości dochodzenia zimnego silnika do normalnej temperatury pracy między poszczególnymi typami:

    1.6 TDI - 105 KM
    2.0 TDI - 150 KM
    2.0 TDI - 184 KM (RS)

    wiem że zależny to od wielu czynników, m. inn. temperatury na zewnątrz i czy jedziemy w mieście czy na trasie.
    Piszcie swoje spostrzeżenia.

    Ja mam 1.9 TDI o mocy 105 koni i 90 stopni osiąga już po około 10 minutach jazdy "w terenie zabudowanym"

    Jak sądzę ma to związek z wypalaniem sie DPF-u, temperatura silnika musi być optymalna
    Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez MaArek77
      1.9 TDI o mocy 105 koni i 90 stopni osiąga już po około 10 minutach jazdy "w terenie zabudowanym"
      nie chce mi się wierzyć albo ten test robiłeś latem, podczas upałów! :wink:
      jeździłem golfem 1.6TDI i przy całkiem spokojnej jeździe (bo nie wyobrażam sobie pałować zimy silnik), w październiku, gdzie temp. wahała się pomiędzy 14-16 stopni, potrzebowałem ok 10 KILOMETRÓW, by wskazówka wskoczyła na 90 stopni.

      [ Dodano: Sro 19 Lis, 14 20:43 ]
      a po drugie, taki test nie ma sensu bo każdy z nas użytkuje inaczej auto, pokonuje rożne odcinki, jeżdżąc z górki lub pod górkę do tego dochodzi temp. otoczenia, czy auto stało w garażu przy -10 stopni czy nie...itd i itp. ale to jest tylko moje zdanie.

      Komentarz


      • #4
        No u mnie to było 10 minut czyli ok 10 kilometrów, średnia prędkość 40-50 km/h (z komputera) no i temperatura około 12 stopni
        Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

        Komentarz


        • #5
          A ja wiem że to możliwe przy sprawnym termostacie. Ja po 7km mam 90* w sterowniku a jakiś 1-1,5 wcześniej na blacie!
          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

          Smarowanie zapewnia

          Komentarz


          • #6
            Jeszcze trzeba by dodac czy wszyscy maja taka sama oslone pod silnikiem, nie zakryte wloty itp...

            Obecnie nie mam oslony pod silnikiem w 2.0TDI BKD i nagrzewa sie DUUUZO wolniej niz przez poprzednie lata.. Ale nie ma co sie dziwic, skoro od dolu powietrze go tak ładnie chlodzi. Osłona za 2tygodnie wraca na swoje miejsce, była by juz pewnie obecnie, ale z przyczyn niezaleznyhc musze smigac bez... Nie mniej po tyhc paru tygodniach, mysle czy na lato jej nie sciagac by silnik mial chlodniej na autostradach..

            Moja O3 RS

            Komentarz


            • #7
              Na razie nikt nie odpowiedział na mojewątpliwości ale dzięki za głos w sprawie.
              Ważne że nikt nie mówi że to nieistotne czy nie warte pytania.
              Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

              Komentarz


              • #8
                A czy te najnowsze diesle mają elektryczne dogrzewanie (grzałki w małym obiegu układu chłodzenia) tak jak to miały ich starsze modele?
                Kiedyś były takowe montowane w niektórych modelach i na niektóre rynki. Nie wiem jak to wygląda obecnie.
                Taki diwajs (trzy grzałki wbudowane w rurę przy termostacie) znacząco przyspieszał osiąganie temperatury przez płyn chłodzący (nie utożsamiać z temperaturą oleju!) - miałem porównanie pomiędzy Fabią TDI 101 KM bez dogrzewania i Octavią z tym samym silnikiem z dogrzewaniem. Różnica w czasie przeszło dwukrotna!

                Teoretycznie mniejszy silnik powinien się nagrzać szybciej. Większy lub bardziej sprawny wolniej.
                Octavia II RS TDI 200/441
                "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                Komentarz


                • #9
                  mój 1.6 CAYC ma dogrzewacz Webasto (nie mylić z ogrzewaniem postojowym), który uruchamia się poniżej 5 st. C na zewnątrz i dogrzewa tylko silnik (płyn chłodniczy) do czasu, aż ten sam będzie miał temperature 90 st. C. Działa to szybciej niż dogrzewacz elektryczny w moim poprzednim BXE Na forach można zanleźć manual jak tanio i szybki przerobić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe. Byc może kiedyś się pokuszę :szeroki_usmiech
                  "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                  Komentarz


                  • #10
                    MaArek77, Ja jeździłem firmowymi F2 z 1.6TDI i tam jak zapalałeś to miałeś podwyższone obroty jakieś 1200 obr, które spadały po ok 3 km na poniżej 1000 obr. Ale 90 st pojawiało się dopiero ok 7-8 km, a obroty wtedy są na jakieś 800 obr. Z tym, że ja nie butowałem i jeździłem spokojnie. Podczas tej jazdy zawsze trafiały się jedne światła i stanie na czerwonym.
                    Była O1 jest F2.

                    Komentarz


                    • #11
                      MaArek77,

                      hm... a dlaczego pytasz?

                      Sorry, ale nie potrafię zrozumieć idei - a trochę nad tym spędziłem czasu

                      Komentarz


                      • #12
                        U mnie olej ma 90stopni po około 8-10km jazdy
                        Kondziu

                        OCP

                        Komentarz


                        • #13
                          zalezy od obciążenia jadląc na niższych biegach po 3,4 km jest 90 stopni , jadąc na niskich obrotach nawet do 10 km (2,0 tdi 150 km)

                          Komentarz


                          • #14
                            Panowie jeździłem przez rok nowym fordem focusem 1,6 115KM. Tam to była porażka, przy mrozach powyżej -10'C dopiero po 20 km osiągał 90stopni. W mieście prawie nie można było go dogrzac.
                            W mojej Octavce 1,6 105KM jest super, w ustawieniach, po wcisnieciu Setup wyświetla się na ekranie opcja automatyczne dogrzewanie i auto naprawdę szybciej się nagrzewa. Dzis rano było -3 włączyłem auto, odsniezylem 3 minuty i juz wskazówka drgnęła odrobine, a w aucie wiało ciepłem.
                            Najlepiej jednak mają toyoty, przycisk Power Heat załącza dodatkową nagrzewnicę. Miałem taki w corolli, na mrozach po 1-2 minutach było ogrzewanie w aucie.
                            Srebrna Ambition plus pakiet Amazing i GSM

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Porschak
                              Najlepiej jednak mają toyoty, przycisk Power Heat załącza dodatkową nagrzewnicę.
                              to samo masz w swojej octavii. to "automatyczne dogrzewanie" włącza elektryczną grzałkę i dlatego masz "szybciej" cieplejsze powietrze w KABINIE a nie, że silnik się szybciej nagrzewa...choć trochę w tym prawdy jest, bo przez włączenie się nagrzewnicy, wzrastają lekko obroty silnika.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X