obserwuje u siebie dziwną/słabą reakcję na puszczenie gazu.
np. jadę sobię w sznurku samochodów 70-80km/h na trójce wciskam gaz do deski, wyprzedzam, wjeżdzam w przerwę między samochodami puszczam gaz a skoda jedzie jakbym sprzegło wcisnał. Trzeba mocno walic bo heblu zeby nie wjechac w samochód przede mną.
Trochę takie uczucie jak w amerykańskim automacie z lat 90
Czy ktoś z drive setup na pokładzie mógłby powiedzieć czy reakcja na gaz jest bardziej bezpośrednia w trybie sportowym?
Bo jak tak to chętnie bym to sobie przeprogramował.
Wszystkie silniki TSI prawie nie hamują silnikiem a przynajmniej nie na 1 biegu. Sprawdzane od 1.2 przez 1.4 a na moim 1.8 kończąc. Z tym hamowaniem na sport w drive setup myślę, że jest bez różnicy ale jeszcze dziś to uważniej sprawdzę
Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
W dyskusji chodzi chyba o manual a nie DSG. W DSG to inna bajka jak dochodzi jeszcze tryb "żeglowania" i wtedy w ogóle nie hamuje niczym oprócz oporu powietrza.
Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Chodzi o manual ale to bez różnicy bo to jest kwestia elektronicznej przepustnicy. Przy lince puszczam gaz przepustnica sie zamyka od razu. Przy elektronicznej steruje tym komp i dodaje opóźnienie i zamyka ja powoli i wychodzi efekt jak opisałem.
Clip, jaki miales silnik w poprzednim aucie, diesel?
Poza tym spojrz na predkosciomierz, bo po kilku sekundach z tej predkosci co podajesz, na trojce, masz jakies 140. Moze dlatego musisz deprac mocno po hamulcach
Co do reakcji elektronicznej przepustnicy, to pelna zgoda, reaguje bardzo wolno, przy odpuszczaniu gazu na wysokich obrotach (5-6k rpm) silnik jeszcze ciagnie przez ok 1s :/
Dzisiaj mialem okazje zjezdzac z dosc stromych gorek,
dla testu przy 60km/h zjezdzalem na 2 biegu i auto sie rozpedzalo.
Wczesniej nie zwracalem na to uwagi...
To ze słabo hamuje to już kwestia konstrukcyjna. 180 wolnossacych koni robiłoby to skuteczniej.
Ale to ze robi to z opóźnieniem w stosunku do puszczenia gazu teoretycznie mozna by przeprogramować.
Masz u siebie drive setup? Możesz zobaczyć czy jest różnica miedzy sportem a standardem?
Przy zjeżdżaniu z góry rzeczywiście może być to troszkę problematyczne. Natomiast na prostej drodze ja sobie bardzo to chwalę, bo pozwala zaoszczędzić sporo paliwka a benzynka, zwłaszcza 98, ostatnio do tanich nie należy
Odgrzeję. Faktycznie tak jest. Moja O III niechętnie zwalnia po odpuszczeniu gazu - TSI. Nieraz nawet jak wjedzie się w lukę po wyprzedzaniu, trzeba depnąć hamulec. Mam teraz porównanie z nową Citigo MPI - tam zwalnia dużo szybciej.
Komentarz