Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Swap hamulce 276mm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Swap hamulce 276mm

    Witajcie. W mojej octavi przyszedł czas na wymianę tarcz i klocków. Samochód zakupiłem stosunkowo niedawno i z seryjnych spowalniaczy 276mm jestem średnio zadowolony. Teraz wiec pojawia się pytanie czy bawił się ktoś w swapa na coś większego. Niestety na polskich jak i zagranicznych forach nie ma jakiegos prostego poradnika co jak i z czym ,jak w przypadku Audi B6. Z poszukiwań wynika że kolejnym montowanym zestawem były (mówimy cały czas o przodzie) 280mm , 288, 312 a później już zestawy z Rs-a. Przy czym podobno miedzy 288 a 312 różnica jest jedynie w jarzmie (zacisk i klocek ten sam). W zestawy z rs-a w moim przypadku nie ma co uderzać bo pod maską pierdzik 1.6 TDI 110 km wiec najbardziej sensownym rozwiązaniem wydaje się 288 lub 312. Czy ktoś bawił się w podobnego swapa, ma wiedzę co trzeba powymieniać np tylko: jarzma, zaciski,tarcze, klocki, czy też cos wiecej jak np pompa i zwrotnica.

  • #2
    Zwrotnice na pewno, bo te, które masz nie mają jarzma przykręcanego, tylko jest to jeden element ze zwrotnicą. Oczywiście, zaciski też. Pompa zostaje stara. Nie wiem tylko jak jest z rurą amortyzatora w o3, bo w o2 dla małych tarcz była o 5mm węższa na średnicy niż do tarcz większych. I wtedy trzeba tez wymienić amortyzatory i piasty (różniły się o jedną śrubę). Jesli zostało jak w o2, to wymiana najmniejszych tarcz na którekolwiek większe robi się już bardzo kosztowna. Ja zrezygnowałem z tego pomysłu.

    Jesteś pewien, że w o3 montowano tarcze 280? Bo nie po to zmniejszyli te najmniejsze z o2 do 276, żeby nadal 280 montować. Nie wiem - zgaduję chłopskim rozumem.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Pelek Zobacz wpis
      Witajcie. W mojej octavi przyszedł czas na wymianę tarcz i klocków. Samochód zakupiłem stosunkowo niedawno i z seryjnych spowalniaczy 276mm jestem średnio zadowolony. Teraz wiec pojawia się pytanie czy bawił się ktoś w swapa na coś większego. Niestety na polskich jak i zagranicznych forach nie ma jakiegos prostego poradnika co jak i z czym ,jak w przypadku Audi B6. Z poszukiwań wynika że kolejnym montowanym zestawem były (mówimy cały czas o przodzie) 280mm , 288, 312 a później już zestawy z Rs-a. Przy czym podobno miedzy 288 a 312 różnica jest jedynie w jarzmie (zacisk i klocek ten sam). W zestawy z rs-a w moim przypadku nie ma co uderzać bo pod maską pierdzik 1.6 TDI 110 km wiec najbardziej sensownym rozwiązaniem wydaje się 288 lub 312. Czy ktoś bawił się w podobnego swapa, ma wiedzę co trzeba powymieniać np tylko: jarzma, zaciski,tarcze, klocki, czy też cos wiecej jak np pompa i zwrotnica.
      Zamieniłeś hamulce przednie na 312mm?

      Komentarz


      • #4
        Witam Panowie,
        tym razem chętnie jakąś poradę usłyszę w tym temacie..
        Octavia 3, 2.0 TDI 150KM CKFC.
        Obecnie zamontowane tarcze przód 288mm, tył o ile się nie myle: 256mm

        Przyszedł czas na wymianę na pewno tyłu (nieco zjechane tarcze, klocek z jednej strony na wykończeniu). Myślę o zmianie na nawiercane Brembo lub nacinane ATE (nawiercanych tej firmy nie znalazłem).
        Najchętniej dla wyglądu wizualnego zmieniłbym przede wszystkim tył na większą średnicę, chociaż na 272mm, choć i przód na 312 też nie byłby złym rozwiązaniem. Czy w takim przypadku wiele pozostałych częsci należy liczyć do wymiany? Osłony tarcz zarówno z przodu jak i z tyłu nie mają zbyt dużego miejsca na włożenie większej średnicy. Katalogi sklepowe z częściami w większości przewidują 256 na tył i 288 na przód. Czy ktoś posiada jednak większe? (przede wszystkim z tyłu)


        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X