Temat co prawda już się przewijał ale nigdy nie był omawiany jako oddzielny.
Potrzebuję opinii na temat dystansów do seryjnej OCIII (1.4 TSI)
W dniu wczorajszym przymierzyłem moje ulubione ori czarne 17-stki (ET50), a w zasadzie to przymierzyłem tylko jedną sztukę - opuściłem samochód na glebę i ..... niestety szybko go podniosłem i z powrotem założyłem stalówkę z zimówką... alu felga chowa się pod nadkole i wygląda fatalnie
Usiadłem, poszukałem i poczytałem i wniosek mam jeden:
- przód >> dystans 15mm
- tył >> dystans 20mm
Moje wątpliwości są niestety dwie:
1) czy rozmiar dystansów podanych przeze mnie są odpowiednie?
2) czy te produkty z linków są w Waszej ocenie warte zakupu czy zupełnie nie?
zamiast dystansów kupiłbym felgi z odpowiednio mniejszym ET, pytanie tylko, czy homologacja przewiduje takie rozwiązanie - o ile Cię to w ogóle obchodzi.
U siebie mam po 12mm na stronę przy oryginalnych 17" ET49 i wg mnie to już wystarczy. Co do samych dystansów to już inna bajka, na pewno nie kupuj toczonych przez pana Józia w garażu, o śrubach już nie wspomnę. Ja wrzuciłem komplet Eibach'a.
adamprz, drugi zestaw odpuść na pewno :x kupiłem u niego wcześniej dystanse i wysłał z rozstawem 5*110 i twierdził że są dobre :shock: odesłałem i nadal czekam na kase .... Aktualnie siedzi Eibach
Ja właśnie wczoraj założyłem dystanse 20mm na tył. Kupione na www.srubydofelg.pl
Jeśli kogoś interesuje, to zrobiłem fotki poglądowe, żeby można było sobie spojrzeć jaka jest różnica przed założeniem i po Wydaje mi się, że teraz jest tak, jak powinno wyglądać wyjeżdżając z fabryki...
Czyli 20mm na tył optymalnie. Fajnie wygląda.
O tył się w takim razie już nie martwię bo też zamówiłem 20mm. Nadal niepokoi mnie przód zamówiłem 15mm i nie jestem pewien czy nie jest za dużo. Na długi weekend dostanę to założę i zobaczymy. W razie czego zmniejszę na 10mm bo jednak przodowi też się coś należy.
Czyli 20mm na tył optymalnie. Fajnie wygląda.
O tył się w takim razie już nie martwię bo też zamówiłem 20mm. Nadal niepokoi mnie przód zamówiłem 15mm i nie jestem pewien czy nie jest za dużo. Na długi weekend dostanę to założę i zobaczymy. W razie czego zmniejszę na 10mm bo jednak przodowi też się coś należy.
Eibachy mają już dla 10mm (system 2). Różne noname niestety nie.
Z przodu u mnie kołnierze wystają o 13mm. Z tyłu niecałe 15mm (kapsel piasty można zdjąć i przemieścić na kołnierz dystansu wtedy też jest 13mm). Jak sie ktoś uprze to wtedy może 10mm założyć też na tył.
Kolego a śruby też brałeś u nich przy zakupie dystatnsów? Jeżeli tak to podrzuć jakie są odpowiednie do grubości 20 mm tył i 15 przód
Tak, brałem komplet ze śrubami - kupowałem poprzez ich aukcje na Alle.... Nie chciało mi się mierzyć długości śrub oryginalnych i nie mierzyłem też tych nowych. Po prostu można podać im model auta i jaka felga jest założona (czy oryginalna) i sami dobierają odpowiednie śruby do dystansów
Wyszło bardzo elegancko. Felga prawie na równi z nadkolem - estetyka inna a do tego pewnie coś tam minimalnie lepiej się będzie prowadził (czy się mylę?).
Wyszło bardzo elegancko. Felga prawie na równi z nadkolem - estetyka inna a do tego pewnie coś tam minimalnie lepiej się będzie prowadził (czy się mylę?).
Dzięki, mi też się wygląd teraz podoba. Jak się spojrzy z góry, to jeszcze jest nieco miejsca i dystans 25 mm też spokojnie wejdzie. Ale mi tyle wystarczy :-) Co do prowadzenia, to teoretycznie powinno być lepiej, choć to chyba zbyt mała zmiana i w sumie trudno odczuć jakąś różnice. Może w dużych prędkościach w ostrych zakrętach, ale jeszcze tego nie zdążyłem sprawdzić w tym tygodniu :-)
Poszerzajac tylko tyl teoretycznie auto bedzie gorzej skrecac, ale ta roznica przy normalnej jezdzie bedzie niezauwazalna
A co jeśli chodzi o przedłużenie/odsunięcie odległości/miejsca styku koła z piastą i resztą zawieszenia? Czy tylko po prostu zwiększy się masa nieresorowana?
Poszerzajac tylko tyl teoretycznie auto bedzie gorzej skrecac, ale ta roznica przy normalnej jezdzie bedzie niezauwazalna
A co jeśli chodzi o przedłużenie/odsunięcie odległości/miejsca styku koła z piastą i resztą zawieszenia? Czy tylko po prostu zwiększy się masa nieresorowana?
Ogólnie zbyt duże dystanse mają wpływ na niektóre podzespoły jezdne.
Zaczynając od tego że opony mogą się bardziej ścierać na wewnętrznych krawędziach do szybszego zużywania się np łożysk.
Przy 10-20 mm i zwykłej nie hardocovej jeździe nie powinno być problemów.
pawelkub11, dzięki za info, prawdopodobnie też u nich zakupie, napisz tylko prosze jak z jakością zakupionych dystansów oraz śrub? Warto u nich zakupić czy raczej gra nie warta świeczki, bo przyznam że cena atrakcyjna
Pozdrawiam
Komentarz