Cześć, ostatnio zauważyłem, że nie uruchamia się system Start/Stop. Wcześniej zawsze go wyłączałem, ale ostatnio zaprzestałem tej praktyki. Ku mojemu zdziwieniu po zatrzymaniu na światłach silnik się nie wyłącza. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze i stwierdziłem, że jest rozładowany, 10,98V. Podłączyłem ładowarkę Bosch C7 i zostawiłem na cały dzień. Wynik 12,8V. Po 10 dniach i zaliczeniu trasy Katowice - Poznań sprawdziłem napięcie na akumulatorze i znów spadło do 12,1V. Auto to Octavia 4 1.5 TSI 150KM z sierpnia 2020r. Tak przy okazji, problemy zaczęły się po ostatniej wizycie w ASO Czy ktoś doświadczył podobnego problemu w takim aucie?
Problemy z akumulatorem
Zwiń
X
-
Aby działał system start stop musi być spełnione wiele czynników które samochód sam kontroluje, przy niskich temperaturach na zewnątrz +,- 0 prawie nigdy u mnie silnik nie gaśnie.
Na pewno naładowanie aku ma wpływ na działanie start stopu. Jak sprawdzasz naładowanie - po jeździe przy zgaszonym silniku. Start stop działa podczas jazdy, jakie jest napięcie przy uruchomionym silniku, powinno być 14V przy zgaszonym w granicach 12,6V i to jest OK,- około 12,6 V dla pomiaru przy wyłączonym zapłonie, po dwóch godzinach po zakończeniu jazdy
- około 13,8 V – 14,4 V – dla pomiaru przy pracującym silniku i wyłączeniu wszystkich odbiorników
- około 12 V i wyżej – dla pomiaru przy niewielkim obciążeniu, np. włączonych światłach
- jeżeli pomiar pierwszy jest niższy, akumulator do wymiany
- jeżeli pomiar drugi jest niższy lub wyższy, alternator do wymiany
Ostatnio edytowany przez MAndrzej; 45640.
-
Wszystko się wyjaśniło. Akumulator nie trzymał napięcia. Po naładowaniu do 12,6V napięcie dość szybko spadało samoistnie do 11,9. Elektryk stwierdził uszkodzenie akumulatora. Po wymianie wszystkie funkcje wróciły do normy. Start/Stop działa nawet przy temperaturze około 0. Fabryczny akumulator wytrzymał dokładnie 3 lata. Padł natychmiast po opuszczeniu serwisu ASO a na wydruku z przeglądu mam stan akumulatora Dobry. Przypadek? Nie wrócę tam.
Komentarz
-
Komentarz