Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Radary, fotoradary czyli czym policja nad namierza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Radary, fotoradary czyli czym policja nad namierza

    no i jest 229

  • #2
    Radary, fotoradary czyli czym policja nad namierza

    Tekst za Onet – Jesteś na bieżąco
    Moze komus przyda sie to kompendium wiedzy.

    1. KRIS P, S
    Urządzenia przewidziane do pracy na trójnogu, kontenerze, słupie, oraz nad pasem ruchu. Po raz pierwszy na świecie zastosowano tzw. Radar panelowy (płaski) gwarantujący najwyższy i dokładny poziom selekcji mierzonych pojazdów. Urządzenia maja możliwość pracy w systemie z transmisją danych po WiFi, GSM, Wlan, światłowodzie, dwustronna komunikację, automatyczne rozpoznawanie tablic rejestracyjnych, wykonywanie pomiarów natężenia ruchu, statystyki i inne. W trybie nocnym wyłącznie bezpieczne promienniki IR. Ciekawostką jest funkcja przesyłania danych/obrazu do ruchomego punktu kontroli na odległość do 1,5 km.
    2. ISKRA VIDEO
    ISKRA VIDEO, jest fotoradarem które są chętnie kupowane przez Straże Miejskie, gdyż jako jedyne oprócz pomiarów prędkości mogą rejestrować inne wykroczenia w ruchu drogowym (przekraczanie ciągłej linii, niedostosowanie się do sygnalizacji świetlnej, prowadzenie rozmów przez Tel kom oraz inne). ISKRA VIDEO ma możliwość rejestracji obrazów pojazdów przekraczających prędkości na odległość nawet 300m (tradycyjne fotoradar ok. 30m), w tym pojazdy będące nawet na trzecim pasie ruchu. W trybie pracy nocnej wykorzystują jako jedyne, nie oślepiające promienniki podczerwieni (IR). Ciekawostką jest możliwość przeniesienia urzadzenia do dowolnego samochodu w czasie kilku minut, bez potrzeby legalizacji pojazdu.
    3. RADIS
    Najmniejszy (ok. 400g) radarowy miernik prędkości na świecie, który oprócz wszystkich zalet ISKRY1 posiada zakres pomiarowy od 10-300 km/h, łącze WiFI do transmisji danych, polifoniczne dzwonki, funkcjonalne wyświetlacze powodujące wysoki komfort obsługi (inne funkcje nie są przekazywane do publicznej wiadomości).
    4. ISKRA
    Na polskim rynku od drugiej połowy 2006r. Producent, rosyjska firma SIMICON z St. Petersburga, największy producent na Europę wschodnią oraz rynki azjatyckie (w tym Chiny). Dotychczas flagowym produktem w Polsce jest ręczny miernik prędkości tzw. Suszarka, pod nazwą ISKRA1
    Możliwość dokonywania pomiarów prędkości z jadącego radiowozu w stosunku do pojazdów jadących przed, za i z na przeciwka w stosunku do pojazdu patrolowego.
    Automatyczny wybór najszybszego celu bez potrzeby użycia celowników optycznych.
    Gwarantowany zasięg pomiaru 800m ( w praktyce ponad 1000m).
    Możliwość dokonania i wyodrębnienia wskazań dla dwóch pomiarów.
    Zakres temperatur pracy -30 do +50
    Kąt pomiaru do 10 stopni (przy pomiarze na odległość 100m, policjant może stać 17m od pasa ruchu), inne mierniki kąt pomiaru 0 stopni
    5. Rapid 2-Ka
    Radarowy miernik prędkości, czyli popularna "szuszarka" ma wiele zalet. Urządzenie jest bardzo proste w obsłudze, odznacza się krótkim czasem przygotowania do pracy, dużą dokładnością pomiaru i tanią eksploatacją. Radar ma możliwość ewidencjonowania liczby zarejestrowanych przekroczeń i jest w stanie pracować w różnych warunkach atmosferycznych. Producent podkreśla, że Rapid 2 emituje promieniowanie elektromagnetyczne na bezpiecznym poziomie. Opcjonalna drukarka umożliwia wydrukowanie zmierzonej i dopuszczalnej prędkości, czasu pomiaru oraz danych funkcjonariusza obsługującego radar.
    Dane techniczne:
    zasięg: 150 m dla małych prędkości (ok. 60 km/h); 300 m dla dużych prędkości (pow. 100 km/h)
    zakres mierzonych prędkości: 30 ÷ 220 km/h
    dokładność pomiaru: ± 3 km/h (do 100 km/h); ± 3 % (pow. 100 km/h)
    wybór prędkości progowych: 30 ÷ 220 km/h ze skokiem co 5 km/h
    czas gotowości do pracy: max. 10 sekund
    zakres temperatury pracy: -20° ÷ +50° C
    6. Fotorapid C
    Jednym z fotoradarów, który możemy spotkać przy drogach jest system Fotorapid C. Raz zaprogramowane urządzenie automatycznie wykonuje zdjęcia. Przy przenośnym Fotorapidzie często można spotkać radiowóz, który stoi w celu ochrony radaru przed zniszczeniem bądź kradzieżą. Fotorapid jest w stanie dokonywać pomiaru o każdej porze dnia. Do jego programowania używa się ekranu dotykowego. Fotorapid jest produkowany w wersji przewoźnej, którą montuje się na statywie oraz stacjonarnej, która trafia do klimatyzowanych masztów. Opracowano także odmianę przeznaczoną do zabudowy w pojeździe. W tym przypadku pomiar jest prowadzony z pojazdu zaparkowanego na poboczu drogi.
    Dane techniczne:
    zdjęcia: kolorowe o rozdzielczości 4.0 mln pikseli
    zakres pomiarowy 20 ÷ 250 km/h; ustawianie prędkości progowych z rozróżnieniem pojazdów osobowych i ciężarowych
    urządzenie posiada system identyfikacji (administrator, użytkownik)
    pamięć urządzenia: rejestruje prędkość mierzoną i dopuszczalną, datę, czas oraz miejsce pomiaru
    temperatura pracy: -10°C do 60°C (wersja przewoźna); -30°C do 60°C (wersja stacjonarna).
    7. Rapid Laser
    Urządzenie jest przeznaczone do pomiaru prędkości i odległości w ruchu drogowym. Do pomiaru służy wiązka laserowa. Promień jest emitowany tylko w chwili pomiaru, co czyni urządzenie trudnowykrywalnym dla antylaserów. Rodzaj emitowanego promieniowania nie wpływa negatywnie na środowisko. Rapid Laser jest pierwszym miernikiem laserowym wyprodukowanym w Polsce.
    Dane techniczne:
    zasięg pomiarowy: 600 m
    zakres mierzonych prędkości: 0 do 250 km/h
    zakres mierzonych odległości: 20 do 999 m
    dokładność pomiaru prędkości: ± 1% wartości mierzonej
    czas pomiaru: 0,3 sekundy
    zakres temperatur pracy: -30°C do +50°C
    8. Ultralyte lti 20-20
    Do rąk policjantów drogówki trafił też jeden z najnowocześniejszych laserowych mierników prędkości na świecie. Ultralyte lti 20-20 jest na standardowym wyposażeniu policji w ponad 70 krajach. Radaru można używać we mgle i przez szybę. Miernik prędkości jest odporny na upadek oraz działanie warunków atmosferycznych. Przy pomocy urządzenia można mierzyć prędkość pojazdów w ruchu z odległości nawet kilometra, z pobocza drogi, nad drogą (most, estakada, itp.) oraz z wnętrza pojazdu (np. przez szybę radiowozu). Radar działa w oparciu o laser, a nie fale radiowe, jak tradycyjne "suszarki". To oznacza, że dla antyradarów jest niewykrywalny, a o jego obecności będą w stanie poinformować tylko antylasery. Ze względu na bardzo krótki czas pomiaru (zaledwie 0,3 sekundy) jest bardzo trudno namierzalny przez antylasery. Wbrew obawom emitowane promieniowanie nie jest szkodliwe. Moc wiązki laserowej jest równa 1/26 mocy wiązki pilota RTV. Ultralyte lti 20-20 działa na baterie, więc można nim się posługiwać będąc daleko od radiowozu. Duża dokładność sprawia, że laserowa wiązka może być użyta do pomiaru odległości np. w miejscu wypadku.
    Dane techniczne:
    dokładność pomiaru: ±1 km/h
    zakres pomiarowy: od 0 km/h do ok. 320 km/h
    zasięg pomiaru prędkości: 1000 metrów
    zasięg pomiaru odległości: 1000 metrów
    zakres temperatur: -30°C do +60°C
    czas pomiaru prędkości: 0,3 sekundy
    wyjście danych: RS 232
    bezpieczeństwo wzroku: FDA class 1
    wodoszczelny
    9. LTI Micro Digi-Cam
    Pistolet laserowy Ultralyte może zostać zestawiony z aparatem Micro Digi-Cam. Powstaje wówczas urządzenie pozwalające na zdjęciowe dokumentowanie przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości, nieprzestrzegania oznakowania pionowego lub korzystania z pasów specjalnego przeznaczenia przez nieuprawnione pojazdy. Urządzenie jest wyposażone w dotykowy ekran, który pozwala na przeglądanie zdjęć. Micro Digi-Cam może pracować w trybie ręcznym lub automatycznym. W obu przypadkach teleobiektyw połączony z miernikiem prędkości Ultralyte może wykonywać zdjęcia pojazdów znajdujących się 50 - 170 metrów od punktu pomiarowego. Na kolorowym zdjęciu będzie widoczna zmierzona i dopuszczalna prędkość oraz data. Producent podkreśla, że urządzenie wyposażono w mechanizmy zabezpieczające przed błędami pomiarowymi oraz próbami manipulacji w materiale dowodowym.
    Dane techniczne:
    zasięg: 50 – 170 metrów
    zdjęcia: kolorowe
    ekran: dotykowy
    10. Traffipax
    Urządzenie firmy Traffipax zostało opracowane przede wszystkim w celu karania kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle. Zdjęcie jest wykonywane gdy po zapaleniu się czerwonego światła pętle indukcyjne lub czujniki laserowe stwierdzą wjechanie samochodu na skrzyżowanie. Przypadek zostaje utrwalony na zdjęciu z czasem popełnienia wykroczenia. Nie oznacza to jednak, że koło Traffipaxów można bez obaw przejeżdżać z wysokimi prędkościami. Producent podaje, że istnieje możliwość takiego skonfigurowania urządzenia, by mierzyło prędkość samochodów przejeżdżających przez skrzyżowanie na zielonym świetle. Na dodatek Traffipax potrafi określić, którzy kierowcy z premedytacją przyśpieszyli po zapaleniu się żółtego światła, by zdążyć przed czerwonym. Stosowne ustawienia sprawią, że także w tym przypadku zostanie wykonane zdjęcie.
    Dane techniczne:
    obudowa: Kuloodporna, klimatyzowana
    aparat: 10,7 megapikseli
    monitorowanie: kilka pasów ruchu, pojazdy przyjeżdżające i odjeżdżające
    możliwość wykonywania nagrań wideo
    uchwyt do montowania na słupach sygnalizacji świetlnej.
    11. Traffipax Portable Cabinet
    Fotoradary stojące na słupie są stosunkowo łatwe do wypatrzenia. Jednak policja dysponuje coraz bardziej wymyślnymi zestawami do pomiaru prędkości. Forma niektórych z nich może być dla kierującego całkowitym zaskoczeniem. Traffipax Portable Cabinet to nie tylko idealna obudowa fotoradaru, która bez trudu mieści się w bagażniku SUV-a, a do tego usprawnia rozstawianie miernika prędkości przy drodze. Producent podkreśla, że jej kształt doskonale komponuje się z otoczeniem. Z daleka kanciaste pudełko wygląda jak kosz na śmieci albo skrzynka elektryczna. Ponadto istnieje możliwość modyfikacji kształtu lub koloru, by jeszcze bardziej upodobnić obudowę do elementów krajobrazu.
    Dane techniczne:
    kuloodporna
    wentylowana
    wyposażona w zamek
    12. AD9 P
    Słupy przystosowane do umieszczania czeskiego fotoradaru AD9 są szczególnie popularne w południowej części Polski. Fotoradar umieszczony w klimatyzowanej obudowie może rejestrować wykroczenia popełniane przez nadjeżdżające i odjeżdżające samochody. Na zdjęciu jest zamieszczone miejsce i data jego wykonania oraz stwierdzona prędkość. Wykonywanie zdjęć po zmierzchu jest możliwe dzięki lampie błyskowej. Kierunek w którym ustawiona jest obudowa można regulować w zależności od potrzeb.
    Dane techniczne:
    zasięg: 60, 30 lub 20 metrów (do wyboru)
    pomiar prędkości: na trzech pasach ruchu
    błąd pomiaru: ± 3 km/h do 100 km/h; ±3% powyżej 100 km/h
    transfer danych: USB, LAN, WiFi
    obudowa: klimatyzowana
    13. AD9 T
    Polska policja dysponuje także radarami wyprodukowanymi w Czechach. Jednym z najbardziej nowoczesnych jest AD9 T. Wersja oznaczona symbolem T jest wyposażona w trójnóg, ale po jego zdemontowaniu urządzenie można umieścić w obudowie zamontowanej na słupie. Fotoradar rejestruje wykroczenia popełniane przez nadjeżdżające i odjeżdżające samochody. Na zdjęciu jest zamieszczone miejsce i data jego wykonania oraz stwierdzona prędkość. Tuż po wykonaniu fotografia pojawia się na dotykowym wyświetlaczu radaru. Pozwala to na zweryfikowanie jego jakości. Zdjęcia mogą zostać przesłane na komputer poprzez kabel LAN albo USB. Opcjonalna przystawka pozwala na wysyłanie fotografii bezprzewodowo do stanowisk odległych o 100 metrów. Bateria pozwala na ośmiogodzinną pracę Ramera. Wykonywanie zdjęć po zmierzchu jest możliwe dzięki lampie błyskowej, która może zostać ustawiona na obudowie radaru lub osobnym statywie.
    Dane techniczne:
    zasięg: 60, 30 lub 20 metrów (do wyboru)
    pomiar prędkości: na trzech pasach ruchu
    błąd pomiaru: ± 3 km/h do 100 km/h; ±3% powyżej 100 km/h
    transfer danych: USB, LAN, WiFi
    14. AD9 C
    Czeski fotoradar AD9 może być z powodzeniem montowany w radiowozach. Ramer rejestruje wykroczenia popełniane przez nadjeżdżające i odjeżdżające samochody. Co ciekawe, AD9 C jest jedynym fotoradarem, który jest w stanie udokumentować przypadku przekraczania dozwolonej prędkości w chwili, gdy radiowóz na którego pokładzie został zamontowany znajduje się w ruchu. W zależności od potrzeb zdjęcia mogą być kolorowe lub czarnobiałe, a pomiar może być prowadzony z prawej lub lewej strony drogi. Wykonywanie zdjęć po zmierzchu jest możliwe dzięki lampie błyskowej, która może zostać przyczepiona do samochodu przy pomocy magnesu lub wbudowana w zderzak. Na zdjęciu Peugeot warszawskiej Straży Miejskiej.
    15. AD9 O
    Specjalny słup pozwala na montowanie fotoradaru AD9 nad ulicami lub autostradami. Po jego przyłączeniu do sieci radar może być obsługiwany zdalnie. Wysokość statywu jest uzależniona od liczby pasów oraz jego odległości od drogi. Zestaw AD9 O jest wyposażony w lampę błyskową, która jest włączana automatycznie w przypadku stwierdzenia złego oświetlenia. Modułowa budowa usprawnia wyjmowanie aparatu i montowanie go w innym słupie.
    Dane techniczne:
    zasięg: 60, 30 lub 20 metrów (do wyboru)
    pomiar prędkości: na trzech pasach ruchu
    błąd pomiaru: ± 3 km/h do 100 km/h; ±3% powyżej 100 km/h
    transfer danych: USB, LAN
    16. AD9 T
    Specjalny kontener na czeski fotoradar ułatwia jego transport oraz usprawnia rozstawianie przy drodze. Może rejestrować wykroczenia popełniane przez nadjeżdżające i odjeżdżające samochody. Na zdjęciu jest zamieszczone miejsce i data jego wykonania oraz stwierdzona prędkość. Wykonywanie zdjęć po zmierzchu jest możliwe dzięki lampie błyskowej. Kształt obudowy sprawia, że z daleka trudno stwierdzić, że kryje fotoradar.
    Dane techniczne:
    zasięg: 60, 30 lub 20 metrów (do wyboru)
    pomiar prędkości: na trzech pasach ruchu
    błąd pomiaru: ± 3 km/h do 100 km/h; ±3% powyżej 100 km/h
    transfer danych: USB, LAN, WiFi
    obudowa: klimatyzowana
    17. PolCam
    Nazwa PolCam jest skrótem od "Police Camera". System pozwala na rejestrowanie wszystkich wykroczeń drogowych, a także na pomiar średnich prędkości w oparciu o mierzenie czasu i odległości. Materiał dowodowy zawiera informację o stwierdzonej prędkości, przebytej drodze oraz czasie pomiaru. Materiał wideo jest zapisywany na dysku twardym. System pozwala na podpięcie do czterech kamer. Zazwyczaj stosowane są dwie, co pozwala na monitorowanie sytuacji przed i za radiowozem. Po zastosowaniu filtrów podczerwieni kamery mogą pracować także warunkach nocnych. System jest wyposażony w monitor LCD, który umożliwia przeglądanie materiału filmowego. PolCam znalazł się m.in. na wyposażeniu motocykla BMW K1200 GT.
    Dane techniczne:
    ekran: kolorowy, 7'' LCD
    kamera: kolorowa lub czarnobiała
    18. Fotorapid
    Jednym z fotoradarów, który możemy spotkać przy drogach jest system Fotorapid. Raz zaprogramowane urządzenie automatycznie wykonuje zdjęcia. Przy przenośnym Fotorapidzie często można spotkać radiowóz, który stoi w celu ochrony radaru przed zniszczeniem bądź kradzieżą. Fotorapid jest w stanie dokonywać pomiaru o każdej porze dnia. Do jego programowania używa się ekranu dotykowego. Mała moc promieniowania mikrofalowego czyni go trudnowykrywalnym dla antyradarów niższej klasy. Fotorapid jest produkowany w wersji przewoźnej, którą montuje się na statywie oraz stacjonarnej, która trafia do klimatyzowanych masztów.
    Dane techniczne:
    zakres pomiaru: 30 km/h - 250 km/h.
    pamięć urządzenia rejestruje prędkość mierzoną i dopuszczalną, datę, czas oraz miejsce pomiaru
    temperatura pracy: -10°C do 60°C (wersja przewoźna); -30°C do 60°C (wersja stacjonarna)
    19. Videorapid 2
    Prędkościomierz Videorapid 2 jest następcą urządzenia Videorapid 1. System dokonuje zapisu w formie cyfrowych filmów o wysokiej rozdzielczości. Wprowadzono w nim szereg istotnych zmian poprawiających funkcjonalność oraz niezawodność urządzenia. Videorapid pozwala nie tylko na rejestrowanie przekraczania dozwolonej prędkości. System doskonale dokumentuje również wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych, wjechanie na skrzyżowanie przy czerwonym świetle oraz inne wykroczenia. Kamera jest odporna na oślepianie światłami pojazdu nadjeżdżającego, dzięki czemu wszystkie pojazdy posiadają czytelny zarys i tablice rejestracyjne. Dane o prędkości nagrywanego pojazdu wyświetlane na ekranie, a jednocześnie nagrywane na twardy dysk komputera. Urządzenie prezentuje prędkość radiowozu, co sprawia, że na czas kilkusekundowego pomiaru musi on jechać w stałej odległości za innym pojazdem. Sprawia to, że Videorapid jest niewykrywany przez antyradary.
    Dane techniczne:
    rejestracja obrazu i komentarza słownego (25 klatek/sekundę)
    odtwarzanie nagranego obrazu (normalna prędkość, podgląd przyspieszony i klatka po klatce)
    sterowanie parametrami kamery przez operatora (ostrość, zoom)
    monitor 8" TFT LCD
    kamera PAL.
    20. Videorapid
    System dokonuje zapisu w formie cyfrowych filmów. Videorapid pozwala nie tylko na rejestrowanie momentów przekraczania dozwolonej prędkości. System również doskonale dokumentuje wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych, wjechanie na skrzyżowanie przy czerwonym świetle oraz inne wykroczenia. Dane o prędkości nagrywanego pojazdu wyświetlane na ekranie, a jednocześnie nagrywane na twardy dysk komputera lub kasetę magnetowidową. Prędkość jest ustalana na podstawie czasu i drogi przebytej przez radiowóz w trakcie pomiaru, co sprawia, że Videorapid jest niewykrywany przez antyradary. Pomiar jest dokonywany gdy tempo jazdy radiowozu zrówna się z prędkością innego pojazdu. Na wyświetlaczu pokazuje się pokonana odległość, czas pomiaru oraz średnia prędkość na odcinku pomiarowym. Sama operacja trwa kilka sekund.
    Dane techniczne:
    rejestracja obrazu i komentarza słownego (25 klatek/sekundę)
    odtwarzanie nagranego obrazu (normalna prędkość, podgląd przyspieszony i klatka po klatce)
    sterowanie parametrami kamery przez operatora (ostrość; zoom: optyczny x22, cyfrowy x10)
    monitor 5,6" TFT LCD
    kamera PAL.
    21. Uzupelnienie od kolegi BIG
    - Rapid 1A,
    - Provida 2000
    (rejestrator jazdy)
    - K17 (stara amerykanska suszarka ale jeszcze u uzyciu).
    M47N2

    Komentarz


    • #3
      Lista jst niepełna
      Jest jeszcze Rapid 1A, Provida 2000 (rejestrator jazdy), K17 (stara amerykanska suszarka ale jeszcze u uzyciu).
      Czarny Elegance

      Komentarz


      • #4
        W takim wypadku bedzie milo jesli zostanie uzupelniona. Jesli, ktos ma jakies dodatkowe info w temacie urzadzen do pomiaru predkosci to prosze uzupelniac liste
        M47N2

        Komentarz


        • #5
          Re: Radary, fotoradary czyli czym policja nad namierza

          Zamieszczone przez AndiT
          Tekst za Onet – Jesteś na bieżąco
          Moze komus przyda sie to kompendium wiedzy.

          (...)
          Zakres temperatur pracy -30 do +50
          (...)
          zakres pomiarowy 20 ÷ 250 km/h;
          (...)

          Pozostaje nam albo czekać na ocieplenie/oziębienie klimatu albo zapier... powyżej 250km/h
          Jarek "Vinci"

          Komentarz


          • #6

            Komentarz


            • #7
              Tej zimy byly faktycznie problemy z tymi urzadzeniami bo nawet w TV mowili ze zamarzaja.
              M47N2

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X