Skrzyzowania - prosta sprawa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mixD
    Classic
    • 2010
    • 38

    Skrzyzowania - prosta sprawa

    Poczytaj jeszcze to: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1435

    Co do kabli to grubość ma znaczenie chociażby przez wzgląd na obciążenie a co za tym idzie spadki napięć, ale jeżeli nie montujesz mocnego wzmacniacza to temat kabli możesz spokojnie pominąć i dać normalne przewody, żeby łatwo się je przeciągało (jak odkręcisz radio to zobacz jakie masz te co idą na przód i takie same załóż).

    Z głośnikami na tył to też najdziesz w tym poście z linka. Ja mam dwie rozbieżne info. Jedni mówią że spokojnie wejdą 165mm a drudzy że 140mm.

    Ja się dopiero będę zabierał za przeróbkę drzwi przednich (wygłuszenie i zmiana głośników) i dołożenie głośników na tył.

    Pozdrawiam.
  • Jac_ek
    RS
    • 2009
    • 1733

    #2
    Skrzyzowania - prosta sprawa

    Witam

    na poczatek wrzuce dwa ciekawe rozwiazania komunikacyjne

    1. POLSKA - Węzeł Sośnica
    i chyba najciekawcze polaczenie na tym wezle

    ewentualnie zawrotka z Wrocławia na Wrocław



    2. GB - SWINDON
    Rondo które składa się z pięciu rond okalających na których jeździ się (jak to w Angli) w prawą stronę a na rondzie centralnym - w lewą, do tego na zewnątrz ronda są skróty oddzielone 5 wysepkami tak żeby nie trzeba było objeżdżać całego ronda do tylko od razu skręcić w sąsiednią ulice z lewej - miałem okazje się tam pokręcić trochę ;-)




    Chciało by się rzec

    SZEROKIEJ DROGI
    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

    Komentarz

    • jerzyk1118
      Classic
      • 2009
      • 9

      #3
      o kur***

      Komentarz

      • arturas03
        L&K
        • 2009
        • 1298
        • Toyota
        • AGN 1.8 20V 125 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Tak to jest z ruchem lewostronnym :Bojesie:
        Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
        Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

        Komentarz

        • Evil
          Rider
          • 2009
          • 721

          #5
          Zamieszczone przez Jac_ek
          2. GB - SWINDON
          http://maps.google.pl/maps?f=q&sourc...02411&t=k&z=19 Rondo pokazane w maps google
          Robi wrażenie, ale w ruchu na tyle małym jak na zdjęciu satelitarnym i tak bym się bał wjechać np. jadąc droga A4259 i zjechać z ronda dalej na ta drogę (szczególnie jeszcze ten lewostronny ruch )

          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

          Komentarz

          • b707
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1272

            #6
            e tam i tak Rono Radosława wymiata

            Polecam popatrzec na znaki poziome...
            Jadąc środkowym pasem ronda dookoła musimu uważać czy ktos z lewego niechce zjechac bo musimy mu USTĄPIĆ... dziwne zasady i sporo wypadków było:P
            Adam

            Komentarz

            • Jac_ek
              RS
              • 2009
              • 1733

              #7
              Zamieszczone przez b707
              e tam i tak Rono Radosława wymiata

              Polecam popatrzec na znaki poziome...
              Jadąc środkowym pasem ronda dookoła musimu uważać czy ktos z lewego niechce zjechac bo musimy mu USTĄPIĆ... dziwne zasady i sporo wypadków było:P
              To rondo to wogole jest pomylenie wszystkich zasad i proba wprowadzenia w blad kierowcow bo:
              1. przed wjazdem na rondo są znaki które mówią
              a) skrajny prawy pas służy do skrętu w prawo
              b) środkowy pas służy TYLKO do jazdy na wprost
              c) skrajny lewy pas służy do jazdy na wprost lub w lewo
              2. przed samym rondem jest znak pionowy, że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym - czyli zjeżdżający ze środkowego pasa lub skrajnego wewnętrznego musi puscić samochody po prawej stronie
              3. malowanie na jezdni już na rondzie mówi że jadąć jedynie skrajnym lewym pasem ma się pierwszeństwo przed wszystkimi i można jechać gdzie się chce :-)

              lepiej to widać tu


              a znaki pionowe np tu
              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9943
                • Ford

                #8
                a znacie rondo, tzw. "Nerkę", w Będzinie? To dopiero jest coś. Jeździłem tamtędy codziennie przez dwa lata i nie mogłem przestać podziwiać geniuszu tego, kto to "coś" wymyślił...


                Nawet "Radosław" wymięka...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • Damianjg
                  Rider
                  • 2008
                  • 621

                  #9
                  Ja mam nadzieję że na węźle Sośnica są jakieś znaki??

                  Komentarz

                  • meesha
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 145

                    #10
                    2. przed samym rondem jest znak pionowy, że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym - czyli zjeżdżający ze środkowego pasa lub skrajnego wewnętrznego musi puscić samochody po prawej stronie
                    Byłoby tak jak mówisz gdyby malowanie pasów było takie jak kiedyś - w kółeczka. Obowiązują wtedy zasady zmiany pasa.

                    Ja będę bronić tego ronda, jest moim zdaniem jednym z najinteligentniej zaplanowanych skrzyżowań w warszawce.

                    3. malowanie na jezdni już na rondzie mówi że jadąć jedynie skrajnym lewym pasem ma się pierwszeństwo przed wszystkimi i można jechać gdzie się chce :-)
                    Teoretycznie tak (co czasem podstępnie wykorzystują "złotówy"), ale:
                    1. przed wjazdem na rondo są znaki które mówią
                    a) skrajny prawy pas służy do skrętu w prawo
                    b) środkowy pas służy TYLKO do jazdy na wprost
                    c) skrajny lewy pas służy do jazdy na wprost lub w lewo
                    I tego trzeba się trzymać. Światła zaprogramowane sa tak, żeby dany "boczny wsad" puszczać wokoło sekcjami. Najpierw odpadają na kolejnych ci, którzy uciekają w bok w prawo lub jadą prosto. Kiedy zostają tylko ci, którzy skręcają w lewo, są tak odfiltrowani na zjazd z ronda przez światła, że nie powinno byc nikogo chętnego do jazdy przed ich nosem. A jeśli jednak jakiś zdolny się znajdzie, to niech czeka - znaczy że źle się ustawił.

                    Kiedyś kiedy jeździłem tamtędy do pracy zawsze rano skręcałem w lewo i bywało ciężko, bo wjazd był mocno zawalony tymi którzy "zawsze po zewnętrznej bo nie zjadą". Po zmianie wymalowania przepustowość ronda znacznie się zwiększyła, a skręcając w lewo o nic nie muszę się specjalnie troszczyć. Dla skręcających w prawo nic się nie zmieniło.

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez meesha
                      Ja będę bronić tego ronda, jest moim zdaniem jednym z najinteligentniej zaplanowanych skrzyżowań w warszawce.
                      też nie mam z Babką żadnych problemów, w przeciwieństwie to tych jeżdżących na pamięć i nie czytających znaków :roll:

                      [ Dodano: Nie 11 Paź, 09 09:28 ]
                      Zamieszczone przez meesha
                      wjazd był mocno zawalony tymi którzy "zawsze po zewnętrznej bo nie zjadą"
                      dokładnie :evil:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • adamscool
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 206

                        #12
                        Węzeł sosnica ciagle w budowie.
                        Ta Skodzinka twarda była!!!

                        1,9 TDI 136 z ECUSOFTa

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez meesha
                          Ja będę bronić tego ronda, jest moim zdaniem jednym z najinteligentniej zaplanowanych skrzyżowań w warszawce.

                          codziennie przejeżdżam prze to rondo w drodze do roboty i faktycznie jest to chyba najbardziej przemyślanym rondem w Warszawie.
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          1. przed wjazdem na rondo są znaki które mówią
                          a) skrajny prawy pas służy do skrętu w prawo
                          b) środkowy pas służy TYLKO do jazdy na wprost
                          c) skrajny lewy pas służy do jazdy na wprost lub w lewo
                          to jest tylko podpowiedź jak masz się ustawić przed rondem żeby najbardziej optymalnie pojechać.
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          2. przed samym rondem jest znak pionowy, że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym - czyli zjeżdżający ze środkowego pasa lub skrajnego wewnętrznego musi puscić samochody po prawej stronie
                          ale to nie zwalnia kierowcy z przestrzegania znaków poziomych.
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          3. malowanie na jezdni już na rondzie mówi że jadąć jedynie skrajnym lewym pasem ma się pierwszeństwo przed wszystkimi i można jechać gdzie się chce :-)
                          i oto chodzi żeby przed rondem nie było kolejki na skrajnym prawym, osobiście ja widzę tych duraków na skrajnym prawym to korzystam ze środkowego a czasami nawet ze skrajnego lewego tylko po to żeby zaraz skręcić w prawo, miny zaskoczonych kierowców że muszą ustąpić bezcenne.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • b707
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1272

                            #14
                            O to sa jeszcze fajne ronda


                            Niby nic nadzwyczajnego ale mają 200metrów średnicy i w rzeczywistości wydają się naprawde olbrzymie.
                            pzdr
                            Adam

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              tym niemniej pelen szacunek dla twórców takich wynalazków :diabelski_usmiech
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              • Jac_ek
                                RS
                                • 2009
                                • 1733

                                #16
                                Ja na babce smigam dosc szybko i pewnie - ze skrajnego lewego pasa ;-) i jeszcze nie mialem tam zadnej sytuacji niebezpiecznej czy tez niepewnej, rowniez rondo w swindon mam "zaliczone" samochodem z kierownica po prawej i wogole czuje sie dosc pewnie w samochodzie.

                                Co do linii poziomych na rondzie i znakow to trzeba sobie zdac sprawe z tego ze jest jakas hierarchia w znakach drogowych czyli mamy tak od najwazniejszego:
                                1. znaki policjanta (nawet jak czerwone to jedziemy)
                                2. znaki swietlne (nawet jak jest znak stop a mamy zielone to jedziemy)
                                3. znaki pionowe (nawet jak strzala na asfalcie mowi ze mozna jechac z pasa na wprost lub w lewo a mamy znak zakaz skretu w lewo - to skrecic nie mozemy)
                                4. znaki poziome

                                I na tej podstawie wnioskuje ze to cale malowanie na rondzie jest zrobione wbrew znakom pionowym ktore same sie tez miedzy soba wykluczaja !

                                Dla mnie to jest gniot a nie cudo inzynierii drogowej - tym bardziej ze jest miejsce na wiadukt i przejscia podziemne dla pieszych - szkoda jedynie ze nikt nie pomyslal na etapie budowy arkadii ŻE TAM MOGĄ CHCIEĆ PRZYJŚĆ LUDZIE i będzie problem
                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                  I na tej podstawie wnioskuje ze to cale malowanie na rondzie jest zrobione wbrew znakom pionowym ktore same sie tez miedzy soba wykluczaja !
                                  Znajomy miał tam stłuczkę a ja byłem pasażerem, pani z prawego skrajnego nie ustąpiła mu pierwszeństwa jak zjeżdżał ze środkowego, nie przyjmowała do wiadomości że to jej wina bo znaki przed rondem mówią inaczej więc została wezwana policja, zgadnij kto dostał madacik ? kobitka i tłumaczyła się podobnie to tego co Ty napisałeś, a pan władza grzecznie jej powiedział, że znaki poziome też ją obowiązują nie zależnie od tego co było przed rondem.

                                  Dla mnie to jest gniot a nie cudo inzynierii drogowej
                                  No ja nadal mam odmienne zdanie, jak już wspominałem jeżdżę codziennie przez to rondo i uważam że po zmianach ruch jest lepszy i płynniejszy.

                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                  tym bardziej ze jest miejsce na wiadukt i przejscia podziemne dla pieszych - szkoda jedynie ze nikt nie pomyslal na etapie budowy arkadii ŻE TAM MOGĄ CHCIEĆ PRZYJŚĆ LUDZIE i będzie problem
                                  pomyśleli a w zasadzie przekalkulowali i taniej wyszło rondo, czysta ekonomia.
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • b707
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1272

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                    Ja na babce smigam dosc szybko i pewnie - ze skrajnego lewego pasa ;-) i jeszcze nie mialem tam zadnej sytuacji niebezpiecznej czy tez niepewnej, rowniez rondo w swindon mam "zaliczone" samochodem z kierownica po prawej i wogole czuje sie dosc pewnie w samochodzie.

                                    Co do linii poziomych na rondzie i znakow to trzeba sobie zdac sprawe z tego ze jest jakas hierarchia w znakach drogowych czyli mamy tak od najwazniejszego:
                                    1. znaki policjanta (nawet jak czerwone to jedziemy)
                                    2. znaki swietlne (nawet jak jest znak stop a mamy zielone to jedziemy)
                                    3. znaki pionowe (nawet jak strzala na asfalcie mowi ze mozna jechac z pasa na wprost lub w lewo a mamy znak zakaz skretu w lewo - to skrecic nie mozemy)
                                    4. znaki poziome
                                    Niema jasno określenego które znaki piozme czy pionowe są ważenijsze. Znak pionowy zawsze ktos może przestawić zniszczyc lub zapomnieć zmienić po remoncie drogi.


                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                    I na tej podstawie wnioskuje ze to cale malowanie na rondzie jest zrobione wbrew znakom pionowym ktore same sie tez miedzy soba wykluczaja !
                                    Nie jest zrobione wbrew znaką... Pionowy znak przed rondem to znak IMFORMACYJNY... linie poziome to juz znaki nakazu i zakazu. informują gdzie i jak możesz zmienic pas i kiedy to robisz.

                                    Napisałeś wczęśniej cos takiego:

                                    przed samym rondem jest znak pionowy, że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym - czyli zjeżdżający ze środkowego pasa lub skrajnego wewnętrznego musi puscić samochody po prawej stronie

                                    Jest to błędne bowiem kodeks pisze jasno że znak C-12 oznacza:
                                    Znak oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku (skrzyżowanie o ruchu okrężnym). Znak C-12 najczęściej występuje łącznie ze znakiem A-7 "ustąp pierwszeństwa", co oznacza pierwszeństwo kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym wjeżdżającym na to skrzyżowanie. W przypadku znaku C-12 występującego samodzielnie, pojazd znajdujący się na skrzyżowaniu ustępuje pierwszeństwa pojazdowi na wjeżdżającemu (zgodnie z zasadą prawej ręki).
                                    Znak jest zabezpieczeniem na wypadek padnięcia sygnalizacji... wtedy przed wjazdem musisz ustąpic piewszeńwsta pojazda znajdującym sie na rondzie. Reszta ruchu odbywa się już zgodnie ze znakami poziomymi.


                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                    Dla mnie to jest gniot a nie cudo inzynierii drogowej - tym bardziej ze jest miejsce na wiadukt i przejscia podziemne dla pieszych - szkoda jedynie ze nikt nie pomyslal na etapie budowy arkadii ŻE TAM MOGĄ CHCIEĆ PRZYJŚĆ LUDZIE i będzie problem
                                    Tak najłatwiej narzekać... Kolega ma pojęcie jak duże koszta są związane z takimi pracami? A i tak mocno sytuacji by to nie zminiło bowiem rondo babka rozdziela ruch w kilku kierunkach i dodatkowo mamy z każdego kierunku tramwaje....
                                    Adam

                                    Komentarz

                                    • Jac_ek
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1733

                                      #19
                                      Zamieszczone przez b707
                                      Niema jasno określenego które znaki piozme czy pionowe są ważenijsze. Znak pionowy zawsze ktos może przestawić zniszczyc lub zapomnieć zmienić po remoncie drogi.
                                      Mnie uczono, że nadrzędne są znaki pionowe nad poziomymi, ale rzeczywiście w obecnym kodeksie nie ma o tym wzmianki, poza nadrzędnością policjanta i znaków sygnalizacji świetlnej nad pozostałymi znakami.

                                      Zamieszczone przez b707
                                      Napisałeś wczęśniej cos takiego:

                                      przed samym rondem jest znak pionowy, że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym - czyli zjeżdżający ze środkowego pasa lub skrajnego wewnętrznego musi puscić samochody po prawej stronie

                                      Jest to błędne bowiem kodeks pisze jasno że znak C-12 oznacza:
                                      Tutaj sie nie zrozumielismy chodzi mi o samochód z prawej który również jest na rondzie a nie czeka na wjazd na rondo

                                      Zamieszczone przez b707
                                      Tak najłatwiej narzekać... Kolega ma pojęcie jak duże koszta są związane z takimi pracami?
                                      No wlasnie mam (w ciągu ostatnich 5 lat obsługiwałem ponad 50km szlaków kolejowych i drugie tyle drogowych) - Obecnie koszta to są ogromne po stronie mieszkańców którzy codziennie stoją w ogromnych korkach żeby przejechać przez ten cud inżynierii drogowej do domu/pracy.
                                      Ja tam widze bardzo dobrze wiadukt w ciągu ulicy JPII dołem mniejsze niż dziś rondo z tramwajami i sygnalizacją świetlną delikatnie uprzywilejowującą ruch słomińskiego - okopowa - do tego przejście od strony Żoliborza do tramwajów powinno być podziemne.

                                      A koszty conajmniej przejścia podziemnego powinna pokryć Arkadia (i tak z naszej kasy) i mieć to w warunkach pozwolenia na budowe
                                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                      Komentarz

                                      • arturas03
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1298
                                        • Toyota
                                        • AGN 1.8 20V 125 KM
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez b707
                                        Niby nic nadzwyczajnego ale mają 200metrów średnicy i w rzeczywistości wydają się naprawde olbrzymie.
                                        pzdr
                                        No i ludzie mieszkają wewnątrz... :Bojesie:
                                        Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
                                        Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

                                        Komentarz

                                        • b707
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1272

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          Tutaj sie nie zrozumielismy chodzi mi o samochód z prawej który również jest na rondzie a nie czeka na wjazd na rondo
                                          To że auto z prawej ma pierwszeńswto na typowym rondzie wynika ze znaków poziomych... Gdy jedziemy rondem środkowym pasem i checemy z niego zjechać to w tym celu musimy przejechać przez linie przerywaną rozgraniczającą poszczególne pasy ruchu... Więc to nie chodzi o zasade pierszeńswta z prawej tylko o fakt iz zmieniając pas musimy ustąpić pierszeństwa autu jadącemu na nim.
                                          Więc w zasadzie jak jedziemy środkowym i chemy zjecha na pas lewy to też musimy ustąpić auto z lewej.

                                          Na rondzie Babka pasy są inaczej prowadzone stąd też auto które jedzie dookoła musi ustapić pierszeństwa temu z lewej.

                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          Ja tam widze bardzo dobrze wiadukt w ciągu ulicy JPII dołem mniejsze niż dziś rondo z tramwajami i sygnalizacją świetlną delikatnie uprzywilejowującą ruch słomińskiego - okopowa - do tego przejście od strony Żoliborza do tramwajów powinno być podziemne.
                                          No i to sa już ogromne koszta i problemy w projektoaniu. Tam niema takiej swobody jak na Rondzie zesłańców.
                                          IMHO i zdaniem niektóryz z Politechniki lepszym pomysłem było by odciążenie samego ronda babka... Wiele aut jedzie z centrum JP i potem na Gdański... Dlatego dobrym pomysłem było by poszerzenie Andersa [jest to mozliwe kosztem parkingów strzeżonych] i zrobienie lepszego wjazdu na Gdański.

                                          Powązkowska po remoncie też mogła by rozładowac korki...

                                          IMHO duża da most północny
                                          Adam

                                          Komentarz

                                          Pracuję...