Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tet a tet z kierowca cysterny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tet a tet z kierowca cysterny

    Po 115 tys :

    80 tys. wymiana kompletu amorów,bo zanim w winklu opona traciła przyczepność to autko juz się lusterkami podpierało
    110 tys. wymiana łożysk kół przednich

    Poza tym pojecha lem niedawno do mechanika z prośbą o sprawdzenia zawiechy czy coś tam nie jest do wymiany i powiedział,że spoko looz - jezdzić i chwalić Skodę

  • #2
    Tet a tet z kierowca cysterny

    Podjezdzam dzisiaj na stacje BP...a co stac mnie :diabelski_usmiech i widze cysterne bez
    oznaczen z ktorej ma byc zlewane paliwo do zbiornikow.
    Stanalem przy dystrybutorze obok , patrze co gosc robi i zaczynamy konwersacje ....
    oczywiscie na wysokim poziomie :szeroki_usmiech
    Pytam sie go czy jest mozliwosc pomylki w zrzucie paliwa np.zamiast zwyklego ON
    wleje Ultimate,lub na odwrot.
    Facet ukazal braki w uzebieniu i stwierdzil,ze przeciez wie co mu leja do zbiornika.
    To oznacza ,ze w tej samej cysternie raz wiezione jest zwykly ON,raz Ultimate...resztki
    sie mieszaja :szeroki_usmiech .
    Poza tym spytalem sie skad przywiozl to paliwo.
    Uslyszlem,ze w okolicach Warszawy sa dwie stacje przelewowe...Mosciska i Emilianow.
    Do obu jest doprowadzone paliwo rurociagiem z Orlenu,a do Emilianowa dodatkowo
    jest dowozone pociagiem z Lotosu z Gdanska.
    Potem jest rozlewane do wszystkich cystern i rozwozone na wszystkie stacje bez znaczenia jakie
    maja logo.
    Facet sie smial opowiadajac mi historie kierowcy,ktory mu dumnie opowiadal jak jego furak
    zapieprza na paliwie z BP,a jak kiepsko na paliwie z Auchan.
    A on sie smieje i mowi,ze godzine temu zrzucal to paliwo na Aucheanie...i dodaje
    ''ludzie sa naiwni,to jest jeden hu...gdzie tankujesz,dostajesz to samo...tylko w innej cenie''
    Wiec sie go pytam,a co z paliwami typu Ultimate...tez sciema.
    Gosc odpowiada,ze nie...w trakcie nalewania paliwa do cysterny,komputer dodaje z dodatkowego
    zbiornika uszlachetniacze...dodatki w ilosci okolo 6l,na cysterne.
    Zapomnialem sie spytac,czy rozne firmy maja rozne dodatkowe zbiorniki z tymi dodatkami,np.
    Shell,BP,Orlen i sa konkretnie wlewane do danych cystern jadacych na dane stacje.
    Ale jak znam zycie,jest to najprawdopodobniej ten sam dodatek i lany jest do wszystkich
    firm a marketingowo nazywa sie te paliwa roznie.
    V-power,Ultimate,Verwa....itd.

    wniosek...jezeli zapomnimy,o malych stacjach,na zadupiach...gdzie dzieja sie dziwne rzeczy,albo i nie :szeroki_usmiech to tankujac zwykle paliwo...wszedzie dostajemy to samo i nalezy kierowac
    sie cena,lub sympatia do ladnej pani w shopie.
    Jezeli chcemy zrobic cos dobrego,dla naszego silnika,to tankujemy paliwa uszlachetnione...i mysle
    osobiscie,ze bez znaczenia,pod jakim logo....prawdopodobnie jest to takze to samo paliwo,i
    tu tez nalezy sie kierowac preferencjami jak wyzej :szeroki_usmiech .
    Caly ten wywod nie dotyczy V-power racing,ktory jako jedyny,jest sprowadzany z Niemiec...podobno :diabelski_usmiech

    pozdrawiam
    Tato,tato...czy to auto jest chore?
    Nie synku...to diesel PD.

    Honda...the power of dreams.
    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

    Komentarz


    • #3
      a wieć gebek, jesli chodzi o to skad brane jest paliwo to to co napisales to prawda

      Zamieszczone przez gebek
      Uslyszlem,ze w okolicach Warszawy sa dwie stacje przelewowe...Mosciska i Emilianow.
      Do obu jest doprowadzone paliwo rurociagiem z Orlenu,a do Emilianowa dodatkowo
      jest dowozone pociagiem z Lotosu z Gdanska.
      ale nie biorąc pod uwage tak jak napisaleś
      Zamieszczone przez gebek
      malych stacjach,na zadupiach...gdzie dzieja sie dziwne rzeczy,albo i nie
      tylko koncerny jak BP Shell Orlen to , niestety uwierz ze paliwo ktore zrzucane jest z cysterny rózni sie diametralnie od tego co trafia do twojego zbiornika ......

      mógłbym duzo napisac naprawde ale w najkrótszym skrócie , paliwo trafia do zbiornika w ktorym jest syf lub go nie ma co duze znaczenie dla twojego auta np: wczesniej bylo ropka lub benzyna lub na odwrót a zbiornik zostal niedokładnie oczyszczony lub wogóle, rurociagi sa stalowe - małe stacje na zadupiach, lub wykonane w systemie UPP Brugg itp duzo by pisac co sie z nimi dzieje po latach i co z paliwem, dustrybutory , albo maja lepsze filtry albo gorsze albo leja 19,90L albo 20L dla ciebie niezauwazalne ale dla nich owszem, jesli chodzi o dodatki

      Zamieszczone przez gebek
      Ale jak znam zycie,jest to najprawdopodobniej ten sam dodatek i lany jest do wszystkich
      firm a marketingowo nazywa sie te paliwa roznie.
      mylisz sie sa zupełnei rozne czy to wazne owszem dalczego??

      np: jakies 2-3 lata temu byla akcja na shell nawet głosno o tym bylo w radiu zet ze na stacji renomowane stacji X sa problemy z zatankowanie oleju napedowego , na stacjach byla inf ze przepraszaja ale disela narazie nie maja lub maja problem , sprawa byla prosta dodatek zimowy byl ch..... i wydzielała sie parafina a paliwo w dystrybutorze zamarzało , uwierz ze osoby ktore zatankowały te paliwo dzien dwa wczesniej a pozniej przyszedł mróz daleko autem nei zajechały ,

      wypadki zdarzaja sie wszedzie w kazdym koncernie dziesiatki razy i " szczerbaty" pan z cysterny zrzucil olej do benzyny benzyne do oleju i zrobil mix (bo przeciez wie ), ale sens w tym ze na jednych stacjach nikt tego nie zatankuje a na drugich owszem.

      ja proponuje tankować na BP dlaczego bo poporstu tam jest jakosciowo najlepsze paliwo , najmniejsza mozliwosc "przygody: z paliwem ,

      Shell chyba najgorsze jakosciowe paliwo z renomowanych koncernów

      Orlen najbardziej oszukuja na ilości paliwa

      LukOil czesto dobre staje BP bo wykupili ale kto inny ty zarzadza wiec tez kretactwo

      Komentarz


      • #4
        ja proponuje tankować na BP dlaczego bo poporstu tam jest jakosciowo najlepsze paliwo , najmniejsza mozliwosc "przygody: z paliwem ,

        Shell chyba najgorsze jakosciowe paliwo z renomowanych koncernów

        Orlen najbardziej oszukuja na ilości paliwa

        LukOil czesto dobre staje BP bo wykupili ale kto inny ty zarzadza wiec tez kretactwo
        jesteś w stanie czymś poprzeć te twierdzenia?

        Komentarz


        • #5
          tak naprawdę lukoil bierze benzynę z lotosa a na wschodzie polski z własnej rury

          Komentarz


          • #6
            pracowałem przy budowie i serwisie stacji paliw 3 lata a moj ojciec 12lat do dnia dzisiejszego. :wink:

            Komentarz


            • #7
              ja osobiście tankuje na Lukoil i dotychczas jest OK
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez gebek
                ''ludzie sa naiwni,to jest jeden hu...gdzie tankujesz,dostajesz to samo...tylko w innej cenie''
                to niestety smutna prawda :roll:
                Zamieszczone przez westwi78
                Cytat:
                ja proponuje tankować na BP dlaczego bo poporstu tam jest jakosciowo najlepsze paliwo , najmniejsza mozliwosc "przygody: z paliwem ,

                Shell chyba najgorsze jakosciowe paliwo z renomowanych koncernów

                Orlen najbardziej oszukuja na ilości paliwa

                LukOil czesto dobre staje BP bo wykupili ale kto inny ty zarzadza wiec tez kretactwo


                jesteś w stanie czymś poprzeć te twierdzenia?
                czymś konkretnym?
                Bóg stworzył kobietę-piwo to wynagrodzenie za tą pomyłkę.
                Skoda Octavia Combi 2001 AGR
                Skoda Superb 2004 AWX
                Skoda Octavia Combi RS 2010 CCZA

                Komentarz


                • #9
                  Facet sie smial opowiadajac mi historie kierowcy,ktory mu dumnie opowiadal jak jego furak
                  zapieprza na paliwie z BP,a jak kiepsko na paliwie z Auchan.
                  A on sie smieje i mowi,ze godzine temu zrzucal to paliwo na Aucheanie...i dodaje
                  ''ludzie sa naiwni,to jest jeden hu...gdzie tankujesz,dostajesz to samo...tylko w innej cenie''
                  Ja jedyna roznice miedzy paliwem na BP a Oszolomem widzialem w cenie... oczywiscie na korzysc przemawia Oszolom A gdyby paliwo byloby tam trefne (a sa kontrole bo widzialem taka jedna) to by zamkneli ten interes. A Oszolom nie moze sobie na to pozwolic bo taka stacje prowadza dlatego zeby interes krecil sie w niedziele i swieta
                  Zamieszczone przez gebek
                  Gosc odpowiada,ze nie...w trakcie nalewania paliwa do cysterny,komputer dodaje z dodatkowego
                  zbiornika uszlachetniacze...dodatki w ilosci okolo 6l,na cysterne.
                  Pytanie gdzie mozna dostac takie uszlachetniacze w sklepie. Chodzi o strikte te, ktore sa lane do cysterny.
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez jelinskiartur
                    czymś konkretnym?
                    Shell - przy kazdym przepompowaniu paliwa ze zbiornika do zbiornika zostaje okolo 200-400l paliwa na samym dnie ki pasek 30cm na dlugosc zbiornika , normalnie odkreca sie zbiornik wchodzi w kombinezonie wyciaga druga mala pompa myje i wyciera do sucha np: na BP tam nikt ze stacji cie nie wypusci jak tego nie zrobisz na shellu mowa ci dowidzenia bo po co placic firmie za to ja zostanie troche ropy w benzynie prawda JAKOŚĆ

                    Orlen - legalizacja dystrybutoorów ja drugi kolega i urzednik panstwowy i kiero stacji, laglizujesz kolbą, ma ona 20L norma to +/- 8-10ml na orlenie jest 50-do 150ml różnicy na 20L , ale za to ze urzednik przymyka oko dostaje $ + karnister paliw , jak zbiornik ma 50tys to sobie policz okol 100ml na 20L wiec 50l na zbiorniku a ze zbiornikow jest od 3-6 to srednio 300L na zbiornikach razy cena okolo 1200zl a jak dobra stacja przy granicy to uwierze ze 2 dni i tego nie ma, wiec 1200zl razy 15dni w miesiacu hmmm grubo na boku co , oczywiscie nie mowie ze tylko na orlenie tak robią, ale tylko oni przeginaja w takich ilościach mowie o duzych koncernach oczywiscie, - ILOŚĆ

                    mogłbym takich przykładów dziesatki podac , co sie z koleagmi co jeszcze tam pracuje spotykam to jakieś nowosci sa :P

                    jelinskiartur,

                    to
                    Zamieszczone przez Skodio_
                    np: jakies 2-3 lata temu byla akcja na shell nawet głosno o tym bylo w radiu zet ze na stacji renomowane stacji X sa problemy z zatankowanie oleju napedowego
                    chodziło o shella

                    [ Dodano: Nie 18 Paź, 09 12:21 ]
                    Zamieszczone przez bradley
                    Ja jedyna roznice miedzy paliwem na BP a Oszolomem widzialem w cenie... oczywiscie na korzysc przemawia Oszolom
                    ja nie mowie ze na paliwie z auchan auto nie pojedzie czy pojedzie gorzej , tylko ze prawdopodobienstwo nalania czegos po czym auto stanie na lawecie jest wieksze niz np:BP

                    Zamieszczone przez bradley
                    (a sa kontrole bo widzialem taka jedna)
                    sorry ale smiech mnie ogarnol wiesz ile razy zawozilem do Emilianowa paliwo w ktorym bylo 10% benzyzny 10% wody i 80% ropy , a na wyniku ktory przyszedł do fimy bylo ze lux paliwo nic tylko lac i smigac , moja stara pompa na tym jeszcze moze by pojechala ale CR ??

                    na układy nie da rady

                    Komentarz


                    • #11
                      Wniosek, postawic sobie w ogrodzie zbiorniczek 6000l czyli wlasna mini stacje i paliwo kupowac w hurcie :twisted:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        sorry ale smiech mnie ogarnol wiesz ile razy zawozilem do Emilianowa paliwo w ktorym bylo 10% benzyzny 10% wody i 80% ropy , a na wyniku ktory przyszedł do fimy bylo ze lux paliwo nic tylko lac i smigac , moja stara pompa na tym jeszcze moze by pojechala ale CR ??
                        a skąd wiesz że takie były proporcje? sam je lałeś?
                        bo moim zdaniem to są opowieści z cyklu "sperma w shake w McDnaldzie" no ale...
                        jeśli nie to ja bym uważał z bądź co bądź publicznym przyznawaniu się do przestępstwa.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez westwi78
                          bo moim zdaniem to są opowieści z cyklu "sperma w shake w McDnaldzie" no ale...
                          jelinskiartur, chcial kakrety to je powiedzialem czy to coś zlego , juz nie pracuje tam od 1,5 roku .

                          westwi78, tak jak mowie dlugo moglbym Ci tlumaczyc dlaczego takie proporcie w krocie woda dostala sie przez otwarte camlocki do odpowietrzenia podczas ulewnych desczy gdy kapy byl otwarte , na wskazaniach z komputera na stacji w zbiorniku przybylo 2000l plyny, gdzie dzien wczesniej , bylo przepiecie rur z VPD na VPR a kierownik stacji , ani placowy nie przekazal tego kierowcy cysterny , jak przyjechalismy na stacje zrobilismy :shock: , niby produkt z tego zbiornika byl zamkniety a paliwo zwiezlismy do badań , nastepnego dnia miala przyjechac cysterna i to wypompowac ale kolega byl na stacji na serwisie nast dnia i podczs rozmowy przez tel. pow ze placowy powiedziaz ze wczoraj jeszcze to sprzedawali , co ja Poradze??

                          [ Dodano: Nie 18 Paź, 09 12:39 ]
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Wniosek, postawic sobie w ogrodzie zbiorniczek 6000l czyli wlasna mini stacje i paliwo kupowac w hurcie :twisted:
                          tak bylo by najlepiej.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez gebek
                            Caly ten wywod nie dotyczy V-power racing,ktory jako jedyny,jest sprowadzany z Niemiec...podobno :diabelski_usmiech
                            Początkowo był sprowadzany bo w Polsce nie było rozlewni tego paliwa teraz już jest i idzie z tej samej rafinerii/rozlewni co inne paliwa.

                            O tym że wszystkie paliwa są z tej samej rafinerii w Polsce wiadomo już od dawna (przynajmniej ja taką informacje miałem).

                            Uszlachetniacze - no właśnie nikt ci takiej informacji nie da bo się okaże że to zwykła herbata ale na serio w sprzedaży są środki które można stosować i choć nie dadzą takiego kopa jak zagraniczne paliwo (wierzcie lub nie ale paliwo w Niemczech czy Holandii (z paliwami tylko tych krajów się spotkałem - jeśli chodzi o kraje zachodnie) jest nieco lepsze od naszego) to ponoć coś poprawiają tyle że ja na razie przyglądam się eksploatacji takiego auta (które ma dolewany Mixol - taki środek do dwusuwów jak by ktoś nie kojarzył) bo niestety sam nie bardzo wieże że to pomaga.
                            O ortografie dba FF.
                            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                            Skoda Octavia & Audi A6

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Thundi
                              i idzie z tej samej rafinerii/rozlewni co inne paliwa
                              i tak i nie Faktycznie jest rozlewania paliwa V-power Racung w Polsce ale samo to paliwo pochodzi nadal poza Polski. Do Polski po prostu przywożone jest do centralnej rozlewni a z tamtąd cysternami na stacje. I naprawde czuć że to paliwo nie pochodzi i Polskich rafinerii
                              Czarny Elegance

                              Komentarz


                              • #16
                                A ja mam głupie pytanie-mianowicie-trapi mnie to-jak leję paliwko i przypuśćmy, że leję te 20 litrów, to mam wlane przyjmijmy, że 20 litrów, czy też 20 litrów to jest łącznie z tym co zostaje w wężu? Zastanawia mnie to, czy z węża wszystko złazi. Wiem, wiem, pewnie tak, ale kurde czasem jak, że tak powiem nie strzępnę jak siurka po siku :szeroki_usmiech to wyleci z węża jeszcze troszku....Jak to jest?
                                Moja strzałka Nie wymuszajcie pierwszeństwa, to szkodliwe dla zdrowia...

                                Komentarz


                                • #17
                                  A tak wogóle lejecie 95 czy 98 do waszych benzyniaków???
                                  W poprzednim aucie na początku lałam 98 potem przeszłam na 95 i powiem szczerze różnicy podczas jazdy nie było. Auto wcale nie było dynamiczniejsze ani też mniej nie spalało.
                                  AniaM
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                  O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    95.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      czachus, Wcześniej też było coś w wężu więc zalewasz tyle ile zalewasz Tyle że musisz wiedzieć że błąd pomiaru też jest i ... jak się pewnie domyślasz dystrybutor może zawyżać - stąd też niezalecane jest lanie po kropelce znaczy należy nacisnąć na max i potem gwałtownie puścić lub zbliżać się do takiego zachowania (oczywiście należy to zrobić tak aby nie rozlać) bo wtedy dystrybutor ma najmniejsze przekłamanie. Łatwo to sprawdzić tankując różnym sposobem na tej samej stacji.

                                      aniam111, Nie wiem czy czytałaś instrukcję ale benzyna 98 nie jest zalecana do tych silników (1.4TFSI, 1.8TSI, 2.0TSI) bo silniki te są przystosowane do benzyny 95. Notabene w Czechach benzynę 98 ciężko dostać (ja się nie spotkałem z taką stacją) zaś występuje odmiana 93 octanowa.
                                      O ortografie dba FF.
                                      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                      Skoda Octavia & Audi A6

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A gdzie ty to kolego miałeś w instrukcji??? Bo ja się jakoś nie spotkałam żę 98 nie jest zalecane. Aż sprawdzę jeszcze raz
                                        AniaM
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                        O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Thundi
                                          Nie wiem czy czytałaś instrukcję ale benzyna 98 nie jest zalecana do tych silników (1.4TFSI, 1.8TSI, 2.0TSI) bo silniki te są przystosowane do benzyny 95
                                          Cos troche nie tak Nie znam przypadku gdy wiecej oktanów zaszkodziło silnikowi Mniej i owszem, zaszkodzić mozę, ale wiecej na 100% nie zaszkodzi.
                                          Czarny Elegance

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Big
                                            Mniej i owszem, zaszkodzić może, ale wiecej na 100% nie zaszkodzi.
                                            Nie jest zalecane i szkodzi to dwie różne rzeczy

                                            Nie jest zalecane bo silnik nie będzie miał więcej mocy czy też mniej paliwa nie spali - czyli nie będzie żadnych korzyści. Moc jak i spalanie są takie same na obu paliwach tyle że 98 jak wiadomo kosztuje więcej więc nie ma sensu lać taką benzynę. Oczywiście jak nie ma dostępu do 95 to śmiało lać 98.
                                            O ortografie dba FF.
                                            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                            Skoda Octavia & Audi A6

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              a kto wie jak to jest z dystrybucją i transportem LPG na stacje? ostatnio zatankowałem na pewnym orlenie taki fajny gaz, że dwa razy miałem problem w przeciągu 100km

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Thundi
                                                Czechach benzynę 98 ciężko dostać
                                                Nawet 100 można dostać: ORLEN - společně na cestě vpřed | ORLEN Praktycznie na każdej stacji benziny jest takie paliwo.

                                                [ Dodano: Pon 19 Paź, 09 15:29 ]
                                                Zamieszczone przez gebek
                                                Zapomnialem sie spytac,czy rozne firmy maja rozne dodatkowe zbiorniki z tymi dodatkami,np.
                                                Shell,BP,Orlen i sa konkretnie wlewane do danych cystern jadacych na dane stacje.
                                                Tak jest- dodatek jest ścisłą tajemnicą firmy, przez długie lata wypracowywany ze specjalistycznymi firmami (ZTCW Orlen pracował z Basf-em).
                                                It doesn't matter what we're losing
                                                It only matters what we're going to find!

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Tak to jest jak się siedzi w Dieslach i o benzynach ma się tylko jako takie pojęcie (tu mówię o sobie).
                                                  Tak więc nieco więcej informacji czy 95 czy 98:
                                                  Stopień sprężania w silnikach (TSI TFSI FSI itp*) zredukowano do 9,6, więc zalecanym paliwem jest benzyna 95. Jest to bardziej opłacalne rozwiązanie niż utrzymywanie wyższego stopnia sprężania przy jednoczesnej konieczności stosowanie benzyny 98. I nie chodzi tu tylko o cenę - silnik o wyższym stopniu sprężania ma większą sprawność, ale benzyna 98 posiada niższą wartość opałową** od 95. W efekcie, pomimo mniejszych strat energii, jej zużycie może być większe. Omawianymi silnikami można też jeździć na benzynie 91 - godząc się na pewną utratę mocy.

                                                  Wyjaśnienie gwiazdek:
                                                  * - a fali popularności 1.4 TSI Twincharger postanowiono przemianować także turbodoładowane TFSI na TSI. Co zabawniejsze, nazwa TFSI dalej funkcjonuje w ramach marki Audi. Skrót ten jest przez większość osób rozwijany jako Turbocharged Fuel Stratified Injection. Problem w tym, że Stratified oznacza "uwarstwiony" a w tych silnikach nie ma uwarstwiania mieszanki - jest ona homogeniczna. Dlatego znacznie bardziej prawidłowym rozwinięciem jest TFSI - Turbocharged Fuel Straight Injection.
                                                  Owszem mieszanka uwarstwiona występowała w niektórych silnikach FSI (i to głównie tych na rynek europejski, ale już nie na np. amerykański), ale wycofano się z tego rozwiązania. Problemem była nadmierna emisja tlenków azotu. W mieszance uwarstwionej, są zarówno obszary bogate w paliwo jak i ubogie. W tych ostatnich dochodzi do dużego wytwarzania NOx. W tym przypadku zwykły katalizator trójfunkcyjny nie wystarcza - trzeba stosować bardziej zaawansowane układy oczyszczania spalin. Nawiasem mówiąc to jest problem, który obecnie dotyczy silników Diesla i po wprowadzeniu bardziej surowych ograniczeń emisji, może spowodować ich całkowite wykluczenie, z rynku silników do samochodów osobowych...

                                                  ** - benzyna 98 zawiera duże ilości dodatków podnoszących liczbę oktanową. Konkretnie jest to ok. 10% eteru metylo-tert-butylowego o liczbie oktanowej (badawczej) 116. Jednocześnie jego wartość opałowa wynosi zaledwie 35 MJ/kg, podczas gdy benzyny 43 MJ/kg. Mówiąc obrazowo "jest mniej benzyny w benzynie".

                                                  Tutaj dodam że wspomniana 100ka ma jeszcze mniejszą wartość opałową oraz że ona występuje w Czechach zamiast naszej super-hiper 98 (za super-hiper podstawić wszystkie przedrostki stosowane przez koncerny paliwowe) i stacji z tym paliwem jest stosunkowo niedużo - w większości stacji można kupić 91 (czy tam 93) i 95 oraz ON oczywiście i tyle.

                                                  aniam111, Wspomniany zapis jest w dziale "Wskazówki Eksploatacyjne"->Paliwo Zapis ten może jednak już nie brzmieć tak samo bo początkowo był że zalecana jest 98 a teraz (w nowszych) jest zapis (pisownia w tym pogrubienie tak jak w oryginale):
                                                  Zamieszczone przez instrukcja Skody Octavii
                                                  Silniki benzynowe
                                                  Benzyna bezołowiowa o lizbię oktanowej (ROZ) min 95
                                                  Wskazówki
                                                  -Należy stosować tylko benzynę o odpowiedniej jakości
                                                  - Jeżeli zaistnieje konieczność zastosowania paliwa o niższej liczbie oktanowej niż wymaga tego konstrukcja silnika, należy jechać na średnich obrotach i nie obciążać silnika. Duże obciążenie silnika wskutek maksymalnego naciskania pedału gazu lub jazda przy wysokich obrotach silnika może prowadzić do uszkodzenia go. możliwie jak najszybciej należy zatankować samochód paliwem o właściwej liczbie oktanowej.
                                                  - Paliwo o wyższej liczbie oktanowej, niż wymaga tego konstrukcja silnika, można stosować bez ograniczeń. Nie ma to żadnego wpływu na moc silnika i zużycie paliwa!
                                                  Dalej w instrukcji jest o stosowaniu benzyny bezołowiowej bo jest katalizator.

                                                  Tak więc zapis ten jednoznacznie mówi iż wyższą benzynę stosować można ale nic ona nie da. (zapis zmieniony bo ktoś zauważył że w innych krajach występuje jednak 98 i stwierdzenie iż zalecaną jest 95 może spowodować iż ludzie nie będą chcieli kupować 98 tak więc zmieniono na taki jak jest powyżej)
                                                  O ortografie dba FF.
                                                  Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                                  http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                                  Skoda Octavia & Audi A6

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X