najcichsze i najbardziej komfortowe auto w klasie sredniakow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nadol93
    Classic
    • 2010
    • 31

    najcichsze i najbardziej komfortowe auto w klasie sredniakow

    Zamieszczone przez blackspot
    Zamieszczone przez szkoda
    tak wyglądają używane heble (całe kolumny oczywiście) 288 jak się je dobrze kupi
    Ile taka przyjemność?
    z tego co się orientowałem, to np. na allegro takie sensowne zestawy można kupić w widełkach 400-700 (pominąwszy jakieś ekstrema cenowe :lol: ) za stronę, warto dać sobie czas tak jak ja (w końcu auto jeździ i mimo wszystko hamuje) i wtedy można upolować coś naprawdę dobrego i wcale nie najdroższego.
  • lukanio63
    Ambiente
    • 2009
    • 202

    #2
    najcichsze i najbardziej komfortowe auto w klasie sredniakow

    Po przesiadce z mondeo 2004 (wersja po lifcie) do octy I stwierdzam ze tesknie za mondeo. Zaczolem sie wiec zastanawiac jakie auto na rynku w przedziale do 30.000zl bedzie najbardziej komfortowe i ciche wewnatrz podczas jazdy. Moze macie wiecej doswiadczenia niz ja i moglibyscie cos plecic? Avensis, passat, accord, laguna???
    Pozdrawiam!
    Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
    Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
    Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

    Komentarz

    • Viniu
      Rider
      • 2008
      • 517

      #3
      lukanio63, Rover 75. Miałem poprzednio Roverka 200, jeździłem (i nadal jeżdżę mimo, że Octą) na zloty fanów marki, miałem okazję jeździć i z silnikami benzynowymi kv6 (2.0 i 2.5l) i dieslami 2.0 cdt (cdti) i powiem jedno... tak dobrze wyciszonymi i komfortowymi autami nie miałem przyjemności jeździć.

      A za 30tys. możesz przebierać i wybierać w r75 jak w ulęgałkach i to w rocznikach 02/03, z takim wyposażeniem, że większość aut innych marek nawet nie ma w swoich ofertach jako wyposażenie opcjonalne.

      Pozwolę sobie przy tej okazji obalić mit o awaryjności Roverków. Jak mówię, mocno udzielam się w klubie roverka i wiem jakie usterki trapią r75: jeśli manualna skrzynia biegów, to pompka sprzęgła i wysprzęglik, jeśli benzynowy kv6, to awariom ulega system VIS (zmiennych faz rozrządu), jeśli silnik 1.8 serii K, to uszczelka pod głowicą, jeśli cdt (cdti) to częste jest nietrzymanie mocy. Tu wystarczy zmiana oprogramowania przez złącze OBDII. To wszystkie problemy jaki trapią R75, więc na tle problemów innych marek to "małe miki"

      [ Dodano: Czw 19 Lis, 09 12:38 ]
      Nie ukrywam również, że decyzja o sprzedaży Octy podyktowana jest wyłącznie chęcią powrotu do Roverka, właśnie w wersji 75 cdt w automacie :szeroki_usmiech

      [ Dodano: Czw 19 Lis, 09 12:47 ]
      Zamieszczone przez lukanio63
      Po przesiadce z mondeo 2004 (wersja po lifcie) do octy I stwierdzam ze tesknie za mondeo
      Nie dziwię się Kuzyn ma Mondziaka 2002 sprzed liftu tddi i jak to chodzi, to bajka..
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        #4
        Viniu, no wiesz..mondeo jest jednak sporo wieksze od octy, jezdzilem rowniez tddi , bardzo przestronne i stabilne auto, octavia ma gorsza zawieche - mowie o OI. mondeo mozna bardziej porownac do passata niz do octavii.
        Jesli chodzi o zawieche i wygode lepsze sa passaty i mondziaki..
        jesli chodzi o zwinnosc i zwawosc wole octavie - mam najmocniejszego tdika i mondeo w dieslach zostaja jak zloto w tyle i w spalaniu pewnie tez nie osiagniesz wartosci z tdi - poprostu octavia jest lzejsza.
        Mialem tez passata 2.5 v6 tdi, za duzo zarl, ale komfort i stabilnosc, oraz cichosc w kabinie byly duzo lepsze niz w octavii I - zawiech 4 wahaczowy ma passat, a octa prosta konstrukcje z golfa.
        Liczysz na komfoft bierz passka albo mondziaka (jednak nie radze tdci - slyszalem ze do 2004 roku sa awaryjne), chcesz ekonomie i lekkosc bierz OI.
        O innych w klasie sie nie wypowiem , bo nie mialem stycznosci na dluzsza mete.

        Komentarz

        • Skodio_
          Rider
          • 2008
          • 324

          #5
          Zamieszczone przez lukanio63
          Zaczolem sie wiec zastanawiac jakie auto na rynku w przedziale do 30.000zl bedzie najbardziej komfortowe i ciche wewnatrz podczas jazdy.
          trzeba przyznac ze te pompy sa głosne

          ja uważam ze jak brakuje ci ciszy we wnetrzu to jednaj jakas beznyzna nie bedzie takiej elastycznosci jak w dieslu chyba ze jakas mocna beznyzna ale to wtedy wiemy spalanie , ale zeby bylo w dieslu i mało awaryjne przstronne jak mondziak itd to ciezko będzie.......

          Komentarz

          • Viniu
            Rider
            • 2008
            • 517

            #6
            sew1981, Zdaję sobie sprawę, że Octa i Mondeo to dwie różne klasy, dlatego też pozwoliłem sobie stwierdzić, że się nie dziwię różnicy w komforcie Bardziej dziwię się koledze lukanio63, że zmienił Mondeo na Octę I, ale zapewne miał ku temu ważne powody

            [ Dodano: Czw 19 Lis, 09 13:17 ]
            Skodio_, powtórzę jeszcze raz: Rover 75 w wersji cdti - 136 koni od BMW. We wnętrzu cisza niemal jak w benzyniaku. Wiem, bo jechałem Pod względem komfortu Mondziaka również bije na głowę
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • Skodio_
              Rider
              • 2008
              • 324

              #7
              Zamieszczone przez Viniu
              Skodio_, powtórzę jeszcze raz: Rover 75 w wersji cdti - 136 koni od BMW. We wnętrzu cisza niemal jak w benzyniaku. Wiem, bo jechałem Pod względem komfortu Mondziaka również bije na głowę
              nie musisz powtarzac czytałem :wink:

              pozatym zacytowałem lukanio63, a nie Ciebie , nigdy takim Roverem nie jechałem i nie mam pojecia .... czyli twoim nastepnym autem bedzie Rover 75??

              Komentarz

              • piernik
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 975
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Czy to ten silnik który w BMW ma bodajże 150 kucyków??
                Jak wychodzi spalanie z tym silnikiem w "roverowej" budzie??

                Komentarz

                • lukanio63
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 202

                  #9
                  Panowie, przesiadlem sie z mondeo bo bylo w benzynie a przez co malo ekonomiczne, chociaz w trasie udawalo mi sie zejsc ponizej 7 l. Jednak w miescie na krotkich odcinkach to ciezko bylo zejsc ponizej 12. Kupilem wiec octavie i jezeli chodzi o spalanie to jest to mistrzostwo, jednak komfort jazdy jest duzo gorszy niz w mondeo i to pod kazdym wzgledem.
                  Mysle teraz nad avensis w nowej budzie z d4d albo nad superbem, sam jeszcze nie wiem.
                  Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                  Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                  Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                  Komentarz

                  • Viniu
                    Rider
                    • 2008
                    • 517

                    #10
                    Zamieszczone przez Skodio_
                    czyli twoim nastepnym autem bedzie Rover 75
                    Taki jest plan Ale najpierw Skoda musi znaleźć nowego nabywce
                    Zamieszczone przez piernik
                    Czy to ten silnik który w BMW ma bodajże 150 kucyków??
                    150 koni to jest moc jaką osiąga silnik 2.0 ale benzyniak i jest to konstrukcja Roverowa (serii kv6). Diesel 2.0 pochodzi od BMW i występował w dwóch wersjach 116 i 131 koni. Ten słabszy jest po prostu z innym zdławionym programem. Wg informacji od kolegów z forum roverki.pl spalanie trzyma fabryczną normę, a jesli występuje wahanie to nie więcej jak +/- 0,5l.
                    A dane są tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=62#specif
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10918
                      • Fiat

                      #11
                      Viniu, nie zgodze sie z Toba...silnik 2.0 d w bmw mial na poczatku nowego wieku (XXI) trzy odmiany: 116 km, 136 km, i od konca 2001 wprowadzano jednostke o mocy 150 km, ktora stopniowo wyparla 136 konną.
                      przykład:

                      150 km w e46
                      , wiec piernik ma poniekad racje :szeroki_usmiech

                      [ Dodano: Czw 19 Lis, 09 21:28 ]
                      a wiec rover posiada wersje 136 konną tego diesla poprostu,
                      ,a benzyna 2.0 w bmw e46 tez posiada mocniejsza wersje 170 konną oprocz 150 konnej (te były wcześniejsze),
                      przykład:

                      Komentarz

                      • Viniu
                        Rider
                        • 2008
                        • 517

                        #12
                        sew1981, na temat mocy silników stosowanych w BMW nie mam zdania Natomiast w Roverze występowały wersje 116 i 131. Benzyny (autonomiczna konstrukcja Roverka) występowały: 1.8 wolnossący 4cyl. - 120koni, 1.8 turbo 4cyl. - 150koni, v6 2.0 - 150 koni, v6 2.5 177 koni, 2.0 diesel - 116 lub 131 koni

                        Ps. Popełniłem wcześniej małą pomyłkę w mocy mocniejszego diesla
                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2009
                          • 10918
                          • Fiat

                          #13
                          no moze..to juz wiecej niz sredniak ale ja bym pozostal w marce...i poszukal czegos w tym kierunku:
                          http://otomoto.pl/skoda-superb-maxym...C10619106.html - zdjecie ogladowe...ale superbym czasem maja wypasne wersje (np elegance lub l&k), a komfortem jazdy to wygodniejsze auto od passata
                          naprawde polecam goraca...chcesz oszczedzac wez 1.9 tdi pd, chcesz miec komfort 2.5 tdi v6, ale polecalbym troche sie zapozyczyc i uderzyc w 163 konnego, podobno bardziej dopracowane od 155 konnych, chociaz na te tez malo osob jeczy, w przeciwienstwie do 150 konnych w a6 i vw (chociaz mialem taki i nic sie szczegolnego nie dzialo)
                          automat i ten silniczek sprawi ze w srodku bedziesz tylko slyszal mily pomrok diesla v6, naprawde ciche i komfortowe auto. zalezy ile jezdzisz, pali 8-11 litrow ropki.
                          ale generalnie polecam superba,. zupelnie inna jazda niz octavia I.

                          Komentarz

                          • wasyl
                            L&K
                            • 2005
                            • 1084

                            #14
                            A co powiecie o Audi A6 2,5 TDi nie bierzecie go pod uwagę? Moim zdaniem doskonałe połączenie komfortu, ekonomiki i stylistyka mnie się podoba....
                            ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                            www.wasilewski-foto.pl
                            KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                            Komentarz

                            • sew1981
                              RS
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2009
                              • 10918
                              • Fiat

                              #15
                              wasyl, zalezy ktory rok..ja bym mierzyl w silnik 163 konie, taki jak w superbie. te wczesniejsze 150 konne podobno sa wadliwe - pompy trzaskaja itp. ja mialem ten w passacie, ale przez 1,5 roku ekspolatacji nic w nim nie zanotowalem - zadnej awarii, choc mechanicy jak widzieli ten silnik przy wymianie oleju np. to strasznie psioczyli na niego, ze awaryjne, a ze glownie w a6 wystepuje to....
                              superb jest chyba jednak tansza i lepsza opcja - nie patrzac na stylistyke ( to kwestia gustu). na pewno jest dluzszy od a6.

                              Komentarz

                              • Thundi
                                L&K
                                • 2005
                                • 1157

                                #16
                                Zamieszczone przez sew1981
                                wasyl, zalezy ktory rok..ja bym mierzyl w silnik 163 konie, taki jak w superbie. te wczesniejsze 150 konne podobno sa wadliwe - pompy trzaskaja itp.
                                Proponował bym brać auta z silnikami B?? jeśli to już koniecznie musi być 2.5TDI V6 (w Audi oczywiście (aha 2.5TDI R5 jest silnikiem super ale on tylko w 100/A6 C4) wcześniejsze mają duże problemy (choć te nowsze wcale nie są jakieś super) A6 jest krótsze od Superb ( 4795/4803 ) tyle że jest węższe ( 1810/1765 )
                                O ortografie dba FF.
                                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                Skoda Octavia & Audi A6

                                Komentarz

                                • Zoltar
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 722

                                  #17
                                  Kupowanie silnika 2.5 TDI to finansowy strzał w kolano

                                  Nie jedzie to wcale, pali za 2, a koszty prawidłowego serwisu wyrywają z butów :twisted:
                                  www.soft-car.pl
                                  www.chiptuning-gdansk.pl


                                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                  - Wyłączanie DPF
                                  - Hamownia Obciążeniowa

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2009
                                    • 10918
                                    • Fiat

                                    #18
                                    Zoltar, masz poniekad racje, ale to zalezy na jaki egzeplarz sie trafi , czy jest zadbany i z pewnych rak.
                                    Podobno walki rozrzadu padały i pompy w 150 konnych v6. ale od 2003 jest 163 konny i 180 konny w 4motion, gdzie to udoskonalono.
                                    Ja mialem 150 konnego 2 lata i nic sie nie stalo, poza dogorywajacym powoli termostatem po jakims czasie..ale to nic strasznego.
                                    Podobno sa bardziej awaryjne, ale mysle ze jak na dobry egzlemlarz trafisz, udekumentowany i nie zajechany to nie powinno byc obaw.
                                    2.5 tdi jest drozszy w ekploatacji, nie powala na kolana moca w porowaniu do najmocniejszych 1.9 tdi - ale 163 w zupelnosci powinno starczyc, a po chipsie 190 wyciagniesz i to juz cos, ale kultura pracy i komfort halasu w srodku w porownaniu z 1.9 tdi powala na kolana.duzo przyjemniej ,ale drozej sie podrozuje, a przeciez o to chodzi w poscie auto idealne na traske i prowincje, na tereny tloczne lepiej miec 1.9

                                    [ Dodano: Nie 29 Lis, 09 15:22 ]
                                    a w porowaniu osiagow 1.9 tdi 130 km octavia 6 gang vs passat 2.5 tdi 150 km tiptronic, to oczywiscie na przyspieszeniach octavia wygrywa, ale maksa wiekszego mial passat i to w automacie. octavia wyciagnalem 210 (katalogowo podaja 207), passatem udalo mi sie 220(katalogowo podaja 214). oczywiscie na autostradach. v6 to silnik na traski idealny, 1.9 tez jest dobre ale glosniejsze w srodku obojetnie w jakim wozie. oba silniki maja te same momenty obrotowe wynoszace 310 Nm, co swiadczy ile nadrabia turbawa w 1.9. konkluzja - moim zdaniem oba silniki godne polecania. komfort -2.5 tdi, spalanie - 1.9 tdi. osiagi zblizone w sumie.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...