Zamieszczone przez blackspot
najcichsze i najbardziej komfortowe auto w klasie sredniakow
Zwiń
X
-
najcichsze i najbardziej komfortowe auto w klasie sredniakow
Tagi: Brak
-
-
najcichsze i najbardziej komfortowe auto w klasie sredniakow
Po przesiadce z mondeo 2004 (wersja po lifcie) do octy I stwierdzam ze tesknie za mondeo. Zaczolem sie wiec zastanawiac jakie auto na rynku w przedziale do 30.000zl bedzie najbardziej komfortowe i ciche wewnatrz podczas jazdy. Moze macie wiecej doswiadczenia niz ja i moglibyscie cos plecic? Avensis, passat, accord, laguna???
Pozdrawiam!Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
-
-
lukanio63, Rover 75. Miałem poprzednio Roverka 200, jeździłem (i nadal jeżdżę mimo, że Octą) na zloty fanów marki, miałem okazję jeździć i z silnikami benzynowymi kv6 (2.0 i 2.5l) i dieslami 2.0 cdt (cdti) i powiem jedno... tak dobrze wyciszonymi i komfortowymi autami nie miałem przyjemności jeździć.
A za 30tys. możesz przebierać i wybierać w r75 jak w ulęgałkach i to w rocznikach 02/03, z takim wyposażeniem, że większość aut innych marek nawet nie ma w swoich ofertach jako wyposażenie opcjonalne.
Pozwolę sobie przy tej okazji obalić mit o awaryjności Roverków. Jak mówię, mocno udzielam się w klubie roverka i wiem jakie usterki trapią r75: jeśli manualna skrzynia biegów, to pompka sprzęgła i wysprzęglik, jeśli benzynowy kv6, to awariom ulega system VIS (zmiennych faz rozrządu), jeśli silnik 1.8 serii K, to uszczelka pod głowicą, jeśli cdt (cdti) to częste jest nietrzymanie mocy. Tu wystarczy zmiana oprogramowania przez złącze OBDII. To wszystkie problemy jaki trapią R75, więc na tle problemów innych marek to "małe miki"
[ Dodano: Czw 19 Lis, 09 12:38 ]
Nie ukrywam również, że decyzja o sprzedaży Octy podyktowana jest wyłącznie chęcią powrotu do Roverka, właśnie w wersji 75 cdt w automacie :szeroki_usmiech
[ Dodano: Czw 19 Lis, 09 12:47 ]
Zamieszczone przez lukanio63Po przesiadce z mondeo 2004 (wersja po lifcie) do octy I stwierdzam ze tesknie za mondeo
Komentarz
-
-
Viniu, no wiesz..mondeo jest jednak sporo wieksze od octy, jezdzilem rowniez tddi , bardzo przestronne i stabilne auto, octavia ma gorsza zawieche - mowie o OI. mondeo mozna bardziej porownac do passata niz do octavii.
Jesli chodzi o zawieche i wygode lepsze sa passaty i mondziaki..
jesli chodzi o zwinnosc i zwawosc wole octavie - mam najmocniejszego tdika i mondeo w dieslach zostaja jak zloto w tyle i w spalaniu pewnie tez nie osiagniesz wartosci z tdi - poprostu octavia jest lzejsza.
Mialem tez passata 2.5 v6 tdi, za duzo zarl, ale komfort i stabilnosc, oraz cichosc w kabinie byly duzo lepsze niz w octavii I - zawiech 4 wahaczowy ma passat, a octa prosta konstrukcje z golfa.
Liczysz na komfoft bierz passka albo mondziaka (jednak nie radze tdci - slyszalem ze do 2004 roku sa awaryjne), chcesz ekonomie i lekkosc bierz OI.
O innych w klasie sie nie wypowiem , bo nie mialem stycznosci na dluzsza mete.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukanio63Zaczolem sie wiec zastanawiac jakie auto na rynku w przedziale do 30.000zl bedzie najbardziej komfortowe i ciche wewnatrz podczas jazdy.
ja uważam ze jak brakuje ci ciszy we wnetrzu to jednaj jakas beznyzna nie bedzie takiej elastycznosci jak w dieslu chyba ze jakas mocna beznyzna ale to wtedy wiemy spalanie , ale zeby bylo w dieslu i mało awaryjne przstronne jak mondziak itd to ciezko będzie.......
Komentarz
-
-
sew1981, Zdaję sobie sprawę, że Octa i Mondeo to dwie różne klasy, dlatego też pozwoliłem sobie stwierdzić, że się nie dziwię różnicy w komforcie Bardziej dziwię się koledze lukanio63, że zmienił Mondeo na Octę I, ale zapewne miał ku temu ważne powody
[ Dodano: Czw 19 Lis, 09 13:17 ]
Skodio_, powtórzę jeszcze raz: Rover 75 w wersji cdti - 136 koni od BMW. We wnętrzu cisza niemal jak w benzyniaku. Wiem, bo jechałem Pod względem komfortu Mondziaka również bije na głowę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ViniuSkodio_, powtórzę jeszcze raz: Rover 75 w wersji cdti - 136 koni od BMW. We wnętrzu cisza niemal jak w benzyniaku. Wiem, bo jechałem Pod względem komfortu Mondziaka również bije na głowę
pozatym zacytowałem lukanio63, a nie Ciebie , nigdy takim Roverem nie jechałem i nie mam pojecia .... czyli twoim nastepnym autem bedzie Rover 75??
Komentarz
-
-
Panowie, przesiadlem sie z mondeo bo bylo w benzynie a przez co malo ekonomiczne, chociaz w trasie udawalo mi sie zejsc ponizej 7 l. Jednak w miescie na krotkich odcinkach to ciezko bylo zejsc ponizej 12. Kupilem wiec octavie i jezeli chodzi o spalanie to jest to mistrzostwo, jednak komfort jazdy jest duzo gorszy niz w mondeo i to pod kazdym wzgledem.
Mysle teraz nad avensis w nowej budzie z d4d albo nad superbem, sam jeszcze nie wiem.Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Skodio_czyli twoim nastepnym autem bedzie Rover 75Zamieszczone przez piernikCzy to ten silnik który w BMW ma bodajże 150 kucyków??
A dane są tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=62#specif
Komentarz
-
-
Viniu, nie zgodze sie z Toba...silnik 2.0 d w bmw mial na poczatku nowego wieku (XXI) trzy odmiany: 116 km, 136 km, i od konca 2001 wprowadzano jednostke o mocy 150 km, ktora stopniowo wyparla 136 konną.
przykład:
150 km w e46
, wiec piernik ma poniekad racje :szeroki_usmiech
[ Dodano: Czw 19 Lis, 09 21:28 ]
a wiec rover posiada wersje 136 konną tego diesla poprostu,
,a benzyna 2.0 w bmw e46 tez posiada mocniejsza wersje 170 konną oprocz 150 konnej (te były wcześniejsze),
przykład:
Komentarz
-
-
sew1981, na temat mocy silników stosowanych w BMW nie mam zdania Natomiast w Roverze występowały wersje 116 i 131. Benzyny (autonomiczna konstrukcja Roverka) występowały: 1.8 wolnossący 4cyl. - 120koni, 1.8 turbo 4cyl. - 150koni, v6 2.0 - 150 koni, v6 2.5 177 koni, 2.0 diesel - 116 lub 131 koni
Ps. Popełniłem wcześniej małą pomyłkę w mocy mocniejszego diesla
Komentarz
-
-
no moze..to juz wiecej niz sredniak ale ja bym pozostal w marce...i poszukal czegos w tym kierunku:
http://otomoto.pl/skoda-superb-maxym...C10619106.html - zdjecie ogladowe...ale superbym czasem maja wypasne wersje (np elegance lub l&k), a komfortem jazdy to wygodniejsze auto od passata
naprawde polecam goraca...chcesz oszczedzac wez 1.9 tdi pd, chcesz miec komfort 2.5 tdi v6, ale polecalbym troche sie zapozyczyc i uderzyc w 163 konnego, podobno bardziej dopracowane od 155 konnych, chociaz na te tez malo osob jeczy, w przeciwienstwie do 150 konnych w a6 i vw (chociaz mialem taki i nic sie szczegolnego nie dzialo)
automat i ten silniczek sprawi ze w srodku bedziesz tylko slyszal mily pomrok diesla v6, naprawde ciche i komfortowe auto. zalezy ile jezdzisz, pali 8-11 litrow ropki.
ale generalnie polecam superba,. zupelnie inna jazda niz octavia I.
Komentarz
-
-
wasyl, zalezy ktory rok..ja bym mierzyl w silnik 163 konie, taki jak w superbie. te wczesniejsze 150 konne podobno sa wadliwe - pompy trzaskaja itp. ja mialem ten w passacie, ale przez 1,5 roku ekspolatacji nic w nim nie zanotowalem - zadnej awarii, choc mechanicy jak widzieli ten silnik przy wymianie oleju np. to strasznie psioczyli na niego, ze awaryjne, a ze glownie w a6 wystepuje to....
superb jest chyba jednak tansza i lepsza opcja - nie patrzac na stylistyke ( to kwestia gustu). na pewno jest dluzszy od a6.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981wasyl, zalezy ktory rok..ja bym mierzyl w silnik 163 konie, taki jak w superbie. te wczesniejsze 150 konne podobno sa wadliwe - pompy trzaskaja itp.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Kupowanie silnika 2.5 TDI to finansowy strzał w kolano
Nie jedzie to wcale, pali za 2, a koszty prawidłowego serwisu wyrywają z butów :twisted:www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Zoltar, masz poniekad racje, ale to zalezy na jaki egzeplarz sie trafi , czy jest zadbany i z pewnych rak.
Podobno walki rozrzadu padały i pompy w 150 konnych v6. ale od 2003 jest 163 konny i 180 konny w 4motion, gdzie to udoskonalono.
Ja mialem 150 konnego 2 lata i nic sie nie stalo, poza dogorywajacym powoli termostatem po jakims czasie..ale to nic strasznego.
Podobno sa bardziej awaryjne, ale mysle ze jak na dobry egzlemlarz trafisz, udekumentowany i nie zajechany to nie powinno byc obaw.
2.5 tdi jest drozszy w ekploatacji, nie powala na kolana moca w porowaniu do najmocniejszych 1.9 tdi - ale 163 w zupelnosci powinno starczyc, a po chipsie 190 wyciagniesz i to juz cos, ale kultura pracy i komfort halasu w srodku w porownaniu z 1.9 tdi powala na kolana.duzo przyjemniej ,ale drozej sie podrozuje, a przeciez o to chodzi w poscie auto idealne na traske i prowincje, na tereny tloczne lepiej miec 1.9
[ Dodano: Nie 29 Lis, 09 15:22 ]
a w porowaniu osiagow 1.9 tdi 130 km octavia 6 gang vs passat 2.5 tdi 150 km tiptronic, to oczywiscie na przyspieszeniach octavia wygrywa, ale maksa wiekszego mial passat i to w automacie. octavia wyciagnalem 210 (katalogowo podaja 207), passatem udalo mi sie 220(katalogowo podaja 214). oczywiscie na autostradach. v6 to silnik na traski idealny, 1.9 tez jest dobre ale glosniejsze w srodku obojetnie w jakim wozie. oba silniki maja te same momenty obrotowe wynoszace 310 Nm, co swiadczy ile nadrabia turbawa w 1.9. konkluzja - moim zdaniem oba silniki godne polecania. komfort -2.5 tdi, spalanie - 1.9 tdi. osiagi zblizone w sumie.
Komentarz
-
Komentarz