Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Odliczenie vatu na firme od samochodu sprowadzonego z zagran

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Odliczenie vatu na firme od samochodu sprowadzonego z zagran

    mariokr ale to się nie piszę przez "z" :diabelski_usmiech
    Octavia II 1.9TDI Classic

  • #2
    Odliczenie vatu na firme od samochodu sprowadzonego z zagran

    W Polsce wiadomo, samochód musi mieć homologację tzn dokręcają kratkę i kasują mnie 1500zł.

    A jak to jest z samochodami z zagranicy? Bo tam jak rozumiem nie dają homologacji na ciężarowy. :lol:

    Autorus
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
    Budowa mojego domku MURATORZE

    ----------------------------------------------------
    Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez autorus
      Bo tam jak rozumiem nie dają homologacji na ciężarowy.
      Jeśli spełnia wymogi to czemu nie dają (ba są nawet firmy (gadające po polsku) które specjalnie dla polaków przerabiają auta na ciężarowe (bo jak się sprowadza ciężarowe to nie płaci się podatku akcyzowego))

      Aby odliczyć VAT od zakupu samochodu samochód (i później od paliwa) musi być homologowany jako ciężarowy. W briefie powinien być wpis że jest to LKW. Następnie w badaniu technicznym w kraju ta informacja powinna zostać potwierdzona. Jeżeli diagnosta będzie miał wątpliwości co wpisać w badaniu techn. nie rób badania ale poszukaj rzeczoznawcy który wyda opinię, że pojazd jest ciężarowy (powinien mieć tzw. "kratkę" i homologację - w uproszczeniu nazwę LKW w brifie) - zrób to koniecznie przed pierwszym badaniem technicznym. (lepiej od razu zrobić prawidłowe dokumenty niż później "odkręcać"). Niektórzy producenci wydają wyciąg ze świadectwa homologacji dla pojazdów używanych na prośbę (i zazwyczaj za opłatą) klienta. Taki dokument (lub opinia rzeczoznawcy) powinna przekonać diagnostę co do poprawności wpisu. Jeżeli samochód będzie już zarejestrowany jako ciężarowy i będzie miał odpowiednią ładowność (o ile pamiętam jest to nie mniej niż 500kg, ale głowy nie dam, sprawdź) przysługuje Ci odliczenie VATu. (po ostatnim wyroku ETS mamy stan prawny taki jak w 2005 roku dot. samochodów z kratką i ładowności). Fakturą wewnętrzną o której mowa w pkt 1. naliczasz sam na siebie 22% VAT a następnie odliczasz go w związku z faktem że odliczenie Ci przysługuje (sam. ciężarowy z ład. 500 kg). Proste. No i pamiętaj o akcyzie - tu sytuacja się skomplikuje o tyle, że będziesz musiał wykazać że naliczyłeś VAT za samochód (często wykazać że go zapłaciłeś - wewnętrzna regulacja obowiązująca w niektórych urzędach celnych, wymóg formalny wniosku) bo bez tego nie dostaniesz zaświadczenia niezbędnego do rejestracji pojazdu. Aha... i nie opłaca Ci się zaniżanie kwoty faktury zakupu w celu zapłaty niższej akcyzy bo więcej stracisz np. na odpisach amortyzacyjnych (lub jednorazowym zaliczeniu zakupu w koszty jeżeli masz stat. Małego Podatnika). Z ważnych rzeczy - jeżeli naliczony VAT za samochód będziesz musiał zapłacić (zamiast odliczyć, bo po prostu nie będzie z czego) sprawdź terminy i wymogi formalne związane z ubieganiem się o zwrot podatku zapłaconego, żeby się nie okazało, że mija termin ubiegania się o zwrot, musisz złożyć wniosek gdzie wymogiem formalnym jest dołączenie kopii dowodu rejestracyjnego, a samochód będzie jeszcze nie zarejestrowany bo utkniesz np. w urzędzie celnym lub w komunikacji.

      No i podatek. Najpierw zarejestruj się jako podatnik VAT UE. Dzięki numerowi VAT UE jaki dostaniesz od Urzędu Skarbowego w PL, niemiecki sprzedawca sprzeda Ci pojazd jako "dostawa wewnątrz-wspólnotowa" bez 16% VATu niemieckiego (Mwst). Będzie tak jakbyś kupował w kwocie netto. Następnie w Polsce wystawiasz fakturę wewnętrzną (sam na siebie) i nią obciążasz się VATem polskim 22%. Dopiero ten VAT stanowi podstawę do odliczenia o ile spełnione są warunki konieczne do dokonania takiego odliczenia. Bez numeru VAT UE Niemiec nie będzie chciał sprzedać samochodu bez Mwst, zapłacisz 16% więcej, VAT w PL 22% i tak będziesz musiał naliczyć, a procedura odzyskania Mwst od Niemieckiego Urzędu Skarbowego jest skomplikowana i czasochłonna.

      I w sumie to ci powinno wystarczyć.
      O ortografie dba FF.
      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
      Skoda Octavia & Audi A6

      Komentarz


      • #4
        Dają... Zalezy o jakie auto chodzi?
        Ups, ślepa uliczka • AutoCentrum.pl
        Jak widzisz dla przykłądu OII comb to będzie kategoria N1..

        Jak popatrzysz w cenniki czeskie to czesi oferują w wyposażeniu dodatkowym dodatkowym chyba homologacja na N1 z kratka lub bez [tak wynika z fotek] więc podejrzewam że mozna kupic auto z homologacją cieżarowo osobową zagranicą.

        Pøíprava na "N1" s dìlící møí¾íPøíprava pro montá¾ pohyblivé pøepá¾ky (pøestavba vozidla na automobil kategorie N1). Automobil zùstává i nadále pìtimístný, standardní výbava neobsahuje hlavové airbagy. Montá¾ dìlící stìny zaji¹»uje prodejce.
        Druga opcja to odwrotnośc zmiany auta z cęzarowego na osobowe. Kupujesz bryke na fakture która spałenia wymagania np N1 i potem do zakładu który ma prawo zmianieć kategoria pojazdu i zakłądasz tam kratke:P IMHO tak powinno działac ale najlepiej to podzwonić
        pzdr
        Adam

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Thundi
          Zamieszczone przez autorus
          Bo tam jak rozumiem nie dają homologacji na ciężarowy.
          Jeśli spełnia wymogi to czemu nie dają (ba są nawet firmy (gadające po polsku) które specjalnie dla polaków przerabiają auta na ciężarowe (bo jak się sprowadza ciężarowe to nie płaci się podatku akcyzowego))
          Jak to bez akcyzy?? tj tej 18 procentowej? :shock: :shock:

          Aby odliczyć VAT od zakupu samochodu samochód (i później od paliwa) musi być homologowany jako ciężarowy.
          No niestety od nowego roku nie można odliczyć vat od paliwa. Od samochodu można ale trzeba się spieszyć.

          PS. Wielkie dzieki za konkretny opis co i jak zrobić.

          Autorus
          http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
          Budowa mojego domku MURATORZE

          ----------------------------------------------------
          Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez autorus
            Jak to bez akcyzy?? tj tej 18 procentowej?
            Tak dokładnie tej. 18.6%
            O ortografie dba FF.
            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
            Skoda Octavia & Audi A6

            Komentarz


            • #7
              to ja poprosze o szersze wytlumaczenie odnosnie tej akcyzy. Moze byc na priv. Bo to sporo kasy jest , u mnie ponad 20tys.
              http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
              Budowa mojego domku MURATORZE

              ----------------------------------------------------
              Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

              Komentarz


              • #8
                Wiem że są (były) w Niemczech firmy które kupowały za ciebie auto w Niemczech (znaczy z osobą z tej firmy jechało się po auto i ona kupowała na firmę w Niemczech) przerabiała na ciężarowy po czym auto lądowało na parking gdzie po odczekaniu załatwienia dokumentów (około 2 miesięcy ) ta firma sprzedawała tobie auto już jako ciężarowe.

                A jako że od ciężarówek w Polsce akcyzy się nie pobiera to wystarczyło przerobić na osobowe i zarejestrować nie płacąc akcyzy.

                Całą procedurę przechodziła znana mi osoba (sprowadzając tak 2 auta) i mogę dopytać o szczegóły ale już po nowym roku.

                Choć było to dawno wiem że do dziś ta opcja jest bo ostatnio znajomy kupował tu w Polsce sprowadzonego z Niemiec Touarega jako właśnie ciężarowy który kratkę miał za przednimi fotelami a gratis dostawał tylną kanapę (pod kolor bo to z tego auta tylko że wymontowana do homologacji) a cena (jako że brak akcyzy) była naprawdę atrakcyjna (do tego auto nie było ani bite ani uszkodzone).

                ps: nie wiem czy da się ten myk w A6 zastosować (choć pewnie tak) :twisted:
                O ortografie dba FF.
                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                Skoda Octavia & Audi A6

                Komentarz


                • #9
                  Chyba chodzi Ci o cos takiego:

                  Link

                  Interesuje mnie kia sorento albo jeep grand cheeroke, coś terenowego

                  Dzięki za info.

                  Autorus

                  PS. Ale z ta kratka za przednim siedzeniem to kiszka, u nas dają za drugim rzędem siedzeń.
                  http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                  Budowa mojego domku MURATORZE

                  ----------------------------------------------------
                  Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez autorus
                    Chyba chodzi Ci o cos takiego:
                    Link
                    O i masz
                    Zamieszczone przez autorus
                    Ale z ta kratka za przednim siedzeniem to kiszka, u nas dają za drugim rzędem siedzeń.
                    To co pisałem to były specjalnie przerabiane osobowe na ciężarowe żeby przerobić z powrotem na osobowe i pewnie dlatego ta kratka tak daleko. poza tym w tym Touaregu kratka była tak zamontowana bo przymocowana była śrubami trzymającymi prowadnice przednich siedzeń i po przerobieniu na osobowy nie ma ani jednej dziurki ani niczego świadczącego o tym że auto miało kratkę (wiem że względy bezpieczeństwa mówią że kratka ma być dobrze przymocowana ale to auto nigdy nie widziało pewnie ciężaru a i sama kratka była tylko po to by odliczyć akcyzę i po 2 miesiącach zniknąć z auta)

                    Po Niemczech tak jak i u nas też jeżdżą auta z kratką z tyłu (jedyna wada to na pewno to że te auta są 4osobowe inie mają środkowego pasa ani zagłówka - ale tak to chyba też w pl jest)
                    O ortografie dba FF.
                    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                    Skoda Octavia & Audi A6

                    Komentarz


                    • #11
                      tutaj tylko jedna mała wątpliwość:

                      Zamieszczone przez Thundi
                      (lub jednorazowym zaliczeniu zakupu w koszty jeżeli masz stat. Małego Podatnika).
                      dot. to chyba stricte ciężarowego auta, takiego pow. 3,5t?A nie zwykłego z kratką?

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam w DE sa auta z kratka ale rejestrowane na dwie osoby i z kratka za pierwszym rzedem siedzeń. Z informacji od firmy przerabiającej wynika ze w pl w stacji diagnostycznej przerabia sie takie auto na nasza wersję kratki tj np kia sorento w Niemczech jest 2 osobowy, u nas po przerobieniu zgodnie z naszymi przepisami jest rejestrowane na 5 osób.

                        Mam jednak pytanko, czy ktoś to fizycznie zrobił , bo teoria to teoria a firmy potrafią opowiadać rożne rzeczy nie zawsze zgodne z prawda.

                        Szczególnie interesuj mnie jak to jest po przekroczeniu granicy u nas w PL aby przerobić takie autko na z kratka ale 5 osobowe.

                        Autorus
                        http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                        Budowa mojego domku MURATORZE

                        ----------------------------------------------------
                        Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X