to jak ze spotem?
O motocyklach łosiach i łopatach
Zwiń
X
-
[quote="TomRS"]No 100 tys km motocyklem to mega wyczyn i nie znam nikogo kto by tyle przejechał (ale nie muszę znać wszysstkich :-) )Zamieszczone przez MisiekWAW...
A tak apropos wysilonych silników - wysilone to są silniki motocyklowe 750 cm i 150 KM albo 998 cm i 180 KM. I taki silnik potrafi przejechać bezawaryjnie 100 tys km - przy obrotach max 14-15 tys. Więc 1,2 turbo o mocy 105 KM pożyje z pewnością długo.
Silniki nawet w ścigaczach nie kręcą się 14-15 tys rpm non stop.
W motocyklach crossowych lub enduro wymianę tłoka robi się nawet co kilkadziesiąt ! roboczogodzin, więc nie bagatelizowałbym jednak wpływu wysilenia na trwałość.
Pozdrowienia
-
-
100000km przebiegu to w motocyklach japońskich żaden wyczyn ( poza kawasaki :diabelski_usmiech ) .
Większość używek z allegro w wieku ponad 10 lat ma więcej przejechane, a jeżdżą nadal i zadbane silniki maja się dobrze. Zauważ że większość sprzedawanych wiekowych motocykli ma stan licznika ok 30000km co świadczy o notorycznym kręceniu licznika przez poprzednich właścicieli lub przekręceniem się licznika od nowa.
Najmniejsza trwałość maja silniki 2T mocno wysilone czyli sportowe 125ccm i motocykle full cross. Moce tych silników są jednak dużo większe w przeliczeniu na 1l pojemności silnika.Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...
Komentarz
-
-
Sporo VFR przejechalo juz nawet ponad 100 tys, znam goscia ktory na fireblade robi po 80-90 tys do zmiany motocykla. Co do obrotow - non stop sie tak nie kreca (15 tys),ale podczas normalnej jazdy raczej nie schodzi sie ponizej 5-6 tys, czyli max dla wiekszosci aut. A co do cross i enduro - to są sprzęty wyczynowe, więc nastawione na max osiagi kosztem trwałości. Ale już taka cywilna WR250R,ma 31 KM, czyli tylko 5-6 mniej niz 4-suwowe wyczyny, a zawory kontroluje się tam dopiero po 42 tys ! I oczywiscie trudno porownywac silnik motocyklowy do samochodowego, ale bardziej chodzilo mi o pokazanie mozliwosci wspolczesnej technologii. A co do tego silnika 1,2 105 km uważam,że bedzie mial taka trwalosc jak wiekszosc wspolczesnych silnikow - przewidziana na 300 tys km. I chodzi tutaj o trwalosc silnika,a nie turbiny - turbiny z tego co wiem przewidziane są na 100 tys km, później w zasadzie wymagają regeneracji.Zamieszczone przez gokyNo 100 tys km motocyklem to mega wyczyn i nie znam nikogo kto by tyle przejechał (ale nie muszę znać wszysstkich :-) )
Silniki nawet w ścigaczach nie kręcą się 14-15 tys rpm non stop.
W motocyklach crossowych lub enduro wymianę tłoka robi się nawet co kilkadziesiąt ! roboczogodzin, więc nie bagatelizowałbym jednak wpływu wysilenia na trwałość.
PozdrowieniaGolf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
jak jest mowa o łosiach...
to wystarczy zaobserwować "polskie drogi" obecnej zimy
:P
:szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
k
:box :box2 :chytry :zastrzelic :helm
:jaja :klotnia :los :niewiem :nono
apa
:satan :ups :wpysk: :spoko :bicsie :idea
owiesic :alien2 :fuck1
: :czerwona:
:haha: :klnie: :mod: :tuk: :yay: :zlosnik: greenf
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
lol
luźny temat jest
100 tyś na silnik to jest niewiele - normalnie użytkując to nie jest problem, po za tym czy to motocykl czy samochód czy łopata ( no tutaj troszkę gorzej :
) to jest on raczej jedną z rzeczy które można wymienić i wcale to nie muszą być astronomiczne koszta .....
Po za tym nikt nie kupi sobie 1,2 TSI po to aby sprawdzić ile to może przejechać - ma z czego wybierać
a na pewno 200 tyś to on zrobi lekkim siurkiem
Komentarz
-
-
O ile w ogóle ta osoba zrobi 200tyś ( Taka MOJA teza że auta z tym silnikiem będą wybierane przez osoby które jeżdżą do 15tyś rocznie (choć pewnie zdążą się wyjątki) co oznacza że te 150tyś będą robić 10lat (200tyś to jakieś 13lat) )Zamieszczone przez lonerrPo za tym nikt nie kupi sobie 1,2 TSI po to aby sprawdzić ile to może przejechać - ma z czego wybierać
a na pewno 200 tyś to on zrobi lekkim siurkiem
W tej klasie aut to raczej nie kupuje się aut z małymi silnikami aby dużo jeździć i odwrotnie.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
Komentarz