w ten wekend zaczyna sie sezon formuły 1 2010 kto sie interesuje niech w tym poscie pisze swoje uwagi ciekawostki itp. ja trzymam kciuki za Roberta ale wydaje mi sie ze ferrari i red bull beda najmocniejsze. troche zmian w regulaminie szkoda ze nie będzie tankowania zawsze to było ciekawiej jakc cos sie paliło...
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Kubica jest niestety 9 na starcie a za nim będzie startował Barrichello który będzie miał nowe opony tak więc Kubica może mieć problemy żeby utrzymać swoją pozycję do końca wyścigu, ale bądźmy dobrej myśli
Ja od zawsze kibicuje Ferrari i Massie tak więc licze, że Massa od razu na starcie wyprzedzi Vettela
masa wydaje sie mocny na szczescie słabszy wydaje się hamilton a jego jakos nie lubie. kubica 9 ale mysle ze sie przeije zobaczymy jak to będzie wyglądało po zmianach opon cekaw jestem strategii. pierwszy zakret też moze byc ciekawy i mysle ze przy tej ilości samochodów bez stłuczek sie nie obejdzie.
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Ja wyścigu po kwalifikacjach wogóle nie przewiduje bo teraz wyścig i kwalifikacje są zupełnie innymi zawodami - czytaj znacznie bardziej się różnią od siebie niż było to poprzednio. Poza tym jest to pierwszy wyścig w sezonie i dodatkowo niektórzy specjalnie nie rozwijają skrzydeł po to aby w wyścigu zaskoczyć.
Ja z decyzjami kto jest mocny a kto nie wstrzymuję się do jutra po wyścigu.
ps: też mi się zdaje że stłuczek i innych wypadków będzie dużo.
ps2: szkoda że polityka się w to wszystko wmieszała bo chętnie bym oglądał zespół Stefan GP (nawet zamiast HRT)
Wyścig może być ciekawy. Ale powinni coś zrobić z tymi najsłabszymi zespołami jak HRT. Skoro oni tracą około 10, 12 sekund na okrążeniu, to będą zagrożeniem dla najszybszych teamów. na koniec wyścigu stracą około 6 okrążeń. Rozumiem że warto dać szanse nowym zespołom, ale jakoś zdrowo powinno to być rozwiązane.
Ciekawi mnie też, jak to będzie wyglądać jeżeli bolid zatankowany pod korek rozbije się ( nie życzę tego nikomu), ale czy tam aby nie ma zbyt dużego zagrożenia wybuchem? Jeżeli zatankują im około 200 litrów benzyny, no to można powiedzieć że będziemy oglądać wyścig bomb na kołach.
ciekawy jestem jak bedzie sobie radzil M Schumacher... troche zle zrobil ze wrocil... jak to mowia - lepiej odejsc w chwale ...
moze ktos wie ile silnikow beda mogli wykorzystac teamy w ciagu sezonu :?:
co do silników to chyba tak jak w tamtym sezonie ciekaw jestem bardzie który silnik ile paliwa zuzyje i jakie róznice beda w kg paliwa. szkoda ze renault tak odstaje aerodynamicznie od redbulla bo silniki w koncu te same mam nadzieje ze to poprawią i robert bedzie blizej czołowki. szkoda ze tankowan nie bedzie moim zdaniem to trochena nie korzyszc jezeli chodzi o mozliwosc manewrowania i rozmaitosci taktycznej. jak kazdy miał inna ilosc paliwa na starcie wtedy w pit stopach duzo sie działo i było wiecej przetasowan wydaje mi sie ze teraz az tak duzych zmian na poszczególnych pozycjach własnie przez brak tankowania nie bedzie. no ale okaze sie juz dzisiaj ...
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
No i Robert jest 11, a wszystko wydarzyło się i zadecydowało w zakręcie nr 1 :roll: ale i tak dobrze ze Robert z 22 ? miejsca doszedł do 11 Oglądałem tylko początek niestety .
no brak tankowania troche rozwalił f1moimzdaniemaczeło sie robic nudno zjeżdzaja raz zeby zmienic opony i potem juz jada tak do konca...
ceny biletów mozna sparwdzic na www.portalf1.pl
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Niestety stało się to co przewidywałem - z wyścigu zrobiły się nudy bo jest generalnie brak przetasowań z powodu postoju w boksach Mimo że organizatorzy podawali czasy pobytu w pidlane w okolicach 23s to zawodnik tak naprawdę tracił max 7-9sekund co w F1 nie jest ogromną ilością i nierzadko taka strata nie wiąże się z utratą pozycji (oczywiści mowa tu o środku wyścigu gdy zawodnicy zjeżdżają do boksów - kiedyś zjazd do boksów oznaczał stratę 1-4 pozycji teraz wracają na tor na tych samych miejscach)
Poza tym liczba wizyt w boksie też się zmniejszyła teraz 1 spokojnie wystarczy i bez potrzeby (uszkodzone elementy) więcej razy zjeżdżać raczej nie będzie.
W jednym elemencie byłem nieco zdziwiony otóż wydawało mi się że będą z okrążenia na okrążenie bić rekord toru a tu nic z tego w połowie wyścigu notowali już czasy około 2minut (tor jest przebudowany więc nie da się porównać z tamtym rokiem - czy jadą szybciej czy wolniej -choć obstawiam że jednak wolniej) i do końca już nie poprawiali (parę kierowców pokonało ta barierę ale z takim tempem przejeżdżali tylko jedno okrążenie).
Jednak to co napisałem już tu potwierdziło się kwalifikacje i wyścig to dwa różne wyścigi co widoczne jest chociaż by w czasach (w wyścigu średnio ponad 8sekund wolniej niż w kwalifikacjach)
Co do wyjazdu:
Wyjazd do Barcelony jest kiepski ofertowo (ten z Allegro) bo w takiej cenie to można nie dość że samolotem (Wrocław-Barcelona około 120zł) Bilet cena stała (oni mają po 501zł) więc zostaje jakieś 800zł na hotel ewentualne dojazdy (tam niby jest wycieczka do Barcelony ale oddzielnie płatna)
ps: Jak by się ktoś do Niemiec wybierał to radzę się śpieszyć ponoć Niemcy z powodu Schumiego wykupują bilety na potęgę.
Thundi, nie ma się co dziwić, że czasy się nie poprawiały. Po pierwsze duży wpływ na to ma zużycie opon. Do tego dochodzi oszczędzanie silnika i skrzyni biegów (wiadomo, bo ograniczona liczba wymian). Kolejną rzeczą były problemy z przegrzewającymi się hamulcami w niektórych bolidach. Niestety generalnie muszę się z Tobą zgodzić - wyścig był z deka nudny i co ciekawe (a może i nie) komentatorzy w radiu to samo stwierdzili. Może zmienią ten przepis w środku sezonu?
w środku srezonu raczej nic eni zmienia bo skoro bolidy specjalnie były budowane do jazdy z duza iloscia paliwa to teraz nikt tego nie bedzie zmianiał wiec do konca sezonu zapowiada sie nuda... oby nastepny sezon zaczął sie z innymi przepisami. a tak anwiasem mówiac dziwnie wygladaja bolidy z weższymi oponami z przodu
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
No i przychylna prasa też napisała ciężkie słowa nazywając wyścig "Wyścigiem krów". Zresztą jest taka informacja że FIA zastanawia się nad zmianą przepisów bo obecne spowodowały zmniejszenie atrakcyjności.
ps: Vettel miał usterkę świecy zapłonowej - to o tyle ważna informacja iż on ma silnik Renault.
ja tylko nie rozumiem myslenia fia przeciez nie tzreba byc super znawca zeby dojsc do wniosku ze zakaz taknkowania sprawi ze ebdzie mniej wyprzedzen co za tym idzie bedzie nudniej a oni zakazali bo niby miało byc ciekawiej no i bezpieczniej dziwna logika
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz