Jak bardzo nie stać mnie na auto "premium"? :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Milord
    L&K
    • 2012
    • 1259
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Jak bardzo nie stać mnie na auto "premium"? :)

    Panowie, taki luźny temat do kawy, bez napinania

    Ostatnimi czasy polski rynek aut używanych zaczął przyjmować (lub ja je zacząłem zauważać) ciekawe auta.
    Chodzi mi o auta ściagane z Japonii/Korei/Dubaju etc.
    Samochody z pełnym możliwym wyposażeniem, kierownicą po lewej stronie i z niskim przebiegiem (zazwyczaj sporo poniżej 100k).
    Chodzi mi o auta typu BMW E60, Mercedes W211/W221 itp.
    Auta zazwyczaj z roczników 2000 - 2006, z przebiegami rocznymi 5/6kkm.

    W związku z tym, że zawsze chciałem mieć takie auto a nigdy nie było mnie na nie stać zacząłem się zastanawiać jak bardzo w tej chwili nie jest mnie na nie stać
    Znalazłem kilka interesujących mnie egzemplarzy, wszystkie w przedziale 45-60 tysięcy. Czyli przy dobrych wiatrach mniej więcej tyle za ile mogłbym sprzedać swoją Octavię.

    O ile droższe jest utrzymanie takiego auta? Wiadomo, że:
    1. Ubezpieczenie (wyliczyłem, że to jakieś 20% więcej niż moja O3)
    2. Paliwo (jakieś 100% więcej)
    3. Koszty eksploatacji (nie mam pojęcia!!)

    Na przykład takie BMW 530i z 2006 roku...
    Chętnie poczytam Wasze opinie
    Rafał
  • blackrs
    RS
    • 2008
    • 4826
    • Superb II combi (3T5)
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #2
    to dla przykładu teść od półtora roku ma w 221 320 cdi
    ubezpieczenie oc+ ac wszystkie możliwe zniżki - 3 tys zł
    serwis olej, filtry w aso.... - 2,5 zł, sam filrt powietrza a idą dwa (zamiennik ) 350 zł
    opony 19 lato 18 zima to tak po 800 zł za sztukę
    klocki coś ok 400 na tył kosztowały.
    ogólnie mimo prawie 200 tys to się narazie nic nie psuło i fajnie miekko się jeździ
    ma pneumatykę wiec jak padną amortyzatory to 1 szt, ok 5 tys.
    aby nie było tak pięknie to teraz mu odmalowali całe auto oprócz dachu i maski bo pojawiły sie burchle na oryginalnym lakierze. mimo, że auto ma 9 lat aso uznało gwarancję i zrobiło to za free i tu szacun bo dbają o kienta nawet już po gwarancji.
    jest tu dylemat czy kupić starsze ale premium czy nowsze ale nie premium. sam się wachałem i wybrałem po środku
    jak się uda grafiś fajny egzemplarz to można brać i się cieszyć
    teśc mi dośc fajnie powiedział. chciał kupić nowe auto z zalony mazde 5, supeba lub cos podobnego. chciał wydac ok 130 tys. kupił s-ke za 70 i powiedział, że jakby sie ono nie psuło to i tak pewnie nie wyda przez najbliższe lata tych 60 tys. na naprawy. i coś w tym jest trzeba tylko sobie pokalkulować i liczyć się z tym, że z dnia na dzień może wyskoczyć dużyyyy wydatek
    powodzenia w poszukiwaniu
    BYŁA o1 rs
    BYŁA o2 1.6
    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

    Komentarz

    • blackrs
      RS
      • 2008
      • 4826
      • Superb II combi (3T5)
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      ps. co do paliwa. to jechaliśmy 1400 km za sobą w góry i jego 3 litrowy diesel spalił równo 2 l na 100 km więcej od mojego 2.0 tdi. wiec tragedii nie ma
      BYŁA o1 rs
      BYŁA o2 1.6
      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9943
        • Ford

        #4
        Kurczę, myślałem że rdzewiejąca S-klasa to jedynie W220, a powiadasz że i W221 rdzewieje?
        No ale 70kzł za W221 to cena, której się nie spodziewałem. Ten samochód wciąż wygląda drożej.
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • kylo125
          L&K
          • 2009
          • 1012
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Nie wiem czy moje e61 to premium, ale mimo że nie nowe to jak na razie kieszeni nie drenuje za bardzo.
          Fakt że nie jeżdże nim długo i przebiegi też robi niezbyt duże, ale w sumie dlatego zdecydowałem się na ten zakup. Jak na razie to tylko klocki zmieniłem z przodu (trw chyba 136zł) i dywaniki kupiłem plus litr oliwy na dolewkę. Jak na 10 tysięcy przejechane to bez tragedii chyba, choć wiadomo że w każdej chwili może paść coś droższego, ale może wcześniej je sprzedam.
          Z drugiej strony mój pracodawca ma e60 i w nim już drugi silnik, a teraz padł automat, więc wszystko zależy jak się trafi

          Komentarz

          • zadariusz1
            Rider
            • 2011
            • 543
            • Octavia III (5E3)
            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Mój pracownik ,ma E60 z 535 D po pewnych modyfikacjach auto ma 396 kucy , frajda z jazdy jest niesamowita. Auto z 2006 roku i spisuje się bardzo dobrze, co do spalania to przy dużym bucie jest w granicach 12 litrów(czyli nie tak żle)co do przyśpieszeń to moja octavka do 150 ma tyle co jego bema do 270 w środku komfort jest przezajebisty, wszystko łącznie z kierą w elektryce, z awarii jakie miał to uszkodzone koło pasowe to obok alternatora. Z racji poczynionych modyfikacji wymienił skrzynie na poliftową (chodziło o przenoszony moment) . Koszt zakupu jego auta z seryjną mocą wynosił rok temu 45 tysięcy (koszt modyfikacji turbin, ingerencja w silnik , wywalenie egra i dpfa , nowy wydech to około 40 tysięcy), czy warto dla frajdy z jazdy i odjazdu ze świateł ,myślę ,że tak . Jak co jakiś czas da mi się nią przejechać, to wracam do domu jakbym co najmniej wyrgrał szóstkę w totka. Koszty utrzymania jak robisz w orginale dość znaczące, ale jest trochę zamienników, klocki ATE do Audi A7 są tańsze niż do jego bemki.

            Komentarz

            Pracuję...