Honda CR-Z 1,5 vtec 124 KM i 174 Nm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spaniel
    Drive
    • 2011
    • 66

    Honda CR-Z 1,5 vtec 124 KM i 174 Nm

    Strzalka w lewo i prawo + ten badziew do wyciagania plyt, albo ten drugi Wszystkie na raz wcisnij
    Spaniel
  • Coke
    Elegance
    • 2010
    • 771
    • Octavia II (1Z3)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    Honda CR-Z 1,5 vtec 124 KM i 174 Nm

    Wybrałem się również obczaić jaka jest nowa Honda CR-Z.
    Nie jest jak inne hybrydy to od razu mówie.. jest lepsza


    Nadwozie:

    Przyciąga wzrok, zadziorne, niskie, zupełnie jak kiedyś CRX. Szkoda tylko że nie ma końcówki wydechu zakończonej jakimś chromem.

    Wnętrze:

    Tu jest przyjemnie, siedzi się nisko, kubełki, mała sportowa kierownica, z przodu miejsca wystarczająco, z tyłu można by posadzić hmm gąsienice bo na nogi jest mniej więcej 3 cm miejsca.
    Futurystyczne zegary i wygląd deski sprawiają, że auto ma świetny klimat.

    Silnik:
    silniki mamy 2. benzynowy 1,5 o mocy 114 KM i elektryczny 14 KM oraz jak się połączy to mamy 124 KM i 174 Nm. Dlaczego nie 128? bo w hybrydzie nie musi tak być
    Maksymalny moment obrotowy już od 1500 obr....... super, ale nadal jest to silnik hondowski z systemem vtec więc jak chcemy pojeździć sportowo to trzeba mieć te minimum 5000 obr.

    Honda chciała żeby ten model nie był kolejnym nudnym autem jak toyota Prius czy honda insight i faktycznie. Są 3 tryby pracy auta, economy gdzie reakcja na gaz jest kosmicznie wolna i auto pali wtedy mało, korzysta sporo z silnika elektrycznego, tryb normal i tryb sport :]
    Jak się tym jeździ? auto jest mega sztywne i niskie więc na rondzie i zjazdach z autostrady trzyma się wyśmienicie drogi, do tego w trybie sport silnik brzmi bardzo rasowo (to nie przesada), układ kierowniczy twardnieje i reakcja na pedał gazu jest wręcz zdumiewająca bo auto dostaje kopa w przód.

    Jechałem tym katalogowe 200 i faktycznie nie chciała więcej, skrzynia 6 biegowa, prezycyjna jak to w hondzie i wydaje przy zmianie biegu fajny klik przypominający ten z Mitsubishi Eclipse Briana w 1 scenie fast and furious.
    9,9 s do 100 i generalnie jak się kręci go do tych 6500 obr to ryczy przyjemnie, zbiera się i daje mnóstwo radochy z jazdy.

    Po jeździe bardzo dynamicznej spalanie na komputerze wyzerowane przy odpaleniu wynosiło wykorzystując 100 % tryb SPORT ............ 7,8 na 100. To tyle


    Podsumowanie
    Cena modelu prawie podstawowego to 87 000 zł. Mamy w tym kubły, skórzaną sportową kierownicę, Climatronic, alusy czyli to co niezbędne w tego typu aucie. Dawno nie jechałem furą która nie dość że się super prowadzi, dobrze brzmi (nie tylko silnik ale i audio jest przyzwoitej klasy), świetnie wygląda to jeszcze pali tyle co nic Żeby tylko jeszcze chciało być tańsze




    Najlepiej wygląda jednak w kolorze białym i czarnym :]
    Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez Coke
      Żeby tylko jeszcze chciało być tańsze
      no i trochę szybsze :!: :!: :!:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Jeździłem tym wynalazkiem i byłem strasznie rozczarowany, więc jak widać nic nie jest oczywiste :wink:

        Moje wrażenia były takie: Auto jest praktycznie 2 osobowe, fotele przednie nie mają za grosz trzymania bocznego, w trybach innych niż sport kierownica jest kompletnie gumowa, a auto nawet w trybie sport kompletnie nie jedzie bez względu na to jakie ma obroty. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :wink:

        Poza tym auto ma śliczny przód dziwny bok i tragiczny tył :szeroki_usmiech
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • Coke
          Elegance
          • 2010
          • 771
          • Octavia II (1Z3)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM
          • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

          #5
          jak sie jeździ 260 konną turbo benzyną to nie dziwne że taki fajtek 1,5 sie nie zbiera ja potraktowałem to jako auto miejskie i do wygłupów, jeździłem wcześniej 3 drzwiowym civickiem 6 gen 90 koni i to zachowuje sie i jeździ dużo lepiej. Jak ktoś oczekuje osiągów to dokłada 10 000 zł i kupuje Type R
          Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

          Komentarz

          Pracuję...