Wybrałem się również obczaić jaka jest nowa Honda CR-Z.
Nie jest jak inne hybrydy to od razu mówie.. jest lepsza
Nadwozie:
Przyciąga wzrok, zadziorne, niskie, zupełnie jak kiedyś CRX. Szkoda tylko że nie ma końcówki wydechu zakończonej jakimś chromem.
Wnętrze:
Tu jest przyjemnie, siedzi się nisko, kubełki, mała sportowa kierownica, z przodu miejsca wystarczająco, z tyłu można by posadzić hmm gąsienice bo na nogi jest mniej więcej 3 cm miejsca.
Futurystyczne zegary i wygląd deski sprawiają, że auto ma świetny klimat.
Silnik:
silniki mamy 2. benzynowy 1,5 o mocy 114 KM i elektryczny 14 KM oraz jak się połączy to mamy 124 KM i 174 Nm. Dlaczego nie 128? bo w hybrydzie nie musi tak być
Maksymalny moment obrotowy już od 1500 obr....... super, ale nadal jest to silnik hondowski z systemem vtec więc jak chcemy pojeździć sportowo to trzeba mieć te minimum 5000 obr.
Honda chciała żeby ten model nie był kolejnym nudnym autem jak toyota Prius czy honda insight i faktycznie. Są 3 tryby pracy auta, economy gdzie reakcja na gaz jest kosmicznie wolna i auto pali wtedy mało, korzysta sporo z silnika elektrycznego, tryb normal i tryb sport :]
Jak się tym jeździ? auto jest mega sztywne i niskie więc na rondzie i zjazdach z autostrady trzyma się wyśmienicie drogi, do tego w trybie sport silnik brzmi bardzo rasowo (to nie przesada), układ kierowniczy twardnieje i reakcja na pedał gazu jest wręcz zdumiewająca bo auto dostaje kopa w przód.
Jechałem tym katalogowe 200 i faktycznie nie chciała więcej, skrzynia 6 biegowa, prezycyjna jak to w hondzie i wydaje przy zmianie biegu fajny klik przypominający ten z Mitsubishi Eclipse Briana w 1 scenie fast and furious.
9,9 s do 100 i generalnie jak się kręci go do tych 6500 obr to ryczy przyjemnie, zbiera się i daje mnóstwo radochy z jazdy.
Po jeździe bardzo dynamicznej spalanie na komputerze wyzerowane przy odpaleniu wynosiło wykorzystując 100 % tryb SPORT ............ 7,8 na 100. To tyle
Podsumowanie
Cena modelu prawie podstawowego to 87 000 zł. Mamy w tym kubły, skórzaną sportową kierownicę, Climatronic, alusy czyli to co niezbędne w tego typu aucie. Dawno nie jechałem furą która nie dość że się super prowadzi, dobrze brzmi (nie tylko silnik ale i audio jest przyzwoitej klasy), świetnie wygląda to jeszcze pali tyle co nic Żeby tylko jeszcze chciało być tańsze
Najlepiej wygląda jednak w kolorze białym i czarnym :]
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Jeździłem tym wynalazkiem i byłem strasznie rozczarowany, więc jak widać nic nie jest oczywiste :wink:
Moje wrażenia były takie: Auto jest praktycznie 2 osobowe, fotele przednie nie mają za grosz trzymania bocznego, w trybach innych niż sport kierownica jest kompletnie gumowa, a auto nawet w trybie sport kompletnie nie jedzie bez względu na to jakie ma obroty. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :wink:
Poza tym auto ma śliczny przód dziwny bok i tragiczny tył :szeroki_usmiech
jak sie jeździ 260 konną turbo benzyną to nie dziwne że taki fajtek 1,5 sie nie zbiera ja potraktowałem to jako auto miejskie i do wygłupów, jeździłem wcześniej 3 drzwiowym civickiem 6 gen 90 koni i to zachowuje sie i jeździ dużo lepiej. Jak ktoś oczekuje osiągów to dokłada 10 000 zł i kupuje Type R
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz