A co do odradzenia to niech kolega pokaże jakieś konkrety popierające te "przyrosty" np. wykresy z hamowni a nie opisy podnieconych i podstawionych "użytkowników"
Przyrosty z wykresami sa podane w linku, ktory dalem.
Wzroslo.... chyba samopoczucie
Teraz przy porównywalnych kosztach dojazdu nad Adriatyk i Bałtyk (w przeliczeniu na 1 km) oczywiście będzie się lepiej opłacać jechać do Chorwacji. :szeroki_usmiech
Tak wygląda dziki kapitalizm w początkowym okresie. Takich co chcą się nachapać i nakraść jest nadal bardzo wielu, a najłatwiej to zrobić kosztem społeczeństwa, no bo co może zrobić największa niezrzeszona grupa w kraju - my kierowcy? Bojkot autostrad niczego nie da, kto musi ten zapłaci i pojedzie szybko.
W normalnym kraju obniżonoby ceny tak, żeby 95% ruchu odbywało się autostradą i operator/zarządca zarabiałby wtedy na efekcie skali. U nas zarobią to samo przy wysokich stawkach i 30-40% ruchu. Do tego jeszcze nawierzchnia mniej się zniszczy, mniej się napracują ... no same plusy, psia ich mać. :evil:
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
"na szczęście" tych autostrad tyle nie ma. Oni je tak pobudowali z myślą o ruchu tranzytowym wschód-zachód. Chcą z niego najwięcej wycisnąć ale nie pomyśleli, że zaczną jeździć przez Czechy i Słowację albo promami Obwód Kalingradzki - Niemcy (już powstaje projekt/połączenia by ruch kolejowy puścić morzem coby taniej i szybciej było niż na naszych marnych szynach.
Duża część towarów przypływających statkami, do europy i mających być wysłanych np do czech, austrii itd, woli sobie przybić w Niemczech niż w Polsce bo taniej i mniej biurorkacji (przy załatwianiu spraw celnych)i szybciej.
Duża część towarów przypływających statkami, do europy i mających być wysłanych np do czech, austrii itd, woli sobie przybić w Niemczech niż w Polsce bo taniej i mniej biurorkacji (przy załatwianiu spraw celnych)i szybciej.
Najtaniej i najszybciej jest dobić do największego portu na świecie - Roterdamu. Stamtąd po Niemczech wożą towary rzekami i kanałami.
Nasze autostrady wschód-zachód tych na zachodzie raczej nie interesują, bo to nie oni jeżdżą, tylko ruscy kierowcy i ruskie tiry. A potem u siebie za Uralem przycinają 300% zysku i koszty przejazdu ich nie interesują. Gorzej z nami Polakami na naszych (czyżby jeszcze naszych?) polskich autostradach.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
trzeba będzie nadal korzystać z niemieckich autostrad.
np: z Wrocławia do Miedzywodzia najlepiej do granicy z tamtędy autostrada Niemiecka wzdłuż granicy polskiej i już nad morzem. Szybciej milej i dobrą autostradą.
A w Polsce to paranoja.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Ostatnio też czytałem artykuł na gazecie,że kierowcy tirów płacą winiety za możliwość poruszania się po naszych drogach. Przy wjazdach na autostrady już nie plącą bo konstytucja zabrania płacenia dwa razy za to samo. Zarządcy żadają odszkowań. Rok temu 90% wplywów z winiet poszło na odszkowania dla zarządców autostrad. Normalnie paranoja. Tiry rozjeżdzają nam i tak nienajlepsze drogi, a kasa idzie do kulczyka.
z Wrocławia do Miedzywodzia najlepiej do granicy z tamtędy autostrada Niemiecka wzdłuż granicy polskiej i już nad morzem. Szybciej milej i dobrą autostradą.
Sporo drogi się wtedy nadkłada, bo nie istnieje nic takiego jak niemiecka autostrada "wzdłuż polskiej granicy" :lol:
Jedyna podchodząca to A15 lecąca przez Cottbus, dalej A13 do Berlina, potem Berliner Ring i dalej A11 do Szczecina.
Zamieszczone przez trucho
Zarządcy żadają odszkowań. Rok temu 90% wplywów z winiet poszło na odszkowania dla zarządców autostrad. Normalnie paranoja. Tiry rozjeżdzają nam i tak nienajlepsze drogi, a kasa idzie do kulczyka.
Przecież u nas zarządcy dróg budują autostrady ze względu na te odszkodowania, a nie dla zysku za przejazdy.
Przekręty są już na etapie projektów i budowy. Jaka chryja była z GTC która miała budować A1 z 3miasta na południe, wycenili budowę najdroższej w Europie.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Sporo drogi się wtedy nadkłada, bo nie istnieje nic takiego jak niemiecka autostrada "wzdłuż polskiej granicy"
Jedyna podchodząca to A15 lecąca przez Cottbus, dalej A13 do Berlina, potem Berliner Ring i dalej A11 do Szczecina.
wszyscy wiedzą o co chodzi to tak potocznie się mówi wzdłuż granicy, bo i tak większość Wrocławian tak jeździ ,a czy sporo drogi ? to zależy jak na to patrzeć i tak jesteś szybciej niż przez Polsce , nie denerwujesz sie nie stoisz w korkach i jedziesz jednym tempem. Jest około 110 km więcej a i tak godzinę szybciej jestem a spalam podobną ilość paliwa.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
banda złodziei i tyle :evil:
to jest znakomity sposób na biznes- przejąc użytkowanie autostrady wybudowanej za pieniądze podatników, postawić bramki i łupić kasę.
Inna opcja- wybudować autostradę za pieniądze z kredytów gwarantowanych przez skarb państwa (czyli pieniędzmi podatników) i potem łupić tychże.
Będziemy mieli najdroższe autostrady w Europie, dla przykładu w Austrii 10 dniowa winieta z tego co pamiętam 7.7EUR;-)
No i dalej różni politycy będą wylewać krokodyle łzy nad brakiem bezpieczeństwa na drogach, organizować akcje "bezpieczny weekend" itp opłacane z naszych pieniędzy hucpy :evil:
No i oczywiście będą radzić jakby tu podnieść mandaty, rozbudować sieć fotoradarów, zaostrzyć prawo etc.
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
wszyscy wiedzą o co chodzi to tak potocznie się mówi wzdłuż granicy, bo i tak większość Wrocławian tak jeździ ,a czy sporo drogi ? to zależy jak na to patrzeć i tak jesteś szybciej niż przez Polsce , nie denerwujesz sie nie stoisz w korkach i jedziesz jednym tempem. Jest około 110 km więcej a i tak godzinę szybciej jestem a spalam podobną ilość paliwa.
To się wie, na południe do Włoch też przez Niemcy ludzie jeżdżą. Pieprzyć czeskie winiety Niemniej pisanie o niemieckiej autostradzie "wzdłuż polskie granicy" trąci wprowadzaniem w błąd.
BTW czy od Krzyżowej do Olszyny jest już asfalt, czy jeszcze adolfowe płyty?
Zamieszczone przez Garret
No i dalej różni politycy będą wylewać krokodyle łzy nad brakiem bezpieczeństwa na drogach, organizować akcje "bezpieczny weekend" itp opłacane z naszych pieniędzy hucpy :evil:
W takich akcjach jesteśmy dobry nie?
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Przekręty są już na etapie projektów i budowy. Jaka chryja była z GTC która miała budować A1 z 3miasta na południe, wycenili budowę najdroższej w Europie.
To było kilka lat temu, gdy ruszała budowa gdzieś w okolicach Grudziądza (nie pamiętam czy do Gdańska czy do Torunia). Potem przyszedł kryzys, ceny pospadały i A2 ze Strykowa do Konotopy pod Wawą budują bodaj o połowę taniej niż wtedy chciało GTC.
Państwo zablokowało w tamtym czasie pozwolenie dla GTC, tamci się odwoływali, ze niby ponieśli koszty projektów i umów z podwykonawcami, za GTC stali jacyś politycy, państwo samo miało przejąć budowę ... nie wiem jak się sprawa skończyła i kto tam teraz buduje ani za ile.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
To było kilka lat temu, gdy ruszała budowa gdzieś w okolicach Grudziądza (nie pamiętam czy do Gdańska czy do Torunia). Potem przyszedł kryzys, ceny pospadały i A2 ze Strykowa do Konotopy pod Wawą budują bodaj o połowę taniej niż wtedy chciało GTC.
Państwo zablokowało w tamtym czasie pozwolenie dla GTC, tamci się odwoływali, ze niby ponieśli koszty projektów i umów z podwykonawcami, za GTC stali jacyś politycy, państwo samo miało przejąć budowę ... nie wiem jak się sprawa skończyła i kto tam teraz buduje ani za ile.
Zgodnie z wcześniejszymi planami GTC miało rozpocząć budowę odcinka Grudziądz -Toruń już w 2007 r. Minister transportu w rządzie PiS Jerzy Polaczek w 2006 r. wyrzucił jednak GTC z budowy i zdecydował, że drogę wybuduje państwo. - Tak będzie szybciej i taniej - twierdził. Przegrał jednak w sądzie, a do rozmów z GTC wrócił dopiero minister Grabarczyk.
Gdyby Polaczek od razu postawił na kontrakt z GTC i w 2006 r. podpisał wynegocjowaną za rządów Marka Belki umowę na budowę odcinka Grudziądz - Toruń, zapłacilibyśmy za tą drogę niemal dwa razy mniej niż dzisiaj: 5,5 mln euro za kilometr i 131 mln euro za mosty, łącznie jest to suma ok. 1,6 mld zł.
Zgodnie z wcześniejszymi planami GTC miało rozpocząć budowę odcinka Grudziądz -Toruń już w 2007 r.
Dokładnie o to mi chodziło. Politykierzy się kłócą, a my dróg nadal nie mamy.
Zobaczymy jak sprawdzą się Chińczycy na dwóch odcinkach A2 z Łodzi do Wawy, bo coś mi się wydaje, że zrobią pokazówkę - super jakość, niska cena, oddane przed terminem. W ten sposób wyrobią sobie referencje na budowę autostrad w Unii i dalej to już poleci. Wypieprzyłbym wtedy z naszego kraju wszystkie te Strabagi i innych zagraniczniaków do spółki z naszymi "niedrogimi" firmami i przekazał całość budowy Chińczykom. I tak materiały kupią u nas i część naszych fachowców zatrudnia, za to będzie szybko.Tanio to już nie koniecznie, bo tanie drogi w Chinach opierają się na maksymalnym wyzysku pracownika i tanich miejscowych materiałach.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
planowany termin oddania A2 do Wawy to maj 2012, więc czasu jest naprawde nie dużo a do zbudowania 91 km.
Żartujesz chyba, prawda?
W czasie niecałych 2 lat, powiedzmy 20 miesięcy można spokojnie wybudować ... no już nie przesadzajmy, ale 1.000 km autostrady. Spokojnie!!! Takie tempo w Chinach i tak uważanoby za marnotrawstwo czasu.
Nie ograniczajmy naszego myślenia o budowie dróg do typowego polskiego myślenia jak o budowie pierwszej linii metra w Wawie - zaczynamy na jednym końcu i posuwamy się ku przeciwnemu. NIE !!! Budowę zaczyna się w wielu miejscach na raz. Ot i cała tajemnica.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz