[Golf MK4] za twarde zawieszenie w porównaniu do Octavi I

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nomad
    Classic
    • 2019
    • 7

    [Golf MK4] za twarde zawieszenie w porównaniu do Octavi I

    Witam,

    Wiem, że nie jest to temat o Octavi ale może ktoś mi pomoże, bo to praktycznie takie same samochody.
    Niedawno nabyłem Golfa 4 z silnikiem 2.0 benzyna (2003r).

    Mam pytanie do Was odnośnie twardości zawieszenia.
    Kiedyś, dawno temu przejechałem się (na miejscu pasażera) golfem IV kombi znajomego (1.9 TDI) i nierówności wybierał fajnie, miękko jak na kompakt i ogólnie tak gumowato.
    Mi takie coś odpowiada bo nie jestem zwolennikiem twardych samochodów.
    W związku z tym kupiłem golfa opisanego wyżej.
    Problem polega na tym, że prowadzi się on dosyć sztywno, czuć każdą nierówność i nie ma porównania jeśli chodzi o miękkość zawieszenia do Octavi którą ma moja luba (octavia I).
    Auta są praktycznie takie same, a octavia prowadzi się mniej precyzyjnie jednak miękko, buja się i wybiera nierównośći nieco przyjemniej.
    Opony w golfie mam 195/65/15 więc byłem przekonany że na takich balonach będzie gitarka.

    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc, doradzić, jak mam sprawdzić amorki i sprężyny, czy są ori?
    Dodam, że auto nie jest obniżone, tylko normalnie "stoi".

    Na sprężynie jest takie oznaczenie: (nie wiem czy to jest normalna czy jakaś obniżana),

    Będę wdzięczny za pomoc
    Załączone pliki
  • BASTIAN001
    L&K
    • 2013
    • 1177
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Zamieszczone przez nomad Zobacz wpis
    W związku z tym kupiłem golfa opisanego wyżej.
    Problem polega na tym, że prowadzi się on dosyć sztywno, czuć każdą nierówność i nie ma porównania jeśli chodzi o miękkość zawieszenia do Octavi którą ma moja luba (octavia I).
    Auta są praktycznie takie same, a octavia prowadzi się mniej precyzyjnie jednak miękko, buja się i wybiera nierównośći nieco przyjemniej.
    Opony w golfie mam 195/65/15 więc byłem przekonany że na takich balonach będzie gitarka.
    Wiesz... auta są na tej samej płycie ale Octavia jest dłuższa co jednak ma znaczenie jeśli chodzi o odczucia kierowcy przy jej prowadzeniu w porównaniu z Golfem.
    Mam O1 1.9 Tdi i wydaje mi się że jest sztywniejsza w porównaniu z Golfem IV 1.6 mojego taty z porównywalnym przebiegiem ale o rok starszym.


    Zamieszczone przez nomad Zobacz wpis
    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc, doradzić, jak mam sprawdzić amorki i sprężyny, czy są ori?
    Oznaczenie amortyzatora powinieneś znaleźć na jego korpusie pomiędzy kielichem a mocowaniem w zwrotnicy.
    Mogę się mylić ale sprężyna którą pokazałeś raczej nie wygląda na fabryczną (które są znaczone kolorowymi kropkami) ponieważ na tej są kolorowe ale paski.
    Może na którymś zwoju sprężyny jest nazwa producenta...?

    Komentarz

    • maciek
      Ambiente
      • 2005
      • 172

      #3
      Sprężyna jest jak najbardziej seryjna. Problem w tym, że do golfa z jednego rocznika montowano nawet kilkanaście różnych typów sprężyn w zależności od nacisku na oś (rodzaj- masa silnika) oraz sportowego/komfortowego zawieszenia. Na forum golfa znajdziesz obrazek z posegregowanymi kolorami wg twardości. Do tego w etce masz wszystkie typy z parametrami, które da się precyzyjnie rozkodować z pomocą Internetu.
      OCTAVIA '01

      Komentarz

      Pracuję...