Cześć, ojciec posiada Sportsvana z 2015 roku z systemem start stop w dieslu i nastała chwila wymiany akumulatora. Start stop wyłączony w VCDS, akumulator można wsadzić mu zwykły czy musi być ten pod start stop jaki jest obecnie włożony (o takich samych parametrach)? Coś do kodowania w VCDS po wymianie?
Wyłączony start stop i zmiana akumulatora - VW Sportsvan
Zwiń
X
-
Wyłączony start stop i zmiana akumulatora - VW Sportsvan
Wirus -> 136 KM 310 Nm
https://forum.octaviaclub.pl/forum/m...kombi-by-szereTagi: Brak
-
-
Na pewno do kodowania masz coś w module 19/61 (zależy od auta/gatewaya), tu masz na filmie co i jak: https://www.youtube.com/watch?v=FSgrEfjfYtQ od 5:55. Zajrzyj najpierw przez VCDSa, czy w tym aucie da się zakodować zwykły kwasowy, czy EFB, czy może tylko AGM. W takim pasku b7 dało się zakodować każdy z tych typów, na forumie paska ludzie pisali, że wsadzali EFB, ale nie widziałem chwalących się, żeby ktoś wsadził absolutnie "zwykłego" kwasiaka - decyzja jest twoja, moim zdaniem przy obecnej ilości elektroniki w autach (jakby nie było, to auto ciągnie też sporo prądu przez ileś czasu po wyłączeniu zapłonu), nie warto nic poniżej EFB, jeśli to ma działać dłużej.
BTW: AGM też można reanimować całkiem "tradycyjnymi" metodami - są na YT filmiki na ten temat. Ja w ostatni letni urlop nieco podniosłem czteroletniego AGM zmęczonego głównie krótkimi wycieczkami po mieście - po 50ml wody+25ml kwasu do każdej z cel i na CTEKa w nieco ryzykownym trybie AGM+Recond. Nie padł, wręcz przeciwnie - parametry mierzone jakimś przeciętnym testerem oraz wskazywane na VCDS w kanale 61 poprawiły się, tj. spadł opór wewnętrzny, SOH z okolic 40% wzrosło do 70% Ważne, by szczelnie zamknąć akumulator po dolewce, bo akurat w AGM podobno sporo reakcji zależy od właściwego pod/nadciśnienia
-
-
czernobyl Wielkie dzięki za wyjaśnienie tematu, bez kombinacji będzie AGMWirus -> 136 KM 310 Nm
https://forum.octaviaclub.pl/forum/m...kombi-by-szere
Komentarz
-
Komentarz