Witam wszystkich bardzo serdecznie po raz kolejny.
Panie i Panowie jako iż czas przesiąść się ze "sztrucla - czytaj fiat UNO" na coś lepszego mam do Was pytanie. Rozglądam się za jakąś skodzinką mam na myśli Skodę Fabię z silnikiem 1.4MPi na gzie - jazda ma być tania i ekonomiczna bo z tego co się orientuje to większych nie ma Miałem a raczej mam w unie 1.0 więc demon szybkości mi raczej nie potrzebny i tak więcej niż 120 nie jeżdżę bo nie mam takowej potrzeby. Zapytuje więc Was czy warto ? Czy warto zainteresować się Fabią w wersji sedan lub kombi ??
P.S. do moderatorów i adminów OCP
Proszę nie usuwajcie tego wątku chciałem zapytać na tym forum gdzie nie zajmujecie się innymi markami praktycznie i macie wgląd w tą jedną.
Przepraszam jeśli zrobiłem coś nie tak
Słyszałem od kogoś że te silniki są awaryjne i w ogóle jakieś nijakie takie ? Co sądzicie o tym silniku jak on się sprawuje czy jest bardzo awaryjny ?
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie skody ?
Słuchaj a czy nie myslałeś o takim aucie jak Renault Clio II ph II ?? za te pieniadze kupisz ładny egz. z lat 2001/2002 który Fabię będzie bił na głowę wyposażeniem (będzie miał 4 dopuchy, ABS, el. szyby, może i el. lusterka, klimę czy fabryczne radio ze sterowaniem przy kierownicy). Z polecanych silników warto skupic się nad 1.2 16V (75KM) oraz 1.4 16V (98KM). Jeśli chodzi o awaryjnośc Renault to akurat w Clio II nie ma z tym wiekszych problemów, tak jak w wiekszych modelach tej marki.
Nie namawiam, ale myślę, że warto się nad tym autkiem zastanowić, bo może stanowić ciekawa alternatywę dla Fabii.
Diesel raczej odpada , chodzi mi oto aby było tanio 2 lata jazdy Unem na PB przy obecnych kosztach paliwa = tragedia , diesel wcale nie tańszy , więc zostaje LPG. Clio troszkę za małe zdało by się bagażnika .
Jak się jeździło "golasem" to i takie bajery typy elektryka itp., nie wydają się priorytetem.
Padło stwierdzenie 1.4 to smoki - na jakiej podstawie ? Ile według Ciebie powinien spalić ? Myślę że koło 7-8 litrów lpg to norma.
Jakbym miał 30 kawalków to bym czegoś lepszego szukał
Jak się jeździło "golasem" to i takie bajery typy elektryka itp., nie wydają się priorytetem.
No niby tak, ale jak już zmieniasz auto to szukaj egz. z klimą (pomijając już markę). Za te pieniadze na pewno znajdziesz auto wyposażone w klimatyzację, a to nie tylko komfort ale i bezpieczeństwo. Dodatkowo kiedyś będzie łatwiej go sprzedać.
Klima w Fabii to chyba rzadkość W ogłoszeniach praktycznie same golasy , oprócz 2PP, wspomagania i ABS .
No własnie nie !! 3 miesiace temu szkalismy z zoną auta dla niej. Pod uwagę bralismy Clio II ph III (i takie kupiliśmy) oraz Fabię.
Fakt, że wiekszośc Fabii z Polskich salonów to golasy które mają nawet szyby na korbki, ale co dziwne w częsci tych golasów jest .... klima :shock: widziałem klilkanaście sztuk gdzie szyby były na korbki, lusteka ustawiane ręcznie, ale była klima :twisted: Także można taki egz. wyszukać.
Myślałem jeszcze w tych pieniądzach na Renaultem Scenicem po faceliftingu czyli z tą ładniejszą "mordką" też w LPG najlepiej 2.0 lub 1.6 one maja bogate wyposażenia jak na te pieniądze nawet klimatroniki się trafiają - ale to już muszę pomordować kolegów z innego forum
bubutm, jeśli chodzi o silniki benzynowe w tym wypadku 1.6 16V czyli K4M (jak dobrze kojarzę, to ta jednostka nie miała jeszcze koła zmiennych faz rozrządu które leciało w jego nastepcy montowanym w Scenicu i Megane II) oraz 2.0 16V (F4R) to w Renault nigdy nie było z nimi problemu. Gożej jeśli chodzi o jakość wykonania i zawias. W małych autach typu Clio, Twingo, nie ma z tym więkzego problemu, ale niestety od Megane wzwyż jakość już mocno szwankuje, a i zawias potrafi lecieć. Z tego co wiem Scenic I ph II nie nalezy jeszcze do bardzo awaryjnych Renówek (w przeciwieństwie do jego następcy Scenica II napakowanego awaryjną elektroniką) i można się nim zainteresować.
Komentarz