Natknąłem się, czytając pewien artykuł na określenie "koło trójmasowe". http://www.auto-motor-i-sport.pl/tes...t-11101-3.html
Jako, że jestem zainteresowany wszelkimi nowinkami technicznymi, pytam:
słyszał ktoś już o takim rozwiązaniu? jak to jest zbudowane? analogicznie do dwumasu, czy może coś kompletnie nowego? Jeśli analogicznie, ciekawe ile to wytrzyma :twisted:
jak to jest zbudowane? analogicznie do dwumasu, czy może coś kompletnie nowego?
o rzeczonym trój czy też trzymasowym kole wieść gminna niesie. że..... "....pomiędzy jego dwoma klasycznymi pierścieniami , wewnątrz obwodowej spreżyny znajduje się trzeci, dość cienki pierścień z blachy. Zawieszono na nim osiem łukowych ciężarków (po cztery z każdej strony), opartych wahliwie na łożyskach. Przy niskich obrotach wahania ciężarków mają kompensować drgania skrętne wału korbowego" (ATM Nr5 (623) maj 2010)
ale - mimo wszystko - nadal tkwią przy nazwie ZMS/DMF/DKZ
Komentarz