Budżetowy tuning

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    Budżetowy tuning

    Poleciałem po wikipedii, wstyd się przyznać
    poza Mikim i Juhą jeszcze byli w a grupowej delcie:
    Markku Alén
    Bruno Saby
    Mikael Ericsson
    Vic Preston Jr
    Yves Loubet
    Jorge Recalde
    Franz Wittmann
    Alex Fiorio
    Didier Auriol
    Dario Cerrato
    Gustavo Trelles
    Philippe Bugalski
    Björn Waldegård
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Budżetowy tuning

    Przedstawiam Wam jako ciekawostkę, wykres mojego byłego auta.

    VW Golf 3 TDI 90KM/202Nm z 1994 roku, przebieg ponad 300tyś km.
    Silnik to oczywiście niezniszczalny 1Z.

    Co sądzicie o tym wykresie?
    Tuning został przeprowadzony bardzo budżetowymi metodami

    Sprawdziłem jego działanie przez 30tyś km, nie działo się nic niepokojącego. Obecnie używa tego auta nowy właściciel, również przejechał nim kolejne 30tyś i jeździ bez problemu.

    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      klekocix, jakie to metody?
      Octavia

      Komentarz

      • Skfarek
        RS
        • 2010
        • 4795
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        A jakież to budżetowe metody zostały zastosowane?
        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

        Komentarz

        • klekocix
          Rider
          • 2010
          • 479
          • Octavia I combi (1U5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Zamieszczone przez Skfarek
          A jakież to budżetowe metody zostały zastosowane?
          Wywalenie katalizatora i montaż w jego miejsce rurki: +100zł (koszt montazu rurki to 50zł a za kata dostałem 150zł)
          Wtryski z AFN: -300zł (wtryski montowałem sam)
          Chip z allegro: -150zł (dobre stare czasy moich eksperymentów na aucie )

          Razem 350zł za wszystko

          Próbowałem jeszcze podłączyć rezystor na pstyczek (tuning za 10gr ) , faktycznie, szło jeszcze lepiej, pewnie lało ropę wiadrem na tłoki, ale sprzęgło nie wytrzymywało przy wyższych prędkościach więc zdemontowałem ten patent.
          Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

          https://www.facebook.com/Freshtimers

          Komentarz

          • lukasz3112
            RS
            • 2008
            • 3607

            #6
            Ja taką moc miałem samym programem w starym ALH. A w oszczędzanie przy tego typu modach bym się nie bawił bo można się wpuścić w gorsze koszty. No ale co kto woli
            Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              lukasz3112, dokładnie , wszystko pięknie...ale najbardziej przeraża to:
              Chip z allegro: 150zł

              Komentarz

              • krzysiek13
                L&K
                • 2010
                • 1155

                #8
                Zamieszczone przez klekocix
                Chip z allegro: -150zł
                i być może on najwięcej dał, jeśli trafiłeś na "dobrą" partię. Kopci autko? :twisted:
                Octavia

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Zamieszczone przez klekocix
                  Ja taką moc miałem samym programem w starym ALH.
                  Szkoda tylko, ze w ALH siedzi turbina taka jak w 110tce
                  Sam program slaby. Kosmos z poczatku a potem zadyszka od 3,5tys
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • klekocix
                    Rider
                    • 2010
                    • 479
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez sew1981
                    lukasz3112, dokładnie , wszystko pięknie...ale najbardziej przeraża to:
                    Chip z allegro: 150zł
                    No właśnie takie rzeczy są najciekawsze, zawsze ludzie twierdzą, że chip z allegro jest totalnie do d***, ja dałem przykład jak to działało u mnie w samochodzie przez parę dobrych kilometrów i nic się nie rozpadło

                    A nie przeraziło Cię to, że montowałem opornik z pstryczkiem na pompie?
                    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                    https://www.facebook.com/Freshtimers

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Ogolnie jak na chip z allegro za 150zl wykres nie jest tragiczny. Szczegolnie ze nie pisany pod auto. Wiadomo ze moment za szybko leci w dol, ale czego chciec na za 150zl :P .
                      Eksperymentowac mozna, ale ja bym posprawdzal logi vagiem jak i ile turbo dmucha.
                      W tedy bym mniej wiecej ocenil czy da sie na tym smigac.

                      A jak ze spalaniem po tym "chipie"? bo jak wzroslo znacznie to moze przez 30kkm nie wyjsc juz tak tanio jak markowy program
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      • klekocix
                        Rider
                        • 2010
                        • 479
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Samiec
                        Ogolnie jak na chip z allegro za 150zl wykres nie jest tragiczny. Szczegolnie ze nie pisany pod auto. Wiadomo ze moment za szybko leci w dol, ale czego chciec na za 150zl :P .
                        Eksperymentowac mozna, ale ja bym posprawdzal logi vagiem jak i ile turbo dmucha.
                        W tedy bym mniej wiecej ocenil czy da sie na tym smigac.

                        A jak ze spalaniem po tym "chipie"? bo jak wzroslo znacznie to moze przez 30kkm nie wyjsc juz tak tanio jak markowy program
                        Jeśli chodzi o spalanie to było bez zmian, może ciut większe bo częściej się cisnęło
                        Czujnik doładowania miałem założony w samochodzie, dmuchało na 1.2 lub 1.3 bara.
                        Teraz niestety już nie pamiętam, auto kupiłem w 2006 a sprzedałem w 2007 roku z powodu powiększenia się rodziny (Golf był 3D).
                        Zostało jednak sporo miłych wspomnień, szczególnie po tym tuningu

                        To wszystko (zaznaczam) jako ciekawostka Wam pokazuję, zawsze wszyscy gadają na te programy z allegro że to złe, be, do niczego itp, a nie wiele osób odważyło się sprawdzić.

                        Ja tak i tu są wyniki.
                        Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                        https://www.facebook.com/Freshtimers

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          Zamieszczone przez klekocix
                          To wszystko (zaznaczam) jako ciekawostka Wam pokazuję, zawsze wszyscy gadają na te programy z allegro że to złe, be, do niczego itp, a nie wiele osób odważyło się sprawdzić.
                          Ale kto dmucha ta turbinke na 1.3... jak to w peaku spokojnie poleci na 1.5bar na granicy mapsensora. Zalezy tez czy miales kompa 8bit czy 16 chociaz i pozne 8mki mialy mapsensor do 1.5bara.
                          Druga sprawa, ze ta turbina ma malutka ciepla strone i nie oplaca sie dmuchac wiecej bo to nic nie daje.
                          To mi wyszlo przy srednim doladowaniu 1.05bar, z EGRem, z katalizatorem, z seryjnym kolektorem ssacym ale na 216tkach:
                          Nie musze mowic, ktore auto lepiej idzie choc moce niby same



                          Ale tego 1Z na 16bit mozna szybko zdrutowac za ok 10zl. Opornik w pompe, opornik w mapsensor i mamy zalatwione paliwo i powietrze.
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • kult0035
                            Rider
                            • 2011
                            • 265
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Ale tego 1Z na 16bit mozna szybko zdrutowac za ok 10zl. Opornik w pompe, opornik w mapsensor i mamy zalatwione paliwo i powietrze.[/quote]

                            Mógłbyś rozwinąć trochę? Szczególnie "opornik w MAP sensor"....jakiej wartości i gdzie dokładnie dla silnika AFN...

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15


                              Trzeba jeszcze znac "skomplikowany" wzor na wyliczenie rezystancji zastepczej w polaczeniu rownoleglym
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              Pracuję...