"BIO 100" i "Ekodiesel" na stacjach Blis

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spaniel
    Drive
    • 2011
    • 66

    "BIO 100" i "Ekodiesel" na stacjach Blis

    Dzięki wszystkim z miłe przywitanie.
    Byłem pierwszy raz i bardzo mi się podobało.
    Zero uczucia, że jestem nowy.

    Wasze bryki szczena opada, no i ten zapał do modzenia.
    Jestem pełen podziwu. Już przebieram nogami na jakieś zmiany.

    Cieszę się że mogę korzystać z Waszego doświadczenia.
    Spaniel
  • Coke
    Elegance
    • 2010
    • 771
    • Octavia II (1Z3)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    "BIO 100" i "Ekodiesel" na stacjach Blis

    Producent podaje na www Bliskiej:

    "BIO 100 jest biopaliwem produkowanym na bazie olejów roślinnych przeznaczonym do pojazdów z silnikiem diesla. Kierowcom tankującym BIO 100 zalecamy uprzednie sprawdzenie możliwości jego zastosowania u producenta pojazdu.

    BIO 100 oferowany na stacjach BLISKA pochodzi ze sprawdzonego źródła, którego gwarantem jest największy polski producent paliw. Kupując BIO 100 na stacjach BLISKA mają Państwo pewność, iż paliwo spełnia standardy jakościowe określone dla biopaliw w normie PN EN 14214, obowiązującej na innych rynkach Unii Europejskiej.

    BIO 100 i konwencjonalny olej napędowy posiadają podobną charakterystykę fizyko-chemiczną. Oferowane przez nas biopaliwo zapewnia korzystny wpływ na pracę i trwałość silnika. Dzięki dobrym właściwościom smarnym paliwo zabezpiecza aparaty wtryskowe przed nadmiernym zużyciem. Wyższa zawartość tlenu w stosunku do tradycyjnego oleju napędowego zapewnia lepsze spalanie a wysoka liczba cetanowa (51) - dobre osiągi silnika.

    Stosowanie BIO 100 chroni środowisko naturalne. Powoduje znaczne obniżenie emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych, zarówno podczas procesu produkcji paliwa, jak i jego użytkowania. Jest bezpieczny dla zdrowia człowieka i dodatkowo biodegradowalny.
    "


    Czyli niby bezpiecznie, ekologicznie tylko z czego tak naprawdę to jest i czy może to zaszkodzić silnikowi diesla?


    i drugi produkt ekodiesel:

    "Olej napędowy Ekodiesel Ultra oferowany na stacjach BLISKA pochodzi ze sprawdzonego źródła, którego gwarantem jest największy polski producent paliw. Ekodiesel Ultra przeznaczony jest do napędu silników szybkoobrotowych o zapłonie samoczynnym.

    Ekodiesel Ultra zawiera dodatki uszlachetniające: podwyższające liczbę cetanową i zmniejszające zadymienie spalin, detergenty poprawiające czystość wtryskiwaczy paliwa, przeciwkorozyjne, poprawiające odporność na utlenianie, deemulgujące, biobójcze oraz depresatory. Paliwo dostępne w sieci BLISKA może zawierać również dodatki przeciwpienne.

    Szczególnie istotne dla ochrony środowiska jest obniżenie zawartości siarki w paliwie Ekodiesel Ultra poniżej 10 mg/kg.

    Stacje BLISJA, ze względu na właściwości niskotemperaturowe oferują trzy gatunki oleju napędowego Ekodiesel Ultra – B, D i F odpowiadające paliwom klimatu umiarkowanego, a także klasę 2 odpowiadającą paliwu klimatu arktycznego lub surowego klimatu zimowego:
    "


    Bezpieczne to?
    Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      #3
      Czy bezpieczne? Zależy do jakiego silnika.

      Do SDI czy TDI VP spokojnie można zapodać (jak ludzie lali zwykły olej roślinny i jeździły to i na tym powinny). Do PD już bym się mocno zastanawiał, tym bardziej do silnika CR, w zasadzie do takiego silnika bym nie zalał.
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • 4x4BKF
        L&K
        • 2010
        • 1279

        #4
        OK, biodiesel tańszy o ok. 60gr na litrze.

        Tylko mało kto napisze, że biodiesel jest po prostu paliwem mniej kalorycznym i samochód zużywa go o ok. 10-15% więcej, do tego przy ciągłej jeździe w sezonie letnim trzeba liczyć się z wymianą filtrów paliwo co ok. 10-12kkm.

        Czyli skórka za wyprawkę, a czasem nawet drożej. Pozorna oszczędność, na pewno nie dla tych którzy dużo jeżdżą i nie dla tych co mają dobre wozy.

        Najlepiej sprawdza się w silnikach diesla z pompą typu Boscha, w konstrukcjach z lat 60-90.
        4x4

        Komentarz

        • marektbg
          Elegance
          • 2010
          • 861

          #5
          Zamieszczone przez 4x4BKF
          Tylko mało kto napisze, że biodiesel jest po prostu paliwem mniej kalorycznym i samochód zużywa go o ok. 10-15% więcej,
          Dokładnie. To jest oszczędność po byku :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • Romekm76
            Rider
            • 2008
            • 392
            • Opel

            #6
            Jeżdże samochodem MB Actros 1844 przystosowanym fabrycznie do paliwa ECO. Mało kto wie, że na np. ogrzewanie stacjonarne ,,niechodzi,, na tym paliwie i jest u mnie osobny zbiornik na paliwo do tego ogrzewania, w komputerze pokładowym zmienione wartości dotyczące jakości paliwa i czasu miedzy przeglądowego. Średnio oleum wymieniam co 55k-60kkm. Przy normalnym paliwie zmienia się co ok 80kkm, więc oszczędności jak koledzy napisali po byku. Żeby ktoś niekrzyczał że zarzadko zmieniam oleum, powiem że pierwszy przegląd i to nieobowiązkowy , stanu tech. Mercedes proponuje po pierwszych 100kkm, nielicząc właśnie wyniany oleju i filtrów.
            Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
            Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
            A mówiła mama -
            "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
            http://campaign.scania.com/v8/

            Komentarz

            • 4x4BKF
              L&K
              • 2010
              • 1279

              #7
              Zamieszczone przez Romekm76
              Jeżdże samochodem MB Actros 1844 przystosowanym fabrycznie do paliwa ECO. Mało kto wie, że na np. ogrzewanie stacjonarne ,,niechodzi,, na tym paliwie i jest u mnie osobny zbiornik na paliwo do tego ogrzewania
              Do webasta masz zazwyczaj osobny zbiornik. A jak masz osobny zbiornik to możesz sobie tam opał nalać i zużyć go na cele grzewcze.
              A webasto na BIO-ECO nie ruszy, bo w temperaturach gdzie webasto się zaczyna używać to BIO już nie płynie tak jak w temp. 10-15'C tylko robi się z niego gęsty olej i nie daje się tłoczyć/zasysać więc webasto nie działa.
              4x4

              Komentarz

              • Romekm76
                Rider
                • 2008
                • 392
                • Opel

                #8
                4x4BKF, ja o tym wiem , ale jak zaznaczyłem, że mało kto wie z przeciętnych użytkowników o tym że ogrzewanie nie ,,niechodzi,, na Eco, fakt niedodałem o tym z jakiego powodu (myśl wyprzedziła pisanie). Tak czy inaczej zysk po byku
                Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                A mówiła mama -
                "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                http://campaign.scania.com/v8/

                Komentarz

                • Marcello01
                  Rider
                  • 2009
                  • 491
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGP 1.9 SDI 68 KM

                  #9
                  do prostych silników nadaje się wyśmienicie ale tylko w okresie letnim co do wymiany filtrów prawda podobno reaguje z gumą w przewodach. da rade zaoszczędzić na tym paliwie jak ktoś dużo jeździ i tankuje pełne zbiorniki.Filtra paliwa Panowie kosztuje 20 pln także jak ktoś ma wąski budżet i musi dużo śmigać w okresie letnim jest to jakaś oszczędność .... zbadałem to na własnej skórze
                  https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                  Komentarz

                  • KonKor
                    Drive
                    • 2008
                    • 90

                    #10
                    Zamieszczone przez 4x4BKF
                    OK, biodiesel tańszy o ok. 60gr na litrze.

                    Tylko mało kto napisze, że biodiesel jest po prostu paliwem mniej kalorycznym i samochód zużywa go o ok. 10-15% więcej, do tego przy ciągłej jeździe w sezonie letnim trzeba liczyć się z wymianą filtrów paliwo co ok. 10-12kkm.

                    Czyli skórka za wyprawkę, a czasem nawet drożej. Pozorna oszczędność, na pewno nie dla tych którzy dużo jeżdżą i nie dla tych co mają dobre wozy.

                    Najlepiej sprawdza się w silnikach diesla z pompą typu Boscha, w konstrukcjach z lat 60-90.
                    Witam,

                    Ja w mojej poprzedniej skodzinie (1.9 TDI AGR) zalałem raz na próblę i już zostałem przy tym paliwie aż do rozstania się z autem (tylko w zimie dałem sobie spokój jak były mrozy większe niż -5). Kilka spostrzerzeń:

                    - silnik chodził jakby ciszej, większa kultura pracy
                    - zapach za samochodem
                    - filtr paliwa wymieniłem po 5kkm od pierwszego zalania BIO bo to paliwo rozpuszcza i wypłukuje wszystkie syfy z baku, jakie się zbierają z gównianego ON. U mnie było tego dość dużo.
                    - po zrobieniu 30kkm filtr paliwa nie potrzebował wymiany, ale i tak to robiłem.
                    - zużycie paliwa w moim przypadku zostało na tym samym poziomie. Różnic rzędu 5% nie odnotowuję. Jeździłem bardzo dużo i powtarzalność wyników była. Zrobiłem tą Skodą ponad 100kkm w dwa lata.
                    - moc zmierzona na hamowni (wirus zapodany przed przesiadką na BIO) bez zmian - około 115hp
                    - w niskich temperaturach - od -5st ciężko jest odpalić auto. Widać że BIO gęstnieje, nie ma sensu się męczyć.
                    - werdykt: moim zdaniem do AGR to paliwo jest wręcz idealne (oprócz zimy)

                    Pozdr.!
                    Konrad

                    Komentarz

                    • słoń
                      Elegance
                      • 2010
                      • 777

                      #11
                      BIO 100 to berbelucha z rzepaku

                      EKODIESEL to zwykły najzwyklejszy ON który można kupić na każdej stacji

                      Komentarz

                      • Udesky
                        RS
                        • 2007
                        • 1692
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez 4x4BKF
                        Tylko mało kto napisze, że biodiesel jest po prostu paliwem mniej kalorycznym i samochód zużywa go o ok. 10-15%
                        Coś w tym jest, bo jak normalnie na baku robię +/- 800km tak na B100 zrobiłem ok 650km.
                        Poza tym niema różnic. Moc ta sama, praca silnika ta sama, zapachu nie sprawdzałem.
                        Dobrze robi, jak koledzy wcześniej napisali, na czyszczenie układu paliwowego. Wiec od święta można sobie zalać bak, lub po prostu mieszać 50/50 ze zwykłym ON.
                        Co do wymian filtra paliwa to i tak jestem zdania, że co 15 - 20 000km to min. w naszych warunkach.
                        W Polsce nie ma kryzysu.
                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                        Komentarz

                        • Damianjg
                          Rider
                          • 2008
                          • 621

                          #13
                          No ja to bio zalałem i kaszana Cieżej pali, słabszy i spalał ok 1 litra wiecej. Oszczędność

                          Komentarz

                          • radekgw
                            L&K
                            • 2010
                            • 1182

                            #14
                            ja tam mam caly czas 50/50, tylko w troche lepszej cenie. Co do gorszego palenia z rana i sredniego zapachu, innych roznic nie widze, i ze spalaniem sie nie zgodze ze jet 10-15% wieksze (mowie tu o tym jak latalem chwile na samym BIO)
                            Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                            Komentarz

                            • keneida
                              Rider
                              • 2010
                              • 316

                              #15
                              są instalacje przeznaczone do palenia oleju roślinnego w aucie które podgrzewają paliwo do pewnej temp. co by było mnie gęste.
                              Wrocławskie spoty

                              Komentarz

                              Pracuję...