Reklamy samochodów, a ich sprzedaż

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gkris
    Classic
    • 2012
    • 30

    Reklamy samochodów, a ich sprzedaż

    Zamieszczone przez Zorr
    w sobotę mnie wkurzył jeden kierownik fiesty I albo II generacji.

    Zjazd z ronda w prawo, dwa pasy, ja na zewn. a fiesta na wewnętrznym.
    Pan kierownik fiesty postanowił ściąć zakręt wjeżdżając na mój pas centralnie mi pod maskę, a potem jak gdyby nigdy nic, wrócił na swój pas. :evil:
    Ja mam tak prawie codziennie jak wracam z uczelni... Ale to przez to, że zarząd dróg nie dba i rondo jest chujowo oznakowane...



    Przeważnie ustawiam się tak jak zaznaczyłem na zielono. Chce skręcić w lewo, czyli tam gdzie jest drugi zielony prostokąt jak jadę to mogę zająć albo skrajnie lewy (do zawracania), albo środkowy do jazdy prawo. Różowy może zająć tylko skrajnie prawy.
    Praktycznie zawsze jak tam jadę to ten różowy zjeżdża na środkowy pas, jakbym nie uważał to już bym nie jednego "sponsora" znalazł... Szczególnie uważam jak widzę obce numery... Ale główna wina to oznakowanie, jakiś czas temu była ciągła tak jak zaznaczyłem cienką białą linią to nie było problemu,a teraz nie ma po niej ani śladu. Chyba zacznę się ustawiać tak jak różowy mimo tego, że zawsze tam więcej aut czeka do skrzyżowania, ale będę bezpieczny. Chyba, że ja nie mam racji, jak tak to mnie poprawcie, ale nie wydaje mi się :diabelski_usmiech
  • Eidos71
    RS
    • 2011
    • 2050
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Reklamy samochodów, a ich sprzedaż

    Oglądając ostatnio w TV reklamę Skody Yeti zacząłem się zastanawiać, jaki sens w niektórych przypadkach ma reklamowanie się danego producenta samochodu ? Skupiając się na Skodzie - co prawda od kilku tygodni nie widziałem w TV, ani w prasie reklam Octavii, ale nawet te kilka tygodni temu wiadomym było, że czas oczekiwania na nową Octavię liczony jest w miesiącach, a mimo to ostro reklamowano ten model. To samo z Yeti - w reklamie przedstawiona jest full opcja, z DSG - a wiadomo, że czas oczekiwania na DSG jest baaaardzo długi. Podobnie z reklamą Golfa (reklama VW w TV) - na Golfa w kombi trzeba czekać kilka miesięcy. Więc po co, skoro popyt jest większy, niż podaż, reklamować auto i tracić grubą kasę na taką reklamę w mediach ? I robić ewentualnym, przyszłym nabywcom wodę z mózgu - gonić ich do salonu po to, aby usłyszeli, że na ich wymarzone auto trzeba czekać kilka miesięcy, lub w b.r. w ogóle się go nie kupi...
    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
    MOJA FURKA

    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

    Komentarz

    • Big Wojtek
      Rider
      • 2010
      • 440
      • Hyundai

      #3
      Oczywiście, że jest sens reklamować. Część nabywców nie zrazi się czasem oczekiwania. Nawet na tym forum sporo jest osób które miesiącami czekają na swoją Octavię.

      Poza tym liczy się utrwalanie marki w świadomości konsumenta. Jak nawet za parę lat ktoś będzie chciał kupić samochód to pomysli o golfie a nie o np. Nissan Tiida :wink:
      Coca Coli też niby reklamować nie trzeba a reklamy są non-stop.

      Normalną rzeczą jest full opcja w reklamie i testach dziennikarskich. A na szczegóły typu DSG w reklamie zwracają uwagę tylko maniacy z forum :wink: "Normalny" człowiek stwierdzi, że ładna ta skoda i pójdzie do salonu po informacje.

      Komentarz

      • Ayu
        RS
        • 2009
        • 4154

        #4
        O kurcze, ale temat. Wiecie co - żeby ułatwić wszystkim życie - polecam lekturę kilku książek o marketingu i reklamie, między innymi dóbr luksusowych, tam są wyjaśnione te kwestie.
        Skoda jak Skoda, ale taki Mercedes, Bentley czy Jaguar też nie ma sensu by się reklamował :?: :wink:
        Odpowiem krótko: reklama to tylko część spójnej całości projektu i polityki budowania długoterminowej rozpoznawalności marki, jej wizerunku, odbioru przez konsumenta, przywiązania do marki, kreowania potrzeb konsumenckich etc.
        Nawet się nie zastanawiacie nad tym, ale mając już swoją Skodę, kiedy widzisz reklamę w TV, gdzieś tam podświadomie czujesz się lepiej... :szeroki_usmiech
        Suma sumarum - reklama jest w cenie tych aut 8)

        Komentarz

        • Big Wojtek
          Rider
          • 2010
          • 440
          • Hyundai

          #5
          hotrain napisałeś w sumie to co ja tylko ładniej, obszerniej i mądrzej :wink:
          Ciekawe czy w książkach o marketingu piszą jak się czuję klient czekając pół roku na banalną Octavię i codziennie oglądając w telewizji jej reklamy. Ja czułem "lekki" dyskomfort :evil:

          Komentarz

          • Ayu
            RS
            • 2009
            • 4154

            #6
            Big Wojtek, piszą piszą, nawet wyjaśniają jak zrobić by mimo oczekiwania na auto pół roku być bardzo szczęśliwym , nawet z segmentu popularnego :wink:

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez hotrain
              O kurcze, ale temat. Wiecie co - żeby ułatwić wszystkim życie - polecam lekturę kilku książek o marketingu i reklamie, między innymi dóbr luksusowych, tam są wyjaśnione te kwestie.
              Skoda jak Skoda, ale taki Mercedes, Bentley czy Jaguar też nie ma sensu by się reklamował :?: :wink:
              Odpowiem krótko: reklama to tylko część spójnej całości projektu i polityki budowania długoterminowej rozpoznawalności marki, jej wizerunku, odbioru przez konsumenta, przywiązania do marki, kreowania potrzeb konsumenckich etc.
              Nawet się nie zastanawiacie nad tym, ale mając już swoją Skodę, kiedy widzisz reklamę w TV, gdzieś tam podświadomie czujesz się lepiej... :szeroki_usmiech
              Suma sumarum - reklama jest w cenie tych aut 8)

              jest też inny aspekt bardziej prozaiczny jak nie wydadzą kasy z budżetu na reklamę to w następnym roku obetną budżet
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9942
                • Ford

                #8
                A mnie jakiś czas temu zszokowała informacja o tym, że suma nakładów finansowych jaką w 2009 lub 2010 roku przeznaczył na reklamy Citroen spowodowała, że wartość tych nakładów równała się kwocie 5.000zł na każdy sprzedany w PL samochód tej marki... Nieźle :shock: ... Z kolei w Skodzie to było nieco ponad 1000zł na auto...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • Ayu
                  RS
                  • 2009
                  • 4154

                  #9
                  Kurcze, 5 tysięcy to dużo faktycznie, na taką C3 wychodzi niemalże 10%. Nie wiem jak sie liczy te budżety w branży motoryzacyjnej, w mnie bliskiej, chemiczno - kosmetycznej mniej więcej jest to około 3-8% zależne od kategorii produktu i brandu. Inaczej jest jeśli do kremu za 120 PLN kobitka dokłada w cenie 8-10 PLNów a inaczej wiedzieć, że kupujesz auto i pięć kafli w pi#%u wydali na to by Cię ściągnąć do salonu :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • Skfarek
                    RS
                    • 2010
                    • 4795
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    że suma nakładów finansowych jaką w 2009 lub 2010 roku przeznaczył na reklamy Citroen spowodowała, że wartość tych nakładów równała się kwocie 5.000zł na każdy sprzedany w PL samochód tej marki.
                    no reklam Citroena od pewnego czasu zwłaszcza w telewizji jest "od groma", pytanie tylko czy przełożyło im się to pozytywnie na sprzedaż, bo na drogach raczej tego nie widać :roll: Np. takich C5, albo nowej C4 jeździ jak na lekarstwo
                    Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                    6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                    Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9942
                      • Ford

                      #11
                      Co do nakładów: http://www.rp.pl/artykul/670344.html
                      Fajnie to wygląda: Skoda sprzedała przez 4 miesiace pewnie jakieś 12.000-15.000aut wydajac na reklamę 17,5mln zł (coś koło 1000zł/auto), ale Hyundai sprzedał przez ten czas pewnie coś koło 5.000aut wydając 30mln - 6.000zł(!) to koszt reklamy jednego samochodu
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • Big Wojtek
                        Rider
                        • 2010
                        • 440
                        • Hyundai

                        #12
                        W tym artykule piszą, że bentleye sprzedają się same. Tylko, że 90000 na reklamę i 6 sprzedanych samochodów daje 15 000 na reklamę jednej sztuki 1
                        No ale jak już wcześniej pisaliśmy, nie można stosować takiego prostego przełożenia.

                        Komentarz

                        • bzyq_74
                          RS
                          • 2008
                          • 3467
                          • Volkswagen
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                          #13
                          To ciekawe, bo na cytryny dają na koniec roku duże opusty.
                          Jak piszecie reklama musi być, aby dana marka nie zamarła w umysłach naszych :diabelski_usmiech
                          MARCIN
                          Mój szkodnik

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9942
                            • Ford

                            #14
                            Zamieszczone przez Big Wojtek
                            W tym artykule piszą, że bentleye sprzedają się same. Tylko, że 90000 na reklamę i 6 sprzedanych samochodów daje 15 000 na reklamę jednej sztuki 1
                            Tylko że wartośc procentowa nakładu na reklamę na jeden sprzedany wóz jest mniejsza, niż w Skodzie :diabelski_usmiech
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • FanRSMP
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 151

                              #15
                              reklama dzwignia handlu, :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • Ayu
                                RS
                                • 2009
                                • 4154

                                #16
                                FanRSMP, kiedyś też tak myślałem, spotkałem potem tego człowieka: http://www.sarneckinoworolski.pl/szk...-sarnecki.html i skutecznie wybił mi to z głowy

                                Komentarz

                                Pracuję...