Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Reklamacja mebli i niedotrzymanie terminu naprawy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Reklamacja mebli i niedotrzymanie terminu naprawy

    strzały na szybko




  • #2
    Reklamacja mebli i niedotrzymanie terminu naprawy

    Witam

    Szukałem po necie ale nic nie moge znaleść

    Sprawa wygląda nastepująco w sierpniu ubiegłego roku kupiłem narożnik firmy helvetia model soleto Link kanapa razem z zagłówkami i pufą kosztowała lekko ponad 4 tysiące.

    Pani w salonie zapewniała jaki to dobry jakościowo wyrób, pytam się czy się nie ugniata itp. ona na to że nie ponieważ firma zastosowała pianke wysokoelastyczną i ugniatanie się jej jest niemozliwe. OK decyzja zapadła kupiliśmy.

    po 5 miesiącach dokłanie na początku stycznia pierwsza reklamacja, siedzisko strasznie się wygniotło (straciło sprężystość) firma przyjechała wymieniłą wypełnienie na miejscu. Zapewnienie, że więcej się to nie powtórzy.
    Mineło znowu 8 miesięcy i co? jest jeszcze gorzej poduszki, siedzisko i część do spania wygniecione tak że dechy w tyłek się wbijają podczas snu.

    Zgłoszenie poszło 7 września przyjechał serwisant obejrzał, spisał wszystko, powiedział że zrobią nową poduche do siedzenia i całą nową część do spania. Zadzwonili w zeszłym tygodniu że nie mogą dobrać takiego samego materiału (inny odcień) jak mam i będą musieli zabrać całą kanape i obszyć od nowa. Mówie OK, ale coś w zastępstwo muszą dać żeby było na czym siedzieć. Do dnia dzisiejszego kanapa jest u mnie i reklamacja nie załatwiona.

    W karcie gwarancyjnej pisze 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i 30 dni na naprawe czyli dziś minął ostatni dzień jaki mieli na załatwienie sprawy.

    Pytanie moje jest takie: czy moge rządać zwrotu całej sumy za narożnik i niech zabierają ten szmelc albo wymiana na nówkę ewentualnie wymiana na inny model za dopłatą. Czas na załatwienie reklamacji się skończył (podany w karcie) czy moge zdziałać coś w tym temacie czy sprawa z góry przegrana?

    Może ktoś miał podobne przejscia, będę wdzięczny za pomoc
    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

    Komentarz


    • #3
      A ile masz gwarancji/rękojmi na wyrób?? Bo jeśli on minął to możesz ich cmoknąć...

      Wymiana na nowy/zwrot kasy możliwa jest dopiero po drugiej naprawie gwarancyjnej która okaże się też nieskuteczna.

      Piszesz też, że nie dotrzymali terminu realizacji reklamacji - to jest jedna z podstaw zażądania zwrotu gotówki.
      4x4

      Komentarz


      • #4
        24 miesiące od dnia zakupu czyli zostało jeszcze 12 miesięcy dodając oczekiwanie na załatwienie reklamacji

        Kupiony był w sierpniu 2010 roku czyli bez przedłużania gwarancji o czas oczekiwania jest do sierpnia 2012.

        [ Dodano: Pią 21 Paź, 11 14:49 ]
        termin załatwienia reklamacji minął dziś, czyli dzzwonić do firmy i domagać się swojego?
        ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

        JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

        Komentarz


        • #5
          Możesz wystąpić o zwrot kasy. Takie jest twoje prawo.

          Federacja Konsumentów

          a resztę sobie wygoogluj.
          4x4

          Komentarz


          • #6
            Tzn z tego co ja rozumiem to oni reklamacje uwzględnili przecież. Powiedzieli że obszyją całość.

            Ja bym zadzwonił do nich po prostu, może coś im się zagubiło... albo mają zgrzyt z kanapą zastępczą i czekają, aż się jakaś zwolni:P. Co do czasu realizacji to jak nie ma wzmianki że jest to czas orientacyjny. To po 30 dniach można się szarpać. Jak jest wzmianka że 30 dni to czas orientacyjny to mogą "naprawiać" nawet i pół roku i się ich nie ruszy. Sam wiem bo jak większość Nikonowców borykałem się z serwisem NP...

            Zastanawia mnie czy jest coś takiego jak kanapa zastępcza na czas naprawy
            W sumie jak oddałem E51 do serwisu to jakieś tam badziewie do dzwonienia i pisania smsów dostałem... Za Octavie dostałem Puga 207 VAN... to może za kanapę są taborety:P
            Adam

            Komentarz


            • #7
              zgucio jeżeli zgłosiłeś problem i w ciągu 14 dni nie otrzymałeś decyzji odnośnie Twojego żądania, wtedy Twoje żądanie zostało uwzględnione.
              masz prawo domagać się albo zwrotu pieniędzy albo naprawy towaru. Przy zgłaszaniu problemu pracownik firmy powinien spisać protokół, w którym powinno być zamieszczone Twoje żądanie - pismo musiałeś podpisać, sam powinieneś wiedzieć co podpisałeś.
              Jeżeli drugi raz problem się pojawi - zażądaj kategorycznie zwrotu pieniędzy.

              Na dzień dzisiejszy napisz pismo, że jeżeli w ciągu 7 dni nie otrzymasz naprawionej kanapy, odstąpisz od umowy i zażądasz zwrotu gotówki.
              Jeżeli natomiast naprawa nastąpi a rzecz zostanie wydana inna niż Ty kupiłeś np. inny odcień materiału - żądaj obniżenia ceny za towar.

              To wszystko są Twoje prawa, których nie bój się domagać.

              Powodzenia

              Komentarz


              • #8
                dodzwoniłem się dziś na dział reklamacji doszliśmy w pewnym stopniu do porozumienia, zrobią mi nowy narożnik tylko teraz chce inny model. Dokładnie będę wiedział jutro czy mogą wykonać inny model za dopłatą ponieważ Pan z reklamacji powiedział że musi się skonsultować z kimś wyżej postwaionym.
                ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                Komentarz


                • #9
                  Jeśli będą jeszcze problemy napisz PW
                  www.prostetorodo.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    macherstudio, w przyszłym tygodniu ma się wszystko wyjaśnić, z tego co się dowiedziałem to pracownik który zajmował się moją sprawą zginął w wypadku samochodowym i dlatego teraz wszystko się przeciąga.

                    Narazie staneło na tym, że zrobią inny model narożnika w innym kolorze za moją dopłatą, ale zobaczymy jak to się skończy bo serwis mówi jedno a sklep zupełnie co innego. Mają się porozumieć i w przyszłym tygodniu dać znać czy przystają na moje warunki.
                    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X