Nowa bateria w laptopie - jak ładowac?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Paffcio
    Ambiente
    • 2007
    • 231

    Nowa bateria w laptopie - jak ładowac?

    no ładnie u ciebie to wygląda. ja niestety z braku czasu nie mam kiedy wpaśc na spota. w najbliższym czasie też sie nie zapowiadam bym przyjechał
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8162
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Nowa bateria w laptopie - jak ładowac?

    Padła mi bateria w laptopie lenovo i kupiłaem http://allegro.pl/5200mah-mega-bater...434365265.html Jak są ładować pierwszy raz? Czy rozladowac ją do konca za pierwszym razem?
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Formatowanie baterii nie zaszkodzi - czyli 3 razy rozładowujesz na maksa i potem na maksa ładujesz. Pamiętaj tylko o tym, aby - gdy korzystasz z ładowania sieciowego, a bateria jest naładowana na maks - aby odpinać baterię od kompa. Podpięta, naładowana bateria, poddawana cały czas procesowi ładowania: 1/ traci swoją nominalną pojemność; 2/ działa jako dodatkowe źródło ciepła, przez co układ chłodzenia staje się mniej wydajny; 3/ może generować zwarcia.
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8162
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Eidos71, dzieki
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • looker
          RS
          • 2008
          • 1886
          • Octavia II (1Z3)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #5
          No to już wiem dlaczego właśnie padła mi bateria w lapku. Funkcjonuje on u mnie praktycznie jako stacjonarny, podłączony do sieci. Bateria była cały czas w lapku...:/
          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

          Komentarz

          • Karql
            L&K
            • 2010
            • 1124

            #6
            Zamieszczone przez Eidos71
            Formatowanie baterii nie zaszkodzi - czyli 3 razy rozładowujesz na maksa i potem na maksa ładujesz. Pamiętaj tylko o tym, aby - gdy korzystasz z ładowania sieciowego, a bateria jest naładowana na maks - aby odpinać baterię od kompa. Podpięta, naładowana bateria, poddawana cały czas procesowi ładowania: 1/ traci swoją nominalną pojemność; 2/ działa jako dodatkowe źródło ciepła, przez co układ chłodzenia staje się mniej wydajny; 3/ może generować zwarcia.
            Baterii Li-On nie ma sensu formować (nie formatować) gdyż one nie mają pamięci pojemnościowej. Ba taki zabieg może nawet bardziej zaszkodzić, gdyż tego typu baterii nie powinno się rozładowywać do końca.

            Co do wyjmowania baterii to chyba by mnie trafiło jakbym miał tak robić :twisted:
            Używaj normalnie z podpiętą baterią najwyżej ustaw w opcjach zasilania ustaw, aby poziom naładowania wynosił 80%. Od czasu do czasu, możesz odłączyć zasilacz i ją trochę rozładować. Kolejną przesłanką za pracą na baterii jest to, że działa jak UPS.
            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

            -> MOJA SKODA <-

            Komentarz

            • Eidos71
              RS
              • 2011
              • 2050
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zamieszczone przez Karql
              Baterii Li-On nie ma sensu formować (nie formatować) gdyż one nie mają pamięci pojemnościowej. Ba taki zabieg może nawet bardziej zaszkodzić, gdyż tego typu baterii nie powinno się rozładowywać do końca.
              Dlatego napisałem, że nie zaszkodzi :-) a nie, że trzeba.

              Zamieszczone przez Karql
              Co do wyjmowania baterii to chyba by mnie trafiło jakbym miał tak robić :twisted:
              Używaj normalnie z podpiętą baterią najwyżej ustaw w opcjach zasilania ustaw, aby poziom naładowania wynosił 80%. Od czasu do czasu, możesz odłączyć zasilacz i ją trochę rozładować. Kolejną przesłanką za pracą na baterii jest to, że działa jak UPS.
              Każdy ma swoje poglądy i doświadczenia Generalnie obecnie większość producentów komputerów przenośnych ogranicza ładowanie baterii do 80% jej rzeczywistej pojemności. Jednak szkoda byłoby mi baterii (jej żywotność) i laptopa (przegrzewanie się i możliwość niepotrzebnego zwarcia), aby oszczędzić sobie wyjmowania baterii i podpinania jej, gdy komputer wykorzystuję jako rzeczywiście mobilną jednostkę :wink: W prywatnym notebooku po swojemu (czyli tak, jak opisałem) traktuję baterię i - pomimo prawie 3 lat użytkowania - bateria nadal służy tak, jak zaraz po zakupie lapka Ale każdy robi tak, jak uważa za słuszne :wink: I tak powinno być
              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
              MOJA FURKA

              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

              Komentarz

              • yogi_at_pozen
                Rider
                • 2011
                • 418

                #8
                mam obecnie drugiego della z powiekszona bateria, pierwszego mialem ca. 3 lata, drugiego mam od ok. 1,5roku - nigdy nie wyjmowalem baterii, stosunkowo czesto pracuje na samej baterii, do momentu w ktorym pojawia mi sie informacja "wypada naladowac baterie".
                nigdy nie rozladowalem baterii tak by komp nie chcial sie podniesc i co...

                bateria caly czas trzyma praktycznie tak samo jak za nowosci - ewentualny spadek dlugosci pracy to 3-5 minut dla wyjsciowych 3h

                Komentarz

                • wasyl
                  L&K
                  • 2005
                  • 1084

                  #9
                  No i tu was zaskoczę Nie ważne jak będziesz używał laptopa bateria i tak padnie ! miałem podobną sytuację Dell na którym pracuję cały czas uważałem aby w miarę możliwości był włączony do sieci ( w celu oszczędzania baterii) i co klops Dell ma rok a bateria wytrzymuje 10 min ! W pracy mamy stare IBM-y które są wysłużone a trzymają do 45 min. Szukałem szukałem aż w końcu się natknąłem na rozmowę z Panem z Della. Który mi uświadomił że nowe laptopy mają baterię z z tz.licznikiem ładowań po którym porostu bateria jest do wyrzucenia ! Stare lapki tego nie miały a nowe juz tak. Producent jak się okazuje łatwo sobie przeliczył że jeśli na lapach mało się zrabia to na bateriach można!!!

                  P.S.
                  Baterie można regenerować już bez tego licznika cena ok 250zł //// :wink:
                  ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                  www.wasilewski-foto.pl
                  KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                  Komentarz

                  • Karql
                    L&K
                    • 2010
                    • 1124

                    #10
                    Eidos71, bateria jak się naładuje to przecież ładowanie jest odłączane. Widziałeś gdzieś, żeby komuś się przegrzała, albo zrobiła zwarcie? Ustawić tylko na 80%, żeby cały czas nie siedziała naładowana na maksa.

                    wasyl, jak bateria jest cały czas podpięta to jak raz na jakiś czas laptop ją podładuje o 1-2% to nie zlicza czegoś takiego.
                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz

                    • Eidos71
                      RS
                      • 2011
                      • 2050
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Karql
                      Eidos71, bateria jak się naładuje to przecież ładowanie jest odłączane. Widziałeś gdzieś, żeby komuś się przegrzała, albo zrobiła zwarcie? Ustawić tylko na 80%, żeby cały czas nie siedziała naładowana na maksa.
                      Po naładowaniu baterii, gdy nie odłączymy zasilacza, cały czas jest do niej dostarczany prąd ładowania, który ma negatywny wpływ na baterię lapka.
                      Nie tylko widziałem, ale już kilkakrotnie naprawiałem lapki usmażone przez podłączoną stale baterię, która niepotrzebnie wygenerowywała dodatkowe ciepło, powodując niewydolność układu chłodzenia laptopa... A dwukrotnie miałem przypadek, że lapek wstał od razu po odłączeniu baterii (nigdy nie odłączanej), która powodowała zwarcie.
                      Acha - baterie Li-On nie posiadają efektu pamięciowego, ale wstępne jej formatowanie (czyli kilka pełnych cykli) zapewnia jej lepszą wydajność i parametry.
                      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                      MOJA FURKA

                      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3777
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Proszę o opinie w temacie zamienników baterii i baterii regenerowanej (wymiana ogniw). Padła bateria w asusie x53, bateria typ A32-K53 10,8 V 5200mAh, 56Wh.
                        Czy polecacie jakiś zamiennik np. Green Cell https://swiatbaterii.pl/baterie-do-l...oductTabAnchor

                        lub regenerowaną np. na ogniwach Sanyo http://sklep.margo.wroc.pl/p/1541/57...otebookow.html
                        Różnica w cenie ok.45zł.
                        Jakie macie zdanie w tym temacie?
                        Jakaś polecana firma-marka baterii?
                        Zamiennik czy regeneracja?
                        Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • samtech84
                          Elegance
                          • 2008
                          • 988
                          • Octavia I (1U2)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Regenerować swoją albo kupić regenerowany oryginał oczywiście, zamienniki to syf.

                          Tą firmę co podesłałeś z regenerowaną baterią mogę polecic, współpracuję z nimi od kilku ładnych lat i zawsze regeneracja pierwsza klasa.
                          Ostatnio edytowany przez samtech84; 3140.

                          Komentarz

                          • oolsztyniak
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6647
                            • Superb II combi (3T5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            #14
                            Albo szukać oryginału po prostu.

                            Ja kupiłem do Toshiby jakiś zamiennik właśnie chyba ten Green, pierwsza poszła na reklamację bo po odłączeniu zasilania mrugało mi podświetlenie ekranu, druga po naładowaniu do pełna i wyłączeniu komputera rano już była "martwa" i trzeba było znów ładować, po kilku sekundach była pełna i wszystko grało.
                            Przysłali mi trzecią i jak na razie jest ok chociaż jej żywotność też nie jest najlepsza.
                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                            Komentarz

                            • samtech84
                              Elegance
                              • 2008
                              • 988
                              • Octavia I (1U2)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Oryginału nie polecam ponieważ będą to baterie już ileś czasu leżące, tylko do biznesówek produkowane są baterie długo po ukończeniu produkcji łapka. W przypadku lapków konsumenckich to większość to leżaki. Regenerując mamy świeże ogniwa, w zależności co wybierzemy mogą być lepszej jakości od oryginału, ponieważ produceńci do swoich oryginalnych baterii nie wkładają wcale najlepszych ogniw bo cena.

                              Komentarz

                              • gradek
                                RS
                                • 2010
                                • 12900
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Mogę również dodać, że regenerowane baterie są pozbawione elektroniki, tzn. nie liczą cykli ładowania, przez co dłużej wytrzymują.

                                Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3777
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez gradek Zobacz wpis
                                  Mogę również dodać, że regenerowane baterie są pozbawione elektroniki, tzn. nie liczą cykli ładowania, przez co dłużej wytrzymują.
                                  W przypadku regeneracji w firmie przeze mnie wymieniowej wręcz przeciwnie elektronika jest zachowana w oryginalnej obudowie i wyzerowana. W tej elektronice są zabezpieczenia parametrów elektrycznych. Tak, że wersja bez elektroniki mija się z celem.
                                  Moja stara bateria ma ogniwa Samsunga 2600mAh. Dwa z nich są padnięte. Pozostałe cztery sprawne wykorzystam do latarki EDC, itp.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • dieselinside1900
                                    Ambiente
                                    • 2017
                                    • 228
                                    • Ford
                                    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    W pracy mam 8 letnie Delle Latitude i Fujitsu Lifebooki, które większość swojego żywota pracowały jako stacjonarki. W 80% z nich baterie trzymają ponad 2 godziny, jest kilka egzemplarzy gdzie padły już całkowicie, albo trzymają po kilkanaście lub kilkadziesiąt minut. Nikt się bateriami nie przejmował podczas ich użytkowania, a pomimo to 80% baterii nadal trzyma wyśmienite parametry. Nowe lapki podłączamy do prądu i mają działać, nikt z nich nie wyjmuje baterii. Jeśli chodzi o stare baterie, to również w nich były liczniki cykli ładowań, kiedyś nawet miałem takiego magika co potrafił to zresetować, zgrać wsad z baterii i wgrać go ponownie z wyzerowanym licznikiem.
                                    Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                    Komentarz

                                    • gradek
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 12900
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      endryu nie napisałem, że są całkowicie pozbawione elektroniki, tylko że nie liczą cykli ładowania.

                                      Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                      Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                      Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3777
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez gradek Zobacz wpis
                                        endryu nie napisałem, że są całkowicie pozbawione elektroniki, tylko że nie liczą cykli ładowania.
                                        Ok.
                                        Zobaczymy jak będzie z moją
                                        Dwie opcje gwarancji: 12 miesięcy. 24 miesiące lub 300 cykli. Ale tu cena za baterię wzrasta w stosunku do rocznej gwarancji.

                                        ps. Jak wkleić nick z avatarem do tekstu np. odpowiedzi tak jak powyżej zrobił kolega gradek z moim nickiem?
                                        Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • slawento
                                          Rider
                                          • 2016
                                          • 431
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                          ps. Jak wkleić nick z avatarem do tekstu np. odpowiedzi tak jak powyżej zrobił kolega gradek z moim nickiem?
                                          Najpierw wklep @, a potem nick kolegi.
                                          Sławek

                                          Komentarz

                                          • endryu
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3777
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            slawento
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz

                                            Pracuję...