[O2] Panewki,olej i chip

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • y4recky
    Drive
    • 2014
    • 59

    [O2] Panewki,olej i chip

    i my napewno też
    pozdrawiam
    Jarek
    -------------------------------------
  • Wally
    RS
    • 2012
    • 3790
    • Volkswagen

    #2
    [O2] Panewki,olej i chip

    Nie chcę w 5 tematach rozpoczynać pytań, więc zakładam nowy temat

    czytając o bezpiecznym chipie, podniesienie mocy o ok 30%,
    np. CHIP
    o panewkach, korbowodach i innych cudach
    np: PANEWKI
    i oleju jaki stosować do TDI
    np: OLEJ


    to panewki wymienione ale chciałbym, w najbliższym czasie dołożyć chipa aby te moje 105 kucy bezpiecznie podnieść o ok.30%
    (tyle wyczytałem o bezpiecznym podniesieniu bez większej ingerencji w bebechy)

    O2, 04/2008, 19 TDI BXE 105KM, 145kkm
    rozrząd, panewki i reszta eksploatacyjne zrobiona w przeciągu ostatnich 2 miesięcy

    i teraz pytanie:
    czy wytrzymają i czy może zmienić olej na inny - obecnie jest mobil5w30.
    Tak czy siak czeka mnie to za jakieś max 700 km, więc może coś doradzicie ?
    Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

    => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
    => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
    => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
    "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Wykonac pełną diagnostyke, zmienić olej na taki ktory spelnia norme 505.01 (mobil, motul lub liqui moly - kolejnosc przypadkowa), machnąc mądrego moda.... cieszyc sie jazdą
      Ja na dniach wgrywam czipsa do swojej BJB.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez Wally
        olej jaki stosować do TDI
        ---> temat zbyt rozległy by w dwóch zdaniach napisać... skoro już druga "edycja" wątku oleju do TDI na forum leci :lol:
        Moje luźne dywagacje w tym temacie...
        Trzymać się norm VW (zwłaszcza w autach na gwarancji).
        Producent -> SKODA nie wskazuje na konkretne normy lepkościowe SAE, co należy interpretować w ten sposób, że pozostawia w tym zakresie wybór Klientowi, czy personelowi serwisu, którzy w odniesieniu do wyboru konkretnego oleju (konkretnej marki), w danej klasie lepkościowej, kierują się swoim doświadczeniem i preferencjami. Innymi słowy nie jest możliwe zastosowanie w tym pojeździe oleju o specyfikacji niższej aniżeli VW 504.00/507 00. (opcja 506.00/506.01)przy wymianach LL oraz minimum VW 502.00/505.00/505.01 przy stałych wymianach co 15 tys km.
        I jeszcze jedno olej LowSaps nie jest odpowiednim olejem do silników 1,9 TDI PD.
        Ten silnik nie jest przystosowany do używania w nim takiego oleju, to nie nowoczesna jednostka TDI CR...
        W Twoim przypadku na zimę porządny olej na dobrej bazie 5W/30 będzie odpowiednim wyborem. Choć może się okazać, że taki AFL 5W/40 czy Millers XFE PD z dobrą kompozycją bazy i modyfikatorem tarcia sprawdzi się lepiej. :wink: Lato - powrót na porządny 5W/40 ( mowa o 1,9 TDI ).

        Jeszcze jedno – HTHS. Możesz mieć olej ze specyfikacją VW 502.00 zarówno z HTHS nie niższym niż 3,5 ( ACEA A3 ) lub HTHS nie mniejszy niż 2,9 i nie większy niż 3,5 w przypadku oleju A5 a co najważniejsze można taki olej stosować w silniku VW – grunt by miał aprobatę VW (wiem każdy myśli, że olej do VW musi mieć HTHS powyżej 3,5) – LazerWay V 0W30 ma A5 i VW 502.00 i ma HTHS 3,5.
        - ACEA A3/B4 wg ACEA 2010 różni się od normy C3 tym, że A3/B4 ma HTHS nie mniejszy niż 3,5 i musi mieć TBN powyżej 10 i popiół siarczanowy nie mniejszy niż ≥1.0 i nie większy niż ≤1.6 fosfor, siarka, nie jest określony.
        a C3 ma HTHS nie mniejszy niż 3,5 i musi TBN powyżej 6 i poziom popiołu siarczanowy nie mniejszy niż ≤0.8 fosfor nie mniejszy niż ≥ 0.070 nie większy niż ≤ 0.090 (dla fosforu i siarki są to maksymalne limity, wartości biorą pod uwagę metodę i tolerancje produkcji) , siarka nie więcej niż ≤0.3.
        Nim damy się "wrobić" producentom warto pamiętać, że producent deklaruje w swojej specyfikacji że dla produkt OEM olej do silników VW z popiołem siarczanowym na poziomie 1,5 %
        No i jeszcze jedna sprawa. Wymiana regularna oleju i filtra oleju.
        O ile olej możemy mieć "syntetyczny" naprawdę porządnej jakości o tyle wiele osób zapomina , że zwykły filtr oleju nawet przy olejach LL nie jest przystosowany do większych przebiegów ...i po tych 15 tys km zostanie "zapchany syfem" albo co gorsza zacznie się rozpadać :shock: co oznacza brak filtracji oleju, który pójdzie w całości w silnik razem ze wszystkimi zanieczyszczeniami, które niesie taki przepracowany olej. O efekcie takiego marnego smarowania chyba pisać nie trzeba.
        ASO...ma ten problem w ... każda usterka po gwarancji to dla nich $.
        Załączone pliki
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          #5
          PAOLO ESCO, a nie masz tej tabelki zawierajacej 503.00/ 506.00 ??
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez Nexus6
            nie masz tej tabelki zawierajacej 503.00/ 506.00 ??
            ---> tutaj nie widzę tych norm http://www.aftonchemical.com/Lists/B...dbook_2012.pdf strona 126 tego dokumenu. Wydanie 2012 i jak widać już tych norm nie wykazują...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            Pracuję...