iFi, nie przejmuj się, jeździj prawym pasem jak się tylko da a na lewy wskakuj tylko przy wyprzedzaniu maruderów, będzie to jazda zgodna z przepisami jak i bezpieczna, jak nie lubisz zapierdzielać to nie blokuj lewego pasa, w sumie to tyle ode mnie
Był już wątek dotyczący fotelika 15 - 36 to ja zacznę temat dotyczący fotelika dla dziecka z przedziału wagowego 9-18kg.
Zastanawiam się nad tymi dwoma:
- Cybex Juno Fix
- Recaro Young Expert Plus
Nie miałem okazji dotknąć Cybexa, a zależy mi na tym, aby fotelik łatwo rozkładał się do pozycji pół-siedzącej / pół-leżacej. Synek lubi pospać w podróży, a nie chciałbym go męczyć snem na siedząco.
Z tego co wiem, Recaro umożliwia ułożenie "do spania".
Macie jakieś doświadczenia z wymienionymi modelami? Możecie coś polecić, odradzić, podzielić się spostrzeżeniami?
Siostra miała cybexa i sobie chwaliła. Po prawie 3 latach użytkowania fotelik wyglądał całkiem znośnie.
Ja miałem w tej kategorii wagowej Be Safe IZi combi x3 isofix i ten fotelik w cemno był polecił. Bardzo porządnie wykonany,wygodny (tak syn twierdzi) i montowany tyłem do kierunku jazdy (czyt. bezpiecznie). Problemem jest jego rozmiar (na przednim fotelu zmieści się ktoś b. niski) no i cena
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Siostra miała cybexa i sobie chwaliła. Po prawie 3 latach użytkowania fotelik wyglądał całkiem znośnie.
Jacomelli kojarzysz jak w Cybexie działało rozkładanie fotelika. Widziałem w internecie kilka filmików, ale niestety mało to obrazowe było. Obawiam się, że nie jest to takie wygodne i praktyczne. Mogę się jednak mylić. Pewnie oględziny i organoleptyczne rozpoznanie załatwiłoby sprawę, ale chętnie posłucham osób, które miały do czynienia z tymi fotelikami.
BeSafe o którym piszesz faktycznie drogi - za drogi jak na zaplanowany budżet. :/
Z tego co pamiętam, to rozkładanie do pozycji "lężącej" odbywało się w dwóch etapach: najpierw trzymając od spodu wysuwało się do przodu siedzisko, a potem ręcznie odchylało się oparci.
Zagłówek regulowany niezależnie.
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
zależy mi na tym, aby fotelik łatwo rozkładał się do pozycji pół-siedzącej / pół-leżacej. Synek lubi pospać w podróży, a nie chciałbym go męczyć snem na siedząco.
Nie pamiętam pod jakim kątem jest ustawiona kanapa w Octavii 1 - jeśli jest mało pochylona, jak "krzesło", to nie polecam Ci tego fotelika, bo ma on mały zakres regulacji 'siedzenie-leżenie', i nie spełni tego warunku na którym Ci zależy.
Ale np. u mnie w Lagunie kanapa jest mocno pochylona i ten fotelik sprawdza mi się idealnie.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Nie pamiętam pod jakim kątem jest ustawiona kanapa w Octavii 1 - jeśli jest mało pochylona, jak "krzesło", to nie polecam Ci tego fotelika, bo ma on mały zakres regulacji 'siedzenie-leżenie', i nie spełni tego warunku na którym Ci zależy.
Ale np. u mnie w Lagunie kanapa jest mocno pochylona i ten fotelik sprawdza mi się idealnie.
Hmn, zastanawiam się ewentualnie nad fotelikiem montowanym tyłem do kierunku jazdy.
Moze Recaro Polaric? Zastanawiam się czy z tyłu w O1 jest wystarczająco dużo miejsca.
Rafall, concord ultimax - super regulacja pochylenia.
Bebe confort iseos ss (mam nadzieję, że nic nie pomieszałem w nazwie, wrócę do domu, to sprawdzę),tylko nie wiem, czy jeszcze można to kupić.
[ Dodano: Sro 07 Lis, 12 18:53 ]
Nie pomieszałem.
Concorda można montować przodem i tyłem. Masz skokową regulację pochylenia do pozycji prawie leżącej. W bebe confort masz płynną, ale mniejszą regulację. W obu baza pozostaje nieruchoma, a pochylasz całe siedzisko i oparcie (a nie tylko oparcie).
W concordzie woziłem dziecka jak było w bardzo złym stanie i nic się nie działo. Pozwala znaleźć stabilną pozycję, tak by dziecko nie "latało" nawet jak zaśnie.
Minusy - cena, ale te foteliki można znaleźć używane w bardzo dobrym stanie, bo to nie badziew, który po jednym praniu się mechaci.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Hmn, zastanawiam się ewentualnie nad fotelikiem montowanym tyłem do kierunku jazdy.
Moze Recaro Polaric? Zastanawiam się czy z tyłu w O1 jest wystarczająco dużo miejsca.
Tyłem do kierunku jazdy w tej kategorii wiekowej to najlepsze rozwiązanie pod względem bezpieczeństwa.
Przymierzałem Recaropolaric, ale on jest jeszcze bardziej ogromny niż BeSafe i sprawia wrażenie takiego topornego w użyciu
Nie miałem okazji oglądać tego Concorda- ale z tego co pisze zwollin, myślę że warto się przyjrzeć.
Jak pisałem - my używaliśmy BeSafe (jeszcze stoi w domu )
W O1 się mieści, ale.... tylko za pasażerem o ile nie jest zbyt wysoki. Jak Twoja żona ma powiedzmy 170 parę cm to kolanami będzie podpierała schowek. U mnie na szczęście tego problemu nie bylo- z całego złego wybrałem to najmniejsze :twisted:
Odnośnie pochyłości kanapy w O1, to mam wrażenie, że siedzisko i mocowanie isofixów sprawia, że fotelik samoczynnie pochyla się w stronę oparcia. To oznacza że przy foteliku umieszczony tyłem do kierunku jazdy, oparcie fotelika ma tenedencję do ustawiania się w pionie. Np w be safe mój mały cały czas miał ustawiony fotelik w pozycji półleżącej a i tak nie mogę powiedzieć że sobie leżał. Jak zasypiał to czasem głowa leciała mu do przodu. Ale są na to sposoby :wink:
Najlepiej przymierzyć fotelik do samochodu, wsadzić dziecko, pasażera do przodu i ocenić samemu. Na pewno fotelik mocowany tyłem do kierunku to większe bezpieczeństwo, ale też trudniejszy obsługa: trzeba sie nagimnastykować przy montażu, mniej miejsca dla pasażerów no i cena.
Jeśli znajdziesz coś w dobrej cenie, żona zmieści się w przednim fotelu, uznasz że dziecko będzie miało wygodnie to nic tylko brać. Świadomość że dziecko jedzie bezpiecznie jest bezcenna
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Na pewno fotelik mocowany tyłem do kierunku to większe bezpieczeństwo, ale też trudniejszy obsługa: trzeba sie nagimnastykować przy montażu, mniej miejsca dla pasażerów no i cena.
Ano właśnie w concordzie jest to fajnie rozwiązane. Bardzo stabilna baza przypinana jest pasami(ma klin, żeby dopasować ją do siedziska i napinacz pasa, więc można ją tak przypiąć, że nie drgnie, żeby nie wiem co. W to dopiero wpinane jest siedzisko, a dziecko przypinamy pasami z siedziska, więc nie ma gimnastyki.
Tylko nie napalajcie się, że da się śpiące dziecko wypiąć z siedziskiem z bazy i zanieść do domu. Teoretycznie jest to możliwe, ale w praktyce, trzeba się trochę naszarpać, więc raczej się obudzi i cały misterny plan w....
W moim starym bebeconfort jeździ teraz z kolei syn sąsiada. Fotelik wzięli jako awaryjny (nie chciało mi się go wystawiać na alle.., bo już wyraźnie podniszczony). Jak zobaczyli jak fajnie w nim siedzi, to odstawili do garderoby maxi cosi i tylko jego używają. Więc też polecałbym obejrzeć. Tylko, że ten jest montowany wyłącznie przodem do kierunku jazdy i ma dość wysoką bazę oraz dodatkowo wysokie boki siedziska. Nie w każdym samochodzie wygodnie wsadza się do niego dziecko.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Zwolin, Jacommeli,
dzięki wielkie za Wasze doświadczenia i sugestie. W tym tygodniu postaram się podjechać do sklepu i obejrzeć z bliska foteliki. Recaro Polaric odpada - faktycznie jest wielki.
Przyjrzę się wspomnianemu Ultimax-owi od Concorda, ale i pozostałym (w szczególności BeSafe, BebeConfort). Jak ceny będą za wysokie to faktycznie poszukam czegoś używanego.
Ja akurat kupilem Cybexa Juno Fix. Kierowalem sie wzgledami bezpieczenstwa, a tutaj foteklik wypadl bardzo dobrze. Potem stosunek ceny i uwazam ze byl to dobry wybor.
Ps. Mam tez nosidelko tej firmy i wszystko bardzo ok. Zatem uwazam, ze firma godna polecenia.
young sport dostał 4/5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa fotelików , 5/5 nie dostał jeszcze żaden.
Sam mam young sport , a raczej stm.
minusem jest brak regulacji pozycja siedząca/leżąca (czasami córka usypia w czasie jazdy i wtedy głowa jej spada )
czasami sygnalizator dźwiękowy piszczy sam z siebie mimo że nikt w foteliku nie jedzie i pasy nie są zapięte.
Córa jest już tak cwana że sama reguluje sobie długość pasów (która jest między nogami dziecka) co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo
Minusem jest też waga .lecz jeżeli małżonka nie będzie wnosiła /znosiła fotelika po każdej jeździe do mieszkania na 2 piętro to nie ma obawy.
to tyle z minusów które zauważyłem podczas swojego użytkowania. reszta to plusy .
Póki co nie miałem okazji sprawdzić jak się sprawa ma w przypadku uderzenia/stłuczki i nie zamierzam
Ps. ja mam ten
właśnie sprzedałem. Mitem totalnym jest to, że jest on do 36 kg (chyba, że ktoś ma "amerykańskie" dziecko. Po pierwsze zagłówek ma zbyt mały zakres regulacji i jak dziecko podrośnie, to mu miejsca na ramiona brakuje, a po drugie przez to, że jest od 9 kg (czyli siłą rzeczy musi być dość wąski) nie da się do niego wcisnąć większego dziecka w grubej zimowej kurtce.
Moim zdaniem powinno to wyglądać tak:
nosidełko-> fotelik 9-25kg-> fotelik do 36 kg.
Sam się dałem nabrać na 9-36 i teraz wszystkim odradzam. Dla małego dziecka za duży dla dużego za mały.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
minusem jest brak regulacji pozycja siedząca/leżąca (czasami córka usypia w czasie jazdy i wtedy głowa jej spada )
jak to "brak"
przecież jest regulacja - w małym zakresie, ale jest.
Zamieszczone przez zwolin
Sam się dałem nabrać na 9-36 i teraz wszystkim odradzam. Dla małego dziecka za duży dla dużego za mały.
a ja kupiłem Recaro Young Sporta (czyli 9-36) z pełną premedytacją - idealnie pasuje na mojego dwulatka, jest bardzo wygodny i ma bardzo dobry, oddychający materiał... dzieciak się poci dużo mniej niż a innych fotelikach.
Tylko że ja z góry wiedziałem, że nie będę go używał zbyt długo (a już na pewno nie do 36kg), jak syn zacznie z niego wyrastać, to kupię inny
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
to co napisałeś "jest w małym zakresie" ja uznaje jak brak bo w pozycji siedzącej fotelika dziecko może się ułożyć identycznie jak w pozycji leżącej . suma sumarum najlepiej jest to przetestować na markecie np. SMYK i samemu ocenić
Troszkę nie miałem czasu napisać, ale zdecydowałem się na wczesniej omawianego Concorda Ultimax. Jesteśmy póki co zadowoleni. Bardzo fajnie się kładzie, a póki co mój synek lepiej czuje się w pozycji lekko pochylonej. Nie robiliśmy póki co długiej trasy, ale wydaje mi się, że sprawdzi się doskonale. Materiały dobre, póki co ciężko oszacować jak będzie pociła się skóra - wiadomo, ale generalnie użyta tapicerka jest dobrej jakości i w strukturze zbliżona do materiałów wykończeniowych w samochodach... Dziękuję za pomoc w wyborze!
póki co ciężko oszacować jak będzie pociła się skóra
Jakby co, to warto się na lato zaopatrzyć w matę aerosleep. Naprawdę pomaga. Ja sobie nawet kupiłem dorosłą wersję (aeroseat) na skórzany fotel, bo latem na krótkich dystansach, to i klima nie pomoże.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
póki co ciężko oszacować jak będzie pociła się skóra
Jakby co, to warto się na lato zaopatrzyć w matę aerosleep. Naprawdę pomaga. Ja sobie nawet kupiłem dorosłą wersję (aeroseat) na skórzany fotel, bo latem na krótkich dystansach, to i klima nie pomoże.
Super! Dzięki za informację, będę pamiętał!
W międzyczasie zmieniłem RS-a na O2 czego zupełnie nie planowałem, ale fotelik pasuje idealnie, więc jest gitarowo.
Komentarz