Potrzebny specjalista ds. reklamacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarol
    Drive
    • 2009
    • 48

    Potrzebny specjalista ds. reklamacji

    Na krótkich odcinkach do roboty i z powrotem po 8km niezależnie od pory roku 9/100
    (w zimę lżej deptam na gaz a auto garażowane).
    Nie przeciskam się przez centrum w godzinach szczytu więc nie wiem ile po mieście.
    Na trasie (bez autostrad):
    jak się kulam 100-120 to 6,5/100
    jak jadę normalnie 7,5/100
    jak jadę szybko 9,5/100
  • zgucio
    Rider
    • 2007
    • 691

    #2
    Potrzebny specjalista ds. reklamacji

    Potrzebuj informacji

    W listopadzie reklamowałem przedmiot u producenta i reklamacja została uznana przez serwisanta. Niestety do dnia dzisiejszego reklamacja nie została zakończona a w kontakcie z serwisantem dostałem propozycje naprawy albo zwrot gotówki.

    Niestety jedna i druga opcja mi nie odpowiada i rządam wymiany na nowy lecz producent nie chce przystać na moją propozycje.I tu rodzi sie pytanie: czy mam prawo żądać nowego przedmiotu? Według mnie tak ale chce się upewnić.

    Dodam że nie iteresuje mnie zwrot gotówki ponieważ kupiłem go za około 4000zł i chcąc kupić teraz identyczy musze wydać 5000zł czyli jestem 1k w plecy

    Proszę o odpowiedż kogoś co w tym siedzi i podpowie na co mogę się powołać aby udowodnić producentowi swoją racje.
    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

    Komentarz

    • westwi78
      RS
      • 2008
      • 2940

      #3
      Masz warunki gwarancji? Wrzuć tutaj skan.

      Komentarz

      • zgucio
        Rider
        • 2007
        • 691

        #4
        ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

        JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

        Komentarz

        • westwi78
          RS
          • 2008
          • 2940

          #5
          11. Sposób realizacji reklamacji w przypadku gdy wada stwierdzona podczas rozpatrzenia jest:
          1. usuwalna:
          a. w warunkach niefabrycznych – reklamacja będzie zrealizowana w drodze naprawy u Kupującego,
          b. tylko w warunkach fabrycznych – reklamacja będzie zrealizowana w drodze naprawy w zakładzie Gwaranta.

          2. nieusuwalna lub jej usunięcie miałoby wpływ na walory funkcjonalne lub estetyczne - reklamacja będzie zrealizowana w drodze:
          a. obniżenia ceny mebla, w którym stwierdzono wadę,
          b. wymiany mebla na nowy, wolny od wad.
          3. o wyborze sposobu załatwienia reklamacji ostatecznie decyduje Gwaranta. W przypadku nie wydania mebla/ elementu do naprawy, nie z winy producenta , klient ponosi koszty transportu przy kolejnej wizycie
          jaki charakter ma ta wada? usuwalny czy nieusuwalny?

          Komentarz

          • zgucio
            Rider
            • 2007
            • 691

            #6
            można powiedzieć że usuwalny ale trzeba rozbebeszyć cały naożnik żeby wymienić wypełnienie, będzie potrzebna też ingerencja w stelaż

            Materiał jest pofałdowany, poduchy na różnych wysokościach, jedna część siedziska jest wygnieciona, ogólnie złe spasowanie elementów sam stelaż pozostawia wiele do życzenia ponieważ po zamknięciu pojemnika na pościel, bez podnoszenia elementu widać jego zawartość.

            Dodam że wcześniej był już reklamowany i został przyznany nowy z tych samych powodów czyli niedotrzymania 30 dniowego terminu. Niestety nowy jaki przyjechał okazał się też wadliwy i podczas odbioru został wypisany protokół reklamacyjny

            Wiem że w ciągu tych 30 dni nie mam prawa żądać wymiany narożnika na nowy tu decyduje gwarant wjaki sposób zostanie to załatwione. Nie wiem tylko jak jest po tych 30 dniach, wiem że przysługuje mi zwrot pieniędzy ale ta opcja mnie nie interesuje
            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              zgucio, ale to gwarant decyduje czy ci wymienić sprzęt na nowy czy oddac ci kasę, jak nie chce wymienić na nowy to co mu zrobisz? Oddasz sprawe do sadu? Zadzwoń do rzecznika praw konsumenta i popytaj :wink:

              P.S. ja na twoim miejscu wziąłbym kasę i kupił inny mebel nie koniecznie taki sam :wink:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • zgucio
                Rider
                • 2007
                • 691

                #8
                piramida, jestem tylko ciekaw czy nie mam prawa wyboru po niedotrzymaniu warunków gwarancji.

                Nie chce zmieniać mebla na inny ponieważ musiałbym znaleść mebel o tych samych wymiarach, poniważ reszta mebli robiona była pod wymiar i większy się nie zmieści. Można niby przerobić obecne meble ale to znowu urosną koszta a obecne mieszkanie planuje sprzedać za około 2 lata więc nie chce już w nie inwestować.
                ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #9
                  Dlatego zawsze powtarzam, że bez sensu jest korzystać z gwarancji producenta która jest DOBROWOLNYM i UMOWNYM świadczeniem na rzecz klienta.
                  TYLKO rękojmia. Gwarantowana przez ustawę, nienegocjowalna, w miarę jasna.
                  To działa. Nawet pójście do sądu to pierdnięcie (30zł) a sprawa wygrana często. Piszę z doświadczenia :diabelski_usmiech
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2009
                    • 10918
                    • Fiat

                    #10
                    zgucio, jak dwa z kolei nowe były wadliwe produkty...to bierz chłopie kasę i kupuj co innego, najwyżej ciut tańsze. Bo znowu Ci kolejny zepsuty dadzą, może to taki syf poprostu niedopracowany produkt w kwestii tej wady

                    Komentarz

                    • sosna1
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 463
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BGU 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez zgucio
                      jestem tylko ciekaw czy nie mam prawa wyboru po niedotrzymaniu warunków gwarancji.
                      powstaje pytanie tylko z czyjej winy?Bo gwarant zaproponował dwie opcje i myślę,że nawet gdyby sprawa zakończyła się w sądzie to tym argumentem będzie się bronił,bo skoro coś można naprawić to dlaczego ma wymieniać na nowe?
                      Marcin



                      My ©koda is fantastic

                      Komentarz

                      • westwi78
                        RS
                        • 2008
                        • 2940

                        #12
                        Bierz kase albo się zgódź na naprawe. Z gwarancji raczej nie wyegzekwujesz wymiany, a tutaj rękojmia może nie mieć zastoswania. Podjedz tez tak jak pisza do powiatowego rzecznika praw konsumenta.

                        Komentarz

                        • zgucio
                          Rider
                          • 2007
                          • 691

                          #13
                          zadzwonie jutro do UOKIK i zobaczymy co oni mi odpowiedzą
                          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                          Komentarz

                          • TomekRs
                            RS
                            • 2011
                            • 1670

                            #14
                            W takim wypadku najlepiej powolywac sie na niezgodnosc towaru z umowa. Szybciej i wiecej mozna ugrac.

                            Komentarz

                            • westwi78
                              RS
                              • 2008
                              • 2940

                              #15
                              Zamieszczone przez octaviars1
                              powolywac sie na niezgodnosc towaru z umowa
                              no tylko pytanie czy on był niezgodny z umową, czy się zepsuł po jakimś czasie. Bo to różnica.

                              Komentarz

                              • Marcello01
                                Rider
                                • 2009
                                • 491
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGP 1.9 SDI 68 KM

                                #16
                                westwi78, jeśli korzystasz z tej ustawy w domniemaniu mówi ona że Towar posiadał wadę ukrytą od momentu zakupu
                                https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                                Komentarz

                                • westwi78
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2940

                                  #17
                                  Ale mógł wady ukrytej w momencie zakupu nie posiadać, tylko się zepsuć potem z innego powodu. W tym sęk, jeśli chodzi o rękojmie.

                                  Inna sprawa że jak pisze zgucio

                                  Niestety nowy jaki przyjechał okazał się też wadliwy i podczas odbioru został wypisany protokół reklamacyjny
                                  i tutaj już odpada argument o "wadzie ukrytej" o której nie wiedział.

                                  wtedy trzeba było nie przyjmować tego produktu.

                                  Komentarz

                                  • bolczyk3
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 61

                                    #18
                                    szczerze wydaje mi sie ze z takimi wadami to mebel nadaje sie do ponownego przetapicerowania skoro sa faldy materialu i roznica w wysokosci...pracuje w Agata Meble i handlujemy meblami Helvetii iw takim wypadku zawsze byla wymiana na nowy bo koszta mniejsze niz przerobka...tyle ode mnie...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...