szarpanie w dislu 1.6tdci - czy to normalne?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wixi
    Classic
    • 2011
    • 10

    szarpanie w dislu 1.6tdci - czy to normalne?

    Zamieszczone przez bishop
    Jak Ty tak reagujesz na zwrócenie uwagi , to się nie dziw że chcą cie bić na drodze, tu słownik nie jest przydatny ,ale kodeks drogowy.

    http://kodeksruchudrogowe...janie-omijanie/
    Wyluzuj my friend, jak nie wyczułeś ironi, to trudno, to Twój kłopot. Złośliwości w mojej wypowiedzi nie było.
  • krzysiek83wpr
    Rider
    • 2010
    • 362

    #2
    szarpanie w dislu 1.6tdci - czy to normalne?

    Witam,

    Panowie, ponieważ to offff top, to pozwolę sobie założyć taki dziwaczny temat... może szanowni panowie i panie co to mają autka z deislem się wypowiedzą.

    Mianowicie od dobrych 2 tygodni jeżdżę firmowym Focusem III 1.6tdci wersja 115km, otóż nie wiem co robię źle, albo co jest zrypane z tym autem, a może ja robię dobrze i auto jest oki :szeroki_usmiech . Mianowicie gdy zmieniam bieg z 1 na 2 to bardzo wychodzi mi to z wyraźnym szarpnięciem.. zrobiłem już autem 2,5tys km, no i nie ma bata.. ciągle szarpie. Czy diesle w tej wersji tak mają? czy to jest normalne?

    dodam, że próbowałem dłużej przytrzymywać sprzęgło, więcej gazu, różne tematy.. efekt nie zadowalający.

    Dodam, że w prywatnym OII oraz Grande Punto nie mam problemów z tym tematem, są to auta benzynowe. Kiedyś jeździłem 1.4tdi Fabią i też nie miałem problemu.

    Komentarz

    • hubert78
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1576

      #3
      Może za wysoko kręcisz na jedynce ?

      Komentarz

      • octII
        Ambiente
        • 2012
        • 191

        #4
        a skrzynia 5 czy 6? bo jak mialem 6 w swojej octavii to odczuwalne bardzo byly krotsze nizsze biegi zwłaszcza wlasnie z 1 na 2 wiec tak jak kolega wyzej sugeruje nie krecic za wysoko na 1 biegu

        Komentarz

        • bl
          Rider
          • 2009
          • 389
          • BMW
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          Tam jest skrzynia 6tka. Jedynka jest bardzo krotka, w zasadzie osiagasz 10-15km/h i od razu wrzucaj dwojke. Da sie to zrobic bez szarpniecia

          Komentarz

          • krzysiek83wpr
            Rider
            • 2010
            • 362

            #6
            Hmm 6biegów, ogólnynie to szczerze mówiąc z deslami nie miałem zbyt dużo do czynienia, jedyny moment gdzie udaje się zrobić zmianę bardzo płynnie to zauważyłem gdy:
            1. Bieg zmienię przy ok 2000tys/min czyli dośc wcześnie
            2. Odpuszczę sprzęgło nie za szybko i całkowicie bez gazu
            3. Gaz dopiero po odpuszczeniu sprzęgła do końca

            w tedy nie ma szarpnięcia.

            Wówczas jest oki, można tak jeździć ale pod warunkiem, że bardzo mi się nie spieszy bo z czekaniem na ten gaz to się schodzi.. spod świateł już nie bardzo.

            Ktoś mi ostatnio powiedział, że mocne diesle tak mają, że ze względu na duży moment obrotowy zmiana z 1na2 płynna bez szarpnięcia jest trudna do osiągnięcia i noralna, ale nie wydaje mi się, że ta opinia jest prawdziwa..

            dodam, tylko, że z pozostałymi biegami, dowolne zmiany z 2na3 z 4na5, redukcje wychodzą całkiem normalnie, bez tematu.

            Komentarz

            • octII
              Ambiente
              • 2012
              • 191

              #7
              Bez "pieprznięcia" nie da się autem ze skrzynią 6 ruszyć ze świateł dynamicznie (na podstawie octavii)

              Komentarz

              • Alonzo_
                RS
                • 2009
                • 2460
                • Hyundai

                #8
                A próbowałeś różnej techniki jazdy? ( różne obroty przy przełączaniu, ostrzejsze i łagodniejsze ruszanie?)
                Mój tata ma ten silnik ale 109KM w FII (jeżdżę tym czasami ) i tam jest OK żadnych takich historii, paru kumpli lata tymi silnikami w fordach czy PSA na służbówkach i też nie narzekają.... Prędzej jak za lekko pociągniesz na jedynce to sie zmuli na dwójce bo za nisko na obrotach i wiatru jeszcze ni pompuje ale szarpanie....? Diagnostyka auta w serwisie bo to nie normalne. 115 KM to ani za słaby ani za mocny dizelek do tego auta.

                Komentarz

                Pracuję...