Zamieszczone przez bishop
szarpanie w dislu 1.6tdci - czy to normalne?
Zwiń
X
-
szarpanie w dislu 1.6tdci - czy to normalne?
Witam,
Panowie, ponieważ to offff top, to pozwolę sobie założyć taki dziwaczny temat... może szanowni panowie i panie co to mają autka z deislem się wypowiedzą.
Mianowicie od dobrych 2 tygodni jeżdżę firmowym Focusem III 1.6tdci wersja 115km, otóż nie wiem co robię źle, albo co jest zrypane z tym autem, a może ja robię dobrze i auto jest oki :szeroki_usmiech . Mianowicie gdy zmieniam bieg z 1 na 2 to bardzo wychodzi mi to z wyraźnym szarpnięciem.. zrobiłem już autem 2,5tys km, no i nie ma bata.. ciągle szarpie. Czy diesle w tej wersji tak mają? czy to jest normalne?
dodam, że próbowałem dłużej przytrzymywać sprzęgło, więcej gazu, różne tematy.. efekt nie zadowalający.
Dodam, że w prywatnym OII oraz Grande Punto nie mam problemów z tym tematem, są to auta benzynowe. Kiedyś jeździłem 1.4tdi Fabią i też nie miałem problemu.
-
-
Hmm 6biegów, ogólnynie to szczerze mówiąc z deslami nie miałem zbyt dużo do czynienia, jedyny moment gdzie udaje się zrobić zmianę bardzo płynnie to zauważyłem gdy:
1. Bieg zmienię przy ok 2000tys/min czyli dośc wcześnie
2. Odpuszczę sprzęgło nie za szybko i całkowicie bez gazu
3. Gaz dopiero po odpuszczeniu sprzęgła do końca
w tedy nie ma szarpnięcia.
Wówczas jest oki, można tak jeździć ale pod warunkiem, że bardzo mi się nie spieszy bo z czekaniem na ten gaz to się schodzi.. spod świateł już nie bardzo.
Ktoś mi ostatnio powiedział, że mocne diesle tak mają, że ze względu na duży moment obrotowy zmiana z 1na2 płynna bez szarpnięcia jest trudna do osiągnięcia i noralna, ale nie wydaje mi się, że ta opinia jest prawdziwa..
dodam, tylko, że z pozostałymi biegami, dowolne zmiany z 2na3 z 4na5, redukcje wychodzą całkiem normalnie, bez tematu.
Komentarz
-
-
A próbowałeś różnej techniki jazdy? ( różne obroty przy przełączaniu, ostrzejsze i łagodniejsze ruszanie?)
Mój tata ma ten silnik ale 109KM w FII (jeżdżę tym czasami ) i tam jest OK żadnych takich historii, paru kumpli lata tymi silnikami w fordach czy PSA na służbówkach i też nie narzekają.... Prędzej jak za lekko pociągniesz na jedynce to sie zmuli na dwójce bo za nisko na obrotach i wiatru jeszcze ni pompuje ale szarpanie....? Diagnostyka auta w serwisie bo to nie normalne. 115 KM to ani za słaby ani za mocny dizelek do tego auta.
Komentarz
-
Komentarz