Nowe prawo na prawo jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zmirek
    Classic
    • 2006
    • 39

    Nowe prawo na prawo jazdy

    Zamieszczone przez deespe
    danynx, pisałeś że z allegro. Czym szło? PP czy kurierem??
    nikt tego nie chce wysłać. Masterlink się zgodził ale kutasy nie zwarzają na nic. Żucają, chodzą po tym. Kuzyn który pracuje w UPS śmiał się i opowiadał że monitorami żucają, paczkami z opisem"szkło"... ogólnie banda sku......
    Mirek

    O1 kombi 3Y3Y, 1.9 TDI AGR seria
  • wolf
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 161

    #2
    Nowe prawo na prawo jazdy

    2007-02-07 Źródło: KPRM, mojeauto.pl

    Wczoraj rząd przyjął projekt ustawy o osobach kierujących pojazdami. Projekt wprowadza nowe rozwiązania dotyczące uzyskiwania prawa jazdy. Nowością jest dwuletni okres próbny dla młodych kierowców.

    Projekt zakłada m.in. o obowiązkowe badania psychologiczne kandydatów na kierowców i możliwość odbycia kursu w formie rozszerzonej, obejmującej jazdę specjalnie oznakowanym pojazdem z osobą towarzyszącą przez minimum jeden rok, pod nadzorem ośrodka nauki jazdy. Kurs jest przeznaczony dla osób od 16. roku życia. W czasie jego trwania uczestnicy wraz z osobą towarzyszącą muszą uczęszczać na zajęcia w ośrodku szkolenia kierowców, kończące się wewnętrznym egzaminem. Zmienią się także zasady uzyskiwania karty rowerowej i motorowerowej.

    Nowością jest także dwuletni okres próbny dla młodych kierowców. W tym czasie będą musieli oni poszerzać posiadaną wiedzę na temat zagrożeń i bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz poruszać się specjalnie oznakowanym pojazdem. Ponadto w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy po uzyskaniu uprawnień kierowcy będą musieli poruszać się z prędkością do 50 km/h na obszarze zabudowanym i do 80 km/h poza nim. W przypadku popełnienia wykroczenia kierowca zostanie upomniany listem ostrzegawczym. Większa liczba wykroczeń będzie powodować skierowanie na kurs reedukacyjny bądź cofnięcie prawa jazdy.

    Zwiększono również wymagania wobec instruktorów nauki jazdy i ośrodków szkolenia kierowców. Instruktorzy będą mieć obowiązek corocznego uczestnictwa w warsztatach doskonalenia zawodowego. Rozszerzono katalog przestępstw wykluczających możliwość wykonywania pracy instruktora.

    Zmiany dotyczące ośrodków mają podnieść jakość szkolenia. Zgodnie z projektem będą one korzystać wyłącznie ze środków dydaktycznych z listy prowadzonej przez ministra transportu. W przypadku spełniania dodatkowych wymagań dotyczących bazy lokalowo-technicznej i pojazdów będą mogły starać się o zaświadczenie uprawniające do organizowania kursów rozszerzonych. Ośrodki będą też przeprowadzać egzaminy wewnętrzne. Wynik pozytywny będzie niezbędny do wystawienia zaświadczenia o ukończeniu kursu, negatywny da ośrodkowi możliwość zorganizowania dodatkowych zajęć dla kursantów.

    Ponadto projekt przewiduje wprowadzenie nowej części egzaminu praktycznego, obejmującego jazdę poza obszarem zabudowanym. Teoretyczna część egzaminu będzie się składać z testów jednokrotnego wyboru.

    Przebieg egzaminu będzie kontrolowany z użyciem urządzeń rejestrujących. Ich zapis będzie zachowywany przez dwa tygodnie. Będzie możliwe również przeprowadzenie niejawnej obserwacji przebiegu praktycznej części egzaminu. W projekcie zawarto także przepisy dotyczące egzaminatorów, prowadzenia ośrodków doskonalenia techniki jazdy oraz nadzoru nad ośrodkami szkolenia.

    Głównym celem wprowadzanych zmian jest poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez podniesienie kwalifikacji kierowców oraz eliminacja oszustw i korupcji podczas egzaminów
    FabiaClub.pl
    Koni Sport+Vogtland-40
    PerfectService by DobryGrześWawa

    Komentarz

    • QBA
      RS
      • 2004
      • 2646

      #3
      Pomysl IMHO bardzo dobry, zwlaszcza badania psycholigiczne, bo idiotow za kierownica nie brakuje... tylko ciekawe jak to wyjdzie w praktyce :? Bo bez znacznego polepszenia jakosci kursow, to bedzie nadal taki poziom jak teraz... czyli praktycznie zerowy :?

      Komentarz

      • Dusia
        Rider
        • 2004
        • 336

        #4
        a co ze staruchami którz y ledwo patrzą na oczy a mimo to siadają za kierownice :roll: były przymiarki zeby mieli co jakiś czas badania sprawnościowe ?

        Komentarz

        • Qulek
          RS
          • 2005
          • 1630
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Dusia, dokładnie to samo pytanie cisnie mi sie na usta !! Wszyscy sie młodych czepiają (fakt jest wielu upalaczy ) ale ci ludzie o ktorych piszesz stwarzają podobne a nawet wieksze niebezpieczenstwo !!
          BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

          Było O1 jest O3

          Komentarz

          • b707
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1272

            #6
            Młodych sie czepiaja a tak naprawde najwiecej kraks powoduje przedział 25-39;]...

            Ja bym zrobił dodatkowe badanie psychologiczne po tych siedmu miesiącach... Bo znam przypadki które zbiegiem czasu zaczynały dopiero wariowac:|
            Adam

            Komentarz

            • HMP
              Drive
              • 2006
              • 62

              #7
              A kiedy to może wejść w życie ?

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Denerwuje mnie w tym wszystkim jedno czym rozni sie klient lat 40 od takiego co ma lat 20 w umiejetnosci powozenia samochodem - NICZYM :!: Jest takim samym dnem, a nieraz jeszcze wiekszym niz ten 20-latek, bo czesto juz w tym wieku brak mu koordynacji ruchow itd. O umysle nie bede pisal, bo z tym rowniez bywa roznie, ale sklanialbym sie ku temu, ze jednak 40-latek bedzie mial wiecej oleju pod kopula, ale tez sa wyjatki od normy.

                Za to po 55-roku zycia, jednak stawialbym na przynajmniej badania lekarskie. Wiadomo, zaraz polowa da w lape i bedzie jezdzic dalej. Ale znam ludzi po 70-tce ktorzy autem smigaja - bez kompleksow, bo jezdza bardzo dobrze, a gosc ktory ma 60 lat nie moze sie juz do tylu obrocic, nie widzi, nie slyszy itd, ale twardo jezdzi autem i uwazaja ze jadac 60km/h autostrada nie stwarza zagrozenia dla innych. Albo jest maniakem lewego pasa, bo jak on jedzie, to przeciez inni tez moga zwolnic

                No chyba na tyle :lol:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  #9
                  odgrzeje trochę kotleta....bo znowu nowe przepisy wprowadzają od stycznia....eco driving...ręcę opadają jak to się czyta...
                  najlepsze jest to zdanie:
                  "natomiast pierwsze cztery biegi powinny być włączone, zanim pojazd osiągnie 50 kilometrów na godzinę."
                  .....i zaj...silnik....no tak, później kupić nowy, albo robić remont. Biznes zaczyna się już w momencie robienia prawo jazdy jak widać. "Gratuluje" pomysłu rządzącym i koncernom na zarabianie szybszych pieniędzy w ciemnogrodzie. Przecież takie rzeczy jak hamowanie silnikiem od dawien dawna uczyli na prawku...to ewidentny absurd teraz. Eko zarąbywanie samochodu, żeby szybciej się rozleciał. Już na prawku tego uczą :roll:

                  Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artyk...3,id,t,sa.html

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    A mnie ciekawi, czy bedzie mozna zdawac egzamin na elektryka, bo rzekomo na automat w Polsce mozna dostac jedynie prawo jazdy
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • rafiki
                      RS
                      • 2012
                      • 15975
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      rozwinięcie tego co pisał sew1981:

                      1. Właściwa zmiana biegów

                      Na egzaminie będzie sprawdzana umiejętność zmiany biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego.

                      2. Hamowanie silnikiem

                      Jednym z zadań będzie również umiejętność korzystania z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E).

                      W stosunku do osób, które przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia ukończyły szkolenie podstawowe i uzyskały pozytywny wynik części teoretycznej egzaminu państwowego, część praktyczną egzaminu państwowego przeprowadza się na dotychczasowych zasadach.

                      IMO pogrubione fragmenty są ze sobą ciut sprzeczne. Zakładając, że biegi będę zmieniał ok. 1900 rpm to po zmianie będę miał jakieś 1400. I znowu rozpędzę się do 1900 rpm i wrzucę wyższy bieg. Jak mam hamować silnikiem przy ok. 1500 rpm? Przecież odejmując gazu to moment i auto zaczyna się dławić i trzeba zredukować...
                      To jedna rzecz. Drugą muszę wypunktować:
                      1. Egzamin praktyczny przeprowadza się chyba w 100% w obszarze zabudowanym, gdzie w na zdecydowanej większości drug obowiązuje max 50 km/h
                      2. Biegi mam zmieniać przy +/- 2000 rpm, po zmianie mam +/- 1500 rpm
                      3. Przed osiągnięciem 50 km/h muszę wrzucić 4 bieg czyli nie mogę zmieniać biegu mając więcej niż 2000 rpm, bo wtedy na pewno nie uda się wrzucić 4 biegu w zadanym zakresie obrotów nie przekraczając prędkości
                      4. Jak wiemy przekroczenie prędkości na egzaminie to błąd (na szczęście nie skutkuje przerwaniem egzaminu)
                      5. Znając życie zmiana biegu "przed" wyznaczonym zakresem obrotów (chcąc wrzucić 4 bieg przed 50 km/h) też będzie błędem.

                      To jest paranoja czy to ze mną jest coś nie tak? :|
                      رافال
                      Spoty
                      Cause freedom is a lonely road

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez rafiki
                        B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h;
                        50km/h z przyczepa zapakowana i 4 bieg :lol: Banda debili. To jest przeciez nauka jazdy, a nie egzamin zeby go zdac z pusta przyczepa.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        Pracuję...