Emeryci patrzą tylko na papiery z ZUS-u :diabelski_usmiech
działanie turbiny a niska temperatura
Zwiń
X
-
działanie turbiny a niska temperatura
znajomy jezdzi Suzuki Grand Vitara 2007, 1.9 DDIS z turbiną.
problem ktory mamy to to ze od kilku dni (najwyrazniej w wyniku niskich temperatur) rano, po uruchomieniu silnika, ewidentnie turbina nie pompuje.
jesli sie chwile rozgrzeje samochod na postoju, albo ruszy, to po kilku minutach turbina jakby zaskakiwala i zaczyna pompowac.
mechanik do ktorego dzwonil znajomy stwierdzil ze samochod ma jakis "uklad elektroniczny" ktory przy niskiej temp. nie pozwala na zalaczenie turbiny.
szczerze nigdy o czyms takim nie slyszalem ale czlowiek sie uczy cale zycie
jesli jednak samochod takiego ukladu nie ma - jaka moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy?
ja bym chyba obstawial za gesty olej w niskiej temp, ktory po czasie sie rozgrzewa czyli rozrzedza dzieki czemu turbina startuje
jakies przemyslenia?
-
-
Gość
ten silnik to jednostka fiatowska jesli o to chodzi http://www.motodiesel.pl/index.php?o...JTD&Itemid=438
moge sie mylic, ale moze zle interpretujecie usterke, mechanikiem ani znawca nie jestem, ale wiem ze maja problem z egr-em i auto na zimno z dolu ciezko idzie, trzeba mocno docisnac zeby zaczela jechac. Tak samo ma kumpel w 1.3 mjt 90 konnym. Jest faktycznie wrazenie jakby turbo pozno zaskakiwalo.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Golas27ten silnik to jednostka fiatowska jesli o to chodzi http://www.motodiesel.pl/index.php?o...JTD&Itemid=438
moge sie mylic, ale moze zle interpretujecie usterke, mechanikiem ani znawca nie jestem, ale wiem ze maja problem z egr-em i auto na zimno z dolu ciezko idzie, trzeba mocno docisnac zeby zaczela jechac. Tak samo ma kumpel w 1.3 mjt 90 konnym. Jest faktycznie wrazenie jakby turbo pozno zaskakiwalo.
mysle ze wyczyszzenie gnoja za pare stowek powinno rozwiazac problemy
dzieki za szybka podpowiedz
Komentarz
-
-
Gość
Nie musi byc to, ale to mi pierwsze na mysl przychodzi tez dlatego ze mam znajomego w serwisie Fiata i kiedy dopytywalem o ewentualne usterki to nagminnie egr, jednak ogolnie jednostki uwazam ze lepsze niz tdi, przynajmniej te we fiatach montowane i w koncernie (alfa....)
Co do czyszczenia nie orientuje sie dokladnie, ale kumpel wyczail ze w tym 1.3 mozna podobno wylaczyl go komputerowo nie trzeba fizycznie zaslepiac i ponoc daje to zaskakujaco dobre efekty, koszt z tego co pamietam kilkaset zlotych, chyba taniej niz czyszczenie. No ale to tylko ze slyszenia wiem, trzeba by pogrzebac na necie.
Komentarz
Komentarz