jako że prawdopodobnie będę się nosił z zamianą mojej O2 (dobra ale mała) na coś większego mam pytanko dotyczące chipowania silnika 2.0 102 KM - (rozchodzi mi się o ten z T5).
Ile można samym softem lightowym uzyskać i co to za silnik?
W kreatorach mocy widziałem po modzie ponad 170 na 350 nm - jak ten silnik się ma do standardowego 2.0 140 (różni się tylko softem)????
michalse7, jeśli uzyskali 170 koni samym sofcie w kreatorze, to na pewno to 140 zdławiona do 102 samym sterownikiem fabrycznie, nie ma innej możliwości. Mechanicznie to ten sam silnik. Analogiczną sytuację mamy w OII FL 2.0 tdi 110 ps, która jest tym samym co 140 ps i po samym chipie wychodzą tak samo oba silniki. Takiej różnicy mocy by się nie uzyskało w tdi bez zmian mechanicznych (typu turbo,ic), gdyby to był inny silnik. Także rób chipa, a banan na twarzy się pojawi, po takim przyroście :P
Piszesz o tym rozumiem:
Chip tuning Volkswagen T5 2.0 TDI 102 KM. Sprawdź, ile możesz zyskać mocy i momentu obrotowego w swoim samochodzie. Mniejsze spalanie w Volkswagen T5 2.0 TDI 102 KM.
Patrzac na to, ze tam siedza silniki CAAA (84KM) CAAB (102KM) i CAAC (140KM) oraz wersje CAAD (114KM) i CAAE (136KM) to biorac pod uwage ze nasze CAY (A,B,C) to sa w zasadzie te same silniki, to tu moze byc tak samo.
Turbina 03L253016M jest tez dla trzech wariantow mocy.
Takie cos bylo wklejone na niemieckim forum
Fajny silnik przyjezdza sobie takie 84KM wyjezdza 100% wiecej mocy
michalse7, oczywiście - to cr z dpfem o oznaczeniu CAAB jak napisał Maicroft. Maicroft, trochę nie kumam tych zabiegów mocowych w takim wydaniu....w niemcowni nadal obowiązuje podatek od mocy? czy chodzi o cięcie kosztów produkcji w wypuszczanych wersjach - bo na logikę więcej zamówień na ten sam osprzęt silnika daje niższą cenę zakupu u producenta np. turbin. Czy to oba te czynniki?
Dzięki za słowo,
ale myślę, że tak różowo to niekoniecznie jest, bo jak wychodzi z wykresów to CAAA kręcą na ok 125, a z kolei CAAB już na ok 170, więc może rzeczywiście różne dmuchawy i ta z CAAB daje radę na 170....? Swoją drogą jak ten silnik się ma do mojego poczciwego BXE
w trwałości i upierdliwości (uwzględniając,że to CR z DPF, a nie PD)?
michalse7, narazie chyba za długo na rynku nie jest, ale jak to któreś wcielenie 2.0 tdi cr, to na pewno nie ma problemu ze szklankami np. jak bxe i ciszej chodzi common :P
Komentarz