obróbka mechaniczna nietypowego profilu aluminiowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zielony81
    Drive
    • 2008
    • 63

    obróbka mechaniczna nietypowego profilu aluminiowego

    dobry
    Uniden Pro 520XL + President Missouri
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 11195
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    obróbka mechaniczna nietypowego profilu aluminiowego

    mam potrzebę niedużej obróbki mechanicznej (cięcie i wiercenie) specyficznego profilu z aluminium
    jest to przedłużenie tłumika dla silnika spalinowego 8,5 cm3

    obróbka polega na równiutkim pocięciu tego profilu na zadane kawałki
    oraz na nawierceniu otworów ϕ 3,5mm po długości w grubych ściankach tego profilu

    czy ktoś wykonuje takie usługi lub zna jakiś zakład specjalizujący się w czymś takim?



    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • Geralt
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 589

      #3
      mogę się mylić ale jak dla mnie wiertarka stołowa + imadło i nawet średniej jakości wiertło + precyzyjne oznaczenie punktów (np ołówkiem a później nabijakiem czy większym gwoździem) załatwi sprawę otworów (aluminium jest miękkie =>proste w obróbce z tym że nie za wysokie obroty bo ma niską temperaturę topienia) a co do cięcia jeżeli nie chcesz się bawić brzeszczotem i ma to być zrobione dobrze przydałaby się stołowa szlifierka kątowa - poszukaj jakiegoś punktu handlującego blachą i kształtowaniami z metalu a dotną ci to za grosze (z tym że zaznacz przed wizytą linie cięcia). Możesz również poszukać w google jakiegoś ślusarza - powinien mieć wszystkie narzędzia i wiedzę jak ich użyć.
      pozdrawiam
      Adam W.

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 11195
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        no właśnie nie mam zestawu stołowego do wiercenia
        gdzieś miałbym dostęp, ale na pewno nie do tak precyzyjnej roboty

        do tego wiertło 3,5mm z długim ostrzem co najmniej 10cm?
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • Geralt
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 589

          #5
          wiertło kupisz bez większych problemów (nawet na allegro - np: http://allegro.pl/wiertlo-do-metalu-...062935495.html ) - do aluminium nawet zwykle hss powinno dać radę jak weźmiesz cobaltowe to masz na lata... odpowiedz tylko sobie na 1 pytanie: czy chcesz uzupełnić warsztat (i szukasz pretekstu aby to zrobić) czy może interesuje Cię jednorazowa robota, jeśli to drugie to taniej Cię wyjdzie usługa niż narzędzia.
          pozdrawiam
          Adam W.

          Komentarz

          • dylan80
            Rider
            • 2009
            • 625

            #6
            Geralt, a próbowałes wiercić ponad 100mm wiertłem #3,5 w warunkach stołowych? odradzam. to musi być wykonane porządnie, inaczej wiertło bedzie ściągać. pewne, idealnie prostopadłe mocowanie jest tutaj kluczem do idealnego wykonania detalu. ja ostatnio wykonywałem detale i to na cnc z wierceniem fi1,5 i fi2 w alu i co sie nerwów nażarłem to moje... aluminium sie klei strasznie i trza uważac na wiertła. a jużznaleźć wiertło z cześcią roboczą na 100mm przy tej średnicy graniczy z cudem...
            polecam znaleść jakąś firmę specjalizującą sie w obróbce profili alu, a o garażówie zapomnieć bo można sie niepotrzebnie na koszta narazić

            Komentarz

            • Geralt
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 589

              #7
              dylan80, nie - na taką grubość sam nie próbowałem (na szczęście od obróbki metalu mam ojca który naprawdę w tym jest niezły) przy czym weź poprawkę na to że ten profil w środku jest pusty. Tak czy inaczej zgodzę się że taniej wyjdzie dać do zakładu niż kupić porządne narzędzia a i ryzyko zepsucia materiału mniejsze.
              pozdrawiam
              Adam W.

              Komentarz

              • 4tech
                RS
                • 2008
                • 4247
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                krzynol, u mnie w robocie jest wiertara stołowa...
                Z cięciem będzie gorzej, ale jak by to dobrze oznaczyć, to jest szansa na pozytywne załatwienie sprawy
                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  Jak rozumiem ma byc to pocięte na kilka cześci o długości 100mm (ile wyda z kawałka), a potem w w tej grubszej, soczewkowej czesci trzeba wiercić otwór 3,5mm od czoła profilu...

                  Profil najlepiej ciąć na pile mechanicznej (taśmowa/tarczowa) Laser raczej odpada, bo może mieć problem bo tu jest zmienna w znacznym stopniu grubość ścianki, po pierwsze, po drugie ścianki sa dwie. Po przecięciu dac na szlifierkę płaską ( magnesówka odpada ) do szlifowania płaszczyzn na równoległe jeśli ma to się mieścić w setkach a nie w dychach.

                  Wiercenie:
                  Zasadniczo nie jest problemem jeśli ma się wiertło z prowadzeniem i ma się nieco wyczucia i intuicji technicznej.
                  Porządna wiertarka stołowa powinna wystarczyć, super by było, gdyby ktoś mógł Ci na frezarce rozstawić otwory. A już bajka jak by mógł to od razu przewiercić.
                  To krótki otwór ale przy tym stosunku długości do średnicy wiertła, trzeba miec wiertło z prowadzeniem.
                  Zwykłym wiertłem może się okazać, że po kilkudziesięciu mm wiertło wyszło bokiem profilu.
                  Jak byś sam wiercił na stołowej to jak najniższe obroty (przy tej średnicy to ok. 120-150 to optimum dla prędkości skrawania) i chłodzić przy wiercreniu np. denaturatem - inne chłodziwa są raczej trudno dostępne w małych ilościach.
                  Dodatkowo oprócz podawania dykty na wiertło, fajnie profil chłodzić wodą spryskując go co jakiś czas domowym opryskiwaczem do kwiatków - będzie dobrze oddawać ciepło.



                  Przybliżam zagadnienie:



                  Dostawca ponad 100 tys. produktów dla profesjonalistów. Oferta dedykowana dla przemysłu, budownictwa, działów utrzymania ruchu, warsztatów samochodowych, stolarzy






                  Poszukaj w swojej okolicy narzędziowni



                  to Ci to zrobią tak, że gałki oczne na wierzch wyjdą.



                  [ Dodano: Pon 16 Lut, 15 08:12 ]
                  Zamieszczone przez dylan80
                  Geralt, a próbowałes wiercić ponad 100mm wiertłem #3,5 w warunkach stołowych? odradzam. to musi być wykonane porządnie, inaczej wiertło bedzie ściągać. pewne, idealnie prostopadłe mocowanie jest tutaj kluczem do idealnego wykonania detalu. ja ostatnio wykonywałem detale i to na cnc z wierceniem fi1,5 i fi2 w alu i co sie nerwów nażarłem to moje... aluminium sie klei strasznie i trza uważac na wiertła. a jużznaleźć wiertło z cześcią roboczą na 100mm przy tej średnicy graniczy z cudem...
                  polecam znaleść jakąś firmę specjalizującą sie w obróbce profili alu, a o garażówie zapomnieć bo można sie niepotrzebnie na koszta narazić

                  Na CNC nerwów się najadłeś?

                  Nie wiem na jakiej maszynie robiłeś (czy to w ogóle była cyfra) i pod jakim środowiskiem, ale na "normalnych" maszynach wpisujesz narzędzie lub je ładujesz jeśli nie ma w magazynie, wpisujesz parametry otworu oraz materiał a maszyna już wie co ma robić, a Ty idziesz na kawę. Jak masz WiFi/BT i androida/iOS to Cię sama zawoła jak skończy
                  I na CNC Ci się alu kleiło?? To dziwne, bo na CNC nawet najprostszy borol zapobiega tym sytuacjom.

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 11195
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    powierzchnia ucięta/płaska w dychach, bo będzie uszczelka i silikon - także to sobie bym zrobił
                    ale się obawiam wiercenia, bo ani precyzyjnej wiertarki ani prowadzenia nie posiadam:
                    Zamieszczone przez kazik4x4
                    To krótki otwór ale przy tym stosunku długości do średnicy wiertła, trzeba miec wiertło z prowadzeniem.
                    Zwykłym wiertłem może się okazać, że po kilkudziesięciu mm wiertło wyszło bokiem profilu.
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • dylan80
                      Rider
                      • 2009
                      • 625

                      #11
                      Zamieszczone przez kazik4x4
                      maszyna już wie co ma robić, a Ty idziesz na kawę...
                      taaa, a wierteł sama maszyna ci będzie pilnować czy ono jeszcze jest, czy już ni ma...
                      150 obrotów przy śr. 3,5mm? a nie czasem 1500? na 150 obrotach to ja w stali wierce fi30 a nie fi 3.
                      wierciliśmy klilkadziesiąt otw.fi1,5 na gł .40mm i zmiennikowi zeżarło 2 wiertła. mi ani jednego bo sie pilnowałem i sprawdzałem , czy sie nie klei. ale stracj był, bo jak ci złamane wiertło utknie w otworze, to go z alu nie wygrzebiesz bez uszkadzania detalu.kazik4x4, ja wiem że ty masz firme o takiej specjalności, ale właśnie po tobie bym sie nie spodziewał, ze napiszesz, że ustawisz i idziesz na kawe... niech ci chociaż nie z twojej winy a z powodu wady np. materiału albo wiertła, wtrącenia jakiegoś w materiale itp. uszkodzi wiertło to potem masz cały detal uszkodzony jak nie pilnujesz... przy robocie trzeba stać i myslec...

                      Komentarz

                      • jacog
                        Rider
                        • 2008
                        • 420
                        • Felicia I (6U1)

                        #12
                        Skręcanie tłumika, poprzez tą przedłużkę z silnikiem to chyba średnio udany pomysł - inaczej się będzie nagrzewać przedłużka a inaczej szpilka. Inna sprawa kto się podejmie wiercenia na długości 10cm. Lepiej zrobić kołnierz po obu stronach i przykręcać krótkimi srubkami z łbem imbusowym. Pytanie czy można tą rurę podfrezować na tyle aby zmieściła się sruba z łbem i podkładką?

                        Komentarz

                        • oolsztyniak
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6650
                          • Superb II combi (3T5)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #13
                          krzynol, może tu ? http://www.zarna.pl
                          Mogę pomóc jak coś.
                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                          Komentarz

                          • kapi
                            L&K
                            • 2009
                            • 1174
                            • Fabia combi

                            #14
                            a z dwóch zamocowań się nie da wykonać tego otworu ?
                            jeśli to ma być na szpilkę...
                            OII sprzedana


                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 11195
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              kapi, nie kumam?
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • kapi
                                L&K
                                • 2009
                                • 1174
                                • Fabia combi

                                #16
                                hmmm rozpędziłem się w swoich rozmyślaniach...
                                :szeroki_usmiech

                                możesz zarzucić jakiś szkic z wymiarami ? ile tam jest tej ścianki ?
                                wtedy może się okazać, czy konieczne jest stosowanie maszyny CNC...
                                OII sprzedana


                                Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                Komentarz

                                • hubert78
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1576

                                  #17
                                  Zamieszczone przez krzynol
                                  powierzchnia ucięta/płaska w dychach, bo będzie uszczelka i silikon - także to sobie bym zrobił
                                  ale się obawiam wiercenia, bo ani precyzyjnej wiertarki ani prowadzenia nie posiadam
                                  Sam idealnie nie dotniesz a co za tym idzie nie będziesz miał kąta prostego przy wierceniu na wiertarce stołowej :?
                                  Cięcie - poszukaj w okolicy producenta okien aluminiowych oni mają fajne maszynki na których dokładnie dotną.
                                  Wiercenie - poszukaj warsztatu ślusarskiego i tak jak Kazik pisał wiertło z prowadzeniem i niskie obroty.

                                  [ Dodano: Pon 16 Lut, 15 20:34 ]
                                  Zamieszczone przez dylan80
                                  150 obrotów przy śr. 3,5mm? a nie czasem 1500?
                                  Czy wierciłeś kiedykolwiek aluminium na wiertarce stołowej ???
                                  Zamieszczone przez dylan80
                                  wierciliśmy klilkadziesiąt otw.fi1,5 na gł .40mm i zmiennikowi zeżarło 2 wiertła. mi ani jednego bo sie pilnowałem i sprawdzałem , czy sie nie klei.
                                  Miało tendencje do klejenia bo "zagotowaliście" materiał

                                  Komentarz

                                  • spacewalker
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 943

                                    #18
                                    Pod MDS-a robisz czy jakiegos MVVS-a ?
                                    Pilne Ci to potrzebne ?
                                    bo moge Ci zrobic

                                    Obciąć można ręcznie a potem zfrezować na płasko
                                    wiercenie tez da się zrobić

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 11195
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      pod ASP i nie jest to pilne
                                      a odcinek, który potrzebuję to 55mm, więc mniej niż w szacunkach
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • kazik4x4
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2728

                                        #20
                                        Zamieszczone przez dylan80
                                        Zamieszczone przez kazik4x4
                                        maszyna już wie co ma robić, a Ty idziesz na kawę...
                                        taaa, a wierteł sama maszyna ci będzie pilnować czy ono jeszcze jest, czy już ni ma...
                                        150 obrotów przy śr. 3,5mm? a nie czasem 1500? na 150 obrotach to ja w stali wierce fi30 a nie fi 3.
                                        wierciliśmy klilkadziesiąt otw.fi1,5 na gł .40mm i zmiennikowi zeżarło 2 wiertła. mi ani jednego bo sie pilnowałem i sprawdzałem , czy sie nie klei. ale stracj był, bo jak ci złamane wiertło utknie w otworze, to go z alu nie wygrzebiesz bez uszkadzania detalu.kazik4x4, ja wiem że ty masz firme o takiej specjalności, ale właśnie po tobie bym sie nie spodziewał, ze napiszesz, że ustawisz i idziesz na kawe... niech ci chociaż nie z twojej winy a z powodu wady np. materiału albo wiertła, wtrącenia jakiegoś w materiale itp. uszkodzi wiertło to potem masz cały detal uszkodzony jak nie pilnujesz... przy robocie trzeba stać i myslec...
                                        Dylan, to jest sens kupować cyfrówkę za pieniądze rzędu 0,5-2mln i przy niej stać? Przecież w technologia CNC powstała właśnie dlatego żeby oprócz wysokiej i powtarzalnej jakości wyeliminować coraz droższy i niestety najbardziej zmienny i zawodny czynnik ludzki. 30 lat temu można było maszyną sterować za pomoca korby i pocić się czy wiertło 2mm się złamie czy nie.

                                        Piszesz, że wywierciłeś kilkadziesiąt otworów 1,5mm i że obroty i to i owo.
                                        Nie wiem na jakiej maszynie to robiłeś - na dobrej cyfrze typu Mazak, Heidenhein tak jak napisałem ustawiasz materiał i ile maszyna go sama nie pobiera, wkładasz kartę z cyklem lub jak masz łacze z działem projektowania to masz już online wysłane na maszynę, robisz test i kalibrację maszyny ustalając przy tym układ osi, jak wszystko się zgadza wciskasz guzik/wyświetlacz i maszyna rusza.
                                        Nie bój się, jak jest dobrze napisany cykl - a czasami nawet maszyna jak napisałem po zadaniu parametrów otworu i materiału - sama cykl wiercenia dobiera (obroty, posuw, cykle oczyszczania otworu, intensywność chłodzenia czy czyszczenia narzędzia, kontolę jego gometrii itp) i raczej nie zdarza się, żeby łamała nawet tak delikatne wiertła.
                                        A ty na prawdę możesz iść na kawę lub ze zrobioną już sztuką do działu kontroli jakości.
                                        Po to jest CNC.

                                        Pisząc o wierceniu z prędkością 150obr/min wcale się nie pomyliłem. Ty wiercisz 1500 i dziwisz sie, że aluminium klei - jak ma nie kleić kiedy prędkość skrawania jest zbyt wysoka i po prostu je topi?
                                        Poza tym ja pisze o wierceniu wiertłami do obróbki maszynowej a nie zwykłymi wiertłami HSS.



                                        [ Dodano: Wto 17 Lut, 15 07:57 ]
                                        Zamieszczone przez kapi
                                        a z dwóch zamocowań się nie da wykonać tego otworu ?
                                        jeśli to ma być na szpilkę...
                                        [ Dodano: Wto 17 Lut, 15 08:00 ]
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        kapi, nie kumam?

                                        Kapiemu chodziło o to, czy nie można tego otworu zrobić wiercąc najpierw jednej a potem z drugiej strony, czyli jak to sie fachowo mówi z dwóch zamocowań - ale fachowo to by nie było, i nawet w CNC z dwóch zamocowań nie da się czegoś tak dokładnie zrobić jak z jednego.
                                        Po prostu rudno by było trafić otworem w otwór

                                        [ Dodano: Wto 17 Lut, 15 08:07 ]
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        pod ASP i nie jest to pilne
                                        a odcinek, który potrzebuję to 55mm, więc mniej niż w szacunkach
                                        Przy tych parametrach to stary możesz to zrobić w domu.
                                        Pociąć normalnie brzeszczotem. Potem na szybie ułożć sobie papier ścierny 100, i doprowadzić powierzchnie czołowe do równeległości - suwmiarka i kontorlujesz co kilka chwil, potem nawet na najtańszej wiertarce stołowej za 299zł (zainwestuj w park maszynowy - zobaczysz, że się przyda) z marketu to wywiercisz spokojnie, podejrzewam, że nawet wiertło bez prowadzenia da radę.
                                        Dokup sobie jedynie imadełko, żeby Ci to pewnie przy wierceniu stało.

                                        BTW, mając wiertło z prowadzeniem rysykowałbym wiercenie zwykłą, ręczną wietratką/wkrętarką.

                                        No i CHŁODZENIE!!! dentaurat z wodą 1/2. Najlepiej i najwygodniej z ręcznego opryskiwacza do kwiatków lub spryckiwacza po np. Clin itp.

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 11195
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez kazik4x4
                                          mając wiertło z prowadzeniem rysykowałbym wiercenie zwykłą, ręczną wietratką/wkrętarką.
                                          a jak wygląda i działa to wiertło?
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • kazik4x4
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2728

                                            #22
                                            Zamieszczone przez krzynol
                                            Zamieszczone przez kazik4x4
                                            mając wiertło z prowadzeniem rysykowałbym wiercenie zwykłą, ręczną wietratką/wkrętarką.
                                            a jak wygląda i działa to wiertło?
                                            Rozumiem, że kolega w ch...ju ma co pan kazik napisał i zalinkował wyżej w 8 poście...

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11195
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              Pan Kazik rzucił linkiem, dziękuję, poczytałem... tylko nawet z takim wiertłem bez wiertarki stołowej nie ruszę

                                              a poniżej projekt przedłużenia kolektora tłumika:

                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 11195
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #25
                                                uchwyt stołowy do wiertarki mam, ale nie odważę się go użyć, bo jest toporny
                                                do takiej stołowej wiertarki też mam dostęp po sąsiedzku
                                                ale ona tak bije na główce, że nie wiem czy to dobry pomysł
                                                pomyślę nad wykonawstwem, jakby co profilu starczy na 3 próby :P :szeroki_usmiech
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                Pracuję...