dobry
obróbka mechaniczna nietypowego profilu aluminiowego
Zwiń
X
-
obróbka mechaniczna nietypowego profilu aluminiowego
mam potrzebę niedużej obróbki mechanicznej (cięcie i wiercenie) specyficznego profilu z aluminium
jest to przedłużenie tłumika dla silnika spalinowego 8,5 cm3
obróbka polega na równiutkim pocięciu tego profilu na zadane kawałki
oraz na nawierceniu otworów ϕ 3,5mm po długości w grubych ściankach tego profilu
czy ktoś wykonuje takie usługi lub zna jakiś zakład specjalizujący się w czymś takim?
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
-
-
mogę się mylić ale jak dla mnie wiertarka stołowa + imadło i nawet średniej jakości wiertło + precyzyjne oznaczenie punktów (np ołówkiem a później nabijakiem czy większym gwoździem) załatwi sprawę otworów (aluminium jest miękkie =>proste w obróbce z tym że nie za wysokie obroty bo ma niską temperaturę topienia) a co do cięcia jeżeli nie chcesz się bawić brzeszczotem i ma to być zrobione dobrze przydałaby się stołowa szlifierka kątowa - poszukaj jakiegoś punktu handlującego blachą i kształtowaniami z metalu a dotną ci to za grosze (z tym że zaznacz przed wizytą linie cięcia). Możesz również poszukać w google jakiegoś ślusarza - powinien mieć wszystkie narzędzia i wiedzę jak ich użyć.
Komentarz
-
-
no właśnie nie mam zestawu stołowego do wiercenia
gdzieś miałbym dostęp, ale na pewno nie do tak precyzyjnej roboty
do tego wiertło 3,5mm z długim ostrzem co najmniej 10cm?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
wiertło kupisz bez większych problemów (nawet na allegro - np: http://allegro.pl/wiertlo-do-metalu-...062935495.html ) - do aluminium nawet zwykle hss powinno dać radę jak weźmiesz cobaltowe to masz na lata... odpowiedz tylko sobie na 1 pytanie: czy chcesz uzupełnić warsztat (i szukasz pretekstu aby to zrobić) czy może interesuje Cię jednorazowa robota, jeśli to drugie to taniej Cię wyjdzie usługa niż narzędzia.
Komentarz
-
-
Geralt, a próbowałes wiercić ponad 100mm wiertłem #3,5 w warunkach stołowych? odradzam. to musi być wykonane porządnie, inaczej wiertło bedzie ściągać. pewne, idealnie prostopadłe mocowanie jest tutaj kluczem do idealnego wykonania detalu. ja ostatnio wykonywałem detale i to na cnc z wierceniem fi1,5 i fi2 w alu i co sie nerwów nażarłem to moje... aluminium sie klei strasznie i trza uważac na wiertła. a jużznaleźć wiertło z cześcią roboczą na 100mm przy tej średnicy graniczy z cudem...
polecam znaleść jakąś firmę specjalizującą sie w obróbce profili alu, a o garażówie zapomnieć bo można sie niepotrzebnie na koszta narazić
Komentarz
-
-
dylan80, nie - na taką grubość sam nie próbowałem (na szczęście od obróbki metalu mam ojca który naprawdę w tym jest niezły) przy czym weź poprawkę na to że ten profil w środku jest pusty. Tak czy inaczej zgodzę się że taniej wyjdzie dać do zakładu niż kupić porządne narzędzia a i ryzyko zepsucia materiału mniejsze.
Komentarz
-
-
krzynol, u mnie w robocie jest wiertara stołowa...
Z cięciem będzie gorzej, ale jak by to dobrze oznaczyć, to jest szansa na pozytywne załatwienie sprawyO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Jak rozumiem ma byc to pocięte na kilka cześci o długości 100mm (ile wyda z kawałka), a potem w w tej grubszej, soczewkowej czesci trzeba wiercić otwór 3,5mm od czoła profilu...
Profil najlepiej ciąć na pile mechanicznej (taśmowa/tarczowa) Laser raczej odpada, bo może mieć problem bo tu jest zmienna w znacznym stopniu grubość ścianki, po pierwsze, po drugie ścianki sa dwie. Po przecięciu dac na szlifierkę płaską ( magnesówka odpada) do szlifowania płaszczyzn na równoległe jeśli ma to się mieścić w setkach a nie w dychach.
Wiercenie:
Zasadniczo nie jest problemem jeśli ma się wiertło z prowadzeniem i ma się nieco wyczucia i intuicji technicznej.
Porządna wiertarka stołowa powinna wystarczyć, super by było, gdyby ktoś mógł Ci na frezarce rozstawić otwory. A już bajka jak by mógł to od razu przewiercić.
To krótki otwór ale przy tym stosunku długości do średnicy wiertła, trzeba miec wiertło z prowadzeniem.
Zwykłym wiertłem może się okazać, że po kilkudziesięciu mm wiertło wyszło bokiem profilu.
Jak byś sam wiercił na stołowej to jak najniższe obroty (przy tej średnicy to ok. 120-150 to optimum dla prędkości skrawania) i chłodzić przy wiercreniu np. denaturatem - inne chłodziwa są raczej trudno dostępne w małych ilościach.
Dodatkowo oprócz podawania dykty na wiertło, fajnie profil chłodzić wodą spryskując go co jakiś czas domowym opryskiwaczem do kwiatków - będzie dobrze oddawać ciepło.
Przybliżam zagadnienie:
Dostawca ponad 100 tys. produktów dla profesjonalistów. Oferta dedykowana dla przemysłu, budownictwa, działów utrzymania ruchu, warsztatów samochodowych, stolarzy
Poszukaj w swojej okolicy narzędziowni
to Ci to zrobią tak, że gałki oczne na wierzch wyjdą.
[ Dodano: Pon 16 Lut, 15 08:12 ]
Zamieszczone przez dylan80Geralt, a próbowałes wiercić ponad 100mm wiertłem #3,5 w warunkach stołowych? odradzam. to musi być wykonane porządnie, inaczej wiertło bedzie ściągać. pewne, idealnie prostopadłe mocowanie jest tutaj kluczem do idealnego wykonania detalu. ja ostatnio wykonywałem detale i to na cnc z wierceniem fi1,5 i fi2 w alu i co sie nerwów nażarłem to moje... aluminium sie klei strasznie i trza uważac na wiertła. a jużznaleźć wiertło z cześcią roboczą na 100mm przy tej średnicy graniczy z cudem...
polecam znaleść jakąś firmę specjalizującą sie w obróbce profili alu, a o garażówie zapomnieć bo można sie niepotrzebnie na koszta narazić
Na CNC nerwów się najadłeś?
Nie wiem na jakiej maszynie robiłeś (czy to w ogóle była cyfra) i pod jakim środowiskiem, ale na "normalnych" maszynach wpisujesz narzędzie lub je ładujesz jeśli nie ma w magazynie, wpisujesz parametry otworu oraz materiał a maszyna już wie co ma robić, a Ty idziesz na kawę. Jak masz WiFi/BT i androida/iOS to Cię sama zawoła jak skończy
I na CNC Ci się alu kleiło?? To dziwne, bo na CNC nawet najprostszy borol zapobiega tym sytuacjom.
Komentarz
-
-
powierzchnia ucięta/płaska w dychach, bo będzie uszczelka i silikon - także to sobie bym zrobił
ale się obawiam wiercenia, bo ani precyzyjnej wiertarki ani prowadzenia nie posiadam:
Zamieszczone przez kazik4x4To krótki otwór ale przy tym stosunku długości do średnicy wiertła, trzeba miec wiertło z prowadzeniem.
Zwykłym wiertłem może się okazać, że po kilkudziesięciu mm wiertło wyszło bokiem profilu.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4maszyna już wie co ma robić, a Ty idziesz na kawę...
150 obrotów przy śr. 3,5mm? a nie czasem 1500? na 150 obrotach to ja w stali wierce fi30 a nie fi 3.
wierciliśmy klilkadziesiąt otw.fi1,5 na gł .40mm i zmiennikowi zeżarło 2 wiertła. mi ani jednego bo sie pilnowałem i sprawdzałem , czy sie nie klei. ale stracj był, bo jak ci złamane wiertło utknie w otworze, to go z alu nie wygrzebiesz bez uszkadzania detalu.kazik4x4, ja wiem że ty masz firme o takiej specjalności, ale właśnie po tobie bym sie nie spodziewał, ze napiszesz, że ustawisz i idziesz na kawe... niech ci chociaż nie z twojej winy a z powodu wady np. materiału albo wiertła, wtrącenia jakiegoś w materiale itp. uszkodzi wiertło to potem masz cały detal uszkodzony jak nie pilnujesz... przy robocie trzeba stać i myslec...
Komentarz
-
-
Skręcanie tłumika, poprzez tą przedłużkę z silnikiem to chyba średnio udany pomysł - inaczej się będzie nagrzewać przedłużka a inaczej szpilka. Inna sprawa kto się podejmie wiercenia na długości 10cm. Lepiej zrobić kołnierz po obu stronach i przykręcać krótkimi srubkami z łbem imbusowym. Pytanie czy można tą rurę podfrezować na tyle aby zmieściła się sruba z łbem i podkładką?
Komentarz
-
-
krzynol, może tu ? http://www.zarna.pl
Mogę pomóc jak coś.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
kapi, nie kumam?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolpowierzchnia ucięta/płaska w dychach, bo będzie uszczelka i silikon - także to sobie bym zrobił
ale się obawiam wiercenia, bo ani precyzyjnej wiertarki ani prowadzenia nie posiadam
Cięcie - poszukaj w okolicy producenta okien aluminiowych oni mają fajne maszynki na których dokładnie dotną.
Wiercenie - poszukaj warsztatu ślusarskiego i tak jak Kazik pisał wiertło z prowadzeniem i niskie obroty.
[ Dodano: Pon 16 Lut, 15 20:34 ]
Zamieszczone przez dylan80150 obrotów przy śr. 3,5mm? a nie czasem 1500?
Zamieszczone przez dylan80wierciliśmy klilkadziesiąt otw.fi1,5 na gł .40mm i zmiennikowi zeżarło 2 wiertła. mi ani jednego bo sie pilnowałem i sprawdzałem , czy sie nie klei.
Komentarz
-
-
pod ASP i nie jest to pilne
a odcinek, który potrzebuję to 55mm, więc mniej niż w szacunkach->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dylan80Zamieszczone przez kazik4x4maszyna już wie co ma robić, a Ty idziesz na kawę...
150 obrotów przy śr. 3,5mm? a nie czasem 1500? na 150 obrotach to ja w stali wierce fi30 a nie fi 3.
wierciliśmy klilkadziesiąt otw.fi1,5 na gł .40mm i zmiennikowi zeżarło 2 wiertła. mi ani jednego bo sie pilnowałem i sprawdzałem , czy sie nie klei. ale stracj był, bo jak ci złamane wiertło utknie w otworze, to go z alu nie wygrzebiesz bez uszkadzania detalu.kazik4x4, ja wiem że ty masz firme o takiej specjalności, ale właśnie po tobie bym sie nie spodziewał, ze napiszesz, że ustawisz i idziesz na kawe... niech ci chociaż nie z twojej winy a z powodu wady np. materiału albo wiertła, wtrącenia jakiegoś w materiale itp. uszkodzi wiertło to potem masz cały detal uszkodzony jak nie pilnujesz... przy robocie trzeba stać i myslec...
Piszesz, że wywierciłeś kilkadziesiąt otworów 1,5mm i że obroty i to i owo.
Nie wiem na jakiej maszynie to robiłeś - na dobrej cyfrze typu Mazak, Heidenhein tak jak napisałem ustawiasz materiał i ile maszyna go sama nie pobiera, wkładasz kartę z cyklem lub jak masz łacze z działem projektowania to masz już online wysłane na maszynę, robisz test i kalibrację maszyny ustalając przy tym układ osi, jak wszystko się zgadza wciskasz guzik/wyświetlacz i maszyna rusza.
Nie bój się, jak jest dobrze napisany cykl - a czasami nawet maszyna jak napisałem po zadaniu parametrów otworu i materiału - sama cykl wiercenia dobiera (obroty, posuw, cykle oczyszczania otworu, intensywność chłodzenia czy czyszczenia narzędzia, kontolę jego gometrii itp) i raczej nie zdarza się, żeby łamała nawet tak delikatne wiertła.
A ty na prawdę możesz iść na kawę lub ze zrobioną już sztuką do działu kontroli jakości.
Po to jest CNC.
Pisząc o wierceniu z prędkością 150obr/min wcale się nie pomyliłem. Ty wiercisz 1500 i dziwisz sie, że aluminium klei - jak ma nie kleić kiedy prędkość skrawania jest zbyt wysoka i po prostu je topi?
Poza tym ja pisze o wierceniu wiertłami do obróbki maszynowej a nie zwykłymi wiertłami HSS.
[ Dodano: Wto 17 Lut, 15 07:57 ]
Zamieszczone przez kapia z dwóch zamocowań się nie da wykonać tego otworu ?
jeśli to ma być na szpilkę...
Zamieszczone przez krzynolkapi, nie kumam?
Kapiemu chodziło o to, czy nie można tego otworu zrobić wiercąc najpierw jednej a potem z drugiej strony, czyli jak to sie fachowo mówi z dwóch zamocowań - ale fachowo to by nie było, i nawet w CNC z dwóch zamocowań nie da się czegoś tak dokładnie zrobić jak z jednego.
Po prostu rudno by było trafić otworem w otwór
[ Dodano: Wto 17 Lut, 15 08:07 ]
Zamieszczone przez krzynolpod ASP i nie jest to pilne
a odcinek, który potrzebuję to 55mm, więc mniej niż w szacunkach
Pociąć normalnie brzeszczotem. Potem na szybie ułożć sobie papier ścierny 100, i doprowadzić powierzchnie czołowe do równeległości - suwmiarka i kontorlujesz co kilka chwil, potem nawet na najtańszej wiertarce stołowej za 299zł (zainwestuj w park maszynowy - zobaczysz, że się przyda) z marketu to wywiercisz spokojnie, podejrzewam, że nawet wiertło bez prowadzenia da radę.
Dokup sobie jedynie imadełko, żeby Ci to pewnie przy wierceniu stało.
BTW, mając wiertło z prowadzeniem rysykowałbym wiercenie zwykłą, ręczną wietratką/wkrętarką.
No i CHŁODZENIE!!! dentaurat z wodą 1/2. Najlepiej i najwygodniej z ręcznego opryskiwacza do kwiatków lub spryckiwacza po np. Clin itp.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4mając wiertło z prowadzeniem rysykowałbym wiercenie zwykłą, ręczną wietratką/wkrętarką.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Pan Kazik rzucił linkiem, dziękuję, poczytałem... tylko nawet z takim wiertłem bez wiertarki stołowej nie ruszę
a poniżej projekt przedłużenia kolektora tłumika:
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
uchwyt stołowy do wiertarki mam, ale nie odważę się go użyć, bo jest toporny
do takiej stołowej wiertarki też mam dostęp po sąsiedzku
ale ona tak bije na główce, że nie wiem czy to dobry pomysł
pomyślę nad wykonawstwem, jakby co profilu starczy na 3 próby :P :szeroki_usmiech->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz