Swap 1.4 TSI na 2.0 CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robert001
    Classic
    • 2012
    • 31

    Swap 1.4 TSI na 2.0 CR

    FAK.

    No to jakim cudem w necie po forach można znaleźć, że ludziom lata rSAP na ajfonach 4 i 5, tylko nie wiem czy jailbreaka nie trzeba tam robić..

    Ja instalowałem jakiegoś triala aplikacji do rSAP do mojej motoroli moto g i tam też było wymienione jakieś wsparcie do iklocka - ale aż tak się nie zagłębiałem więc mogę się mylić..
    rob
  • micho_m
    Rider
    • 2011
    • 528
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Swap 1.4 TSI na 2.0 CR

    Ostatnio zastanawialem sie co moze byc potrzebne i ile moze kosztowac taki swap jak w temacie. Skad taki pomysl? Samochod ma przejechane ok 80.000 km. Odzywa sie czasem rozrzad i przycina sie zawor wastegate. Zeby zrobic obie rzeczy konkretnie trzeba wylozyc 5 - 6 kpln i mam dalej to samo w sensie mocy, spalania itd.

    Dopoki silnik nie powie papa jest cos warty razem z calym osprzetem. Ciekawy jestem ile by mnie w sumie calosc kosztowala po sprzedazy gratow pozostalych po swapie. Jak ktos ma chwile to moglby zrobic liste rzeczy potrzebnych do takiej akcji? A moze juz ktos jest po takiej wymiania i ma doswiadczenie.
    Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
    www.nawmar.pl

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      #3
      a nie lepiej zmienić na 2.0 TSI/TFSI :?: :diabelski_usmiech
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • himi
        L&K
        • 2013
        • 1115
        • Octavia II (1Z3)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        #4
        Karkołomne, żeby nie powiedzieć, że niemożliwe. Koszty takiego swapa będą potężne. Chyba, że sam potrafisz.

        Komentarz

        • rob555
          Rider
          • 2006
          • 748

          #5
          Ja robie w druga strone...z 2.0TDI BKD robie swapa na 2.0TFSI i Ci powiem ze w ch... zabawy. Drugi raz by mi się nie chciało chyba.
          Jak już bym zapodal 2.0TFSI będzie prościej niż na diesla.
          pozdrawiam

          Diagnostyka i tuning
          hybrydowe wtryski i turbiny
          programy na ulice jak i do sportu

          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
          www.tune-up.pl

          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Czyli co:

            - Przedni zawias do zmiany bo waga inna + do tego mocniejsze wersje maja hamulce min. 288 ATE a nie 280 FSIII
            - silnik + skrzynia + polosie +poduszki + komp + wiazka silnikowa - wiazka auta do przerobienia, wymiana licznika, ale ten bedzie z kompletem swapa (komp+stacyjka+licznik )
            - osprzet pod maska typu filtr paliwa, filtr powietrza i takie tam zaworki (trzeba brac kompletny swap najlepiej odciete auto za grodzia :twisted: bo szukanie potem pojedynczych czesci to koszmar)
            - wlew paliwa czyli najlepiej caly bak, bo inna srednica wlewu + przewody paliwowe, chociaz te chyba moga zostac bo w jednym i drugim wychodza i przychodza chyba w to samo miejsce czyli prawa podluznica i z tego miejsca sa roznice pod sama maska.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Angrekoo
              Ambiente
              • 2010
              • 138

              #7
              No właśnie - bardzo ciekawy temat.
              Ja z chęcią wsadził bym do siebie 2.0 TFSI a komus sprzedał swojego CR-a.
              Ale pewnie już opłacalniejsze by było sprzedac całe auto i kupic gotowego RS-a w PB.

              Komentarz

              • Nexus6
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4847
                • Volkswagen

                #8
                Angrekoo,
                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                Komentarz

                • micho_m
                  Rider
                  • 2011
                  • 528
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  O tym ze to wyzwanie to ja wiem Ale kazda uwaga jest cenna Jesli juz mialbym sie bawic w zwap to tylko na CR poniewaz mocy jako takiej nie potrzebuje wiecej bo od tego mam inne auto, po prostu skoda zostanie ze mna dluzej (moze zostawie ja w firmie wtedy czeka ja jeszcze dobrych kilka lat jezdzenia) i zastanawiam sie co zrobic bo kilka tys i tak bede musial wylozyc w niedlugim czasie.
                  Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                  www.nawmar.pl

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ktos na forum swapowal 1.6 Pb na stare 1.8T. A ten silniczek mozna i dlubnac, a dlubniety zagazowac i bedzie jezdzic fajnie.

                    Prawda jest tylko taka, ze to sa potem bardzo trudno sprzedawalne wozy :idea:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • RafalekM
                      Rider
                      • 2009
                      • 362

                      #11
                      micho_m, Misiaty robił moda w odwrotną stronę, dokładnie takiego o jakim pisze rob555, z tym, że On dorzucił jeszcze 4x4. Pamiętam, że było to neverending story. Nie wiem czy warto się w to bawić.

                      Komentarz

                      • micho_m
                        Rider
                        • 2011
                        • 528
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        RafalekM, wiem wiem, pamietam to. On chyba przy okazji kladl elektryke od gofera i robil mnostwo modow typu PLA, AFS i jeszcze duzo innych Pomysle nad tematem i zobacze jak to moze wyjsc
                        Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                        www.nawmar.pl

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          micho_m, sprzedaj auto i kup inne, każdy inny swap to wydumka, problem z od sprzedażą, awaryjnością, bezpieczeństwem itp
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • micho_m
                            Rider
                            • 2011
                            • 528
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Sprzedajac octavie teraz musze zaniesc vat do us i srednio mi sie to oplaca Poza tym chce zostawic ja w firmie i musi byc sprawna. Caly czas zastanawiam sie nad cala operacja i rozwazam wszystkie za i przeciw
                            Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                            www.nawmar.pl

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              micho_m, kupisz nową to czesc vatu wróci, nic nie kombinuj ze zwapem na diesla, jak coś to wsadź 2.0 tsi a nie klekota :roll:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • micho_m
                                Rider
                                • 2011
                                • 528
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                Ale tu nie chodzi o sama potrzebe zmiany tylko wiem ze musze pare tysi polozyc na wymiane zaworu i rozrzadu. Biorac pod uwage powyzsze zaczalem rozwazac wymiane silnika, jesli dojde do wniosku ze nie ma sensu to ogarne te sprawy i bedzie jezdzic. Mam tez inne samochody do jazdy wiec nie potrzebuje kupowac cos nastepnego. Po prostu diesel bedzie bardziej oszczedny i wtedy ma sens zostawic ja w firmie.
                                Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                www.nawmar.pl

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2009
                                  • 10918
                                  • Fiat

                                  #17
                                  micho_m, imo dłubanina nie warta zachodu. A jak chcesz swapować to tylko na benzyne 2.0 tsi, przy dieslu za dużo będzie do wymiany.
                                  No chyba, że chcesz być pionierem i żeby gaz łatwo wlazł to od razu wal kultowe 2.8 v6 (193) lub 3.0 (220) pod lpg...jak do a4 wchodziło to i do OII wejdzie :P wiem, że może wiekowe, ale pewnie przeżyje więcej niż nie jedno tsi:

                                  :wink: :P
                                  OII v6 - ciekawe by było :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • oolsztyniak
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6647
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    micho_m, Misiek robił gruby setup przeszczepu.
                                    Sporo rzeźby, później dostrajanie i inne cuda.
                                    Czekaj aż silnik umrze, kup ac i zepchnij dziada z urwiska.
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      jak masz czas, chęci, wiedzę i pieniądze to nie widzę przeciwwskazań żadnych, tylko pomyśl, czy warto się denerwować
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • janusz101
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 196
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Nie warto, za dużo rzeźby,auto niesprzedawalne i nie pewne na drodze (patrz watek użytkownika misiek^wro,)

                                        Komentarz

                                        • oolsztyniak
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 6647
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #21
                                          No i pytanie czy masz na to wszystko czas ?
                                          Bo raczej nie potrwa to jeden weekend :?
                                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                          Komentarz

                                          • perfex
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1117

                                            #22
                                            Re: Swap 1.4 TSI na 2.0 CR

                                            Zamieszczone przez micho_m
                                            Odzywa sie czasem rozrzad i przycina sie zawor wastegate. Zeby zrobic obie rzeczy konkretnie trzeba wylozyc 5 - 6 kpln i mam dalej to samo w sensie mocy, spalania itd.
                                            Ale jakie 5-6 kpln?? Ile w hurtowni kosztuje kompletny rozrząd z pompą wody na dobrych częściach i zaworek wg? Do tego dodać max 5 stów za pracę dobrego mechanika (nie ASO ofkors) i po temacie. A jak ma być lalka to jeszcze można zmienić pompę paliwa, wtryskiwacze i co tam chcesz i będzie pewne auto bez rzeźby.
                                            Pozdrawiam
                                            perfex

                                            Octavia HTP

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratoRS
                                              • 2009
                                              • 10918
                                              • Fiat

                                              #23
                                              perfex, też mi się tak wydaje, że 5 to przesadzona cena.

                                              Komentarz

                                              • micho_m
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 528
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                W hurtownii z tego co wiem nie mozna kupic gratow do rozrzadu zreszta zaworu chyba tez dlatego podaje ceny z aso.

                                                Jezdzic mam czym wiec czas nie jest tak istotny, ale chyba temat odpuszcze bo mnie zniecheciliscie dosyc skutecznie
                                                Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                                www.nawmar.pl

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  #25
                                                  No niestety 5-6 kpln jest jak najbardziej realne. Kpl. rozrząd to ok. 2800 pln ( z czego 2 000 pln to sam nastawnik ). Zaworu WG nie da się wymienić - do wymiany idzie cała "gorąca" strona turbo ( ok. 2000 pln ) choć można go zregenerować ( koszt ok. 500-600 pln i polecam tą opcję - dobrze zregenerowany zawór wytrzyma dłużej niż nowy ori ).
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...