Reanimacja motoru Derbi Senda 125ccm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marrad555
    Classic
    • 2010
    • 13

    Reanimacja motoru Derbi Senda 125ccm

    Kupię osłonę silnika do OI 1.8T, potrzebuję części środkowej ale jeśli ktoś chce sprzedać w komplecie z bocznymi rozważę sprawę

    Interesuje mnie tylko ORYGINAŁ i oczywiście jak najlepszy stan
  • 4tech
    RS
    • 2008
    • 4199
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Reanimacja motoru Derbi Senda 125ccm

    Umieściłem tema w OffTopic, ale proszę nie robić z tego totalnie offtopic :twisted:

    Proszę tylko o wypowiedzi takich co wniosą coś konstruktywnego do tematu.

    Są tu jakieś spece od motocykli/skuterów i innych urządzeń jeżdzących :?:

    Pacjent:
    Składak Derbi Senda 125 cm³, 4-ro suw
    Moduł zapłonowy typu CDI - zmienny kąt wyprzedzenia.

    Trafił w moje ręce (i do krzynolowego warsztatu) na zrobienie instalacji od podstaw.
    Właściciel kupił go w stanie jak widać na tych fotkach poniżej...


    Oczywiście motorek w komplecie, ze wszystkimi siedzeniami i plastikami. Tu już trochę rozebrany.
    Ogólnie instalację można opisać jako zlepek 2 różnych połączonych gdzieś pod zbiornikiem paliwa, gdzie coś się urwało, przypaliło i przestało działać :twisted:
    Na fotkach jednak nie wszystko widać, ale i tak je tu wcisnę:



    Zacząłem "sprzątać" i rozeznawać się w gąszczu kabelków...


    Niektóre rozwiązania były naprawdę dość kontrowersyjne :twisted:



    Fakt faktem, że nawet część z tego, była oryginalnym rozwiązaniem włoskich elektryków 8)

    Takie rzeczy na pewno nie były nawet w zamyśle włoskich konstruktorów, bo ta wiązka, którą trzymam w ręku nie była do niczego podłączona :twisted:


    Po zdjęciu zbędnych kilogramów taśmy izolacyjnej oraz miedzianego złomu...



    Część elementów wymagała wymiany



    Teraz po tym całym pięknym przydługim wstępie, napiszę że ogólnie, po kilku dniach roboty, nawet zaczęło się świecić to i owo, ale nie działa najważniejsze - motocykl nie odpala :evil:

    Oryginalna cewka (cholera wie czy oryginalna) nie dawała iskry wcale - została wymieniona na nową. Kolejny element moduł, wedle oryginalnego schematu powinien być zasilany osobną cewką, z której sygnał wraz z sygnałem z impulsatora ma trafić do modułu i docelowo do cewki wysokiego napięcia.

    Według wszelkich schematów, a przestudiowałem ich już trochę, same lampki to pan pikuś, bo ta część drutologii już jest na swoim miejscu i nawet działa :P

    Z silnika wychodzi wiązka 6 przewodów:
    3 fazy z prądnicy :arrow: na regulator i do zasilania całości i ładowania aku
    i pozostałe 3:
    1.impulsator
    2.jego masa
    3.czujnik neutralnego położenia skrzyni

    Zasadnicze pytanie, czy ktoś jest w stanie polecić jakiegoś naprawdę kumatego moto-elektryka, który będzie w stanie podpowiedzieć jaki zastosować moduł zapłonowy :?:
    Ten który był na pewno już nie działa, więc trzeba wstawić jakiś inny, który zadziała tak jak należy i odpowiednio wysteruje iskrę na silnik z odpowiednim przyspieszeniem zapłonu :wink:

    Schemat całej elektryki, który pasuje idealnie do tego rozwiązania wygląda następująco:


    Dysponuję już pokaźną ilością różnych ciekawych materiałów do tego sprzętu, jak coś potrzeba, to tu jeszcze wrzucę :diabelski_usmiech

    A "oryginał" tego motocykla wyglądał mniej więcej tak jak na fotkach w linku:


    A w ogóle, to przepraszam, że tak mało składnie napisałem tego posta ops:
    Pomoże ktoś?

    [ Dodano: Pią 08 Maj, 15 20:35 ]
    Dodam jeszcze, że nie mam pewności z czego jest silnik...
    Może jak wrzucę fotki, to ktoś rozpozna i było by wiadomo z czego wziąć moduł :szeroki_usmiech
    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      #3
      Na moje oko to jest Aprilia RS a nie derbi senda.



      Senda to jak zalinkowałeś typowy crossik a to co masz na warsztacie to ścigacz style.
      Nie ma na świecie takiego tunera co by crossa stunował na ścigaczopodobne coś.


      To jest aprilia i w chyba dodatku z silnikiem z "czegoś". Ktoś miał papiery od derbi, zajebał aprilię i dopasował ją do papierów, a że motor padł to wsadził coś co miał pod ręką.

      Starej wiązki nie wypruwał bo czesciowo mu służyła, dołożył tylko tą co miał przy silniku.

      Ja bym szukał coś Italia style jeśli chodzi o pochodzenie silnika.

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        kazik4x4, dzięki za odzew.
        No właśnie właściciel się upiera, że tych Derbi Senda było kilka różnych modeli, ale nawet to nie jest tak istotne :twisted:
        W sumie kabelki, to tylko kabelki i podłączone już wszystko trybi prócz samego silnika.

        I właśnie z czego jest silnik i jakim modułem go wysterować :lol: to zasadnicze pytanie :bajer

        Tych silników też było kilka różnych modeli :shock: bo były np 2-u i 4-ro zaworowe :P
        A instalacje 6 i 12 V, z przemiennym i stałym napięciem - pełna dowolność
        No może nie taka dowolność, tylko w zależności od roku, rodzaju ramy i czegoś tam jeszcze - powiedzmy "wyposarzenia" :wink:

        Znalazłem w międzyczasie stronkę:

        Znaczy, jest tego tyle, że nawet ludziska sobie forum założyli :diabelski_usmiech

        Ogólnie powolutku studiuję tamtejsze różne zawiłe :lol: tematy...

        Oprócz tego dobrze kombinujesz, ma tabliczkę, tyle że 49,8 ccm i ileś tam dB przy 4900 obr/min i oprócz tego, to Derbi to jakaś "pokrewna" Aprilii, bo i w dowodzie Aprilia, a manetki, licznik i owiewka owszem są z Aprilii RS

        Licznik i obrotomierz nie banglają, bo są na linki, a w tym silniku nie ma takiej opcji :roll:

        A no i podobno można by wstawić nawet modułocewkę z malucha i ponoć silnik by odpalił :roll: ale nie wkręcałby się na pełne obroty - i teraz w zależności jaki to silnik, to od 8-15 tyś obr/min, :zlo:
        Jak dla mnie, to chyba tylko kwestia modułu zapłonowego - przy ilu ma odcięcie - no i samego silnika, na ile jego konstrukcję przewidział jego autor.

        Rozwiązania z innym modułem jeszcze nie testowałem :P

        [ Dodano: Pią 22 Maj, 15 11:49 ]
        Dowiedziałem się, że silnik jest Hondy.
        Szukam modułu takiego jak na foto:


        To taki, który był i był niby od tego silnika.

        Takie co znalazłem na pierwszy strzał, to trochę za dużo (1800,- :shock: )
        Szukam zamienników, lub czegoś podobnego

        [ Dodano: Wto 26 Maj, 15 09:59 ]
        kazik4x4, pełny model sprzętu to:
        Derbi Senda GPR 125 4t Terra :diabelski_usmiech

        Dziś znalazłem
        Cały czas szukam modułu...

        [ Dodano: Sro 27 Maj, 15 14:40 ]
        No i dalsze postępy :wink:

        Dostałem potwierdzenie, że silnik i moduł od Hondy, ba nawet z rozszerzeniem, że konretnie model XLR 125R
        Ponoć taki moduł był montowany tylko podanym modelu Hondy, więc chwilkę szperając po necie znalazłem fotkę z przykładowym dawcą silnika, co się zgadza:

        Silnik jest identyczny :szeroki_usmiech
        Sprawdziłem schemat elektryczny i również się zgadza :kciukgora
        Nie mniej, modułu oryginalnego nie ściągam, bo krzyczą sobie bagatela blisko 1800 PLNów :shock: heh - cena w takim "ASO" :twisted:

        Potwierdzenie i nakierowanie na konkretny model dostałem po rozesłaniu zapytania do 16 serwisów/handlarzy/sklepów/osób prywatnych zajmujących się modułami zapłonowymi do motorków.
        Adresy poznajdowałem głównie dzięki allegro i różnych forów tematycznych...

        Z tej całej puli maili, które rozesłałem, wróciły tylko 2 dobre wiadomości - jedna w czym był taki moduł,
        a druga, że gościu mi dorobi odpowiedni, przerabiając/modyfikując moduł od Peugeota Elyseo :twisted:

        Gościu daje łeb, że będzie wszystko trybić jak należy...
        Zaryzykowałem i kupiłem od niego przez allegro. Ryzyko tylko za przesyłkę, jeśli nie zadziała, ale gościu jest pewniak, więc pozostaje sprawdzić

        Inne z odpowiedzi wyglądały mniej więcej tak:
        - mamy tylko z innym oznaczeniem
        - niestety nie podejmiemy się dobrania modułu do pańskiego motocykla
        - Generalnie może Pan poszukać na naszej stronie modułu
        i tu beka, bo dostaję link do ich sklepu, gdzie jest 149 różnych modułów, za kwoty od 13 do ciut ponad 300 ...
        ad:

        Na dzień dzisiejszy czekam na przesyłkę i jeśli czasoprzestrzeń pozwoli, to w ten weekend odpalamy maszynkę :slinka

        [ Dodano: Wto 02 Cze, 15 07:07 ]
        Sprzęt został poskładany, odpalony i przetestowany.
        Działa jak należy

        Docelowo moduł zapłonowy został wstawiony taki:

        Moduł to zwykły "Chińczyk" za ok. 20-40 zł, tyle że, gościu, który mi go sprzedał, dodał do niego kompletny opis ze schematem i zasadą działania :szeroki_usmiech
        Dzięki temu skasował 180,- :wink:

        Teraz już kilka fotek gotowego:







        Jak ktoś ma ochotę zobaczyć krótki filmik z pierwszego oficjalnego odpalenia, to zapraszam:
        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zTNJEY8yUUs[/youtube]

        Dziękuję za komentarze, choć wiele ich nie było...
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10964
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          widziałem, jeździłem
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • kazik4x4
            RS
            • 2008
            • 2728

            #6
            Graty że ogarnąłeś, bo to zagadka była niezła.
            Tylko dlaczego w opisie upieracie się derbi senda itp.

            dla mnie to Aprilia XLR125

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4199
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              kazik4x4, heh, no coś w tym jest :diabelski_usmiech
              Tak, udało się to wszystko ogarnąć, ale lekko nie było.
              Najważniejsze jest to, że klient jest zadowolony
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              Pracuję...